beantwoord

Error F563 op 2x arcadyan hmb2260

• 18 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 446 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vanmorgen heb ik op 2x arcadyan hmb2260 de errorcode F563 als ik het goed gezien had was er een update waar denk ik iets niet helemaal goed mee is gegaan.
Heb op allerlei manieren geprobeerd deze te resetten (factory reset en software verwijderen) maar zonder resultaat, waardoor ik nu dus al sinds vanmorgen geen tv heb op 2 toestellen.
icon

Beste antwoord door radial 18 oktober 2017, 14:51

Nou hoe vreemd kan het zijn, net ineens (zonder dat ik iets aan het doen was :-)) alles uit de lucht (geen internet, telefoon en dus ook geen tv) en na een paar minuten kwam ineens alles weer tot leven inclusief de beide Arcadyans.
Probleem lag dus niet hier maar bij netwerkbeerder van het glas of bij Telfort, dat weet ik niet, maar ben blij dat het weer werkt.

Zag net ook dat er bij de storingen en onderhoud ineens een melding stond (die kwam er te staan toen storing weer voorbij was)
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Voor wat ik zo kan vinden zou het opnieuw installeren van de software dit oplossen. Hier vind je hoe je dat doet:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Of had je dat al gevonden?
Reputatie 1
@GJC dat had ik al verschillende keren geprobeerd, staat ook in mijn bericht. Software wordt opnieuw geladen (zover ik mag aannemen), en bij 85% is het afgelopen en komt foutmelding 563 tevoorschijn. Dit is dus niet op 1 Arcadyan maar op 2 stuks sinds vanmorgen.
Reputatie 8
Badge +11
Eén van de mede-beantwoorder, ik geloof @Enterprise, noemde dit laatst al 'de beroemde 85p fout' of iets dergelijks.
Ik zal eens zoeken of ik de oplossing kan terugvinden.
Reputatie 8
Badge +11
Nog niet gelukt, maar er zweeft iets in mijn geheugen:
Ontvangers afkoppelen, modem resetten en als deze weer draait de ontvangers (1 voor 1) weer aankoppelen en laten updaten.
Als dit niet helemaal de manier is springt iemand er wel tussen, maar kwaad kan het bij mijn weten niet.
Reputatie 1
Nog niet gelukt, maar er zweeft iets in mijn geheugen:
Ontvangers afkoppelen, modem resetten en als deze weer draait de ontvangers (1 voor 1) weer aankoppelen en laten updaten.
Als dit niet helemaal de manier is springt iemand er wel tussen, maar kwaad kan het bij mijn weten niet.

Dank je GJC, ik ga nog wel even kijken, maar wel erg vreemd dat er 2 ineens deze foutmelding krijgen, lijkt me alsof er een verkeerder firmware of profiel door Telfort geupload is hiernaartoe. Hoop zsm van webcare ook berichtje te krijgen wat het kan zijn, is erg vervelend dat er nu helemaal geen tv in huis is.
Reputatie 8
Badge +11
Vreemd en vervelend ja. Mogelijk is er al vóór de ontvangers wat misgegaan, waardoor dus bij beiden de update is mislukt. Beiden opeens kapot klinkt ook niet heel aannemelijk.
Reputatie 1
Nou hoe vreemd kan het zijn, net ineens (zonder dat ik iets aan het doen was :-)) alles uit de lucht (geen internet, telefoon en dus ook geen tv) en na een paar minuten kwam ineens alles weer tot leven inclusief de beide Arcadyans.
Probleem lag dus niet hier maar bij netwerkbeerder van het glas of bij Telfort, dat weet ik niet, maar ben blij dat het weer werkt.

Zag net ook dat er bij de storingen en onderhoud ineens een melding stond (die kwam er te staan toen storing weer voorbij was)
Reputatie 8
Badge +11
Tsja, dan kun je lang zoeken. Maar goed, opgelost!

Reageer