vraag

Digitenne gratis ?

• 9 april 2013
  • 14 reacties
  • 9879 keer bekeken

Badge
Hallo,

Op de site van telfort staat dit:

Ik heb al Digitenne van KPN. Wat moet ik doen om het Digitenne-abonnement gratis te krijgen?
Je hoeft niets te doen! Telfort regelt met Digitenne van KPN dat je abonnement automatisch gratis wordt. Als je een of meerdere huurtuners hebt, betaal je vanaf de volgende Digitenne factuur alleen nog maar € 4,07 p/mnd voor de huur per tuner. Heb je een kooptuner, dan betaal je dus helemaal niets meer!

De korting op het Digitenne zal verwerkt worden op de eerstvolgende Digitenne factuur na activering van het Interactieve TV abonnement bij Telfort.

Volgens anderen op dit forum zou je altijd € 4,07 betalen ook als je al een tuner hebt gekocht ?
Hoe kan dat dan ? Waarom staat er dan bij Telfort dat Digitenne gratis is ??

mvg
dkoek

14 reacties

Badge
Gratis Digitenne bestaat niet (meer) bij Telfort.
Je betaalt idd een euro of 4 per kaartje/ontvanger.
In het slechtste geval (zoals bij mij) blijft KPN je bestoken met facturen van 10 euro per maand.

Succes met je keuze.
Reputatie 8
Badge +17
Gratis Digitenne bestaat niet (meer) bij Telfort.
Je betaalt idd een euro of 4 per kaartje/ontvanger.
In het slechtste geval (zoals bij mij) blijft KPN je bestoken met facturen van 10 euro per maand.

Succes met je keuze.

Ja wel hoor, alleen:
  1. de NAW (Naam Adres Woonplaats) gegevens moeten gelijk zijn
  2. het lijkt verschillend te zijn als je al-dan-niet al digitenne hebt vóórdat je iTV van Telfort erbij/in plaats van neemt

bij rvp67 is er "iets" niet gelukt om te matchen cq de voorwaarde klopten niet waardoot rvp67 niet van het voordeel gebruik kon maken, helaas 😞
Badge
Laten we hopen dat het bij dkoek wel gaat lukken.

Ga er wel vanuit dat webcare en de telefonische helpdesk je niet helpen als het wel fout gaat en die kans is enorm aanwezig.
Badge
Zoals Kees-Jan al aangeeft moeten de NAW-gegevens gelijk zijn bij KPN en Telfort. Op dat moment wordt het Digitenne-abonnement (€ 9,66) gratis als je interactieve TV erbij neemt.

Als je al een abonnement hebt bij Digitenne en daarbij geen huurtuners hebt blijft dit kosteloos en is Digitenne helemaal gratis. Maak je gebruik van een huurtuner dan kost dit € 4,07 per tuner. Houd er wel rekening mee dat als je op dit moment een nieuwe smartcard laat registreren het automatisch een huurabonnement wordt.
Badge
Laat dat Digitenne toch zitten, prutkwaliteit en geneuzel met antenne.

Kijk TV in andere ruimtes op tablets, computers... Tablet met HDMI output naar TV, Telfort TV app aan en gaan!

Ikzelf heb nog digitenne met 2 kooptuners en kaarten gelukkig geactiveerd, maar ik kijk liever op m'n tablet...
Badge
Ik heb maar eens geinformeerd bij KPN Digitenne zelf.
Zij wisten niet van deze "actie".

Tja, ik weet niet wat Telfort of KPN nu eigenlijk wil.
Als het een echte actie is zou je zeggen dat het allemaal 100% duidelijk is.
Je zou verwachten een leuke reclame met grote letters "GRATIS".
Ik heb het uit de kleine lettertjes moeten halen.
Hoe weet ik dan zeker dat de medewerkers van uiteindelijk KPN weten wat ze moeten doen..?
Badge
Ik heb  maar eens een test-bestelling gedaan:
Ik zie nergens een optie waarin ik zonder een ontvanger en dus zonder de € 4,07 kan bestellen..

http://i50.tinypic.com/256eq1y.jpg
Badge +2
Gaat tie weer, hoe duidelijker moet het op de Telfort site staan.

Waarom gaan mensen nu zo gemakkelijk voorbij aan het ene zinnetje: Op de site van telfort staat dit:

Ik heb al Digitenne van KPN. Wat moet ik doen om het Digitenne-abonnement gratis te krijgen?

Als u een nieuw abonnement af wilt sluiten is de rest niet meer van toepassing om de doodeenvoudige reden dat u geen abonnement had.

Voor abonnementen waarbij men voorheen zelf een ontvanger en kaart moest aanschaffen is het geheel gratis, Later moest de ontvanger gehuurd worden, maar men moest wel zelf een kaart kopen a €12 euro. Voor deze mensen is het inderdaad ook gratis als ze zelf een ontvanger(s) aanschaffen als de kaart(en)  geactiveerd is.  Sluit u een nieuw abonnement af zal u ten allentijde €4.07 betalen voor het activeren van de kaart.. Dat doet de KPN, niet Telfort!!

Het abonnement is wel gratis ter waarde van €9.66, dus in die zin is Digitenne gratis. 
Badge
Het mag voor jou dan duidelijk op de Telfort site staan, maar zo duidelijk is het niet.

KPN weet van niks.
Telfort doet niks.
Tegenwoordig KAN je geen kooptuners hebben, je bent dus minimaal 4,07 euro per maand per tv kwijt.
Gratis bestaat niet, maar daar was TS al achter.
Badge +2
Hier moet ik je dan tegenspreken,  KPN heeft het na 1 mailtje alles piekfijn geregeld zoadat mijn Digitenne abbo geheel gratis werd. Duurde wel behoorlijk lang voordat op het emailtje werd gereageerd. 
Het Telfort gedeelte ben ik roerend met je eens, die doen geen fli**er voor je als het om digitenne gaat
Als ik een ergens een kooptuner aanschaf blijft het voor mij geheel gratis omdat ik al een (gratis) geactiveerd kaartje heb en dan lest best, gratis bestaat dus toch wel!! (uitzonderingen daargelaten)

Heb hier al meerdere keren gezien dat mensen alleen het woordje gratis zien en de rest laten voor wat het is. ze zien alleen "als je een kooptunerhebt betaal je niets" en stoppen abrubt met lezen.  Ze gaan voor het gemak even voorbij aan het feit dat je al een digitenne abonnement en geactiveerde kaartje(s) moet hebben voordat je een ITV abonnement afgesloten hebt. 
Heb je de mazzel dat je geactiveerd kaartje hebt waarvoor je nog geen huur betaald en een huurtuner dan gaat de vlieger wel op,dan koop je zelf een ontvanger en dan is het inderdaad gratis. En geloof me, KPN weet er gewoon vanaf.
Reputatie 1
Badge +1
Heb al jaren een digitenne abbonement met 3 kooptuners en later nog een insteekkaart gekocht, heb het op de site al een paar keer doorlopen en we komen er schijnbaar niet uit met beide organisaties dus laat ik het maar zo, heb nog de gedachte van ik neem er een 2de i-tv ontvanger bij voor die 4 euro per maand... blijkt dat dat ding met de gouden koets bezorgt word a € 25,00, ben ik gelijk eigenaar dan ???, bij elkaar diep treurig.

even ter vergelijking tarieven post.nl
0-10 kg:  € 6,75
10-30 kg: € 12,40

moet wat wegen zo,n ontvanger ???
Ik sluit me hier helemaal bij aan. KPN deed er maar vaag over, wilde mij de volle digitenne prijs in rekening brengen en kreeg uiteindelijk een factuur met ook nog eens 20 euro activatiekosten en 10 euro verzendkosten. Ik heb het maar gelijk stopgezet. Hele vage actie dit..
Reputatie 1
Laat dat Digitenne toch zitten, prutkwaliteit en geneuzel met antenne.

Kijk TV in andere ruimtes op tablets, computers... Tablet met HDMI output naar TV, Telfort TV app aan en gaan!

Ikzelf heb nog digitenne met 2 kooptuners en kaarten gelukkig geactiveerd, maar ik kijk liever op m'n tablet...

Ja, en hoe gaat dat op een varende boot?
Badge +2
Dit topic is oud en geeft een oud beeld. Digitenne kost tegenwoordig altijd €4 per maand icm Telfort Interactieve tv, ook als je nog oude tuners hebt.

Tip aan Telfort zou zijn om klanten niet meer te verwarren met bovenstaande en dus dit topic te sluiten.

Reageer