Digitenne en kooptuners

• 17 januari 2012
  • 30 reacties
  • 8900 keer bekeken

Bij Interactieve TV krijg je gratis een abonnement op Digitenne. Ik heb nu een abonnement op Digitenne en drie kooptuners met smartcard. Om administratieve redenen dit Digitenne abonnement niet overgezet worden naar het Telfort abonnement (verschillende adressen).

Is het mogelijk om bij het Digitenne abonnement dat bij Interactieve TV zit, de drie kooptuners die ik heb te activeren?

30 reacties

Badge +4
In theorie moet je een Digitenne-abonnement kunnen afsluiten via Telfort, waarbij er géén kosten in rekening gebracht worden. Alleen 4 euro per tuner die je huurt. Als je geen tuners huurt (omdat je ze zelf al hebt), zou je dus 0 euro moeten betalen. Ik weet alleen niet of dit administratief inmiddels goed gaat. Als je eenmaal een abo hebt, kan je je huidige smartkaarten erop laten activeren.
Of misschien de adres wijzigen van de hoofdabonnement naar degene die interactief tv heeft van Telfort? Moet je het wel onthouden voor verdere wijzigingen. Wel even vragen of de adreswijziging geen gevolgen heeft voor het huidige contractsduur, straks zit je weer 1 jaar vast aan KPN ipv de interactieve abo van Telfort. Daarna Telfort bellen dat je wel degelijk een Digitenne aansluiting hebt op het adres?

Je hoeft niets te doen! Telfort regelt met Digitenne van KPN dat je abonnement automatisch gratis wordt. Als je een of meerdere huurtuners hebt, betaal je vanaf de volgende Digitenne factuur alleen nog maar € 4,- p/mnd voor de huur per tuner. Heb je een kooptuner, dan betaal je dus helemaal niets meer!

Voor 0 euro per maand kan het volgens bovenstaande (uit de Faq van interactief tv) wel.
Adres en contractant wijzigen kost 30 euro bij KPN. En als het nou niet nodig is om dat te betalen, liever niet 😉
Badge
Om administratieve redenen dit Digitenne abonnement niet overgezet worden naar het Telfort abonnement (verschillende adressen).

Is het mogelijk om bij het Digitenne abonnement dat bij Interactieve TV zit, de drie kooptuners die ik heb te activeren?

Als ik het goed begrijp wil je dus de kaarten laten activeren die op verschillende adressen staan 😎
Badge +4
Je kan toch altijd kaarten van iemand overkopen die op een ander adres woont? En dan laten activeren op je eigen abo? Dan kan je dus ook kaarten van jezelf 'overkopen' en laten activeren op een ander abo (die je gratis bij Telfort krijgt). En vervolgens je originele betaalde abo opzeggen.
Je kan toch altijd kaarten van iemand overkopen die op een ander adres woont? En dan laten activeren op je eigen abo? Dan kan je dus ook kaarten van jezelf 'overkopen' en laten activeren op een ander abo (die je gratis bij Telfort krijgt). En vervolgens je originele betaalde abo opzeggen.
Kijk, duidelijk. Omdat Telfort het alleen maar heeft over huurtuners, is het gewoon niet duidelijk dat dit kan.
Badge +4
Nou ja, Telfort zegt wel in hun eigen FAQ: Heb je een kooptuner, dan betaal je dus helemaal niets meer!

Maar ik twijfel alleen of het administratief goed zal gaan als je dit doet 🙂 KPN zal het wel niet snappen.

Want als je naar http://www.digitenne.nl/telfort/ gaat, staat er gelijk al €4.00 ingevuld! Je kan dus niet kiezen voor €0.
Theoretisch zou ik denken dat een smartcard activeren altijd moet kunnen, telefonisch via KPN. De bovengenoemde link is namelijk meer dan alleen activeren, want je bestelt dan meteen een huurontvanger.
Badge +4
De bovenstaande link moet je gebruiken om je abonnement die je bij Telfort krijgt te claimen. Doe je bovenstaande link niet, dan heb je geen abonnement en kan je er dus ook geen kaartjes op activeren (tenzij je al een Digitenne-abo had natuurlijk).

Maar dan kun je dus niet claimen zonder €4 te betalen zo te zien? Webcare, weet jij het? 🙂

Maar dan kun je dus niet claimen zonder €4 te betalen zo te zien? Webcare, weet jij het? :)

Ik ben ook erg benieuwd WEbcare!
Badge +4
Hopelijk kunnen we binnenkort een eenduidig antwoord krijgen 🙂 De FAQ en bestelwebsite spreken elkaar nu tegen lijkt het.
Badge +7
Ik heb al jullie ervaringen gelezen en meegenomen. Ik ben nog een aantal zaken aan het bespreken/onderzoeken. Zodra hier antwoord op komt probeer ik jullie allemaal zo snel mogelijk van een definitief antwoord te voorzien.

Henk
Badge
Bij mij is het ook al weer 2 x dood leuk afgeschreven terwijl ik schriftelijke bevestiging heb van KPN dat ik 0 euro rekeningen zal krijgen.
Dit is in totaal 1 keer het geval geweest......
Badge +7
Bij mij is het ook al weer 2 x dood leuk afgeschreven terwijl ik schriftelijke bevestiging heb van KPN dat ik 0 euro rekeningen zal krijgen.
Dit is in totaal 1 keer het geval geweest......

Dat is erg vervelend. Heeft u daar onlangs nog contact over gehad met Digitenne? Ik hoor graag van u als wij u ergens bij kunnen helpen.

Henk
Badge
Ik heb een klachtenformulier ingevuld en naar aanleiding daarvan te horen gekregen dat het volgende maand wordt verrekend.
Maar helaas, geen 9 euro korting, maar 9 euro afschrijving.

Hopelijk krijg je het snel voor elkaar dat KPN Digitenne beter communiceert met Telfort iTV.

Ik mail ze wel weer.
Badge
Ik heb al jullie ervaringen gelezen en meegenomen. Ik ben nog een aantal zaken aan het bespreken/onderzoeken. Zodra hier antwoord op komt probeer ik jullie allemaal zo snel mogelijk van een definitief antwoord te voorzien.

Henk

Het ging bij mij BIJNA goed!!!

op 18 januari interactieve tv van telfort.opgeleverd gekregen. Had vooraf (december al) met digitenne gebeld, (mijn situatie is namelijk 1 huurturner (gratis) en 2 koopturners) of ik mijn huurturner terug moest sturen Nee dat hoefde niet. Vandaag de rekening van digitenne. ALLES KEURIG VERREKEND!

Tenminste bijna, hebben ze weer die huurturner erop gezet (normaal bij het abbo de 1e gratis)

Maar even gebeld en aangegeven de huurturner te willen stoppen en dat ze foute info verstrekken bij digitenne. De oude wordt direct stop gezet en 07-02 afgehaald bij mij thuis.

- Standaard abonnementsprijs (februari 2012) € 9.00
- i-TV korting (februari 2012) € -9.00
- Huur single tuner (februari 2012) € 4.00

- i-TV korting (van 17-01-2012 t/m 31-01-2012) € -4.35
- Korting op huurapparatuur (van 18-01-2012 t/m 31-01-2012) € 1.81

Totaalbedrag van deze factuur incl. BTW: € 1.46
BTW-berekening

Kotom, TELFORT perfect geregeld. Keurige afhandeling

Digitenne, jammer dat jullie het zelf niet begrijpen en klanten tegenstrijdige verhalen ophangen! Ga er wel vanuit dat Digitenne me de huur van de turner in februari netjes zal crediteren

(denk dat de fout bij de meesten ligt in contract namen en adressering)

ps. Volgens mij kun je max 3 koopturners met bijbehorende kaartjes activeren voor 0 euro per maand.

Om uw korting juist te kunnen verwerken is het van belang dat u hier dezelfde contactgegevens gebruikt als bekend bij Telfort voor Interactieve TV
Badge
Bij Interactieve TV krijg je gratis een abonnement op Digitenne. Ik heb nu een abonnement op Digitenne en drie kooptuners met smartcard. Om administratieve redenen dit Digitenne abonnement niet overgezet worden naar het Telfort abonnement (verschillende adressen).

ja, echter:

Om uw korting juist te kunnen verwerken is het van belang dat u hier dezelfde contactgegevens gebruikt als bekend bij Telfort voor Interactieve TV

zijn de gegevens NIET EXACT hetzelfde heb je een probleem!

ja, echter:

zijn de gegevens NIET EXACT hetzelfde heb je een probleem!

Dat was me ook duidelijk, juist vandaar de vraag. Dus of het *nieuwe* abonnement dat bij Interactieve TV zit, ik daar mijn bestaande kooptuners/smartcards (waar ik dan geen Digitenne abonnement meer voor heb) op kan activeren.
Badge
Je krijgt geen nieuw abbo bij Digitenne, telfort neemt het als het ware over. Dit totdat je contact afloopt bij interactieve tv (minimaal 1 jaar). Daarna wordt je abbo weer gewoon 9 euro (net als daarvoor)

Je houd dus je eigen koopturners en je smart kaartjes. Van digitenne krijg je alleen een rekening van 0 euro per maand.....

Jij zit met de ellende omdat je op verschillende adressen een product hebt lopen. Dat gaat je dus nooit lukken! Misschien kun je wel 3 "nieuwe" smartcards aanschaffen en die op je interactieve tv adres laten koppelen. Zeg je het digitenneabbo op het andere adres op (houd je wel de turners natuurlijk) een andere mogelijkheid zie ik niet
Je krijgt geen nieuw abbo bij Digitenne, telfort neemt het als het ware over. Dit totdat je contact afloopt bij interactieve tv (minimaal 1 jaar). Daarna wordt je abbo weer gewoon 9 euro (net als daarvoor)

Je houd dus je eigen koopturners en je smart kaartjes. Van digitenne krijg je alleen een rekening van 0 euro per maand.....

Jij zit met de ellende omdat je op verschillende adressen een product hebt lopen. Dat gaat je dus nooit lukken! Misschien kun je wel 3 "nieuwe" smartcards aanschaffen en die op je interactieve tv adres laten koppelen. Zeg je het digitenne op het andere adres op (houd je wel de turners natuurlijk
)

Dus klanten die geen Digitenne abonnement hebben, krijgen geen gratis Digitenne bij Interactieve TV?
Badge
jawel dat krijg en ze wel, het abbo is gratis (twv 9 euro)

Maar er staat ook dat iedere extra tv (2e-3e of 4e) 4 euro extra kost per turner.

En dan komt de verwarring:

Ik neem aan dat wanneer je al turners hebt (zoals jij) dit dan gewoon 0 euro wordt omdat je koopturners hebt

Het is niet helemaal duidelijk, zelfs de digitenne medewerkers spreken elkaar tegen. Bel ze anders even...

ps. Je moet digitenne dan wel bij bestellen via de telfort site anders betaal je activatiekosten van 35 euro
jawel dat krijg en ze wel, het abbo is gratis (twv 9 euro)

Maar er staat ook dat iedere extra tv (2e-3e of 4e) 4 euro extra kost per turner.

En dan komt de verwarring:

Ik neem aan dat wanneer je al turners hebt (zoals jij) dit dan gewoon 0 euro wordt omdat je koopturners hebt

Het is niet helemaal duidelijk, zelfs de digitenne medewerkers spreken elkaar tegen. Bel ze anders even...

ps. Je moet digitenne dan wel bij bestellen via de telfort site anders betaal je activatiekosten van 35 euro

Ik vind een abonnement niet gratis als je er niets mee kunt zolang je geen tuner verplicht huurt ;)

En ik heb het hier gevraagd, omdat bij Digitenne en Telfort iedereen wat anders zegt en ik daarom dus echt niet meer weet waar ik aan toe ben...
Badge
Helemaal met je eens!

Laat ze nu deze praktijkvoorbeelden eens duidelijk op de site zetten! Lijkt me niet zo moeilijk....zijn toch honderden van deze voorbeelden!
Badge
Je bent niet verplicht om een tuner te huren.
Er zijn er (ook hier) genoeg die een kooptuner gebruiken.
Badge
Bij mij is het goedgekomen met mijn via marktplaats gekochte kooptuner om een 0-euro abbo te krijgen. Kostte wat moeite en er ging nog wel het 1 en ander mis, omdat ik ook aanvankelijk een cas-interface toegestuurd kreeg die ik niet nodig had. Maar de laatste factuur (net binnen) ziet er zo uit:

- Digitenne Voucher € -34.50

- Standaard abonnementsprijs (februari 2012) € 9.00
- i-TV korting (februari 2012) € -9.00

Totaalbedrag van deze factuur incl. BTW: € -34.50

Dat ziet er beter uit. En volgens mij was er de vorige maand ook al een negatieve factuur vanwege 1 of andere voucher. ;-)

De 1e maand was er wel een positieve factuur van een paar euro. Zeker iets mis met de synchronisatie omdat ik toen wel van 12 tot 30 november of zo moest betalen. Kon ik wel weer achter aan gaan, maar met het 0900-nummer zou dat wellicht duurder zijn dan dat ik het zou laten rusten en heb voor het laatste gekozen.

mvg, Dick

Reageer