beantwoord

DVS 1200 lampje brandt rood

• 25 juni 2020
  • 18 reacties
  • 407 keer bekeken

Heel vervelend maar mijn draadloze verbindingsset in de huiskamer geeft een rood lampje. In de slaapkamer functioneert deze nog wel. Een paar weken geleden was dat ook zo maar toen is de set het weer gaan doen. Geen idee precies hoe. Ik heb wel een aantal keer de set bij het modem en die in huiskamer 3 seconden ingedrukt om te connecten. Dat werkte toen ook niet echt. De volgende ochtend opeens was het rode lampje weg toen ik de tv/ radio setopstartte. Nu dus opnieuw problemen. Is de adapter gewoon kapot? Wat kan ik nog doen? 

Opmerking: hij is nu niet meer rood maar knippert heel langzaam aan en uit in het wit 

icon

Beste antwoord door jimny 26 juni 2020, 12:33

Je kunt het proberen om alleen de nieuwe te koppelen en mocht het al niet lukken dan beide koppelen

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Draai 1 adapter een halve slag dat wil nog wel eens helpen 

Bedankt voor je reactie. Helaas helpt dat niet. Nu met helpdesk contact gehad. Modem gereset. Opnieuw gekoppeld etc. Maar niets helpt, lampje blijft rood. Ze sturen nu 1 nieuwe adapter op. 
Wel een vraagje. Is het voldoende de nieuwe in de huiskamer te koppelen aan die bij het modem, ook in huiskamer. Blijft de oude in slaapkamer het dan gewoon doen omdat die nog gekoppeld is aan de eerste bij het modem? Of moeten ze alledrie gekoppeld worden? 

Reputatie 8
Badge +18

Je kunt het proberen om alleen de nieuwe te koppelen en mocht het al niet lukken dan beide koppelen

Alleen de nieuwe koppelen is voldoende, de andere blijft gewoon werken, anders gaat het goed mis.

Maar als zowel het modem als de TV box in de woonkamer staan niet een kabel er tussen, werkt veel beter.

Kabel werkt vast beter maar is niet mogelijk hier.

Helaas was het een heel gedoe om alles weer werkend te krijgen. Dat koppelen werkt niet echt soepel. Aanwijzingen braaf gevolgd maar kreeg niks gekoppeld. Helpdesk paar keer gebeld maar dat werkte ook niet. Uiteindelijk zou een monteur komen, toch nog weer een poging gewaagd om ze alle drie te koppelen via 1 stopcontact en in elkaar geschoven. Ook daar was een paar pogingen voor nodig. Ze leken gekoppeld maar bij verhuizen naar goede plek toch weer niet. Nou ja, bij de laatste poging via koppelen boven op elkaar en weer verhuizen naar goede plek, werkte het. Lastig te koppelen! 

Reputatie 8

Tja, het is en blijft een surrogaat oplossing die draadloze verbindingssets.
Hopen voor je, dat het nu wel blijft werken.

Kan ook gewoon zijn dat de verbinding op de afstand gewoon net wel, net niet is, en dan werkt het in 1 doos wel maar 1 verderop weer niet lekker.

En niet mogelijk is een keuze, het is altijd mogelijk om een kabel te trekken, zeker als je zoals ik een tijdje met die ellende dingen van Devolo het gestoeid en het werkt, dan weer niet lekker dan dit dan dat.

Heb ongeveer 40 tot 50 kabel door het huis getrokken, want ja toen was Internet en TV nog een aparte kabel en het is weinig zichtbaar en op een paar kleine stukjes na naar boven, en wat een zaligmakende storingsloze aansluitingen heb je dan.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @astro16, ik begrijp dat het allemaal weer werkt. Dat is fijn. Hopelijk blijft dat ook zo.

Mocht er nog iets anders zijn, laat het dan vooral weten. 

@Bart - Telfort  bedankt voor je reactie. Ik heb even gewacht met reageren om te kijken hoe het ging. De eerste dagen ging het probleemloos (en ik heb altijd de radio aan). De laatste dagen weer wat haperingen. Dan valt het even stil en daarna gaat de muziek weer verder(en ik dan maar steeds hopen dat de set niet ontkoppeld is). Best regelmatig. En paar keer wat gehakkel en dan even switchen van zender wat helpt. Er is niets veranderd in huis. Afgelopen jaar na een nieuwe set dvs1200 geen klachten gehad totdat de ene 1200 dus uitviel en nu vervangen door de 650. Nog enig idee wat ik hier aan kan doen? Gekoppeld zijn ze dus onlangs nog. Alvast bedankt voor je reactie. 

Reputatie 8

Er is niets veranderd in huis. Afgelopen jaar na een nieuwe set dvs1200 geen klachten gehad totdat de ene 1200 dus uitviel en nu vervangen door de 650.

Kennelijk combineert dat niet goed met elkaar.
Veranderingen in huis kunnen wel degelijk plaatshebben, maar anders dan je mogelijk in de gaten hebt?  Het is eerder bijv. wel eens gebleken dat het gebruik van bepaalde LED-lampen een storende invloed heeft op de werking van draadloze verbindingssets.

Ging de LED-lamp aan, storing!  LED-lamp uit, storing opgeheven.
Ander merk LED-lampen erin, geen storing meer.

Reputatie 8
Badge +12

Wat irritant zeg. Onlangs dus nog opnieuw gekoppeld. De 1200 zit bij het modem? En de 650 bij de ontvanger? Zie je de lampjes ook veranderen op de DVS als het gehakkel bezig is? En zitten de DVS op eenzelfde groep op stopcontacten met aarde? Verder modem nog weer eens opnieuw opgestart?

Bedankt voor de reacties. Ik dacht ik kijk het weer even een paar dagen aan.

@Babylonia  echt geen veranderingen dus daar ligt het niet aan

@Bart - Telfort  de 1200 zit bij modem. De 650 bij de ontvanger. Slaapkamer heeft nog een 1200 die heb ik even niet heb gebruikt. Lampjes op dvs veranderen niet bij uitval. Het is eigenlijk meestal geen gehakkel maar dat het even helemaal stil valt. Heeeeel soms gehakkel. Maar ik moet zeggen afgelopen dagen gaat het heel goed. Afkloppen. Paar keer heel even stil bij luisteren radio. 
Zelfde groep weet ik niet wel randaarde. Modem opnieuw opgestart ja .
Ik zal de slaapkamer tv/ radio ook weer eens gaan gebruiken. 

Deze modellen zijn hoe dan ook aan het verouderen devolo maakt ze niet eens meer zover ik weet. Er is nu een opvolger de Magic lijn.

Ik ben voorstander van dezelfde modellen als het echt niet anders kan niet mixen.

@Galdor68 Dat ze verouderd zijn maakt niet zoveel uit, zelfde troe. ehhh sorry, techniek in een nieuw jasje, en mixen maakt weinig uit, enige is, het werkt net zo snel als de traagste schakel, verschillende merken is een ander verhaal.

@astro16 Heb je al de Devolo app gedownload en gekeken of de firmware up to date is van alle powerlines, dit kan verstoringen oplossen.

https://www.devolo.nl/support/downloads/download/devolo-cockpit

Daarbij, als de set in een korte afstand goed werkt en het op een langere afstand soms/vaak hapert kan het ook nog zomaar twee straten verderop zijn dat er wat gaat verstoren in het stroom netwerk, meestal gaat het in huis mis bijvoorbeeld zoals @Babylonia al zegt met Ledlampen maar bijvoorbeeld een las machine 2 straten verderop kan dit ook veroorzaken doordat je dan hele kleine spanningsdippen op het lokale net krijgt.

@Galdor68 Dat ze verouderd zijn maakt niet zoveel uit, zelfde troe. ehhh sorry, techniek in een nieuw jasje, en mixen maakt weinig uit, enige is, het werkt net zo snel als de traagste schakel, verschillende merken is een ander verhaal.

Je mag verwachten dat de nieuwere modellen minder storingsgevoellig en beter afgestemd op de huidige stand van techniek. Ik ben wat gebruik betreft geen ervarings deskundige. Ik blijf voorstander van bekabeling.

Dat er in huis niks is veranderd dat kan, aan de provider kant is er wel genoeg veranderd, daarom dat bij een dsl verbinding het platte kabeltje tussen isra en modem wordt afgeraden, zo ook deze apparaten die hebben niet het eeuwige leven.

Nu even hardop mee denken moet niet als eerste gekeken worden naar de adapter bij de Experiabox deze zet het signaal op het stroomnet die moet zijn werk wel goed doen.  Dat hakkelen lijkt mij vanuit de eerste te ontstaan, hoe is het kabeltje daarnaar toe en zit het stekkertje er goed in.

Reputatie 8

Daarbij, als de set in een korte afstand goed werkt en het op een langere afstand soms/vaak hapert kan het ook nog zomaar twee straten verderop zijn dat er wat gaat verstoren in het stroom netwerk, meestal gaat het in huis mis bijvoorbeeld zoals @Babylonia al zegt met Ledlampen maar bijvoorbeeld een las machine 2 straten verderop kan dit ook veroorzaken doordat je dan hele kleine spanningsdippen op het lokale net krijgt.

….of bijv. de schakelende voeding / oplader van een (nieuwe) smartphone, of laptop.

Woon je in een appartement, komt het ook nog wel eens voor dat de buren een draadloze verbindingsset hebben aangeschaft, die dan stoort met die van jezelf.
In het meest vervelende geval zit je zelfs in elkaars netwerken.

bedankt voor jullie reacties. 

@Doornekamp33  goeie, dat de software nog ge-update kan worden. Ik ben alleen beetje huiverig met de dvs en uit het stopcontact halen. Het heeft me zoveel moeite gekost ze te koppelen. Dat ga ik doen als het nog erger mocht worden denk ik. Ik las dat het op zich met 1 adapter aan laptop kan en de rest vanzelf gaat maar dat werkt niet neem ik aan als er een 650 tussen zit? 

@Galdor68 stekkertje zit goed

zou goed kunnen idd dat buren er ook nog een rol in spelen. Ik woon in appartementencomplex. 

Updaten hoef je alleen even de laptop of pc er bedraad op aan te sluiten, kun je ze via het programma cockpit allemaal updaten, en je kan ook zien hoe de verbinding onderling is, hoger dan 350 moet goed zitten, je hoeft dus niks te ontkoppelen of los te halen, verbinding blijft behouden.

Reageer