beantwoord

Error download segment 2610

  • 16 januari 2019
  • 20 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 1
@Natasja,
helaas ook gisteren weer een error, nu

Error download segment 2610
waardoor een deel in de film gemist wordt, want hij loopt steeds weer op hetzelfde punt vast. Pas een paar minuten later kun je dan weer herstarten.
Weten de technici van Telfort / KPN al meer?

*Admin: bericht afgesplitst van dit topic en nieuw topic gestart.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 25 maart 2019, 11:53

Dag @Johan_Tel. Ik heb vanuit de Technische Dienst helaas nog geen update. Wel zie ik dat zij de situatie monitoren en voortdurend aan het schakelen zijn met de oplospartijen. Hopelijk volgt er snel goed nieuws.
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Dag @Johan_Tel. Ik heb een nieuw topic gestart voor deze foutmelding, omdat dit een andere foutmelding betreft. Zo houden we het Forum overzichtelijk, ook voor eventuele meelezers. 🙂

Irritant dat je nu weer een andere foutmelding krijgt. Is de ene foutmelding opgelost, steekt de andere de kop op. In ieder geval goed dat je dit meldt. 'Error download segment 2610' komt mij niet bekend voor. Ik heb direct navraag gedaan bij onze iTV Online specialisten. Zodra ik nieuws heb, deel ik dat hier.
Afhankelijk van hoe dit werkt is een filmbestand niet als één geheel opgeslagen maar in segmenten.
Vergelijkbaar met films op dvd en bluray hierbij kan je makkelijker naar het deel gaan watje nog moet zien of specifiek wil kijken.

Deze melding lijkt erop de link naar dat specifieke stukje mist dus kan dit niet gebufferd worden.
Reputatie 1
@Natasja, bedankt voor je aandacht.
@Galdor,
de Error kwam op mijn laptop, dus via de browser die een Segment mist idd. en dan stopt met de Error.
Check gedaan met de app iTV via mijn iPad: blijkt de film op diezelfde plek een hapering in beeld te vertonen en mist daar geluid - om na een halve minuut WEL door te lopen met goed beeld en geluid, en ook weer synchroon.
Hoe de film op tv was weet ik dus niet. Maar het lijkt erop dat de browser het meest krities is en waarschijnlijk de tv het minst krities, wat de doorlopende aaneensluiting van segmenten betreft.
Voer voor de technici lijkt mij, voor een meer tolerante afstelling.
ik had met het starten van exact dezelfde titel meteen al buffer issues in het voorgaande programma daarna liep alles wel door. ik heb niet door gekeken dus ik kan het verder niet dupliceren. voor de statistieken een samsung tablet
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het testen, @Galdor68 en @Johan_Tel. Dit is heel bruikbare informatie. Ik geef jullie bevindingen door.
Reputatie 6
Badge +8
Dag @Johan_Tel. Het heeft even geduurd, waarvoor mijn excuses, maar ik heb inmiddels een reactie vanuit de organisatie. Vorige week is er een nieuwe versie van de iTV website live gezet, waarbij ook een aantal verbeteringen is doorgevoerd wat de player en het streamen betreft. Ik ben daarom benieuwd of je, met de nieuwe website, nog tegen de verschillende foutmeldingen 'The provided MPEG-DASH could not be updated' en 'Error download segment 2610' aan loopt. Het is overigens ook goed mogelijk dat die laatste foutmelding enkel optrad bij die specifieke film. Als dat het geval is, dan kan ik dat verder laten onderzoeken.
Reputatie 1
@Natasja, bedankt voor je reactie.
Ik zal mijn ervaringen hier laten weten.
Reputatie 6
Badge +8
Super, @Johan_Tel! Ik wacht je berichtje af. 🙂
Reputatie 1
@Natasja, @Galdor
als beloofd mijn bevindingen:
ik had op Veronica de film The Big Lebowski opgenomen;
ik bekeek gister deze film op mijn laptop met Chrome als browser;
totale lengte van de opname inclusief voor- en na-loop is 2:40:00;
helaas stopt de film op 1:54:32 (= terugteltijd !! - de afspeeltijd is helaas niet precies te bepalen);
met de muis moet ik dan minstens 15 min. verder gaan tbv synchroon beeld en geluid;
daarna kan ik dan weer terug met de muis naar ong. 1:53 om de film verder te kijken;
na 1:53 geen verdere vastlopers meer;
als ik vóór 1:55 herstart, dan komt de vastloper op 1:54:32 weer;
dit blijkt op dezelfde laptop en ook vanochtend op mijn desktop reproduceerbaar;
* op mijn iPad met browser Safari heb ik met deze film geen afspeelproblemen;
NB. onderstaande Error kwam ook even voorbij bij het proberen te herstarten op 1:53:

Dan ben ik benieuwd als je safari op de laptop gebruikt als het goed is zou het juist voor chrome geoptimaliseerd moeten zijn.
Reputatie 1
@Natasja,
in een andere opgenomen film van Veronica (The Last Knight) gebeurde vandaag hetzelfde;
nu stopte hij (na start bij begin van de opname) bij 1:30:01 (=terugteltijd);
om verder te kijken moest ik dit keer eerst de film helemaal afsluiten en daarna weer opnieuw opstarten;
na 1:28 geen verdere vastlopers meer;
dit blijkt op dezelfde laptop en op mijn desktop reproduceerbaar;
NB. ik heb geen error meldingen gekregen.
*
op mijn iPad met browser Safari heb ik geen afspeelproblemen;

@Galdor,
"Apple has stopped supporting Safari for Windows for quite some time, and there are no updates, bug fixes, or patches available. Besides that, using older versions of Safari on PC might invite malware from certain websites. Given the risk, it is not really advisable to download and use Safari on Windows for regular users."
https://www.igeeksblog.com/safari-for-windows/
Reputatie 6
Badge +8
Dag Johan. Bedankt voor het testen! Ik heb alle voorbeelden verzameld en deze weer doorgezet. Waar ik zelf wel benieuwd naar ben, is of het probleem zich alleen voordoet bij opnames of ook bij live tv-kijken en Terugkijken. Wil je dat in de gaten houden? Je hoort uiteraard weer van me zodra ik een reactie heb vanuit mijn collega's.
Reputatie 1
@Natasja,
gistermiddag en avond getest met live op Veronica en via mijn laptop, kletsprogramma' s, series en avondfilm, tot 01.30u - geen problemen gezien !
Reputatie 6
Badge +8
Hallo @Johan_Tel. Bedankt voor de aanvullende informatie. Goed om te weten dat het probleem zich niet voordoet bij live tv-kijken. Ik heb het doorgegeven. Ik verwacht je deze week van een update te kunnen voorzien.
Reputatie 1
@Natasja,
ondanks alle vernieuwingen in de app enz. krijg ik toch ook weer vandaag een error;
situatie:
Net5 - woensdag 13 maart 2019
Opname van de film The Hunger Games - Mockingjay Part 2
1e keer: na 2 uur kijken stond beeld stil, moest ik de film weer opstarten;
2e keer: een melding met op 55 minuten na begin van de opname.
Wat is hier nou eigenlijk toch het technische probleem?

*Admin: bericht afgesplitst van dit topic.
Reputatie 1
@Natasja,
weet je inmiddels al meer?
Reputatie 6
Badge +8
Hallo @Johan_Tel. Sorry dat je nu pas weer van mij hoort. Ik had gehoopt je inmiddels van een update te kunnen voorzien, maar helaas is dit niet het geval. 😞 Ik begrijp dat je na de update van 27 februari nog steeds tegen (soortgelijke) problemen aan loopt. Geldt dit voor zowel de iTV app als de iTV Online website? Je geeft aan dat een opname wederom vastloopt op een bepaald punt. Je krijgt dan ook een foutmelding? Kun je delen welke foutmelding dit is? En op welk apparaat speelde dit nu? Ik heb inmiddels ook bij andere specialisten navraag gedaan. Zodra ik iets hoor, deel ik dat uiteraard hier.
Reputatie 1
@Natasja, ik gebruik nog steeds dezelfde laptop, Lenovo 13 (Intel i5, 8 GB Ram, W 10), met Chrome, ook laatste update. Het gaat weer om deze melding: Error decoding media.


Reputatie 6
Badge +8
Duidelijk. Bedankt voor je reactie. Ik heb de informatie doorgegeven. Ik hoop dat ik je snel meer duidelijkheid kan geven.
Reputatie 6
Badge +8
Dag @Johan_Tel. Ik heb vanuit de Technische Dienst helaas nog geen update. Wel zie ik dat zij de situatie monitoren en voortdurend aan het schakelen zijn met de oplospartijen. Hopelijk volgt er snel goed nieuws.

Reageer