beantwoord

Experia Box loopt dagelijks vast

• 16 juni 2020
  • 13 reacties
  • 177 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn modem loopt elke avond vast. We hebben dan geen internet, wifi en tv meer. Het lukt ook niet meer om via de computer in te loggen op het modem. Alle lampjes op het modem branden normaal.

Reset kan alleen maar door de stekker er een paar minuten uit te laten.

Wie weet wat dit kan zijn?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 29 juni 2020, 14:35

@MHarst74 Super, dankjewel. Het lijkt me een goed plan om het modem te vervangen. Ik heb een nieuwe Experia Box voor je aangevraagd! Je hebt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt en hoe je verbinding het daarna doet?

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en betreft het een koper of glas verbinding

Reputatie 1

Het is een xperia box V8, Als ik inlog staat er Arcadyan VGV7519 met Firmware Version:02.00.141W4. Ik heb geen glasvezel dus zal wel koper zijn.

Reputatie 8

Reset kan alleen maar door de stekker er een paar minuten uit te laten.

Dat is alleen een herstart, geen reset.

Voor reset druk met een omgevouwen paperclip achterop voor 10 seconden in het resetgaatje,
totdat de led-lampjes van status wisselen. Dan laat je los.

Reputatie 1

Zojuist een reset gedaan met de paperclip. We wachten af.

Reputatie 8
Badge +18

Mocht het modem weer vastlopen vernieuw dan het DSL kabeltje max 150 cm eens

Reputatie 1

Vanavond toch weer vastgelopen. Ik ga op zoek naar een nieuw kabeltje.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @MHarst74, door drukte zijn we niet zo snel met reageren als we zouden willen. Ik ben blij om te zien dat je hier al op weg geholpen bent! 

Jammer dat het resetten geen verschil maakt, ik ben het eens met het idee om de aansluitkabel te vervangen en ben benieuwd hoe het daarna gaat. Laat je ons weten of het allemaal is gelukt en hoe het daarna met de verbinding gaat? 

Reputatie 1

Kabel heb ik vervangen maar helaas vanochtend toch weer vastgelopen tijdens het televisiekijken. Er komt dan een melding van geen zenders. Het internet doet het dan ook niet meer. Het modem is niet meer te benaderen. Ik denk dat er iets mis is met het modem.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @MHarst74, wat goed dat je de kabel hebt vervangen, dan hebben we uitgesloten dat dat de oorzaak is. De bekabeling in huis is van grote invloed op de verbinding, vandaar dat dat altijd belangrijk is om uit te sluiten. Het is alleen jammer dat ‘t niet geholpen heeft en het kan inderdaad met het modem te maken hebben. Ik kijk graag even met je mee naar de verbinding.

Kan je jouw postcode en huisnummer toevoegen in je forumprofiel? Als je ze invult bij ‘Extra informatie’, dan zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij als moderator. Geef je een seintje wanneer je ze hebt ingevuld?

Reputatie 1

Ik heb mijn postcode en huisnummer ingevuld.

Reputatie 8
Badge +11

@MHarst74 Super, dankjewel. Het lijkt me een goed plan om het modem te vervangen. Ik heb een nieuwe Experia Box voor je aangevraagd! Je hebt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt en hoe je verbinding het daarna doet?

Reputatie 1

Bedankt, @Alexandra - Telfort gisteren het modem binnengekregen en geïnstalleerd. Tot nu toe werkt alles prima. Het wifi bereik is in ieder geval nu ook een stuk beter.

Reputatie 8
Badge +11

@MHarst74 Goed om te horen! Dat het bereik van de WiFi verbinding nu beter is, is dan ook mooi meegenomen :slight_smile: Graag gedaan en je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Reageer