Digitenne niet gratis icm eigen tuner

• 17 oktober 2012
  • 18 reacties
  • 3421 keer bekeken

Badge
Volgens digitenne/kpn kan ik mijn digitenne abonnement niet gratis krijgen. Maar bij de veelgestelde vragen van interactieve tv staat dit:

Indien u al een Digitenne abonnement heeft afgesloten voordat u Interactieve TV van Telfort heeft aangeschaft, dan wordt uw Digitenne abonnement automatisch gratis. U profiteert van een korting ter waarde van uw Digitenne abonnementskosten. (9,- euro per maand). Indien u een huurtuner heeft van Digitenne betaalt u wel 4,- euro voor huur van deze tuner. Deze brengt Digitenne bij u in rekening. Als u een kooptuner heeft van Digitenne betaalt u dus niets.

Ik heb dus een koop tuner en volgens kpn/digitenne klopt bovenstaande niet. Er moet altijd 4 euro huur betaald worden ongeacht je een tuner van hun krijgt of niet. Is het niet mogelijk dat ik de korting via telfort krijg? Ik heb nu voor niks een kooptuner aangeschaft.

18 reacties

Badge +4
Zelfde bij mij. Hoe halen die criminelen van KPN het uberhaupt in hun hoofd? Huur betalen voor een apparaat wat je niet eens van ze hebt. Welke mafketel heeft daar de leiding???

En op hun EIGEN website staat gewoon dit hè:

http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm

Om Digitenne te kunnen ontvangen heb je een Basis tv-ontvanger nodig. Deze ontvanger haalt het signaal uit de lucht en zet het om in digitaal beeld, zodat je voordelig digitaal tv kunt kijken. De eerste Basis Ontvanger of Insteekkaart krijg je gratis in bruikleen bij je abonnement.

NIET DUS. Ik heb niet eens een basisontvanger of insteekkaart van ze en TOCH rekenen ze huur.
Badge +2
Goh nog 1tje waar niet wordt gerageerd. blijft toch een probleem.
Badge +1
heb ook eigen tuners (3) betaal sins ik itv  van telfort heb  na een brief van de kpn helemaal niets meer kreeg wel nog 2/3 maanden facturen van kpn van 0,00 euro nou helemaal niks meer.
Badge
Jammer dat telfort niet reageert. Ik denk dat er niks aan gedaan kan worden. Ik heb een kooptuner gekocht via internet met de gedachte dat ik gratis digitenne zou krijgen. (snelle rekensom 12x4 euro is 48). Dus als ik langer dan een jaar bij telfort zou blijven had ik de tuner terugverdiend. Althans dat dacht ik dus. Kan de korting niet gewoon via telfort geregeld worden dmv een credit van 4 euro p maand op de factuur?
Badge +2
Wat me nu eigenlijk opvalt dat ik nergens uit kan op maken dat je al een abonnement had voordat je een itv abonnement afsloot.
Als je geen digitenne had en een nieuw abonnement bij het itv afsloot dan vind ik het logisch.
Jij sluit dan een nieuw abonnement  af op de dan geldende regels.

Er staat duidelijk, "Indien u al een Digitenne abonnement heeft afgesloten voordat u Interactieve TV van Telfort heeft aangeschaft"
Badge +4
heb ook eigen tuners (3) betaal sins ik itv  van telfort heb  na een brief van de kpn helemaal niets meer kreeg wel nog 2/3 maanden facturen van kpn van 0,00 euro nou helemaal niks meer.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik kreeg 4 dagen na miijn aanmelding bij Telfort al een brief van KPN dat ik niets meer voor Digitenne hoefte te betalen terwijl de ITV van telfort nog niet eens was aangesloten was. Ik moet alleen EredivisieLive opzeggen bij de KPN en op nieuwe aanvragen bij Telfort.
Badge +4
Oh, maar jij had al kaartjes geactiveerd bij Digitenne voordat je naar Telfort ging dus?
Oh, maar jij had al kaartjes geactiveerd bij Digitenne voordat je naar Telfort ging dus? Klopt, ik had al 6 jaar Digitenne. Ik woon in hartje stad waar de UPC ouwe troep kabels heeft liggen, vandaar de Digitenne.
Reputatie 1
Badge
Ik had hetzelfde probleem maar na gebeld te hebben met KPN en ze uitgelegd te hebben dat ik de ontvanger van Marktplaats had, is de 4 euro incasso stopgezet.
Badge +4
Waneer heb je gebeld dan? Ik heb ook gebeld, maar de 4 euro stopzetten was écht onmogelijk.
Reputatie 1
Badge
Je moet gewoon je poot stijf houden. Als de incasso niet wordt stopgezet gewoon terug laten boeken en als ze er een zaak van willen maken kun je de teksten van Telfort mbt. gratis Digitenne voor de 2e TV bij een Telfort Interactieve TV abonnement tonen.

Ik weet niet of jou situatie dezelfde is als bij mij maar kijk wel goed na of je in je recht staat.

Badge +4
Mjaw, maar dan zegt die KPN-muts: dan moet je bij Telfort zijn. En Telfort... doet niks op dit gebied :D

Maargoed, ik zal nog eens proberen.
Reputatie 1
Badge
Ik had voordat ik Telfort nam al een Digitenne abonnement lopen dus ik had al een kaart. Misschien dat je voor die kaart betaalt?

Succes
Badge +4
Ah. Ja, mijn ouders hadden de kaart ook wel voordat ze Telfort namen, maar deze was toen nog niet geactiveerd. Hij heeft een jaar of 2 of 3 ongebruikt in de kast gelegen. Dat zal het verschil wel verklaren dan...
Badge +2
Al behoorlijk ingelezen de laatste tijd hier op het forum over de gratis digitenne waarbij me wel 1 ding opvalt.

Degene die het niet voor elkaar krijgt om geheel gratis Digitenne te krijgen zijn hebben voor ITV nooit geen digitenne gehad en interpreteren de voorwaarden op geheel eigen wijze zoals b.v zelf een tuner aanschaffen en dan denken dat het gratis wordt. Probleem blijft dat er met nemen van  itv een digitenne abonnement is afgesloten en andere voorwaarden kent dan iemand die al een tijd geleden abonnement had afgesloten. Is duidelijk op de site te lezen.
Ook iemand die al huur betaalde voor zijn tuner blijft de 4 euro betalen, maar hoeft geen abonnementsgeld van 9.66 euro te betalen.

Badge +4
xilence, wij interpreteerden dat niet zo, dat stond letterlijk zo op hun site. Inmiddels allang aangepast, inderdaad.
Badge
Toen ik een halfjaar geleden iTV heb afgesloten heb ik Digitenne ook besteld. HIervoor zou ik € 4 per maand huur voor moeten betalen, maar ik heb toen KPN gebeld en de huur opgezegd (ik had zelf nog een kooptuner want ik ben eerder klant geweest bij Digitenne). Dat was (na een paar keer aandringen) geen enkel probleem en ik betaal nu niets meer voor Digitenne.

Ik weet niet of KPN dit nu nog zo doet.

Reageer