deur aan deur verkoop glasvezel

• 6 mei 2013
  • 8 reacties
  • 3184 keer bekeken

Badge
Hallo,
Op 16 april is er bij ons een deur-aan-deur verkoper geweest die aan ons een glasvezelabonnementheeft verkocht. Als voorwaarde stelde ik dat ik , omdat ik al zolang telfort klant ben, ik geen administratiekosten van € 30 hoefde te betalen. Nadat hij telefonisch overleg had gepleegd en het op de overeenkomst had opgeschreven (er was dus een akkoord), heb ik de overeenkomst ondertekend. 
Wat schetst mijn verbazing dat op de bevestigingsbrief gewoon toch de € 30 werd berekend. De verkoper, Hubert Jan Jongen, heeft mij telefonisch diverse malen toegezegd daarna dat hij het zou regelen, tot dusver zonder resultaat. Telfort klantenservice blijft melden dat de verkoper geen bevoegdheid had om die adminstratiekosten  niet te rekenen. Daar heb ik dan weer geen boodschap aan. Ik heb ondertekend een overeenkomst zonder administratiekosten en als die me dan toch berekend worden, hoef ik daar niet mee akkoord te gaan.

Ik stel dus nog een laatste maal dat ik de bevestiging wil ontvangen van de overeenkomst zonder administratiekosten. Ik hoef geen interne situatie-schetsen. Alleen die bevestiging. Zoniet dan annuleer ik bij deze de overeenkomst.

Graag de reactie van Telfort.

Hoogachtend,

Dick van Huijstee

8 reacties

Badge
Zoals je zelf al vermeld hebben de d2d verkopers geen bevoegdheid om de €30 administratie en verzendkosten te laten vervallen, deze zullen dan ook berekend worden.
Graag willen wij wel weten wie er toestemming heeft gegeven aan Hubert Jan Jongen om dit te laten vervallen.
Deze informatie ontvangen wij graag samen met je adres gegevens in een privebericht. Wij zullen dit dan verder in behandeling nemen.

Marion
Reputatie 8
Badge +16
Niet mee eens...

Als een verkoper namens Telfort een abonnement verkoopt en hierbij een korting toezegt, dan mag je er vanuit gaan dat hij hiertoe bevoegd is.

Telfort moet dus gewoon de korting verlenen... en het eventueel intern met die verkoper afhandelen.

Anders wordt het als de verkoper zelfstandig opereert en zich ook als zodanig bekend maakt aan de deur... in dat geval zal hij de korting uit eigen zak moeten bijleggen als Telfort deze niet geeft.

Maar links- of rechtsom heb je als klant gewoon recht op deze korting.
Reputatie 8
Badge +16
Ik ga niet snel tegen Telfort in maar deze gebruiker staat volledig in zijn recht mits het correct op het formulier vermeld staat.
Het is een bindende overeenkomst waarbij ik verwacht dat als deze voor wordt gelegd aan een consumentbond of geschillencommisie Telfort bakzeil zal halen.

@huijstee:
Advies is contact met consumentenbond en daar volledige uitleg geven van zaken. 
Wil je wel met enige regelmaat de voortgang van je klacht hier blijven posten?
Reputatie 8
Badge +10
Ik ga niet snel tegen Telfort in maar deze gebruiker staat volledig in zijn recht mits het correct op het formulier vermeld staat.

Sterker nog, indien de verkoper bevoegd is om namens Telfort te handelen is een mondelinge toezegging voldoende en bindend.
Dat het achteraf lastiger te bewijzen is is een ander verhaal...
Badge +2
Hallo,
Op 16 april is er bij ons een deur-aan-deur verkoper geweest die aan ons een glasvezelabonnementheeft verkocht. Als voorwaarde stelde ik dat ik , omdat ik al zolang telfort klant ben, ik geen administratiekosten van € 30 hoefde te betalen. Nadat hij telefonisch overleg had gepleegd en het op de overeenkomst had opgeschreven (er was dus een akkoord), heb ik de overeenkomst ondertekend. 
Wat schetst mijn verbazing dat op de bevestigingsbrief gewoon toch de € 30 werd berekend. De verkoper, Hubert Jan Jongen, heeft mij telefonisch diverse malen toegezegd daarna dat hij het zou regelen, tot dusver zonder resultaat. Telfort klantenservice blijft melden dat de verkoper geen bevoegdheid had om die adminstratiekosten  niet te rekenen. Daar heb ik dan weer geen boodschap aan. Ik heb ondertekend een overeenkomst zonder administratiekosten en als die me dan toch berekend worden, hoef ik daar niet mee akkoord te gaan.

Ik stel dus nog een laatste maal dat ik de bevestiging wil ontvangen van de overeenkomst zonder administratiekosten. Ik hoef geen interne situatie-schetsen. Alleen die bevestiging. Zoniet dan annuleer ik bij deze de overeenkomst.

Graag de reactie van Telfort.

Hoogachtend,

Dick van Huijstee

Even een praktische vraag:
Heeft iemand binnen je familie (zelfde postcode + huisnr) ook een Telfort Mobiel abonnement? En, heb je een Alles-in-1 aangevraagd?
Zoja, dan zou je de €30 verzend- en administratiekosten uberhaupt terugkomen (wordt dan verrekend op 2e of 3e rekening). Dan zou los van dit hele verhaal je de kosten ook terug krijgen (eindeffect voor jou hetzelfde). Zo niet, dan lijkt het me zaak om in dit geval de klant alsnog geen kosten te berekenen.
Badge +1
Wij zijn met huijstee in gesprek om deze situatie op te lossen. Wanneer er meer bekend is, kan huijstee dit bekend maken.

Lotte
Badge +1
Wij zijn met huijstee in gesprek om deze situatie op te lossen. Wanneer er meer bekend is, kan huijstee dit bekend maken.

Lotte

Opvallend al die deskundigheid, nu maar afwachten wat huijstee bekend gaat maken,
ondertussen is het een beetje een patstelling voor de "gedupeerde" want die zit met een
misschien waardeloos contract opgezadeld.

Netter zou zijn om de onzekerheid wegtenemen, het contract nietig teverklaren, en de even-
tueel gemaakte kosten afsteschrijven.

Zo hou je tevreden, of toekomstig tevreden klanten, niet dit halfslachtige gedoe...

Badge
Beste mensen,
Enorm bedankt voor jullie steun !
Ik ga er helemaal van uit dat dank zij julie en het feit dat op de overeenkomst de afspraak staat dat er geen administratiekosten hoeft te worden betaald (en ik dit gescanned naar telfort heb verstuurd), de afdeling mij heeft gemailed dat ik dit nu inderdaad niet hoef.
Het heeft even geduurd met wat moeite, maar gelukkig is dit akkefietje nu voorbij.

Met de beste groet,

Dick van Huijstee

Reageer