beantwoord

DVB-C: Blokkerig beeld, wegvallend geluid op diverse bundels in Wijchen - 336 MHz, 344 MHz

• 27 november 2014
  • 170 reacties
  • 6245 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

170 reacties

Fox, TV5 monde en Oranje Tv lijken het nu goed te doen. Wel heb ik als je er net op afstemd kort (+-1 sec) iets blokkerig beeld. Dat heeft EEN (Be) ook. Daar stoor ik me niet aan.
Ook zag ik bij de ARD de 3geluidstreams , net zo als op satelliet.
(BTW die beste meneer kan het thuis ook controleren, woont in dezelfde gemeente)
Ik heb toch nog een schoonheids foutje ondekt.
Omroep Flevoland wordt nog steeds als radio (2) in plaats van tv (1) ingescand.
Reputatie 1
Vandaag is er een monteur van Guidion langs geweest om het modem en dvb-c deel te vervangen i.v.m. het storende radiosignaal.
Heeft niet geholpen..... to be continued...
Vanmiddag gaf mijn vrouw aan dat ze storingen zag op diverse tv-zenders, oh nee.....
En helaas zag ik die ook op NPO-1 HD, het was een kleine, nu maar hopen dat het een klein hikje was en dat hele circus weer niet opnieuw begint.
Kortom de storingen ligt niet aan de apparatuur in de meterkast, meer aan het geleverde signaal.
Reputatie 8
Badge +16
@Allardo,

Vervelend dat het bezoek van de monteur niet heeft geholpen. Heeft deze jou aangegeven wat er nu verder gaat gebeuren?

Stephen
Reputatie 1
Hij gaf aan dat hij de werkzaamheden en de resultaten zou terugkoppelen naar de netwerkbeheerder. Ik ben benieuwd....
Waarschijnlijk zal ik een eventuele oplossing niet snel meer opmerken aangezien ik van plan ben om via de "ouderwetse" draadantenne het signaal uit de lucht te halen. Wij luisteren voornamelijk 3FM/NPO3 die zo prima te ontvangen zou moeten zijn.
Reputatie 1
Helaas gisteravond toch weer kleine storingen op NPO1-HD tijdens Wie is de mol? en Floortje naar het einde van de wereld.
Het zijn gelukkig niet zulke erge storingen die ik eerder had, maar vervelend is het wel...
DVB-C werkt bij mij dus nog steeds niet helemaal naar behoren op radio en tv.

In een ander post hier geven bitperfect en morenoralfo dat de beeldkwaliteit van de NPO-HD zenders veranderd is, wellicht is mijn probleem hier een gevolg van?
Reputatie 8
Badge +16
@Allardo,

Ik zie inderdaad dat het ticket vanochtend is geupdate. Dit probleem in dus nog in onderzoek. Zodra er meer bekend is hou ik je op de hoogte.
Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
Reputatie 1
Eergisteren gebeld door een medewerker van KPN m.b.t. de storingen/haperingen met het radiosignaal ((dvb-c analoog via losse tuner). Hij gaf aan dat er meerdere mensen last hebben van storingen in Leeuwarden. Hij zou me gisteren terugbellen, helaas niets vernomen.
Ik heb aangegeven dat helaas DVB-C voor de TV ook niet meer vlekkeloos werkt, ik heb nu op alle zenders last van kleine haperingen in beeld en geluid, tot 1,5 week was alles goed behalve de radio. Een beetje van de regen in de drup.
Ik hoop dat het snel opgelost wordt, we zijn straks een dikke maand verder....
Reputatie 1
@Stephen
Gistermiddag heeft dezelfde medewerker van KPN contact met mij opgenomen om de storingen door te nemen, hij gaf aan dat de storingen die Morenoralfo en ik eerder (rond de kerst) hadden een andere oorzaak had dan de storingen die ik nu ervaar m.b.t. beeld en geluid.
Hij gaf aan dat zij waarschijnlijk de oorzaak van mijn storingen gevonden hadden, het moest nog blijken of dit zo is. Ook gaf hij aan dat hij niet kon zeggen hoe lang het zou gaan duren voordat de storing daadwerkelijk verholpen is.
Vervolgens krijg ik gisteravond 2x een sms (rond 21u) van Telfort waarin staat dat de storing met mijn glasvezel volgens hun informatie is opgelost??? Heeft dit te maken met de oplossing van de storing van de DNS-server die eruit lag?
Als de sms-jes betrekking hebben op mijn storing m.b.t. haperend beeld en geluid van de TV en haperend radiosignaal vindt ik dat erg vreemd, ik had verwacht dat Telfort/Kpn contact met mij opneemt om te verifiëren of de storing daadwerkelijk verholpen is.
Ik heb nog niet de tijd gehad om te controleren of de storingen daadwerkelijk zijn opgelost, wel had ik rond gisteravond rond 19u nog een hapering op mijn tv.....
Reputatie 8
Badge +16
@Allardo,

Bedankt voor je terugkoppeling. Excuses dat er geen contact met jou is opgenomen. Ik zie ook dat je een sms hebt ontvangen en dat de storing op opgelost staat. Ik ben dus graag benieuwd of dit daadwerkelijk het geval is. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
@Stephen,
Na een weekend goed kijken en luisteren.
De haperingen zijn er helaas nog wel, echter VEEL minder dan begin vorige week. Toen had ik per "nummer/3-4minuten" op de radio soms wel 3 erge haperingen, niet erg leuk meer om radio te luisteren.
De haperingen in beeld en geluid op de TV zijn ook veel minder, zo nu een dan een blokjes-streep of een hapering in geluid.
Ik vind het erg vreemd dat de storingen/haperingen nu op meerdere/andere kanalen voorkomen i.p.v. Canvas 24kitchen.
De KPN-medewerker gaf aan dat de eerdere storing (rond de kerst) een andere oorzaak had dan die ik nu heb, maar wel vreemd dat de ene storing wordt opgelost en dat je dan weer last krijgt van de andere......
Wellicht nog een kleine "fine-tuning" door de netwerkbeheerder 😉
Reputatie 8
Badge +16
@Allardo,

Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Is de situatie inmiddels verbeterd, verslechter of hetzelfde gebleven? Ik lees dit graag van je zodat ik de technische afdeling hiervan op de hoogte kan stellen.

Stephen
Reputatie 1
@Stephen
Hoe bedoel je is de situatie inmiddels verbeterd/verslechterd? Heeft de netwerkbeheerder iets gedaan dan vandaag?
Zoals ik in mijn post van gistermiddag aangaf zijn de storingen/haperingen op de radio veel minder dan eerst. TV haperingen zijn er nog steeds, niet vaak en erg, maar ze zijn er......
Reputatie 8
Badge +16
@Allardo,

Ik was namelijk benieuwd of de situatie was veranderd. In ieder geval heb ik de technische afdeling op de hoogte gesteld en heb ik jouw reacties doorgestuurd. Ook heb ik aangegeven om contact met jou op te nemen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Allardo,

Ik heb contact opgenomen met de technische afdeling die hebben de volgende vragen.

Welke zenders geven problemen?
Is er een trend in de haperingen? Op welke tijdstippen doen deze zich voor is het continue?

Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
@Allardo,

Ik heb contact opgenomen met de technische afdeling die hebben de volgende vragen.

Welke zenders geven problemen?
Is er een trend in de haperingen? Op welke tijdstippen doen deze zich voor is het continue?

Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen

Radio: NPO3 (3FM) vanmiddag rond 12:30 radio aangezet (losse tunner analoog) continue haperingen. Tijdens het nr. van de FooFighters misschien wel 6 haperingen (vanaf ± 12:30u) , na dit nr. begon Gerard Eckdom wat te ouwehoeren en daar viel het redelijk mee, na zijn gebabbel kwam een nr. van Amy Mc Donald met weer haperingen, nr. daarna ook etc........ Radio maar weer uitgezet.
Ik heb het idee dat de heren Technici de "fine-tune-knop" de verkeerde kant op hebben gedraaid, tenminste ik neem dat er iets verandert is. Het is vandaag in ieder geval veel slechter dan afgelopen weekend.
TV. heb ik nog niet gekeken, dat zal ik vanavond doen, er moet ook nog gewerkt worden 😉
Reputatie 8
Badge +16
@Allardo,

Alvast bedankt voor je voorlopige update. Voel je zeker niet gehaast om dit na te gaan.
Ik blijf geduldig af wachten. :)

Stephen
Reputatie 1
@Allardo,

Alvast bedankt voor je voorlopige update. Voel je zeker niet gehaast om dit na te gaan.
Ik blijf geduldig af wachten. :)

Stephen

@Stephen

Ik heb je een PB gestuurd.
Reputatie 8
Badge +16
@Allardo,

Bedankt! Ik heb deze ontvangen en erop gereageerd.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Hierbij sluit ik dit topic. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan verneem ik dit graag van jullie per privébericht of in een nieuw topic.

Stephen