beantwoord

DVB-C

• 9 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 514 keer bekeken

Al enige tijd is er geen mogelijkheid om DVB-C geleverd te krijgen. Wat zijn de plannen voor de huidige gebruikers, wordt deze dienst binnenkort opgeheven?

Ergens anders lees ik dat een wijziging van het bestaande kontrakt betekend dat je
DVB-C komt te vervallen.

Is dat ook het geval als je alleen telefoon wil toevoegen ? Dit is niet duidelijk in mijn
Telfort, ook is niet duidelijk waarom moet ik mijn migratie korting inleveren voor een
produkt wat in basis de zelfde prijs kent.

Groet

Rens
icon

Beste antwoord door Stephen 14 augustus 2017, 16:38

Hallo Rens, welkom op het forum! Ik zie dat je via de klantenservice gewoon telefonie hebt kunnen toevoegen zonder dat je DVB-C hiervoor kwijt raakt. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 3
Als DVB-c /FM stopt wat is dan nog de toegevoegde waarde van glasvezel:?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Rens, welkom op het forum! Ik zie dat je via de klantenservice gewoon telefonie hebt kunnen toevoegen zonder dat je DVB-C hiervoor kwijt raakt. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Reputatie 3
Als er in de woning nog een oude antenne aansluiting aanwezig is van Ziggo en men beschikt over een tv met een DVB-C tuner kan men bijna altijd nog gewoon de vrij te ontvangen zenders van Ziggo kijken, inclusief Ziggo Sport, het gaat dan om ongeveer 45 zenders.
Alleen googelen naar de netwerk freqenties welke voor de woonplaats gelden

vaak werkt het volgende
freqentie 164.00
symbol: 6900
netwerk ID 4444

Dit is voor een Panasonic, op andere merken is dat het zelfde
Reputatie 8
Badge +17
Als er in de woning nog een oude antenne aansluiting aanwezig is van Ziggo en men beschikt over een tv met een DVB-C tuner kan men bijna altijd nog gewoon de vrij te ontvangen zenders van Ziggo kijken, inclusief Ziggo Sport, het gaat dan om ongeveer 45 zenders.Ziggo sluit tegenwoordig actief af. Dus het zou zomaar kunnen dat er mischien wél een antelleaansluiting zit maar dat er géén signaal meer op staat.
Reputatie 3
Ik heb wel eens gelezen ook op andere forums dat Ziggo dit juist op een laag pitje heeft staan, de reden hiervoor is dat het sturen van een monteur en het opzoeken van het juiste draadje in de wijkcentrale duurder is dan het maar te laten voor wat het is.
M.a.w. stel dat Ziggo 100 klanten heeft, dan hebben er zeker 85 een abonnement met internet tv en bellen, dan nog de vaak wat oudere mensen met alleen tv, zo dat er hooguit een paar overblijven welke vis DSL of glasvezel kijken en voor meestal de formule 1 via DVB-C naar Ziggo kijken.
Reputatie 8
Badge +10
Mijn ervaring met Ziggo (toen nog UPC) was dat na het opzeggen de verbinding nog een jaar actief bleef.
Ziggo stuurt inderdaad geen monteur naar de verdeelkast om een individuele opzegger af te sluiten, maar ze sparen ze voor een bepaalde postcode/verdeelkast gewoon op tot het financiëel zinvol is om een hele batch tegelijk af te sluiten...

Reageer