beantwoord

ethernet lampjes branden oranje

• 15 januari 2013
  • 15 reacties
  • 28969 keer bekeken

heb een nieuw modem gekregen maar nog steeds geen tv op het oude en nieuwe modem branden de ethernet lampjes oranje is volgens mij niet goed zou ook nieuwe draadloze adapters krijgen maar nog niet ontvangen maar is dat het wel?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 15 januari 2013, 10:51

Als de ethernet ledjes oranje branden, wil dat zeggen dat er een 100Mbps verbinding met het aangesloten apparaat is.
Als deze groen branden is het een 1Gbps verbinding.

Als je de apparaten op 1Gbps aan wilt sluiten, heb je UTP Cat5E kabels nodig waarvan álle 8 de aders gebruikt worden én het apparaat zélf moet uiteraard beschikken over een 1Gbps netwerkaansluiting.

Dus in principe niets om ongerust over te zijn.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als de ethernet ledjes oranje branden, wil dat zeggen dat er een 100Mbps verbinding met het aangesloten apparaat is.

Als je de apparaten op 1Gbps aan wilt sluiten, heb je UTP Cat5E kabels nodig waarvan álle 8 de aders gebruikt worden én het apparaat zélf moet uiteraard beschikken over een 1Gbps netwerkaansluiting.

maar heb nog steeds geen tv dus ben wel ongerust totaal geen beeld
Reputatie 8
Badge +17
Ook niet als je (tijdelijk) een kabel tussen modempoort 4 en de iTV ontvanger legt?
Ook niet als je (tijdelijk) een kabel tussen modempoort 4 en de iTV ontvanger legt?
neen kreeg vorige week te horen dat een adapter kapot was maar kreeg een modem toegestuurd afgelopen zaterdag weer een uur aan de telefoon gehangen maar nog steeds niks  word er moedeloos van ik zou zeggen stuur een monteur maar dat kon ook niet wat nu ben ten einde raad
het enige wat er graag zou willen is tv kijken met of zonder oranje lampjes wie o wie kan mij de oplossing geven
Reputatie 8
Badge +17
De iTV ontvanger is so-wie-so een 100Mbos, dus voor LANpoort4 zal die altijd oranje blijven branden.

Maar, heb je al een keer via een kabel geprobeerd? Dan weet je gelijk of iTV het wél of niet doet...

heb je de draadloze adapters al eens gereset?

zitten de draadloze adapters in één spanningsgroep, dus in de meterkast en huiskamer op één groep?

in de wandcontactdozen waar de adapters zitten géén andere apparatuur aangesloten?
heeft het een tijd goed gedaan niets veranderd dus? kan niet een kabel leggen naar de ontvanger want dan moet ik muren weg breken
De iTV ontvanger is so-wie-so een 100Mbos, dus voor LANpoort4 zal die altijd oranje blijven branden.

Maar, heb je al een keer via een kabel geprobeerd? Dan weet je gelijk of iTV het wél of niet doet...

heb je de draadloze adapters al eens gereset?

zitten de draadloze adapters in één spanningsgroep, dus in de meterkast en huiskamer op één groep?

in de wandcontactdozen waar de adapters zitten géén andere apparatuur aangesloten?
ja met medewerking van een werknemer van telfort alles greeset maar toen brande een adapter niet goed en die zou toe gestuurd worden.voor die tijd had ik wel alle lampjes groen cq groen knipperend
Reputatie 8
Badge +17
Nou dan is het wachten op een vervangende adapter...
Nou dan is het wachten op een vervangende adapter...
Kees-Jan bedankt voor je antwoord maar wachten duurd altijd te lang vooral als je niets anders te doen hebt(geen tv)
Reputatie 8
Badge +17
tips nodig? http://www.uitzendinggemist.nl http://www.rtlxl.nl http://www.sbsgemist.nl http://www.nu.nl

😉
Reputatie 4
Badge +3
@bvanderheide,

Ik zie dat afgelopen zaterdag het modem in ontvangst is genomen, inmiddels ook de draadloze verbindingset mogen ontvangen?

Henk
@bvanderheide,

Ik zie dat afgelopen zaterdag het modem in ontvangst is genomen, inmiddels ook de draadloze verbindingset mogen ontvangen?

Henk
helaas nog niets ontvangen wat Henk-Jan al schreef op het forum AFWACHTEN
NOG STEEDS GEEN TV TELFORT ZEGT DAT HET BINNEN % WERKDAGEN VOOR ELKAAR MOET ZIJN MAAR BEGINT MEER OP 5 WEKEN TE LIJKENen maar sorry zeggen kan ik niet meer hebben mijn lade zit vol met sorry s van telfort GOEDE KWALITEIT EN GOEDE SERVICE GEEN TELFORT NEMEN
Badge
@bvanderheide,

Er is iets mis gegaan met de verzending. De draadloze ontvanger staat nu gepland om donderdag bij je bezorgd te worden. Mijn excuses voor het ongemak.

Jelmer

Reageer