beantwoord

Draadloze verbindingsset 1200 werkt niet meer

• 20 februari 2019
  • TV
  • 39 reacties
  • 1036 keer bekeken

Reputatie 1
Na een maand goed gewerkt te hebben werkt mijn draadloze verbindingsset dvs 1200 niet goed meer.
Op beide adapters brandt een rood lampje, soms op 1 adapter wit, maar schakel ik de ontvanger in dan weer rood.
Op de ontvanger ontstaat een foutcode: geen verbinding.
De procedure gevolgd: 3 sec reset drukken geeft geen reactie: lampje blijft rood.
Langer indrukken: lampje gaat uit maar na loslaten na enige seconden weer op rood.
De standaard adviezen van Telfort draaien in een kringetje helaas.
Iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 15 maart 2019, 14:50

Ook in combinatie met het nieuwe modem werkt het niet dus? 😞 Wat balen! Ik vrees dat voor mij de opties inmiddels ook op zijn. Je zou eventueel de suggestie van @JanD om je stroomnetwerk na te laten lopen nog kunnen overwegen.

Het klopt dat de Experia Box V10a over drie ethernetpoorten beschikt. De WAN-poort kun je niet gebruiken. Die is voor het aansluiten van glasvezel. Je hebt dus drie ethernetpoorten tot je beschikking. Als je meer nodig hebt, dan zou je eventueel een switch kunnen aanschaffen via onze webshop.

Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Draai een van de devolos een halve slag
Reputatie 1
Quote''Draai een van de devolos een halve slag''

Is geprobeerd: helpt niets.
Reputatie 8
Badge +16
Weet je zeker dat de adapters op de zelfde groep/fase zijn aangesloten? Heb je Devolo's ook al geprobeerd op twee stopcontacten in dezelfde ruimte, waarvan je weet dat ze zeker op dezelfde groep/fase zitten?
Reputatie 5
Badge +8
Dag @pdouden. Van harte welkom hier op het Forum. Lastig dat je Draadloze Verbindingsset niet goed meer werkt. Als het lampje op beide adapters continu rood brandt, betekent dit dat de adapters aan staan, maar er geen onderlinge verbinding is.

Ik lees dat je de adapters al wel hebt gereset/ontkoppeld, maar ik wil je vragen om deze daarna ook even opnieuw te koppelen. Doorloop daarvoor de volgende stappen:
  1. Druk 3 seconden op het resetknopje aan de zijkant van de adapter.
  2. Het lampje knippert wit als je het knopje loslaat.
  3. Herhaal bovenstaande stappen voor alle adapters.
  4. Plaats de adapters vervolgens in elkaar in een enkel wandcontact.
  5. Begin bij de eerste adapter. Druk de koppelknop ongeveer 3 seconden in en laat deze los.
  6. Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de tweede adapter. Als je dit goed hebt uitgevoerd, brandt het lampje op beide adapters wit.
Daarnaast ben ik, net als @Franzki, benieuwd hoe je adapters precies zijn aangesloten. Wanneer je meerdere stekkers naast de adapter in het stopcontact hebt zitten dan werkt je tv-verbindingsset minder goed. Het is daarom beter om alleen de adapter in het stopcontact te plaatsen. Plaats de adapters dus ook niet in een stekkerdoos.

Verder wil ik je nog wijzen op de devolo Cockpit, waarmee je de verbindingssnelheid van de adapters in het netwerk kunt controleren. Mogelijk dat er toch nog storingsbronnen in het spel zijn.
Reputatie 1
Quote: ''Weet je zeker dat de adapters op de zelfde groep/fase zijn aangesloten?''
Zou dat moeten dan? ik kan dit nergens terugvinden in de documentatie en dit zou een groot praktisch probleem worden in mijn huis: zou dan eigenlijk net zo makkelijk een kabel kunnen trekken.

Quote: ''Ik lees dat je de adapters al wel hebt gereset/ontkoppeld, maar ik wil je vragen om deze daarna ook even opnieuw te koppelen. Doorloop daarvoor de volgende stappen:''
Dit heb ik nu al meerdere keren gedaan, maar: bij indrukken van de reset blijft het lampje rood branden of gaat na een seconde of 10 uit.

Quote: ''Wanneer je meerdere stekkers naast de adapter in het stopcontact hebt zitten''
Dit is niet het geval, wel zit er een vervolgstekker in de adapter zelf gestoken: dat lijkt mij dan ook het nut van de stekkeringang op de adapter.
Met enige nadruk: de opstelling heeft een maand gewerkt maar nu niet meer waarbij er ogenschijnlijk niets veranderd is.
Ook herstarten van het modem helpt niet.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de devolos in een wandcontact doos aangesloten mocht het dubbelstopcontact zijn dan mag je daarin geen ander apparaat op aansluiten
Reputatie 6
Badge +2
Hallo @pdouden
Binnen een normaal particulier huishouden heb je niets met verschillende fasen te maken en kunnen de Devolo's ook binnen verschillende groepen werken.
Zelf heb ik 3 pwl's, 1 op de bovenverdieping, 1 op de begane grond en 1 in de garage, 3 verschillende groepen in mijn geval en werken perfect.
Je zou eens op de website van Devolo kunnen kijken in de help- of faq-rubrieken of daar oplossingen staan.
Succes.
Reputatie 8
Badge +16
pdouden schreef:

Quote: ''Weet je zeker dat de adapters op de zelfde groep/fase zijn aangesloten?''
Zou dat moeten dan? ik kan dit nergens terugvinden in de documentatie en dit zou een groot praktisch probleem worden in mijn huis: zou dan eigenlijk net zo makkelijk een kabel kunnen trekken.

Devolo schrijft hierover zelf:

Waarom hebben devolo-adapters geen fasekoppeling nodig?Door het hoogfrequentieoverspringen worden de datasignalen automatisch over alle fasen verdeeld. De enige vereiste hiervoor is een parallel verloop van de fasen. Dit hoogfrequente overspringen houdt een demping in en kan tot vermogensverlies leiden.

Ze schrijven dat het wel zou moeten werken door hf-instraling, maar dat er demping kan optreden en dat kabels parallel moeten lopen. Het is dus niet optimaal.

Vandaar de suggestie om eerst de adapters in één ruimte op dezelfde fase/groep te proberen zodat je uit kunt sluiten dat er een adapter defect is.
Reputatie 8
Badge +16
JanD schreef:

Hallo @pdouden

Binnen een normaal particulier huishouden heb je niets met verschillende fasen te maken en kunnen de Devolo's ook binnen verschillende groepen werken.

Niet helemaal mee eens... Binnen veel huizen komen er drie fasen binnen. Dat wil overigens niet zeggen dat je dan ook krachtstroom gebruikt, maar wel kunnen verschillende groepen over verschillende fasen verdeeld zijn. Je kunt dat zien in de meterkast aan de hoofdzekeringen. Bij 1 fase heb je 1 hoofdzekering (meestal 35A) en bij 3 fasen heb je 3 hoofdzekeringen (meestal 3 x 25A).
Reputatie 6
Badge +2
Franzki schreef:

JanD schreef:

Hallo @pdouden

Niet helemaal mee eens... Binnen veel huizen komen er drie fasen binnen. Dat wil overigens niet zeggen dat je dan ook krachtstroom gebruikt, maar wel kunnen verschillende groepen over verschillende fasen verdeeld zijn. Je kunt dat zien in de meterkast aan de hoofdzekeringen. Bij 1 fase heb je 1 hoofdzekering (meestal 35A) en bij 3 fasen heb je 3 hoofdzekeringen (meestal 3 x 25A)

Hallo @Franzki ,
De meeste huishoudens zullen dan 1 hoofdzekering hebben, zoals ik ook, nog in een gietijzeren verzegelde kast.
Reputatie 5
Badge +8
Dag @pdouden. Bedankt voor je terugkoppeling. Lastig dat het ontkoppelen en opnieuw koppelen van de adapters ook niet helemaal soepel gaat. Ik begrijp dat het lampje niet wit begint te knipperen, zoals het behoort te doen bij het indrukken van de resetknop. Gebeurt dit ook als je de adapters in elkaar klikt? En brandt op één adapter het lampje standaard rood? Ik ben wel nog benieuwd of je de adapters al op een ander stopcontact hebt getest en of het probleem ook speelt als je de vervolgstekker loskoppelt.
Reputatie 2
Het valt mij op dat sommige providers die verbindingssetjes promoten o.a. KPN, Telfort enz. terwijl anderen zoals b.v. T-Mobile thuis of Ziggo e.a. deze setjes juist afraden en er dan ook geen support op verlenen, je mag ze wel gebruiken op eigen risico.

Zelf ben ik er van overtuigd dat een bekabelde verbinding zonder meer nog altijd de beste optie is om je tv te verbinden met je modem eventueel met een switch, een Devolo set zal altijd last hebben van storingen en is absoluut minder betrouwbaar dan een bekabelde aansluiting
Reputatie 6
Badge +2
Hallo @BeMu ,
de powerlines van de kabelboer werken volgens een heel ander protocol dan de devolo's etc.,
worden ook volledig ondersteund, maar hoeven dan ook geen IPTV-signalen te transporteren omdat het een kabelnetwerk is.
Daar ik zelf van de kabelboer af kom gebruik ik de pwl's binnen Telfort om IPTV-signalen te transporteren en tevens (draadloze) internet en werkt perfect zonder storingen.
Reputatie 5
Badge +8
Dag @pdouden. Ik heb geen reactie meer van je gekregen. Heb je de Draadloze Verbindingsset nog weer aan de praat kunnen krijgen? Ik help je uiteraard graag verder als dat nog nodig is.
Reputatie 1
Excuses voor het lang uitblijven van een reactie maar het was me de afgelopen dagen niet mogelijk te reageren.
Wel met dank aan de meedenkers tot op heden!
Helaas werkt de verbinding-set nog steeds niet.
Ik heb wel intensief gezocht naar waar het misgaat, oa van poort gewisseld op de router, van kabel gewisseld naar de Devolo en van stopcontacten gewisseld.
Uiteindelijk blijkt dat na inpluggen in stopcontacten, maar niet verbonden met de router, de Devolos enige tijd op rood staan en daarna wit traag en met tussenpozen knipperen.
Dit zie ik voorlopig als normaal (?).
Echter, indien dan de kabel tussen router en de eerste Devolo ingeplugd wordt gaat deze Devolo op rood en blijft daar op staan, de andere blijft gewoon wit knipperen totdat hij aangesproken wordt door de ontvanger: die gaat initieren, geeft een foutmelding: geen verbinding en ook die Devolo gaat dan op rood.
Zoals al aangegeven, wisseling van poort , stopcontacten, kabel of Devolos maken niets uit.
Nogmaals gezegd, de set heeft in eerste instantie gewerkt!
Ik heb geen idee hoe dit nu te verklaren, dus als er nog iemand een idee heeft?
Reputatie 5
Badge +8
Dag @pdouden. Geen probleem hoor. Ik denk dat we inmiddels alle mogelijke oplossingen al zo een beetje hebben uitgeprobeerd. Het lijkt er op dat een van de adapters van je verbindingsset defect is. Ik heb daarom een nieuwe adapter verstuurd. Deze heb je binnen 3 werkdagen in huis. Deel je hier je bevindingen, zodra de nieuwe adapter is bezorgd? ☺
Reputatie 1
@Natasja - Telfort heel erg bedankt alvast, ik laat zeker weten of het met een nieuwe adapter gaat lukken.
Tot dan
Peter den Ouden
Reputatie 5
Badge +8
pdouden schreef:

@Natasja - Telfort heel erg bedankt alvast, ik laat zeker weten of het met een nieuwe adapter gaat lukken.
Tot dan
Peter den Ouden

Geen enkel probleem! Ik wacht je berichtje af. Tot gauw.
Reputatie 1
@Natasja - Telfort De adapter is binnen, maar helaas het werkt niet.
De binnengekomen adapter is overigens een DVS650 terwijl mijn set een DVS1200 is.
Toch de nieuwe DVS650 ingeplugd en verbonden met de router.
Op de DVS650 branden dan de lampjes links en rechts wit, midden (huisje symbool) brand niet.
De verbinding met de router lijkt mij dan dus ok.(?)
Echter de andere (dvs1200) adapter aan de ontvang-kant brandt nu rood.
(Overigens verwachtte ik inderdaad dat dvs650 en dvs1200 niet zouden communiceren)
Oude situatie herteld: beide dvs 1200 adapters ingeplugd: lampjes knipperen traag wit.
De dvs1200 bij de router met de router verbonden: lampje brandt continu rood, de ander blijft wit totdat hij aan de ontvanger wordt aangesloten; lampje brand rood en de ontvanger geeft foutcode: geen verbinding.
Alle hulp nog steeds welkom.
Reputatie 5
Badge +8
Wat spijtig dat het ook met een nieuwe adapter niet werkt. Het klopt overigens dat je een DVS 650 adapter hebt ontvangen. Die zou wel gewoon moeten koppelen met de DVS 1200. Ik heb je nu in ieder geval nog een losse adapter toegestuurd om te kijken of we de boel dan werkend kunnen krijgen. Dan kunnen we namelijk ook uitsluiten of heel de verbindingsset 1200 defect is. Houd je mij op de hoogte?
Reputatie 1
Top!,
Natuurlijk geef ik direct bericht als ik weer meer weet.
Reputatie 5
Badge +8
pdouden schreef:

Top!,
Natuurlijk geef ik direct bericht als ik weer meer weet.

Helemaal goed. ☺ Ik hoop van harte dat je straks een werkende Draadloze Verbindingsset in huis hebt!
Reputatie 1
@Natasja - Telfort vandaag is de tweede 650 binnen gekomen.
helaas, ook deze set werkt niet.
De middelste lampjes (huisje) gaan niet branden, ook niet na koppelpogingen.
Nu heb ik de komende 2 dagen weinig tijd maar wil nog proberen of ik nog beter de vinger kan leggen op waar het nu mis gaat.
Hierna zoek ik weer contact, ok?
Gaat volgens mij mis met de manier van koppelen, koppel je ze als ze in hetzelfde stopcontact zitten, eventueel beide in dezelfde stekkerdoos.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb zelfs weleens iets gelezen over de ene in de andere steken, maar het fijne weet ik daar niet meer van. Misschien kan @Natasja - Telfort aangeven hoe dat zit.

Reageer