Ik kon spontaan niet meer terugkijken op mijn tv ontvanger. Heb de ontvanger gerestart (zonder succes), en heb vervolgens opnieuw de software opgehaald. Nu doet de hele ontvanger niets meer. Krijg foutcode 561. Met de vorige update van jullie had ik ook al problemen met de tv ontvanger. Toen bleek het zo te zijn dat de IPTV ineens ook gerouteerd moest worden. Ik maak gebruik van een edgerouter lite als modem omdat ik in het verleden alleen maar problemen heb gehad met de experiabox. Heb echt geen idee wat er mis is aangezien ik aan mijn kant niets heb aangepast en dit probleem van de een op de andere dag is ontstaan.
Bij voorbaat dank voor de hulp!
groet Rik
Beste antwoord door Rikkerdt
Ik heb de setup voor mijn edgrouter lite 3 (glasvezelverbinding) uiteindelijk werkend gekregen door eerst de configuratie zonder voip te downloaden van de kpn website (https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609). In deze configuratie staat de IPTV al correct ingesteld. Vervolgens via “add interface” vlan 34 aangemaakt op de WAN interface en een nat rule aangemaakt met het netwerkadres van mijn lan interface als source & een masquerade naar ethernet 0.34.
Vervolgens via de CLI :
configure
set interfaces ethernet eth0 vif 34 mac xx:xx:xx:xx:xx:xx
commit
save
exit
vul het mac adres dat achterop je experiabox staat in op de plaats van de kruisjes. Ik weet niet of dit specifieke mac adres een noodzakelijke stap is, maar het was bij mij essentieel.
Ten slotte:
configure
set protocols igmp-proxy interface eth0.4 alt-subnet 0.0.0.0/0
set protocols igmp-proxy interface eth0.4 role upstream
set protocols igmp-proxy interface eth0.4 threshold 1
set protocols igmp-proxy interface eth1 alt-subnet 0.0.0.0/0
set protocols igmp-proxy interface eth1 role downstream
set protocols igmp-proxy interface eth1 threshold 1
commit
save
exit