beantwoord

Digitenne extra ontvangers aanvragen via MijnKPN ging niet helemaal goed door fout KPN

• 19 februari 2020
  • 129 reacties
  • 2500 keer bekeken

Denk je ik vraag via MijnKPN even twee extra basis ontvangers aan voor Digitenne.

Zie je dat je de eerste 6 maanden geen 10€(2x5€) maar slechts 4€ gaat betalen!

Dat scheelt 36€ dus dat doe je dan vervolgens.

Nieuwe maandbedrag is 4€ staat er dan (omdat de 17€ abonnementskosten en de eerste ontvanger gratis zijn vanwege Telfort DSL + interactieve TV abonnement)

Krijg je een bevestiging van KPN dat je 27€ per maand moet gaan betalen i.p.v. 4€?

De regel -17€ vanwege Telfort was ineens verdwenen en de 6€ korting voor 6 maanden stond er ook niet op?

KPN gebeld en ze zeggen dat door de aanpassing van het abonnement niet het beloofde en bestelde is doorgevoerd maar dat door een fout de kortingen zijn verdwenen!

Alleen is het niet terug te draaien of op te lossen.

Althans KPN kan dat niet zeggen ze.

Moet me maar tot Telfort richten zeggen ze!

Ben al vanaf 2007 Digitenne klant.

Heb ruim een uur aan de telefoon gezeten met KPN en ze geven me 100% gelijk.

Alleen kunnen ze niets voor me doen anders dan mijn hele abonnement opzeggen?

Snap dat ze liever klanten hebben welke de volle mep betalen maar om zo met je trouwe klanten om te gaan vind ik echt stijlloos!

icon

Beste antwoord door Harry1945 4 maart 2020, 13:42

Ja, maar dat moet bij KPN gebeuren aangezien het een KPN product is. Maar als als ik het van mijn collega heb begrepen is er klacht ingediend bij. Hopelijk gaat de klachtafdeling het nu snel oplossen. 

@Bart - Telfort Opgelost! (althans dat is telefonisch toegezegd)

Werd gebeld door KPN Klantenrelaties n.a.v. mijn klacht.

Nu afwachten of de toezegging nagekomen wordt.

Bekijk reactie

129 reacties

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat er door Telfort gereageerd wordt op mijn vraag hier?

24 tot 48 uur. Bellen is sneller. Het verbaasd mij wel dat ze je naar Telfort verwijzen. Mogelijk was de methode om ze via Mijn KPN aan te vragen verkeerd, dit had van begin af aan via Telfort moeten lopen vermoed ik.

Reputatie 8
Badge +18

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat er door Telfort gereageerd wordt op mijn vraag hier?

Een reactie van de moderators varieert tussen de 2 en 4 dagen 

We wachten het af!

Zoals ik al schreef kon de KPN klantenservice hun fout niet herstellen.

Hopelijk kan Telfort de abonnementskosten van Digitenne weer opnieuw laten verrekenen zoals ze altijd gedaan hebben.

Is er al een moderator beschikbaar?

Toch maar even gebeld naar de klantenservice want hier heb ik nog steeds geen reactie gehad en op mijn email kreeg ik een onbevredigend antwoord van iemand die niet goed op de hoogte is van de kosten van Digitenne ondanks dat die gewoon op hun website terug te vinden zijn https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/kosten-digitenne.htm

De korting zou afgeschaft zijn ofzo?

Gelukkig zag de klantenservice medewerkster welke ik aan de telefoon kreeg dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen voor Digitenne vanwege mijn Telfort koperdraad internetaansluiting en ze heeft het opnieuw voor me aangevraagd dus nu maar afwachten of het er weer correct in komt te staan.

De 36€ korting over de eerste 6 maanden voor de ontvangers zal ik wel bij KPN moeten claimen helaas dus nog wat extra acties vereist om de gemaakte bestelling goed uitgevoerd te krijgen!

Eerste 6 maanden 5 euro korting € -6,00 ?

Dag 4;

Ben benieuwd hoe lang het mij gaat duren de door KPN gemaakte fout hersteld te krijgen zodat ik gewoon hetgeen tijdens de bestelling is overeengekomen geleverd en bevestigd krijg!

Steeds langer als je je eigen topic gaat bumpen, de moderators werken van beneden naar boven en als je steeds een bericht plaats kom je weer bovenop de stapel.

Goede reclame

Reputatie 8
Badge +16

Ik las dat je de Telfort klantenservice had gebeld… daar hadden ze je gewoon kunnen helpen. Vreemd dat dat niet goed is gegaan.

Ik verwacht dat Telfort maandag weer in volle bezetting op het forum aanwezig… al kunnen er natuurlijk fanatieke carnavalsvierders bijzitten.

Tja, jij besteld via een foute link en nu moet iemand anders maar gelijk voor je rennen om jou fout op te lossen.

Denk dat je blij moet zijn als men het oplost, en je krijgt sowieso die 36 euro KPN korting niet, die geld voor het abonnement gedeelte en niet voor hetgeen berekent word als je koper hebt bij Telfort, dan betaal je namelijk alleen de huur van het kasje.

KPN heeft me net als TELFORT bevestigd dat ik juist gehandeld heb met het bestellen van extra ontvangers voor DIGITENNE via MijnKPN @Doornekamp33 

KPN heeft toegegeven dat er door een fout bij hun de 6€ korting op de 10€ voor de twee extra ontvangers en de vergoeding van de abonnementskosten van 17€ is weggevallen.

Het overzicht tijdens bestellen gaf 4€ aan maar de bevestiging gaf 27€ aan.

KPN kon de vergoeding van 17€ voor de abonnementskosten er niet meer zonder opdracht van TELFORT inzetten omdat KPN niet kan zien of ik recht heb op deze korting.

TELFORT heeft inmiddels KPN de opdracht gegeven mijn korting er weer in te zetten.

Helaas voor mij een hoop werk door een blunder van KPN.

Ben er nog lang niet klaar mee ook want als de korting van de abonnementskosten van 17€ er weer in staat moet ik nog gaan aantonen bij KPN dat op het besteloverzicht stond dat ik een half jaar 6€ korting kreeg op de huur van de twee extra ontvangers.

Gelukkig heb ik schermafdrukken gemaakt dus dat gaat ook goed komen!

Daarna moet ik natuurlijk ook nog credits gaan aanvragen voor de inmiddels aangemaakte foutieve facturen.

Ja ben al bijna 15 jaar klant bij DIGITENNE en dan laten ze je zo ploeteren op je 75e om niet bestolen te worden van je kortingen Pfff . . .

Tijden veranderen en manieren ook :-(

Je maakt er zelf veel werk van.

TELFORT heeft inmiddels KPN de opdracht gegeven mijn korting er weer in te zetten.

Klaar toch, alleen even aanzien of het goed gaat en de kortingen worden verrekent.

Tijden veranderen en manieren ook :-(

Klopt als een bus en dit gaat vaak van twee kanten uit.:drooling_face:

Reputatie 8
Badge +18

@Harry1945  Het lijkt mij dat je er bent ingestonken vanwege dat je in de veronderstelling was dat er veel onduidelijk is voor Telfort klanten die op het verkeerde been worden gezet doordat men denkt dat deze klanten alleen met hun mobiele abonnementen naar Telfort zijn overgezet en dus niet met hun Telfort thuis zijn overgezet omdat dit pas halverwege dit jaar naar KPN gaat gebeuren.

Je zult vast niet de enige zijn die dit overkomt en aangezien je gelukkig printscreens hebt gemaakt tijdens je bestelling heb je een goede troef in handen wat in mijn ogen een beetje misleiding is van KPN.

Ik weet haast wel zeker dat je krijgt wat je belooft is tijdens je bestelling dus inclusief het teveel betaalde 

Zit zelf te overwegen om mijn KPN mobiel te verlengen en geef dus duidelijk aan tijdens een verlenging via belsimpel  dat ik naast de 2 mobiele abonnementen ook Telfort internet, tv en vast bellen heb en zie dan dat er een korting wordt gegeven vanwege dat ik bij Telfort thuis heb etc.

Echter die korting wordt onterecht gegeven omdat ik geen KPN hussel en of KPN compleet heb, ik durf met zekerheid nu al te zeggen dat hierdoor veel klanten worden misleid en dus achteraf blijkt dat die kortingen nog niet van toepassing zijn.

@Doornekamp33 

Je maakt er zelf veel werk van.

Had liever gehad dat de administratie geen zooitje was geweest en ik niet in actie had hoeven komen.

Ga natuurlijk niet elke maand 24€ teveel betalen voor DIGITENNE maar dat snap je wel denk ik.

Klaar toch, alleen even aanzien of het goed gaat en de kortingen worden verrekend.

Hoop dat het nu wel goed gaat ja.

Het lukt mij eigenlijk altijd wel om mijn gelijk te halen overigens.

Het duurt tegenwoordig alleen steeds langer voordat mensen willen toegeven dat ze een fout gemaakt hebben omdat het ze ontbreekt aan kennis van zaken denk ik.

Klopt als een bus en dit komt vaak van twee kanten. :drooling_face:

Whatever :scream:

Helaas is de aanvraag van TELFORT aan KPN om de abonnementskosten ad.17€ niet in rekening te brengen door KPN nog niet verwerkt en ook de korting op de ontvangers is nog niet toegevoegd door KPN dus zojuist een factuur gekregen waarop ruim 25€ teveel ten onrechte in rekening is gebracht door KPN.

Vermoeiend allemaal!

Geduld is niet je sterkse kant, het is weekend en dan hebben de meesten vrije dagen, heeft toch even nodig om dit handmatig te verwerken.

Ik zou zeggen stap over naar T-Mobile, duurr het minstens 2 maanden.

@Doornekamp33 Elke minuut welke ik moet besteden aan het oplossen van fouten gemaakt door bedrijven waar ik klant ben is er 1 teveel.

Dus na jaren ellende bij werkelijk elke wijziging of overstap ben je er wel eens klaar mee.

Maar die ellende heb je overal.

Al het geld gaat naar klanten werven.

Daarna ben je overgeleverd aan al die ellende tot je contract afgelopen is dan kan ineens weer alles.

KPN is geen vooruitgang denk ik maar het kan waarschijnlijk nog slechter.

Aangezien je schijnbaar tijd zat hebt om er zinloos aan te besteden zal dat nog wel meevallen, 1 melding en een paar dagen niks doen kom je er net zo snel als in 4 dagen er tig keer mee bezig te zijn.

@Doornekamp33 Ach mijn manier werkt altijd prima!

Afwachten heb ik ook geprobeerd maar dat duurt te lang.

Soms krijg je iets pas opgelost nadat je een consumentenprogramma hebt ingeschakeld of een kort geding bent gestart.

Dan worden de kosten namelijk steeds hoger voor ze en dat is toch echt vaak de enige drijfveer helaas om de zaak in beweging te krijgen.

Gelijk krijg je altijd als je het hebt maar soms duurt het wat langer.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Harry1945

Ik lees dat het niet goed gegaan is met het aanvragen van de extra Digitenne ontvangers. De korting is nu weg. Maar gaat wel hersteld worden begrijp ik?

In ieder geval wil ik even uitleggen hoe Digitenne via Telfort werkt. 

Als je Telfort Thuis hebt via de koperlijn kun je Digitenne ontvangers aanvragen via Digitenne. Wij geven dit dan door aan KPN, daar krijg je ook een klantnummer voor Digitenne en de facturatie zal dan ook via KPN lopen. Klopt daar dan iets niet aan dan kan KPN de problemen oplossen zoals bijvoorbeeld de korting die niet meer zichtbaar is. Om in aanmerking te komen voor de korting dienen de gegevens bij KPN en Telfort exact overeen te komen. 

In ieder geval wil ik graag eens meekijken wat ik allemaal kan achterhalen omtrent jouw vraag. Ik mis echter nog gegevens van je. Zou je jouw Forumprofiel daarvoor willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

@Bart - Telfort 

Hoi @Harry1945

Ik lees dat het niet goed gegaan is met het aanvragen van de extra Digitenne ontvangers. De korting is nu weg. Maar gaat wel hersteld worden begrijp ik?

In ieder geval wil ik even uitleggen hoe Digitenne via Telfort werkt. 

Als je Telfort Thuis hebt via de koperlijn kun je Digitenne ontvangers aanvragen via Digitenne. Wij geven dit dan door aan KPN, daar krijg je ook een klantnummer voor Digitenne en de facturatie zal dan ook via KPN lopen. Klopt daar dan iets niet aan dan kan KPN de problemen oplossen zoals bijvoorbeeld de korting die niet meer zichtbaar is. Om in aanmerking te komen voor de korting dienen de gegevens bij KPN en Telfort exact overeen te komen. 

In ieder geval wil ik graag eens meekijken wat ik allemaal kan achterhalen omtrent jouw vraag. Ik mis echter nog gegevens van je. Zou je jouw Forumprofiel daarvoor willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

@Bart - Telfort 

Heb gratis Digitenne via Telfort koperlijn.

Alleen na bestellen extra ontvangers kost Digitenne abonnement ineens 17€ terwijl dit gratis is dus graag herstellen!

Gegevens zijn aangevuld.

@Bart - Telfort 

Gegevens zijn aangevuld.

Reageer