beantwoord

Draadloze Verbindingsadapter defect

• 27 juli 2019
  • 9 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik heb alle beschreven opties geprobeerd om de tv-ontvanger te resetten. Maar na het wisselen van 2 ontvangers werkte het wel, dus ligt het aan de tv-ontvanger, die is defect.
Nu kan ik nergens vinden hoe ik een nieuwe kan aanvragen, dus bij deze!
Ik hoor graag van jullie!
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 5 augustus 2019, 09:52

Goedemorgen @Richard Bonhof, zo te lezen hebben we last van miscommunicatie gehad 🙂 Geen probleem, dat kan gebeuren. Ik begrijp dat je de draadloze verbindingsadapter bedoelt, ik zorg dat je binnen een paar werkdagen een nieuwe ontvangt. Helemaal goed, fijn dat je de tv-ontvanger weer retour stuurt. Laat je weten wanneer je de adapter ontvangen hebt en of alles is gelukt?
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Richard Bonhof, niet fijn dat een van je tv-ontvangers het niet doet! Goed dat je het laat weten, ik help je graag om het op te lossen.

Wat is er aan de hand met deze tv-ontvanger? Ik begrijp dat je ook al hebt geprobeerd te resetten, maar dat dat niet lukt. Kan je voor mij je huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je gegevens opzoeken en je verder helpen ☺
De tv-ontvanger werkt niet meer. Ook als je de ontvanger in het stroom doet, geeft het geen lampje weer. Dus ik ben bang dat hij gewoon kapot is. Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd, dus ik hoop dat je me snel kunt helpen met een oplossing.

En kun je misschien ook kijken naar mijn internetsnelheid, die is niet toereikend met wat er beloofd is. Ik zou 50mbit moeten kunnen halen, maar haal de 30mbit nog niet eens. En meestal zit ik daar nog ruim onder..

Mvg.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Richard Bonhof,dankjewel voor het invullen van de gegevens en extra toelichting. Ik heb allereerst een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen, zo snel mogelijk, thuis! Vul je voor mij het serienummer van de defecte tv-ontvanger in je profiel in? Deze staat op de onderkant, op de sticker van de ontvanger. Dan zorg ik dat de oude uit het systeem wordt gehaald zo gauw je de nieuwe hebt ontvangen en aanmeldt.

Ik heb ook gekeken naar je internetsnelheid, want ik begrijp dat je merkt dat de snelheid rond 30 Mb zit. De snelheid die het modem haalt is netjes, deze zit net iets boven de 50 Mb. Dat betekent dat het in het netwerk buitenshuis en in het modem goed gaat. Hoe gebruik je de internetverbinding, via een kabel of draadloos? En hoe heb je de snelheid precies gemeten?
Bedankt Alexandra! Ik heb het serienummer in m’n profiel gezet. En verwacht de nieuwe dan binnen een paar dagen!

Wat betreft de internetsnelheid; ik maak gebruik van draadloos internet en heb de snelheid gemeten zoals het bij jullie op de site staat. Dus via die methode.
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan Richard! De tv-ontvanger is nu 'gemarkeerd', zodat deze plaats maakt voor de nieuwe zo gauw je die aansluit.

Dat is goed om te weten. Dan zit het verlies van de snelheid in de draadloze verbinding. Doordat de verbinding draadloos is en 'door de lucht' verstuurd wordt, is deze gemakkelijk te beïnvloeden door andere signalen en storingsbronnen. Ik kan je daardoor niet garanderen dat je via WiFi ook die 50 Mb zult halen. Ik denk wél dat de verbinding te verbeteren is zodat de snelheid die je draadloos haalt hoger wordt.

Elke draadloze verbinding staat op een bepaalde frequentie, oftewel kanaal. Daarvoor staan instellingen in je modem die je kunt aanpassen.We hebben een handige WiFi check met stappenplan, deze helpt je om onder andere het beste kanaal te kiezen 🙂Ik raad je aan om dat te doorlopen en verwacht dat dat heel goed helpt! Laat je weten of het is gelukt?
Beste Alexandra, ik heb het pakketje ontvangen. Maar nu zie ik dat het de verkeerde ontvanger is. Ik bedoelde niet het zwarte kastje, maar na onderzoek bedoelde ik de witte tv-verbindingsset. Ik heb er in totaal drie, maar 1 daarvan werkt dus niet meer (het genoemde serienummer is ook van deze verbindingsset). Excuus voor het ongemak.
Ik zal deze terugsturen en dan hoop ik dat u een andere, witte tv-verbindingsset, kunt toesturen!

Ik zal proberen de WiFicheck uit te voeren en hopen dat het verbeterd! Bedankt alvast!
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Richard Bonhof, zo te lezen hebben we last van miscommunicatie gehad 🙂 Geen probleem, dat kan gebeuren. Ik begrijp dat je de draadloze verbindingsadapter bedoelt, ik zorg dat je binnen een paar werkdagen een nieuwe ontvangt. Helemaal goed, fijn dat je de tv-ontvanger weer retour stuurt. Laat je weten wanneer je de adapter ontvangen hebt en of alles is gelukt?
Beste Alexandra! Inmiddels heb ik de verbindingsadapter ontvangen en geïnstalleerd! Alles werkt weer, dus ik ben zeer tevreden!:)
bedankt voor de hulp en goede service!
Gr Richard
Reputatie 8
Badge +9
@Richard Bonhof Hoi Richard, super fijn, ik ben blij om te horen dat je 'm ontvangen hebt en dat alles weer goed werkt! 🙂 Graag gedaan en laat het gerust weten als we je nog eens ergens mee kunnen helpen.

Reageer