F12 Foutcode tv tuner

  • 5 mei 2013
  • 7 reacties
  • 5517 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb al gebeld met de Telfort klantenservice. Ik werd hier niet goed geholpen zodoende probeer ik het hier.

Wij hebben een alles in 1 basispakket die vanaf 27 april 2013 geactiveerd zou moeten zijn.
Echter bij interactieve TV (I-TV) geeft de TV tuner foutcode 12. De utp kabel zit in poort 4, de verdere aansluitingen lijken ook goed (ook internet en telefoon werken). Het DSL lampje brandt oranje, volgens mij moet dit groen zijn voor I-TV.

De vragen zijn:
1) Is ons nieuwe pakket wel goed opgeleverd? Aangezien wij hiervoor ook telfort internet en bellen hadden kan dit nog het oude abonnement zijn.
2) Zo ja, is interactieve tv wel geactiveerd? Wij hebben wel een aantal brieven van het nieuwe pakket echter geen I-TV pincode ontvangen.

BVD!

7 reacties

Reputatie 8
Badge +10
LAN-poort 4, dus de iTV-poort brand oranje omdat dit een 100 Mbps-verbinding is, alleen bij een Gigabitverbinding brand het lampje groen.
Ik vermoed dat je iTV-abonnement nog niet is geactiveerd omdat je ook nog geen pincode hebt ontvangen en zonder deze pincode kan je sowiezo geen iTV kijken.
Hopelijk pakt Telfort webcare dit morgen op...
Badge
Datum oplevering internet is praktisch nooit datum oplevering iTV. Deze datum ligt voor zover ik heb meegemaakt altijd enige tijd daarna. Echter is het nu 5 mei, dus zou niet te lang mogen duren. 

Het ontbreken van de brief met iTV pincode is mogelijk indicatie dat e.e.a. nog niet (goed) geregeld is bij Telfort. Henk/Hugo kunnen je morgen/maandag als het meezit meer vertellen!
Reputatie 8
Badge +17
Het DSL lampje brandt oranje bij een ADSL verbinding en groen bij een VDSL verbinding; dit heeft NIETS te maken met iTV, dat kan namelijk over ADSL én VDSL geleverd worden.

kijk bij de postccodecheck welke te verwachte snelheid op jouw adres gelevers kan worden.
Badge +1
@Graafseweg,

Welkom op het forum! Graag help ik je verder, kun je mij in een privébericht de postcode en huisnummer van et aansluitadres kenbaar maken? Na ontvangst kan ik het een en ander na kijken, uiteraard zal ik jou dan verder informeren.

Jeroen
Badge
@alle posters:

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik heb inmiddels een PM gestuurd en hoop snel geholpen te worden.
Badge +1
@Graafseweg,

Bedankt voor het sturen van jou gegevens, ik zie dat er nog een ander signaal actief is (alleen internet). Ben jij de enige bewoner op dit adres? Als dit het geval is kun je dan controleren welk type ISRA punt (hoofdaansluiting) jij hebt, voorbeelden van verschillende type ISRA punten vindt je hier: http://bit.ly/16MbzQp. Ik zie dat er meerdere aderparen (5) jouw woning binnen komen, op het tweede aderpaar staat het 'oude' signaal, jouw signaal komt binnen op het eerste aderpaar. Kun jij wellicht een foto posten waarop het ISRA punt te zien is? Ik kan jou dan beter aangeven hoe het modem aangesloten kan worden. Ik vermoed dat enkele het aderpaar wisselen (indien er geen andere bewoner meer is op jouw adres) het probleem verhelpt.

Jeroen
Badge
Hallo Jeroen,

Hierbij de foto van mijn ISRA punt. Het probleem is dat ik het kastje niet kan openen zonder het kapot te maken.

Ook na overleg met mijn huisbaas hebben wij hier geen oplossing voor gevonden. Weet jij een manier om hem
open te krijgen of dient hiervoor een KPN monteur langs te komen? 

Ik hoop echt dat wij snel gebruik kunnen maken van de verbinding.

BVD voor je antwoord.

Reageer