beantwoord

Disney plus

• 24 augustus 2019
  • 13 reacties
  • 10780 keer bekeken

Disney start per 12-11-2019 een streamingdienst zoals Netflix en Videoland. Komt er voor Disney Plus ook een app beschikbaar op de tv ontvanger?
icon

Beste antwoord door Galdor68 26 augustus 2019, 11:00

@mandy het aanbod is beperkt dat is het grote verschil. Verder wordt Videoland anders aangeboden namelijk als extra pakket en als volledig onderdeel van de software van de ontvanger.
Niet als een app op TV.

De Youtube app zoals deze nu op de ontvangers staat is al beter en verder dan de eerste versie.

Ook bij Netflix is het 4K(UHD) aanbod niet zichtbaar op de HD ontvangers.
Wel bij de eerste versie van de 4K ontvanger een model van ZTE deze had helaas een gebrekkige youtube app de simpele videoplayer. Nu is er sinds kort een nieuwe 4K(UHD) ontvanger die heeft een betere youtube versie.

Het is wel logisch in mijn ogen dat KPN hier geen Android TV box van heeft gemaakt. Er zal dezelfde software/firmware op zitten als alle andere modellen.

Dat staat verder allemaal los van de streamings dienst waar het om gaat.
Het antwoord vanuit KPN draait erom heen geen duidelijk antwoord.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Reken er maar niet op.
Met de introductie wereldwijd Van Disney Plus, met als primeur direct ook in Nederland beschikbaar. Verwacht maar niet dat KPN dat dan reeds ook in een app ontwikkelt zou hebben voor hun TV-ontvangers. Daar is de KPN bedrijfscultuur niet op afgestemd om dat zo snel door te voeren.

https://www.onemorething.nl/2019/08/officieel-disney-12-november-in-nederland/
Reputatie 8
Badge +9
Er komen apps voor iOS, Apple TV, Android, Windows en Smart TV’s van Sony beschikbaar.
Waarom zou KPN dan een eigen app moeten ontwikkelen..?
Telfort/KPN kan deze app inderdaad (als ze de moeite nemen natuurlijk... 😗) bij de bestaande apps op de TV-ontvanger zetten.
Reputatie 8
Waarom zou KPN dan een eigen app moeten ontwikkelen..?
Omdat KPN tegendraads is, en nooit uitgaat van standaard apps die voor een OS al beschikbaar zijn. Er moet altijd nog wat aangepast worden om het daadwerkelijk beschikbaar te hebben.

Ook m.b.t. opvolgers voor HD streaming boxen:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-kiest-niet-voor-android-tv-maar-linux-bij-nieuwe-ultra-hdontvanger/
Ik zou er voorlopig ook niet vanuit gaan. Maar het valt niet uit te sluiten. Aan de andere kant prime video is ook niet beschikbaar net als andere diensten die niet direct concurrent zijn.
Reputatie 8
Badge +9
Ik zie 35 apps in 'Apps' in het TV-menu staan, waaronder YouTube en Netflix.
Heeft KPN die allemaal zelf ontwikkeld..?
Of zijn dit door henzelf aangepaste versies van de originele apps..?
Ik kan het mis hebben het lijken mij web pagina's in app vorm of hoe dit precies heet zoals bijna alle app's op tablets en smartphones.

Ik zal eens kijken maar zo uit mijn hoofd zitten er weinig verschillen in de app op de ontvanger en de Samsung smart tv.
Volgens mij aangepaste apps door KPN?
Videoland heeft toch ook een 'uitgeklede' versie zoals ik eens eerder gelezen heb?
Reputatie 8
"Er moet altijd nog wat aangepast worden om het daadwerkelijk beschikbaar te hebben."

Bijvoorbeeld hoe slecht de YouTube app draait, met alle beperkingen die er zijn ingebracht.
Kun je beter YouTube van je PC, of tablet naar een Chromecast aangesloten op TV casten.
"Zonder beperkingen".

4K kan sowieso niet worden ondersteund met de huidige TV-ontvangers.
(De maximum resolutie voor Disney Plus).
@mandy het aanbod is beperkt dat is het grote verschil. Verder wordt Videoland anders aangeboden namelijk als extra pakket en als volledig onderdeel van de software van de ontvanger.
Niet als een app op TV.

De Youtube app zoals deze nu op de ontvangers staat is al beter en verder dan de eerste versie.

Ook bij Netflix is het 4K(UHD) aanbod niet zichtbaar op de HD ontvangers.
Wel bij de eerste versie van de 4K ontvanger een model van ZTE deze had helaas een gebrekkige youtube app de simpele videoplayer. Nu is er sinds kort een nieuwe 4K(UHD) ontvanger die heeft een betere youtube versie.

Het is wel logisch in mijn ogen dat KPN hier geen Android TV box van heeft gemaakt. Er zal dezelfde software/firmware op zitten als alle andere modellen.

Dat staat verder allemaal los van de streamings dienst waar het om gaat.
Het antwoord vanuit KPN draait erom heen geen duidelijk antwoord.
Het vergelijkend onderzoek toonde aan dat de Netflix app op de Samsung exact gelijk is aan de app zoals op de TV ontvanger. Datzelfde geld voor de huidige Youtube app via 201 kortom redelijk kleine moeite om Disney+ via 202 beschikbaar te maken en via Apps op TV.
Waarschijnlijk dingen door elkaar gehaald.
Ik heb geen apps op mijn TV maar ook geen Videoland.
Alleen dat Telfort een uitgeklede versie heeft van Videoland.
Apps op TV is in dit geval het Menu item van de huidige tv ontvangers.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Bakmuts, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je graag wilt weten of wij de app ook beschikbaar krijgen via de tv-ontvanger. Daar durf ik nog niets over te zeggen. Ik heb daarom het antwoord van Galdor68 als beste gemarkeerd. Wat op het KPN Forum is gedeeld is de informatie die er nu voor handen is. Mocht dat in de toekomst veranderen, dan zal dat uiteraard gedeeld worden.

Reageer