Digitale tv ontvanger kastje stuk

• 5 april 2013
  • 6 reacties
  • 4504 keer bekeken

Badge
Goedemiddag,

Een van onze twee TV ontvangers werkt niet meer. Er verschijnt constant de melding Foutcode 12: niet verbonden met modem.
De ontvanger heeft het altijd goed gedaan en er is niets gewijzigd met de modem.
Onderstaande stappen zijn reeds uitgevoerd:
- Modem reset
- Tv Ontvanger reset
- als de optie 'software verwijderen' wordt geselecteerd wordt er weer teruggegaan naar het foutscherm
- Kabels opnieuw in en uit gehaald
- kabels vervangen
- tv ontvanger 2 (die het niet doet) op de plaatst gezet van tv ontvanger 1 (met de kabels van tv ontvanger 1)--->resultaat: zelfde F12 foutcode
- Tv ontvanger 1 geplaatst op plaats van kapotte ontvanger-->resultaat: werkt wel.
Conclusie: Modem is in orde, kabels zijn in orde en TV ontvanger 2 is kapot

Intussen heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Zij konden niets voor me betekenen en hebben een telefonische afspraak voor over omstreeks 2 weken (eerst mogelijke optie!!?!)  gepland met de technische dienst. 

Graag ontvang ik een nieuwe tv ontvanger en wil ik graag weten hoe de kapotte tv ontvanger terug gestuurd kan worden.

MvG

6 reacties

Badge
Het betreft een motorola vip 1853
Badge +1
snap niet dat ze moeilijk doen ik had een stuk modem is ook bruikleen belde op en de volgende dag kreeg ik een nieuw modem  (per post)met de formulieren om het oude modem op te sturen
@hout
je bent goed te werk gegaan maar letop, modems/routers van telfort kun je NOOIT 100% factory resetten.

zeer waarschijnlijk zit toch de TV lan kabel niet (meer) aangesloten op de juiste poort, dat is via de  router interface soms ook zien in de vorm van een onbekende computer aangeduid als NULL.

leg een tijdelijke kabel tussen de ontvanger en de router, dit kan elke cat5  kabel zijn. liefst zo kort mogelijk, een directe lan verbinding dus, maar als je zeker van je zaak bent kun je ook de dLan setjes resetten door het reset knopje net zolang vast te houden (~10sec) totdat alle lampjes uit gaan, dan ze weer op elkaar af te stemmen door hetzelfde knopje 4seconden ingedrukt te houden, zodat het eerste lampje gaat knipperen.

juiste TV poortnummer vinden (laat hiervoor de tv en ontvanger aanstaan met de foutmelding)...
  • networksetting >> broadband
  • op een van de  modify icoontjes klikken (maakt niet uit welke), dan verschijnt er een popup en naar beneden scrollen en daar staat het poort nummer voor je tv.  beste is om maar 1 poort aan te vinken en enable iptv moet aan zijn natuurlijk. vlan aan p5/q4, APPLY de router rebooten (onder maintanance) en geduldig afwachten.
als het goed is heb je binnen 5 minuten weer tv beeld, mogelijk werkt menu de eerste 10 minuten niet doordat alle dingen weer ingeladen moeten worden(motorola werkt dit op de achtergrond bij en kun je alleen zappen), zoniet zet de tvontvanger eerst in de standbye en dan achterop fysiek uit, en weer aan.

als je weer een iptv verbinding hebt is het wel aan te raden om nog 1x opnieuw de ontvanger te resetten.
Reputatie 8
Badge +16
je bent goed te werk gegaan maar letop, modems/routers van telfort kun je NOOIT 100% factory resetten.

Jawel hoor...
jawel hoor...

telfort heeft het zo ingesteld dat je voip gegevens bewaard blijven, en mogelijk nog een paar andere configuraties die ik zo 123 niet even kan opnoemen, dus je kan nooit met 100% zekerheid resetten, zoals je dat gewend bij een modem in eigendom, daarvoor moet je eerst inloggen als superadmin en die wachtwoord krijg je niet van telfort, tenzij  je de modem koopt.
Reputatie 8
Badge +16
Durf ik een weddenschap met je aan te gaan, haal je modem van de DSL line af en doe een factory reset. Op zeker dat je telefooninstellingen weg zijn.
Echter zodra je weer een dsl kabel in je modem plugged worden de gegevens weer vrolijk opgehaald bij Telfort. Maar geloof me het modem is na een rest echt leeg.

Reageer