beantwoord

Digitenne afstemmen blijft een probleem. medewerkers winkel, snappen het niet.

• 1 juli 2017
  • 8 reacties
  • 150 keer bekeken

Badge
Mijn zuster heeft telfort (ik ook) internet en vast bellen, en Digitenne van kpn.Nu wilde ze interactieve tv erbij hebben en zoals op uw website staat zal Telfort Digitenne laten afstemmen met kpn.Volgens de winkel kan dit niet, ze hadden zelfs digitenne opgezegd, dit hebben we bij kpn laten herstellen. Ik heb voor mijn zuster de klantenservice gebeld ook daar houden ze stug vol dat ze niet kunnen vergelijken en dat je digitenne moet opzeggen en vervolgens opnieuw bij Telfort moet aanvragen.
Ze was het zo zat dat uiteindelijk heeft besloten hou je interactieve tv.
Het moraal van dit verhaal is Zorg aub dat eindelijk alle neuzen de zelfde kant opstaan, of pas je tekst op de website aan bij; 'ik heb al Digitenne ".
icon

Beste antwoord door Galdor68 1 juli 2017, 13:32

Door de term afstemmen was ik ook even in de war. Mijn eerste vraag is heeft je zus en of jij internet en tv via glasvezel? In dat geval hebben ze in de winkel gelijk glasvezel gebruikers kunnen blijkbaar geen Digitenne naast de gewone decoders bestellen.

Het afstemmen betreft in dit geval dus de huur van het apparaat, wat ik van de website begrijp is dat het signaal voor telfortklanten 'gratis' wordt doorgegeven maar je moet wel €5,00 huur voor de ontvanger gaan betalen. En dat zou dan via de telfort rekening moeten lopen.
Bekijk reactie

8 reacties

Door de term afstemmen was ik ook even in de war. Mijn eerste vraag is heeft je zus en of jij internet en tv via glasvezel? In dat geval hebben ze in de winkel gelijk glasvezel gebruikers kunnen blijkbaar geen Digitenne naast de gewone decoders bestellen.

Het afstemmen betreft in dit geval dus de huur van het apparaat, wat ik van de website begrijp is dat het signaal voor telfortklanten 'gratis' wordt doorgegeven maar je moet wel €5,00 huur voor de ontvanger gaan betalen. En dat zou dan via de telfort rekening moeten lopen.
Badge
Nee Galdor we hebben geen glasvezel , maar ook de mevrouw van de afdeling klantenservice blijft volhouden dat je eerst je digitenne abonnement bij kpn moet beeindigen. Als je contact opneemt met kpn of zij het willen regelen met telfort ,dan zegt de medewerker van kpn dat dit niet het probleem van kpn is , maar dat Telfort zijn werk beter moet doen. Uiteindelijk kom je geen stap verder.
Wat ik van de website begrijp is het zo dat Telfort inderdaad alles voor hun rekening neemt. Wat inhoud dat het gaat zoals in mijn vorig berichtje. Wellicht dat 1 van de webcare medewerkers hier iets voor je kan betekenen.
De afstemming betreft de tenaamstelling en het gehele adres. Deze moet voor je Telfort tv abo en je KPN Digitenne abo 100% identiek zijn.
Dat wordt de korting verleend. KPN factureerd en incasseerd dan de €5,- pm voor de huur van de Digitenne ontvanger of insteekkaart.
En de administratieve handelingen om de korting te krijgen worden door Telfort verricht.
"Ik heb al Digitenne
Heb je al Digitenne, en ben je nieuwe klant bij Telfort met Interactieve TV? Telfort stemt met Digitenne van KPN af dat je abonnement automatisch gratis wordt. De korting op Digitenne wordt verwerkt op de eerstvolgende Digitenne factuur na activering van het Interactieve TV abonnement bij Telfort."

Zo staat het bij telfort. Dat de huur van de ontvanger via kpn blijft lopen zou kunnen, maar waar het TS omgaat klopt het dus dat alle nodige acties via Telfort lopen
Reputatie 8
Badge +17
Een kleine maar niet onbelangrijke nuance, klanten van Telfort met het nieuwe glasvezel komen niet meer in aanmerking voor de digitenne korting omdat deze klanten tot 5 tv ontvangers kunnen aansluiten via het abonnement
Een kleine maar niet onbelangrijke nuance, klanten van Telfort met het nieuwe glasvezel komen niet meer in aanmerking voor de digitenne korting omdat deze klanten tot 5 tv ontvangers kunnen aansluiten via het abonnement klopt had ik in een eerdere reactie ook al genoemd maar dat is hier niet van toepassing.
Reputatie 8
Badge +17
Via onderstaande link kun je digitenne bestellen en ook aangeven dat je reeds digitenne via kpn hebt

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/digitenne-bestellen.htm

Reageer