beantwoord

Eigen M540 gebruiken

• 29 juli 2016
  • 5 reacties
  • 334 keer bekeken

Ik ben klant geweest bij Telfort maar vorig jaar overgestapt naar een andere provider. Nu wil ik evt. weer terug naar Telfort. Kan ik mijn 2 M540 decoders aansluiten naast de 2 leendecoders die ik van Telfort zou ontvangen, zonder extra kosten ? Dus kan ik in totaal 4 decoders aansluiten zonder hiervoor extra te hoeven betalen ? De M540 decoders heb ik destijds ontvangen van XMS en zijn geactiveerd geweest op Telfort bij de overname van XMS door Telfort.
icon

Beste antwoord door Leon 30 juli 2016, 10:17

Goedemorgen Danielle, welkom op ons forum! En leuk dat je overweegt om weer terug naar Telfort te komen! :)

Jouw vraag vraagt om een wat uitgebreidere uitleg, want het ligt net een beetje anders. Voorheen leverden wij inderdaad, net zoals XMS dat deed, Amino's als tv-ontvangers. Ik zeg leverden omdat wij sinds 5 januari 2015 dat niet meer doen. Toen zijn we overgestapt op een ander platform waar de Experia Box als modem/router fungeert en je een Arcadyan tv-ontvanger nodig hebt (je ontvangt alle hardware in bruikleen dus je hoeft zelf niets aan te schaffen).

Op dit moment zijn er klanten die nog steeds gebruik maken van Amino's. Zoals gezegd leveren we sinds januari 2015 geen Amino's meer, maar kon je dar wel gebruik van blijven maken als je dat al deed. Klanten waren niet verplicht om over te gaan.
Kies je er voor om weer klant te worden van Telfort dan ontvang je nu dus een Experia Box met Arcadyan tv-ontvangers en kun je de Amino's niet meer gebruiken.
Bekijk reactie

5 reacties

Bedankt voor al jullie antwoorden en uitleg ! Ik zit nu bij Vodafone. Zij hebben bij installatie een nieuw modem, router etc. geïnstalleerd en alle oude XMS apparatuur uit de meterkast verwijderd. Ook heb ik een splitter van hun om meerdere decoders aan te kunnen sluiten. We hebben 1 vaste lijn mbt internet en de rest draadloos.
Badge +1
Hi Tuut-Tuut, goedemorgen! Het klopt inderdaad dat het analoge tv-signaal niet meer beschikbaar is, enkel Interactieve TV middels een Arcadyan tv-ontvanger.

Of Danielle een groot aantal wijzigingen moet aanbrengen en verlies heeft van functionaliteit, dat ligt natuurlijk volledig aan bij welke provider zij momenteel haar diensten afneemt.
Reputatie 8
Badge +16
Dit betekend ook dat je geen gebruik meer kan maken van het DVBC signaal en alle decoders moeten worden aangesloten via een LAN kabel op de Experiabox. Dus opnieuw overstappen naar Telfort gaat met een groot aantal wijzigingen in je eigen netwerk infra en mogelijk deels met verlies van functionaliteiten.
Badge +1
Goedemorgen Danielle, welkom op ons forum! En leuk dat je overweegt om weer terug naar Telfort te komen! :)

Jouw vraag vraagt om een wat uitgebreidere uitleg, want het ligt net een beetje anders. Voorheen leverden wij inderdaad, net zoals XMS dat deed, Amino's als tv-ontvangers. Ik zeg leverden omdat wij sinds 5 januari 2015 dat niet meer doen. Toen zijn we overgestapt op een ander platform waar de Experia Box als modem/router fungeert en je een Arcadyan tv-ontvanger nodig hebt (je ontvangt alle hardware in bruikleen dus je hoeft zelf niets aan te schaffen).

Op dit moment zijn er klanten die nog steeds gebruik maken van Amino's. Zoals gezegd leveren we sinds januari 2015 geen Amino's meer, maar kon je dar wel gebruik van blijven maken als je dat al deed. Klanten waren niet verplicht om over te gaan.
Kies je er voor om weer klant te worden van Telfort dan ontvang je nu dus een Experia Box met Arcadyan tv-ontvangers en kun je de Amino's niet meer gebruiken.
Reputatie 8
Badge +16
Nee... Telfort ondersteunt geen eigen decoders. Je betaalt bij Telfort voor elke stream die je afneemt en krijgt daarbij een decoder in bruikleen.

En wellicht heb je de oude decoders in bruikleen gehad en moeten die gewoon terug naar Telfort...

Reageer