beantwoord

DVB_C kan sinds maart 2018 niet meer opnemen

• 12 maart 2018
  • TV
  • 16 reacties
  • 318 keer bekeken

Reputatie 1
Wij hebben van Telfort wat (in vreemd Nederlands) de "oude propositie" heet, dus analoog signaal via DVB-C en het digitale signaal via glasvezel.
=> Sinds begin maart heeft het DVB-C signaal van Telfort ineens geen Modus "Opnemen" meer, alleen nog maar "Herinnering".
Wanneer wordt dit hersteld?
Wij hebben tot nu toe nog geen informatie ontvangen. Deze DVB-C mogelijkheid was voor ons ook altijd de reden om bij Telfort te blijven.
icon

Beste antwoord door Johan_Tel 13 maart 2018, 21:40

Wieger Telfort, bedankt voor je reactie, evenals de anderen hier op het Forum.
Galdor68, ik had mijn Humax 5300C (laatse update mei 2014) inderdaad al gereset naar de Fabrieksinstellingen, maar ik zag nog steeds geen optie Opnemen.
Nou bracht cobus met zijn "DVB C blijft wel bestaan" mij ineens op de gedachte dat ik me door het bericht dat Ziggo met analoog ging stoppen teveel had laten leiden. In die zin dat Telfort het dan misschien ook wel zou doen. En dan word je blind voor andere oorzaken. Ook onlogische.
En die heb ik nu gevonden. Aan de Humax 5300C heb ik nu een andere usb_HD verbonden en de optie Opnemen is er ineens weer, ook met de rode opneemknop op de afstandsbediening !!!!
Het gekke blijft dat de oude HD die via dezelfde usb met de Humax 5300C verbonden was, aan de pc het wel gewoon doet.
Maar het probleem met DVB-c van Telfort is gelukkig opgelost. Nogmaals iedereen bedankt.

Bekijk reactie

16 reacties

Je hebt het nu dus over een optie op de TV zelf aangesloten via coax? Niet het itv deel via de Amino heel eerlijk gezegd komt die opname mogelijkheid via DvB-c mij niet bekend voor.
Reputatie 1
Aan de glasvezel heb ik de Amino 540 hangen die op zijn eigen HD opneemt (dat doe ik dus niet in de cloud).
Op de coax (analoog = DVB-C, werkzaam in de "oude propositie") heb ik een Humax tuner met HD waarmee ik tot begin maart jl. van Telfort kon opnemen via Gids_Timer-planning_Reservering_Modus "Opnemen".
Maar nu staat bij Reservering onder Modus alleen nog "Herinnering".....
NB. Direct opnemen via de rode knop op de afstandbediening van de Humax werkt ook niet meer ...
En dus geen enkele melding van Telfort gehad ...
Dat zal een webcare medewerker moeten beantwoorden. Lijkt erop dat het EPG signaal veranderd is.

Aanvulling via de DvB-c op de tv zie ik daar via de gids wel een opname optie(hangt geen opname device aan) Dus mischien ligt het aan de humax heeft die soms een update gehad?
Reputatie 1
de Humax heeft sinds 2014 geen update gehad en werkte prima tot maart jl..
het kijken van programma's werkt gewoon goed, alleen het opnemen is geen optie (Modus) meer ..
opnemen is blijkbaar ineens geblokkeerd in het Telfort DVB-C signaal...
We zullen het afwachten, we mogen alleen nog opnemen in de cloud á €5,00 p/m dus het kan maar zo, het begin van de afbouw van analoog en dvb-c?:?:?
Reputatie 1
Inmiddels heb ik vastgesteld dat Telfort op mijn Philips TV met ingebouwde DVB-c opnemen (nog) wel toestaat maar op mijn losse DVB-c tuner van Humax dus niet meer.
Het probleem (voor mij) is dat de opnames van de Philips TV alléén op die ene TV te bekijken zijn en bijv. niet op een TV in een andere (kinder-)kamer.
Reputatie 5
Badge +7
Volgens mij zou dat gewoon moeten werken maak je wel gebruik van de juiste gegevens.
Ik vermoed toch ook een probleem in de Humax zelf.
Reputatie 1
Getest met een andere Humax met DVB-c geeft hetzelfde probleem ! En voorheen was daar ook de optie (Modus) Opnemen gewoon beschikbaar. En die Humax heeft ook geen updates gehad. Wat trouwens ook niet kan via mijn Telfort, alleen via een Ziggo lijn (bij aanschaf toentertijd gedaan in de winkel van Scheer en Foppen, die hadden Ziggo).
Als Telfort nou aangeeft wat hier wel of niet aan de hand is ... Ziggo gaat helemaal stoppen met analoge tv en radio.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Johan, welkom op het forum. Wat betreft het opnemen bij DVB-c hebben wij geen invloed of de optie voor het opnemen wel of niet aanwezig is. Dit wordt namelijk in de DVB-c tuner zelf afgehandeld. Die zet de opname op de harde schijf van het apparaat. Wij leveren het beeldsignaal voor de analoge TV en voor DVB-c. Ga je kijken naar je Amino 540 ontvanger dan is de constructie wat anders. Sommige van deze ontvangers kunnen nog opnemen via de ingebouwde harde schijf. Wanneer je het opnemen pakket bij ons afneemt, dan worden de opnames van de Amino 540 niet meer op de harde schijf opgenomen. Dit verloopt dan via onze cloud.

Terug naar je vraag: je hebt het hier specifiek DVB-c opnames. Dit wordt op de Humax ontvangers geregeld. Omdat je Philips TV wel kan opnemen, weet ik met aan zekerheid grenzende zekerheid dat we naar de Humax ontvangers moeten kijken. De suggestie van Galdor wat betreft de EPG(Electronische Programma Gids) kan hierin een aanknopingspunt zijn. Zie je die wel terug op de ontvangers?
Reputatie 5
Badge +7
Dat klopt maar DVB C blijft wel bestaan en dus heb je gewoon beeld met de Humax (als je een Ziggo abbo heb)
Ik kwam op Tweakers dit topic tegen dus de vraag welk model humax is het?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1690103
Erbij zeggende dat de kans dat twee humax kastjes beide een tweede defecte tuner hebben zeer onwaarschijnlijk lijkt. Is er al geprobeerd om de Humax naar de fabrieks instelling terug te zetten
Reputatie 1
Wieger Telfort, bedankt voor je reactie, evenals de anderen hier op het Forum.
Galdor68, ik had mijn Humax 5300C (laatse update mei 2014) inderdaad al gereset naar de Fabrieksinstellingen, maar ik zag nog steeds geen optie Opnemen.
Nou bracht cobus met zijn "DVB C blijft wel bestaan" mij ineens op de gedachte dat ik me door het bericht dat Ziggo met analoog ging stoppen teveel had laten leiden. In die zin dat Telfort het dan misschien ook wel zou doen. En dan word je blind voor andere oorzaken. Ook onlogische.
En die heb ik nu gevonden. Aan de Humax 5300C heb ik nu een andere usb_HD verbonden en de optie Opnemen is er ineens weer, ook met de rode opneemknop op de afstandsbediening !!!!
Het gekke blijft dat de oude HD die via dezelfde usb met de Humax 5300C verbonden was, aan de pc het wel gewoon doet.
Maar het probleem met DVB-c van Telfort is gelukkig opgelost. Nogmaals iedereen bedankt.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Johan, bedankt voor de terugkoppeling! Fijn om te horen dat je weer kan opnemen met de Humax. Jouw reactie heb ik als reactie aangevinkt. Wie weet hebben andere klanten wat aan jouw bevindingen! 😳
Reputatie 1
Ik heb deze week een brief gekregen dat de oude propositie wordt opgeheven. DVB-C gaat dus toch verdwijnen
bickel schreef:

Ik heb deze week een brief gekregen dat de oude propositie wordt opgeheven. DVB-C gaat dus toch verdwijnen

Dat klopt in ieder geval bij Telfort.
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/klanten-met-een-oud-glasvezelpakket-stappen-over-in-2019-77901?forumid=251
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

Reageer