beantwoord

Energiespaarstand kan niet worden ingesteld

• 13 juni 2014
  • 6 reacties
  • 754 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds kort interactieve TV. De ontvanger is een Arcadyan HMB2260.

Volgens de bladzijden 71 en 107 van de Handleiding (Versie 2.0, februari 2014) zou er in deze ontvanger de mogelijkheid moeten zijn om in te stellen dat de ontvanger na ... minuten overschakelt van stand-by (verbruik 5,4 Watt) naar de 'energiespaarstand' (verbruik 0,3 Watt). De verbruiksgegevens ontleen ik aan de tabel op blz 107.

Als ik de procedure volg die op blz 71 is beschreven komt er een scherm dat bijna gelijk is aan het scherm als getoond in figuur 68. Er is echter een essentieel verschil. Bij mij ontbreekt de derde instel-regel die betrekking heeft op die energiespaarstand.
Wat ik ook probeer, er zijn bij mij maar drie regels, en de derde regel is gelijk aan regel 4 in firguur 68 en heeft dus betrekking op de klok.

Gevolg: ik kan geen energiespaarstand instellen.

icon

Beste antwoord door Michael 26 juni 2014, 17:13

@santpoorter,

Excuses voor dit enigszins late antwoord.

Het klopt wat je schrijft, in de handleiding staat aangegeven dat de energiespaarstand geactiveerd zou moeten kunnen worden. In onze uitgave werkt dit echter niet. De energiespaarstand kan dus inderdaad niet worden gekozen in het menu van het door ons geleverde Interactieve TV-ontvanger.

Onze excuses voor de verwarring.

Michael

Bekijk reactie

6 reacties

Badge +2
Jouw type ontvanger is van na februari, dus vandaar het verschil volgens mij. Waarschijnlijk komt er een update (vd handleiding). Met mijn Motorola heb ik overigens dezelfde instel mogelijkheden volgens mij.
Badge
Mijn type ontvanger is een Arcadyan HMB2260, en dat is het type dat in de handleiding (versie 2.0 februari 2014) uitdrukkelijk
wordt genoemd als een type dat deze energiespaarstand heeft.
Op blz 107 van de handleiding wordt deze ontvanger vergeleken met de Motorola 1853. Daar staat uitdrukkelijk dat deze Motorola ontvanger GEEN energiespaarstand heeft.
Badge
Dit is een aanvulling op mijn eerste bericht

Ik heb inmiddels geprobeerd of een reset van de ontvanger de instelmogelijkheid van de energiespaarstand zou activeren.
In de handleiding kon ik niets vinden over resetten van de ontvanger, en ook op de Telfort site vond ik niets.
Door zoeken op het KPN forum vond ik een link naar het recept voor her resetten van de ontvanger.

Ik heb reset 3 keer geprobeerd, maar de in de handleiding (figuur 68) getoonde regel komt niet tevoorschijn.

Over de resetprocedure kan ik nog het volgende zeggen.
Je moet nadrukkelijk op 'instellingen bewaren' klikken (meer smaken zijn er niet), maar dat bleek niet vlekkeloos te werken.

Na het resetten werkte de ontvangst van HD-zenders niet meer. De kanalen 701 en volgende waren verdwenen.
Het bleek dat de instelling HD-Ja was veranderd in HD-Nee.
Dus dat 'bewaren' van de instellingen is niet betrouwbaar.
Reputatie 2
Badge
De energiespaarstand zit er duidelijk niet meer op. Ook op de allernieuwste tv-ontvangers die (moederbedrijf) KPN levert zit dit niet meer. Er zullen wel teveel problemen zijn geweest met het "terughalen" van de ontvanger uit de spaarstand.

Wij hebben alles (dus TV, ontvanger en versterker) op een centrale stekkerdoos aangesloten staan. Overdag als we er niet zijn of 's nachts, als we toch niet kijken/luisteren, gaat alles met de centrale knop uit. Opstarten duurt toch maar een minuutje of zo. Je weet dan in ieder geval zeker dat alle onnodige stroomverbruikers uit zijn 🙂
Badge
Dit antwoord van stellingen90 (net begonnen) bevestigt weliswaar mijn bevinding, maar kan ik, van iemand met de 'net begonnen' status, niet als een antwoord van, of namens, Telfort zien.

Vanwege de matige respons op dit topic had ik het, met een iets gewijzigde Vraag, nogmaals geplaatst.

Dat is nu, vanwege efficiency, door Michael Telfort Moderator op slot gezet.

Michael Telfort Moderator kan lijkt mij wel namens Telfort spreken.

Het zou wel prettig geweest zijn als hij gelijk een antwoord op mijn toch heel simpele vraag ( Het door Telfort in bruikleen gegeven apparaat levert niet wat de handleiding zegt dat het moet leveren) zou hebben gegeven.

Ik had, voordat ik dit topic startte, deze vraag per mail aan Telfort Klantenservice gesteld. Die stuurde een mail terug zonder antwoord (kennelijk teveel service gevraagd van Klantenservice) en verwees me naar het forum.

Kan er nu iemand namens Telfort zeggen hoe het echt zit?
Reputatie 8
Badge +2
@santpoorter,

Excuses voor dit enigszins late antwoord.

Het klopt wat je schrijft, in de handleiding staat aangegeven dat de energiespaarstand geactiveerd zou moeten kunnen worden. In onze uitgave werkt dit echter niet. De energiespaarstand kan dus inderdaad niet worden gekozen in het menu van het door ons geleverde Interactieve TV-ontvanger.

Onze excuses voor de verwarring.

Michael

Reageer