beantwoord

draadloze verbindingset netwerk probleem

• 15 april 2018
  • 33 reacties
  • 565 keer bekeken

Dit probleem heb ik eerder gehad. Af en toe komt het voor, dat ik opeens geen netwerkverbinding heb. En dus geen tv kan kijken. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg geen netwerkverbinding voor de tv. Ik heb een andere kabel gepakt. Ik heb de modem gereset. Ik heb de software nagekeken. Tot nu toe al geen uur verbinding. Het kan zijn, dat het vanavond opeens weer doet. Maar voor nu weet ik niet wat kan helpen.

mvg. Jurrien Mulder
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 30 april 2018, 16:52

Hi Jurrienm,

Fijn dat mijn collega nu ook je tv-ontvanger heeft vervangen. Ik zie inderdaad het ticket terug. Hopelijk lost deze nieuwe ontvanger dit probleem op en kun je vanaf dan weer zonder problemen gebruik maken van je diensten! Houd je ons op de hoogte?
Bekijk reactie

33 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je wel internet en zo ja bedoel je dat de draadloze adapters voor de tv ontvangers niet goed werken draai in dat geval 1 van de adapters een halve slag
Ik heb wel internet. Een slag draaien heb ik nog niet geprobeerd. Maar hij doet het nu weer. Ik heb de oude tv ontvanger aangesloten.
Reputatie 8
Badge +17
Die nieuwe tv ontvanger heb je die via Telfort ontvangen, zo ja dan moet de oude ontvanger die je nu hebt aangesloten worden ontkoppeld door Telfort en de nieuwe ontvanger vervolgens worden gekoppeld.

Vul in je forumprofiel je klantnummer in zodat webcare Telfort weet wie je bent
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jurrien, welkom terug! Ik begrijp dat je problemen hebt met TV kijken. Uit je omschrijving maak ik niet precies op of je dit zowel met de netwerkkabel als met de TV verbindingsset hebt. Wel heb ik uit voorzorg je oude TV ontvanger ontkoppeld van je TV abonnement. Zo kan je weer gebruik maken van de HD streams. :)

@jimny, dankjewel. Super advies! 🙂
Hallo
Vanavond kon ik niet tv kijken. waarschijnlijk, omdat de oude tv ontvanger is ontkoppeld. Ik heb weer geprobeerd om mijn nieuwe tv ontvanger aan te sluiten, maar dan geeft hij weer een melding aan foutcode 843. Ik heb verder geen problemen met mijn netwerk of telefoon. Ik dacht dat het aan de draadloze verbindingset lag, maar dat is ook niet zo, opmdat het wel werkte op mijn oude tv ontvanger. Misschien is mijn nieuwe tv set niet gekoppeld? Ik had geen beschrijving gekregen toen ik de tv ontvanger heb ontvangen. ik heb toen beiden geprobeerd in een periode wat het beste werkte.
Ik bedoel foutcode 842.
Reputatie 8
Badge +17
Doorloop onderstaande link betreffende foutcode 842

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-303-of-842.htm
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jurrien, met de link van jimny kan je een beter beeld krijgen. Foutcode 842 komt het meest voor als je draadloze verbindingsset niet goed het signaal naar de TV ontvanger kan doorsturen. De tips van jimny helpen je daarbij al op weg. Heb je misschien kans om je nieuwe TV ontvanger met een kabel aan te sluiten? Daarmee sluit je uit of het de combinatie van je draadloze adapters en de TV ontvangers is of het probleem uitsluitend in je ontvanger zit. Ik hoor het graag van je.
Ik weet niet hoe ik een prive bericht moet sturen. Dus antwoord ik via deze weg. Ik heb al meerdere malen geprobeerd wat Jimmie als tip gaf. Stekker eruit- resetten- direct verbinden met netwerkkabel- andere netwerkkabel. Ik had gehoopt, dat het opnieuw koppelen van mijn tv ontvanger zou helpen. Ik vind het namelijk raar, dat ik dit allemaal eerder heb geprobeerd met mijn nieuwe tv ontvanger en niks hielp en de oude tv ontvanger pakte wel de draad op. Nu deze is losgekoppeld. Kan ik geen tv meer kijken. Wel telefoon en internet. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Hopelijk heeft u nog meer opties. Anders telefonisch ondersteuning?
Aanvullende informatie. Het gele lampje bij de netwerkkabel naar tv brandt niet en netwerkkabel computer wel. Ik heb 5 verschillende kabels geprobeerd met dezelfde effect. En ik heb uitgang 3 en 4 geprobeerd. Ook hier deed het lampje wel bij de oude tv ontvanger.
Reputatie 8
Badge +17
Denk toch dat de tv ontvanger defect is, wellicht dat @Wieger - Telfort morgen dezelfde mening heeft en jou een nwe ontvanger toestuurt.
Ik sluit ook niet uit dat 1 devolo ligt te klieren

Wellicht dat onderstaan truukje werkt
Maak de ontvanger stroomloos en als je hem weer aanzet op de standby knop drukken en dan een paar keer drukken.
Dan verschijnt er een menu waarin je de tv ontvanger terug kunt zetten naar de fabrieksinstelingen en tevens de software kunt verwijderen, die dit voor beide opties

Hier de link met de beschrijving
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Yeahh. Mijn tv doet het weer. Ik heb mijn draadloze verbinding set weer aangesloten. Het gele lampje brandde bij de modem. En ja hoor. Hij doet het. Ik weet niet wat ik anders heb gedaan. Ben ik op afstand geholpen? In ieder geval. Hij doet het nu.
Reputatie 8
Badge +17
Wondertje misschien
Helaas te vroeg gejuicht. Ik krijg een haperend beeld en geluid. Tweede knop brand oranje op draadloos verbindindset. Nog even gereset. Fabrieksinstellingen zoals Jimmy zei, maar probleem is gebleven.
Reputatie 3
Vergeet niet dat een draadloze verbindingsset over het algemeen zeer storingsgevoelig is, bij het minste of geringste zal het niet perfect werken.
Diverse providers zoals o.a. T-Mobile thuis verstekken deze niet en ondersteunen het niet, voor een perfect beeld blijft hoe dan ook een aansluiting met een UTP kabel de beste optie.
Reputatie 8
Badge +9
Vergeet niet dat een draadloze verbindingsset over het algemeen zeer storingsgevoelig is, bij het minste of geringste zal het niet perfect werken.
Diverse providers zoals o.a. T-Mobile thuis verstekken deze niet en ondersteunen het niet, voor een perfect beeld blijft hoe dan ook een aansluiting met een UTP kabel de beste optie.

Zo is het... bij de 'oude' kabel-TV aansluitingen via COAX moest alles ook gewoon met kabels aangesloten worden.
We wisten niet beter en het werkte prima... :8

Wifi was in het begin ook leuk en probleemloos en dat is nu ook een drama...
Ik word een beetje moedeloos. Vorige week haperend beeld van tv. Weekend weggeweest. Gisteravond kon ik helemaal geen verbinding krijgen. Modem aan/ uit gedaan. Geresset. Niks helpt tot nu toe. Het lijkt of de modem opstart problemen heeft. Het probeert steeds op te starten. Allerlei lampjes branden allerlei kleuren. Rood en blauw. En dan weer uit. En zo gaat het maar door. Ik heb allerlei kabels langsgelopen. Het heeft altijd goedgedaan. Het kan toch niet zijn, dat ze opeens verkeerd zijn aangesloten. Ik kan er een monteur bijhalen. Maar als het probleem bij Telfort ligt. Zit ik met onnodige kosten. Ik heb nu geen internet meer. Dus communiceren wordt moeilijker. Ik moet naar een WiFi punt in het centrum om mijn mails te lezen. Ik hoop, dat u mij nog verder kan informeren wat ik moet doen. Ik ben einde Latijn. En niet leuk, dat ik geen tv kan kijken. Niet kan bellen en internet kan gebruiken. Het liefste spreek ik ook iemand, dan eindeloos via dit forum te communiceren. Aangezien alle oplossing nog niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd. Mvg. Jurrien mulder
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jurrien, als de lampjes op je modem nu in allerlei kleuren branden, dan is je modem kapot gegaan. Die zal vervangen moeten worden.

Wat betreft de TV weet ik nog niet precies wat hier de oorzaak van is. Het oranje lampje op je TV verbindingsset geeft aan dat het signaal tussen beide kastjes niet optimaal is en dat de kans op haperingen groter wordt. Mogelijk biedt je nieuwe modem daarin al een lichte verbetering.
Bedankt voor de info. Betekend dit ik een andere modem krijg? Of moet ik dit verder aanvragen. Toch raar. Ik heb net een nieuwe modem. Mvg. Jurrien mulder stadskanaal.
Reputatie 7
Badge +7
Er is al een ander modem onderweg naar je. Het is inderdaad lastig dat je modem eerder vervangen is en zo kort erna weer. Ik hoop dat we hiermee de problemen definitief uit de wereld hebben kunnen helpen.
Hallo Wieger

De modem werkt. Alles doet het behalve mijn tv. Ik kan wel via internet smart tv npo en kijk app bekijken op mijn tv, maar niet via tv ontvanger. Ik heb gebeld met telfort en nog wat instructies gekregen. Alleen ik kan het niet uitvoeren. Software kan ik niet verwijderen. Op de 2 manieren die ik als tip kreeg via de mail. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd. Het is toch handig als een deskundige langskomt om mee te kijken. Is dit mogelijk?

Mvg. Jurrien mulder
Is je tvontvanger nog steeds via die verbindingset aangesloten? Probeer indien mogelijk en nog niet geprobeerd toch de ontvanger via een ethernet kabel regelrecht op de modem aan te sluiten. Als is het maar een tijdelijk opstelling zo dicht mogelijk bij het modem.
Vandaag een nieuwe kabel gekocht.ondanks dat ik weet dat de andere kabels goed zijn. Nee dus. Ook de nieuwe kabel maakt geen rechtstreekse verbinding. Er brand dan ook geen lichtje achterkant modem waar ik de kabel in stop. Als ik een ander poort probeer ook niet. 3 en 4 geprobeerd. Ik ben bang dat de tv ontvanger het niet doet. Aangezien het niet wordt gezien en het niet reageert op de knoppen van de tv ontvanger. Misschien door het herhaaldelijk resetten gecrash?
Aanvullend info. Ik krijg bij hardware test code 844. Opstarten niet mogelijk. Stekker eruit en erin, maar dat heb ik inmiddels ook al wel tientallen keren geprobeerd.
Reputatie 8
Badge +17
Probeer de reset nogmaals zie de link van mij hierboven ergens en dan via het onderste gedeelte als dat niet meer helpt dan wellicht een nieuwe ontvanger en een vervangend modem sluit ik ook niet helemaal uit

Reageer