beantwoord

Draadloze verbindingsset

• 12 september 2018
  • 4 reacties
  • 204 keer bekeken

Ik heb sinds ongeveer een maand interactieve TV van Telfort. Omdat ik geen zin had om gaten te boren voor de kabel heb ik voor 55 euro een draadloze verbindingset gekocht. Zonde van het geld. Werkt zeer matig. In de handleiding staat notabene dat als het niet goed werkt, gebruikt dan de vaste kabel. Ja, nogal wiedes. Maar daarvoor koop ik die draadloze dingen niet.
Op Marktplaats wemelt het van de stekkers. Dus ik vermoed dat ik niet de enige ben?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 14 september 2018, 19:56

Hallo Tjal, welkom op ons forum! De draadloze set werkt inderdaad via het stroomnetwerk, waardoor het functioneren daarvan afhankelijk is. Met de hulppagina die nelly jacoba noemt kan je veel verhelpen, heb je die al geprobeerd?
Daarnaast kan je ook kijken naar de stroomgroepen waar de draadloze adapters op zijn aangesloten, als het een groep is waar bijvoorbeeld ook een wasmachine op is aangesloten kan dat het signaal erg beïnvloeden. Ook een lamp met een dimmer kan invloed hebben, rond kerst zien we kerstverlichting vaak langskomen bijvoorbeeld.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 3
Als je de set kan retouren voor een moneyback, dan doen. Ik advisseer je om een DEVOLO powerline setje aan te schaffen. Je kan bij een webwinkel kiezen uit bepaalde modellen en ook retouren als het toch niet werkt.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Tjal, is het nog gelukt met de hulppagina om dit te verbeteren? Ik heb nog geen reactie van je gezien.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Tjal, welkom op ons forum! De draadloze set werkt inderdaad via het stroomnetwerk, waardoor het functioneren daarvan afhankelijk is. Met de hulppagina die nelly jacoba noemt kan je veel verhelpen, heb je die al geprobeerd?
Daarnaast kan je ook kijken naar de stroomgroepen waar de draadloze adapters op zijn aangesloten, als het een groep is waar bijvoorbeeld ook een wasmachine op is aangesloten kan dat het signaal erg beïnvloeden. Ook een lamp met een dimmer kan invloed hebben, rond kerst zien we kerstverlichting vaak langskomen bijvoorbeeld.
De set werkt waarschijnlijk wel goed, maar de goede werking is wel afhankelijk van je electra net in je huis.
Ken je deze hulp pagina?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm

Reageer