beantwoord

Duitse HD-zenders

• 10 september 2015
  • 4 reacties
  • 1073 keer bekeken

Steeds meer zenders komen beschikbaar in HD, nu ook BBC2, helemaal goed.
Ik wacht echter ook nog steeds op de Duitse zenders in HD, Das Erste, ZDF en WDR worden per satelliet gratis aangeboden in HD, dan kan het toch ook op glasvezel?
icon

Beste antwoord door Christy 14 september 2015, 16:40

Dag Schimmel, dat is een goede vraag. Op dit moment bieden wij dit inderdaad niet aan. Wellicht dat dit in de toekomst wel mogelijk gaat worden. Dit kan ik helaas niet garanderen. Daar is nu nog niets over bekend.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dag Schimmel, dat is een goede vraag. Op dit moment bieden wij dit inderdaad niet aan. Wellicht dat dit in de toekomst wel mogelijk gaat worden. Dit kan ik helaas niet garanderen. Daar is nu nog niets over bekend.
Dan laat ik mijn schotel ook nog maar even hangen, mooie combi: Glasvezel met op de schotel nog veel meer Duitse en Engelse zenders, heel vaak in HD.
Ik zag trouwens net bij mijn zoon, op Ziggo wel de Duitse zenders in HD, jullie kunnen toch niet achterblijven?
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor de feedback Schimmel. Ik zal het intern bespreken en wie weet 🙂
Reputatie 1
Badge
Het laatste nieuws via de rubriek medianieuws betreffende komende uitbreiding HD zenders KPN. Ik denk dat dit ook gaat gelden voor telfort, nieuwe propositie. Dit is al gelijk met KPN. Helaas nog geen duitse zenders en of bv Travel in HD. Ik hoop met velen dat dat toch nog gaat volgen.

zie onderstaand bericht:

KPN breidt zenderaanbod uit

Op 16 maart worden er zenders toegevoegd aan het itvonline product. Deze zenders zijn al aanwezig in interactieve tv.
En op 29 maart worden er 3 zenders toegevoegd in HD kwaliteit. Ook dit betreft zenders die al SD beschikbaar zijn.
Op 16 maart worden er 8 zenders toegevoegd aan iTV Online.
Het gaat dan om deze drie zenders die alleen binnenshuis beschikbaar zijn.
⦁ EuroNews (kanaal 41, basispakket)
⦁ TRT Turk (kanaal 76, basispakket)
⦁ Nick Toons (kanaal 52, kidspakket)
Daarnaast nog deze vijf zenders die zowel binnenshuis als onderweg beschikbaar zijn.
⦁ Zing (kanaal 84, basispakket)
⦁ RTV-7 (kanaal 71, basispakket)
⦁ Al Jazeera (kanaal 40, basispakket)
⦁ Antena 3 (kanaal 73, basispakket)
⦁ 2M (kanaal 72, basispakket)
Op 29 maart worden de volgende 3 HD-zenders toegevoegd aan het basispakket van interactieve TV
⦁ Xite HD komt op kanaal 733
⦁ BBC WOrld News HD komt op kanaal 734
⦁ Motors TV HD komt op kanaal 736

Reageer