beantwoord

Draadloze verbindingsset 1200 werkt niet meer

• 20 februari 2019
  • TV
  • 39 reacties
  • 1008 keer bekeken

Toon het eerste bericht

39 reacties

Reputatie 5
Badge +8
pdouden schreef:

@Natasja - Telfort vandaag is de tweede 650 binnen gekomen.
helaas, ook deze set werkt niet.
De middelste lampjes (huisje) gaan niet branden, ook niet na koppelpogingen.
Nu heb ik de komende 2 dagen weinig tijd maar wil nog proberen of ik nog beter de vinger kan leggen op waar het nu mis gaat.
Hierna zoek ik weer contact, ok?

Wat balen dat het nog steeds niet werkt, @pdouden. Het probleem lijkt dus niet te liggen bij de adapters, maar bij het koppelproces. Je had de adapters al wel eens gereset/ontkoppeld en opnieuw gekoppeld, nadat je de adapters in elkaar had geplaatst, zoals @GJC aangeeft? Zou je anders eens foto's kunnen delen in dit topic van hoe je de adapters hebt aangesloten? Heb je ook nog andere apparaten op je modem aangesloten naast je tv-ontvanger en verbindingsset? Zo ja, wil je die dan eens loskoppelen en onderstaand stappenplan opnieuw doorlopen?

Natasja - Telfort schreef:

Ik lees dat je de adapters al wel hebt gereset/ontkoppeld, maar ik wil je vragen om deze daarna ook even opnieuw te koppelen. Doorloop daarvoor de volgende stappen:

1. Druk 3 seconden op het resetknopje aan de zijkant van de adapter.
  2. Het lampje knippert wit als je het knopje loslaat.
  3. Herhaal bovenstaande stappen voor alle adapters.
  4. Plaats de adapters vervolgens in elkaar in een enkel wandcontact.
  5. Begin bij de eerste adapter. Druk de koppelknop ongeveer 3 seconden in en laat deze los.
  6. Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de tweede adapter. Als je dit goed hebt uitgevoerd, brandt het lampje op beide adapters wit.

@GJC Dit staat er op de Telfort site,

"Koppelen van de TV-verbindingsset adapters

Als de adapters van de TV-verbindingsset correct zijn aangesloten, horen deze automatisch contact met elkaar te zoeken. Als dit niet zo is, raden wij aan om beide adapters tijdelijk op een stekkerblok aan te sluiten en de volgende stappen te doorlopen:

1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje van één van je adapters. Bij de TV-verbindingsset 650 vind je de reset-knop aan de zijkant.
  2. Het lampje knippert wit als je het Reset-knopje loslaat.
  3. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
  4. De verbindingsset 650 werkt correct als de lampjes groen of wit zijn of groen of wit knipperen."
*onnodige tekst van andere adapters verwijderd hierboven.

Maar je kan ze ook in elkaar klikken, als ze maar op dezelfde kabel zitten zodat ze elkaar makkelijk kunnen vinden, daarna kun je ze in elk willekeurig stopcontact terug plaatsen en gaat het lampje branden als de set verbinding heeft.

Ook op de Devolo site kun je het programma cockpit downloaden, daarmee kun je de snelheid inzien en eventueel de software updaten van de adapters als er een update is.
https://www.devolo.nl/support/downloads/download/devolo-cockpit.html
Reputatie 5
Badge +8
Dag @pdouden. Ik heb geen berichtje meer van je gezien. Is het met bovenstaande tips nog gelukt om je Draadloze Verbindingsset aan de praat te krijgen? ☺
Reputatie 1
@Natasja - Telfort
Pas vandaag weer in de gelegenheid het spul te testen.
Ik ben zo clean mogelijk begonnen:
Router, alle ethernetkabels losgehaald en opnieuw gestart.
DVS650 in een enkelvoudig en een verder leeg stopcontact geplaatst.
Na enige tijd gaat het linker lampje wit branden (hiervoor branden alle lampjes tijdelijk rood), de andere lampjes uit.
Een enkel ethernet kabel op een andere uitgang van de router dan voorheen aangesloten.
Rechter lampje brand nu ook wit, middelste lampje (huisje) nog steeds niet.
Tweede DVS650 op de eerste geplaatst, hiervan, na eerst ook tijdelijk rood gebrand te hebben, brand alleen het linker lampje.
Volgens de basis beschrijving zou dit al voldoende moeten zijn, maar hij koppelt dus niet automatisch.

Hierna alsnog de reset van de aan de router gekoppelde Devolo 3 seconden ingedrukt.
De lampjes gaan knipperen.
Vervolgens de reset van de opgeplugde Devolo, 3 seconden ingedrukt, (ik voel duidelijk de schakelaar klikken), maar deze Devolo reageert niet.
Hele procedure een aantal malen herhaald.
Procedure herhaald met tweede Devolo op een ander stopcontact.
In alle gevallen geeft de tweede Devolo geen reactie.

Procedure herhaald met de set DVS 1200, gelijk resultaat.

Mijn voorlopige conclusie: er is ''iets'' in mijn stroomnetwerk is wat zich verzet tegen deze toepassing, maar opgemerkt: het heeft in eerste instantie gewerkt (met kleine storingen weliswaar).

Inmiddels vraag ik mij af of het voor mij nog de moeite waard is om dit tot in de diepte uit te zoeken.
Ik nijg er toe beide sets te retourneren en toch maar een lange (25 mtr) ethernet kabel te gaan trekken of er moet alsnog een beter plan uit de hoge hoed komen?
Reputatie 6
Badge +2
Hallo @pdouden , je kunt ook door een erkende elektricien je stroomnetwerk even na laten lopen.
Denk dat je 1 foutje maakt, eerst de devolo's koppelen en daarna pas de ethernetkabel er in, volgens mij zit daar het probleem omdat de devolo al data krijgt te verwerken.
Reputatie 5
Badge +8
Bedankt voor je uitgebreide reactie, @pdouden. Onwijs balen dat het nog steeds niet is gelukt om de Draadloze Verbindingsset aan de praat te krijgen. Het probleem zou inderdaad in het stroomnetwerk kunnen liggen. Echter, ik zie ook dat het modem dat je in huis hebt verouderd is. Om je modem als oorzaak uit te sluiten, heb ik een vervangend modem voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 3 werkdagen in huis. Ik hoop van harte dat dit de oplossing is. Mijn opties beginnen ook een beetje op te raken. 😞
Reputatie 1
@Natasja - Telfort Alweer bedankt voor je niet aflatende inzet.
Ben benieuwd en wacht de modem af.
Reputatie 5
Badge +8
pdouden schreef:

@Natasja - Telfort Alweer bedankt voor je niet aflatende inzet.
Ben benieuwd en wacht de modem af.

Geen enkel probleem! 😄 Ik ben ook zeer benieuwd of dit dé oplossing is.
Reputatie 1
@Natasja - Telfort
Helaas, wellicht een nieuw probleempje:
Op mijn oude modem gebruik ik 4 Ethernet uitgangen.
TV1, TV2,Computer-internet, TV3 via Devolo's
Het nieuwe modem heeft 3 ethernet poorten en 1 WAN poort.
Aangezien de WAN poort er hetzelfde uitziet als de Ethernet poorten rijst de vraag: kan ik deze ook als Ethernet poort gebruiken?
In dat geval: bij voorkeur voor TV of computer?
Reputatie 5
Badge +8
Ook in combinatie met het nieuwe modem werkt het niet dus? 😞 Wat balen! Ik vrees dat voor mij de opties inmiddels ook op zijn. Je zou eventueel de suggestie van @JanD om je stroomnetwerk na te laten lopen nog kunnen overwegen.

Het klopt dat de Experia Box V10a over drie ethernetpoorten beschikt. De WAN-poort kun je niet gebruiken. Die is voor het aansluiten van glasvezel. Je hebt dus drie ethernetpoorten tot je beschikking. Als je meer nodig hebt, dan zou je eventueel een switch kunnen aanschaffen via onze webshop.
Reputatie 1
@Natasja - Telfort
Of de nieuwe combinatie werkt weet ik nog niet: ik wilde eerst het nieuwe modem correct geïnstalleerd hebben.
Nu heb ik een Telford abonnement voor drie TV ontvangers en een internetverbinding, dus daardoor vier ethernet poorten nodig.
Ik snap dan niet dat het nieuwe modem maar 3 poorten heeft.
Maar goed, om de gang er in te houden, en ik graag een nieuw modem wil (de oude heeft veel storing)
heb ik je advies gevolgd en alvast een switch besteld.
Daarna met goede moed verder.
Reputatie 1
@Natasja - Telfort
slecht nieuws en goed nieuws:
Vandaag het nieuwe modem: Experia, geïnstalleerd, en helaas, ook hier werken de Devolo's niet. (zowel 650 als 1200 getest).
Aangezien ik dus 4 ethernet uitgangen wil gebruiken had ik de switch besteld die ook vandaag aankwam.
Ik bedacht dat als ik de switch in zou zetten waar de ethernet kabel van de eerst TV aankomt bij de box ik daarvandaan wel relatief simpel een ethernetkabel naar TV 2 kon trekken.
Deze oplossing werkt!
Hiermee is dus naast de uitbreiding van 3 naar 4 uitgangen, maar tevens de koppeling opgelost.
Het heeft naar mijn mening voor mij geen zin meer om het Devolo probleem nog te blijven uitzoeken.
Ik zal overmorgen het oude modem en de dvl- 650 set terugsturen.
Tevens stuur ik ook de DVL 1200 set terug: of Telfort hiervan de aankoop wil restitueren (als ik daar alsnog enig recht op zou hebben) laat ik aan het oordeel van Telfort over.
Natasja maar ook de anderen in ieder geval erg bedankt voor het onvermoeibare meedenken en het verzorgen van de test 650 en het nieuwe modem.
Uiteindelijk ben ik met deze werkoplossing tevreden en werkt het functioneel ok.

Vriendelijke groet
Peter den Ouden
Reputatie 5
Badge +8
Hallo @pdouden. Bedankt voor je terugkoppeling. Ik begrijp dat je een switch hebt besteld en je hiermee toch een voor jou werkende oplossing hebt gevonden. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Natuurlijk erg jammer dat we de Draadloze Verbindingsset niet aan de praat hebben kunnen krijgen. Ik snap goed dat je er weinig voor voelt om daar nog meer tijd in te steken. Ik begrijp dan ook dat je van plan bent om de DVS 1200 te retourneren. Hierover kun je het beste contact zoeken met onze partner Ceva Logistics.

Op deze pagina kun je een retourlabel downloaden voor het terugsturen van je oude modem en de DVS 650.

En betreft het meedenken: hartstikke graag gedaan. 😄 Mocht je in de toekomst nog eens een vraag hebben, dan weet je mij te vinden.

Reageer