beantwoord

Experia v8 wat een ramp!

• 19 september 2016
  • 18 reacties
  • 666 keer bekeken

Reputatie 1
Vorige week na jaren goede dienst ging wifi van zyxel modem defect. Nu nieuw modem ontvangen van telfort de experiabox v8.
Was hier al over verbaasd, v9 en v10 zijn al uit.
Leek eerst goed te gaan maar wat een onding is dit. Wifi signaal heel zwak en bij meerdere internet gebruikers en gelijktijdig tv kijken
loopt de tv elke keer vast.Zie op internet veel klachten over de experiabox. Is er geen betere modem leverbaar door Telfort?
Ben al jaren klant maar als er geen betere modem leverbaar is zal ik een andere provider moeten gaan zoeken.
Heb allerlei instellingen geprobeerd, wifi is wel sneller geworden maar signaal is zo zwak dat we boven amper wifi hebben en vergeleken met andere modems (zyxel, siemens) die ik gehad heb heeft de experiabox het zwakste wifi signaal.
En tv kijken met simultaan meerdere internetgebruikers moet kunnen . Kinderen moeten hun huiswerk tegenwoordig op een ipad maken en
inloggen op hun school en wij kijken dan beneden tv. Graag oplossing door telfort.
icon

Beste antwoord door allenjohn 19 september 2016, 20:40

Vanavond weer met de modem aan het experimenteren geweest. Beide tv's anders bekabeld aangesloten en een extra accesspoint weggelaten ivm vermoeden dat deze het hele systeem qua snelheid vertraagd. Nu al een paar uur alle tv's aan en veel gebruikers aangesloten, lijkt nu beter te gaan. In de meterkast houten demontabel plafon weggehaald en de modem hoger gehangen. Wifi signaal boven iets sterker maar schommelt
nog veel. Nu met andere kanalen uitproberen om een stabiel en sterkere signaal te krijgen. Gebruik hiervoor Acrylic Wifi zodat ik het signaal
kan testen.
Had graag advies van telfort gehad.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 1
Lijkt erop dat Telfort geen oplossing heeft?
Reputatie 1
Vanavond weer met de modem aan het experimenteren geweest. Beide tv's anders bekabeld aangesloten en een extra accesspoint weggelaten ivm vermoeden dat deze het hele systeem qua snelheid vertraagd. Nu al een paar uur alle tv's aan en veel gebruikers aangesloten, lijkt nu beter te gaan. In de meterkast houten demontabel plafon weggehaald en de modem hoger gehangen. Wifi signaal boven iets sterker maar schommelt
nog veel. Nu met andere kanalen uitproberen om een stabiel en sterkere signaal te krijgen. Gebruik hiervoor Acrylic Wifi zodat ik het signaal
kan testen.
Badge
Herkenbaar! Nu inmiddels meerdere kabels door het huis lopen en een ethernet verdeler aangeschaft. Telfort beweert dat deze modems beter zijn, ik waag het te betwijfelen.
Reputatie 1
Om toch boven wifi een acceptabel wifisignaal te krijgen maar een wifi versterker via telfort besteld.
Nog steeds geen enkele reactie van telfort.
Zouden ze expres modems leveren met zeer zwak wifi signaal om hun wifi versterkers te verkopen?
Is ook nog nadelig voor het milieu, extra stroomverbruik enz.
Reputatie 8
Badge +9
[...]
Zouden ze expres modems leveren met zeer zwak wifi signaal om hun wifi versterkers te verkopen?
Is ook nog nadelig voor het milieu, extra stroomverbruik enz.

Misschien spelen ze wel onder één hoedje met de energielevenanciers... een aluminium hoedje... :8
Reputatie 8
Badge +7
kan testen.

Beste AllenJohn, excuses voor de late reactie. Wat fijn dat je de problemen zelf hebt kunnen oplossen. Om het WiFi-signaal te verbeteren is het inderdaad handig om een WiFi-versterker aan te schaffen maar je zou ook kunnen kijken hoe druk jouw wifi omgeving is. Wellicht staat het modem ingesteld op een druk WiFi-kanaal.
Je hebt ook aangegeven dat je bij meerdere internet gebruikers en het tegelijkertijd kijken naar TV de TV vastloopt. Het kan zijn dat je op dat moment tegen het maximum van jouw capaciteit aanzit. Ik zou je dan willen adviseren om een upgrade van je internet snelheid te overwegen. Momenteel maak je gebruik van een oude versie van Internet Standaard waarbij de maximale snelheid 30 Mb/s bedraagt. Als je je abonnement omzet naar de nieuwe versie van Internet Snelheid dan wordt je internet snelheid verhoogd naar 40 Mb/s. Dit zorgt voor meer capaciteit waardoor je meer uit je internet verbinding kan halen en ook een hogere snelheid via WiFi. Ik verneem graag van je hoe je hierover denkt.
Badge
Correct de Experiabox (v8) is een ramp helaas.

Zyxel is beter op alle punten, Wifi signaal sterkte maar ook software/interface etc.

Toen mijn Zyxel stuk ging kreeg ik een Experia toegestuurd. Gelukkig kon webcare team alsnog omruilen voor een Zyxel die ergens lag.

Hopelijk zijn de toekomstig te leveren v9 en v10s beter... Tot die tijd fingers crossed dat de Zyxel het hier blijft doen.
Reputatie 1
Vandaag de wifi versterker van telfort binnengekregen en bekabeld aangesloten als accespoint.
Nu veel sterker signaal in huis maar de snelheid van het accespoint is 144,4 mb/s ipv de 300 mb/s van de experiabox.
Heb ingelogd in de wifiversterker en op 20M/40M gezet maar snelheid blijft 144,4 mb/s.
Deze wifiversterker kan toch ook op 300 mb/s draaien?
Graag hulp van telfort.
Reputatie 1
kan testen.

Beste AllenJohn, excuses voor de late reactie. Wat fijn dat je de problemen zelf hebt kunnen oplossen. Om het WiFi-signaal te verbeteren is het inderdaad handig om een WiFi-versterker aan te schaffen maar je zou ook kunnen kijken hoe druk jouw wifi omgeving is. Wellicht staat het modem ingesteld op een druk WiFi-kanaal.
Je hebt ook aangegeven dat je bij meerdere internet gebruikers en het tegelijkertijd kijken naar TV de TV vastloopt. Het kan zijn dat je op dat moment tegen het maximum van jouw capaciteit aanzit. Ik zou je dan willen adviseren om een upgrade van je internet snelheid te overwegen. Momenteel maak je gebruik van een oude versie van Internet Standaard waarbij de maximale snelheid 30 Mb/s bedraagt. Als je je abonnement omzet naar de nieuwe versie van Internet Snelheid dan wordt je internet snelheid verhoogd naar 40 Mb/s. Dit zorgt voor meer capaciteit waardoor je meer uit je internet verbinding kan halen en ook een hogere snelheid via WiFi. Ik verneem graag van je hoe je hierover denkt.

Heb al naar de diverse kanalen gekeken en op kanaal 3 heb ik het beste en stabielste signaal.
Een abbonnement met meer dan 30 Mb/s heeft volgens een eerder advies toen ik dit abonnement afsloot geen zin daar ik te ver van
de centrale afzit en maximaal 33 a 35 Mb/s zou kunnen halen.
Reputatie 8
Badge +7
Beste Allenjohn, bedankt voor jouw reactie. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van 46 Mb/s dus indien je upgrade dan haal je tenminste een snelheid van 40 Mb/s. De kosten voor dit type Alles-in-1 abonnement bedragen 39,- p/mnd.
Er is inderdaad ook glasvezel beschikbaar op jouw adres. Met glasvezel kun je een snelheid van maximaal 200 Mb/s halen.
Indien je mij aangeeft op welke dagen en tijdstippen jij thuis en beschikbaar bent dan kan ik mijn collega's vragen om contact met jou op te nemen voor hulp met het instellen van de WiFi-versterker.
Reputatie 1
Beste Stephen heel erg bedankt voor je reactie!
Als ik het goed begrijp blijven de kosten van mijn abonnenement als ik naar de nieuwe "alles in één" overga hetzelfde ( 39 euro).
Dan graag overzetten naar 46 Mb/s.
Mbt het instellen van de wifi versterker ben ik elke dag na 16.15 en in het weekeind beschikbaar.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Allen John, de nieuwe versie van Internet Standaard bied een snelheid van maximaal 40 Mb/s. In de praktijk kan het voorkomen dat je een hogere snelheid kan halen maar dat is geen garantie. Wil je alsnog dat ik mijn collega's voor je benader om je over te zetten?
Reputatie 1
Hallo Stephen, ja graag zet maar over. Kom net thuis en hoor dat nu ineens de iPads bij ons het 5Ghz signaal nu wel zien.
Heb ze ermee verbonden en nu werkt dus de WiFi versterker ook naar behoren. Dus dat is ook opgelost.
WiFi analyser ziet echter het 5Ghz signaal niet. Mvg, Allen
Reputatie 8

WiFi analyser ziet echter het 5Ghz signaal niet. Mvg, Allen

Als je mobiele apparaat dual band is, even een keer op het icoontje van de banbreedte klikken, krijg je een ander scherm voor de 5 GHz band.
Reputatie 1
Alleen nog 1 vraag over de wifi versterker, dat hij qua snelheid op de 2,4 Ghz op max 144,4 Mb/s blijft staan. Heb hem op 20M/40M gezet maar blijft nog steeds 144,4 Mb/s. Bij de experiabox werkte dit wel en ging naar 300 Mb/s. Kan de wifi versterker wel op 300 Mb/s gezet worden?
Reputatie 8
Geen ervaring met die WiFi-versterker.

Maar zowel een 144 Mb/s of 300 Mb/s weergave haal je voor internet aan snelheid toch niet vanuit een VDSL aansluiting. Hooguit voor intern verkeer tussen PC's onderling kan het van belang zijn.
Reputatie 1
Babylonia bedankt voor je response. Kom er net achter dat mijn mobiel geen dual band is en dus met wifi analyzer geen 5Ghz signalen kan detecteren.
Reputatie 8
Badge +7
Beste allenjohn, ik heb zojuist het verzoek ingediend om jouw abonnement te upgraden naar de hogere snelheid. Mijn collega's nemen binnen twee werkdagen contact met jou op om het een en ander te bespreken voordat het abonnement wordt omgezet. Laat je even weten wanneer je bent gebeld?