beantwoord

Detectives terugkijken niet mogelijk


Reputatie 1

Beste P Drijvers,

Er is antwoord op jouw vraag gegeven.

Vraag:

Ik heb interactieve tv van KPN. Dit betekent dat ik zeven dagen terug kan kijken op tv. De programma's die daarvoor beschikbaar zijn worden in mijn tvgids op de tv aangeduid met een groen pijltje op het moment dat het betreffende programma start. Die aanduiding geeft mij de ruimte om op een bepaald moment een keuze te maken tussen nu kijken of terugkijken op een later moment. Nu is de maand juni detectivemaand en ik houd van detectives. Echter, schikt het moment mij niet altijd. De detectives die uitgezonden worden hebben bij start altijd een groen pijltje maar als ik de volgende dag wil gaan kijken blijken ze niet beschikbaar te zijn. Hierdoor heb ik dus eigenlijk nog geen detective gezien omdat het series betreft en ik dus afleveringen 1 gemist heb. Ik voel me gedupeerd en misleid door de verstrekte foutieve informatie. Ik heb hierover inmiddels al contact opgenomen met de betreffende omroep alsmede met de Rijksoverheid omdat u daar onderdeel van bent. Beiden verwijzen mij naar u als verantwoordelijke voor die informatievoorziening. Graag uw verklaring en oplossing. Mvg P. Drijvers

Antwoord:

Beste heer, mevrouw Drijvers,​

Ik durf u niet te zeggen waardoor u dit niet kunt zien. Ik zie vanuit hier dat wij het terugkijken via providers voor bijvoorbeeld Shetland gewoon beschikbaar hebben gemaakt en dat u hier dus ook gewoon naar zou moeten kunnen kijken. Ik adviseer u om uw provider hiervoor te benaderen. Mochten zij hier meerdere klachten over ontvangen, dan kunnen ze onderzoeken waar dit aan ligt en eventueel ook door ons laten oplossen. Vooralsnog hebben wij hier niet meerdere klachten over ontvangen, dus het kan een individueel of regionaal probleem zijn waar wij niet over gaan.

Met vriendelijke groet,​
Bo - Afdeling Webcare
Nederlandse Publieke Omroep

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 21 juli 2020, 17:48

Op het moment van uitzending staat het icoontje in de tvgids. Daarmee wordt de indruk gewekt dat ik dat programma binnen 7 dagen terug kan kijken. Echter, de volgende dag staat dat icoontje er niet meer bij dus kan ik dat programma ook niet meer terugkijken. Dat is wat anders als jij zegt want jij denkt dat er, op het moment dat ik wil terugkijken een icoontje vermeld staat. Het gevolg is dat ik nog niet één detective heb gezien. Ik voel me misleid en benadeeld door de verstrekte informatie van Telfort  in mijn tvgids. Formeel dien ik mijn klacht eerst neer te leggen bij degene die mij benadeelt zodat het opgelost kan worden voordat ik verdere stappen kan ondernemen. Daar het maar niet wil vlotten met jullie oplossing staat mij straks niets anders te doen dan me te wenden tot organisaties die zich speciaal toeleggen op bescherming van de consument bij dit soort kwesties. Tiktok

Dank je voor deze toelichting, nu klinkt de situatie inderdaad anders. Zoals je het nu beschrijft, werkt het zoals het hoort te werken.

Het groene pijltje heeft 2 functies, en daar komt ons misverstand uit. Tijdens de uitzending betekent het iets anders dan na de uitzending:

Tijdens het kijken betekent het dat je de uitzending alsnog vanaf het begin kunt starten. Als je halverwege het programma inschakelt maar het volledige wilt zien, druk je op die knop en kijk je het geheel vanaf het begin. Dat werkt ook niet bij alles, zoals je op je eerdere foto's bij bijvoorbeeld de film Mission Impossible ziet. Daarbij is het niet mogelijk. Op dit punt betekent het pijltje niet dat het programma later terug te kijken is. 

Als het pijltje er na de uitzending nog staat, betekent het dat je het programma later kunt terugkijken.

 

Voor deze detectives is het dus wel mogelijk om het vanaf het begin te kijken terwijl de uitzending nog bezig is, maar het geheel achteraf terugkijken niet.

Bekijk reactie

117 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @Dingo, ik kan me voorstellen dat je die detectives graag kijken wilt als je daar gek op bent, maar ik begrijp dat dat niet lukt via terugkijken. Dat is gek, ik zoek graag met je mee naar de oorzaak. 

Kan je me precies vertellen om welke serie en afleveringen het gaat, op welke zender deze zijn uitgezonden en op welke dagen en tijden? Hoe meer informatie je me geeft, hoe beter ik hier onderzoek naar kan doen (of laten doen, indien nodig). Lukt het terugkijken van andere programma's wel? Ik hoor graag van je.

Reputatie 1

Beste Alexandra

Het betreft alle detectives uitgezonden door kro-ncrv op NPO 2 bijv. Shetland, Van der Valk, The Bay etc etc elke dag in de avonduren.

Voorzover ik het nodig had werkte terugkijken bij andere programma's prima.

Helaas heb ik door deze hele toestand alles al gemist omdat ik aflevering 1 telkens gemist heb.

Ik voel me misleid en gedupeerd.

Reputatie 1

Sorry, van der Valk is op npo1 maar ook van kro- ncrv...

Reputatie 8
Badge +11

@Dingo Dat snap ik, en dat vind ik jammer om te horen. Ik heb het zelf even getest en zie wat je bedoelt, dat de mogelijkheid om terug te kijken er bij de detectives niet is. Misschien dat het opnemen van deze  uitzendingen een (tussentijdse) oplossing voor je is, als je het opnemenpakket hebt. Het voordeel daarvan is dat je gewoonlijk ook niet aan die 7 dagen gebonden bent.

Ik heb deze vraag uitgezet bij de specialisten, om te zien waar dit van komt. Ik verwacht binnen een paar dagen terugkoppeling van hen te hebben, dan laat ik het je direct weten.

Reputatie 1

Hoi Alexandra

Dank voor de update en je inzet, ben blij dat je mijn bevindingen deelt!!

Geen idee wat het opnemenpakket kost want ik zie dat niet terug op jullie site. Daarbij is het niet aan mij om de kosten te maken van een eventueel aanvullend pakket als de voorwaarden niet nagekomen worden. Maak me ook zorgen over de twijfels die je uitspreekt over dit alternatief.

Ben blij dat je dit probleem hebt doorgezet naar de specialisten en wacht met spanning hun oplossing af. 

In de tussentijd hoop ik op tegemoetkoming in het ongemak.

By the way, het autoaanvullingssysteem van dit forum is bar slecht 

In afwachting

 

 

Reputatie 8
Badge +11

@Dingo Geen probleem. Het Opnemenpakket is slechts een altenatief dat ik toch even wilde noemen. Niet alleen voor nu, maar het kan ook voor andere programma's en films interessant of handig zijn :slight_smile:

Ik heb intussen terugkoppeling gekregen van de specialist. De Series Van der Valk en Shetland zijn terug te kijken, The Bay niet. Dit heeft te maken met de rechten die wel (of niet, The Bay) aan ons verleend zijn vanuit NPO. Bij series die niet terug te kijken zijn, zou opnemen een alternatief kunnen zijn. 

Reputatie 1

Ik kan zowel Shetland als van der Valk niet terugkijken zoals eerder geïllustreerd met foto's.

Dus graag opnieuw terugkoppeling met de "specialist"

 

Reputatie 8
Badge +11

@Dingo Ik zie het, dat is gek. Ik heb het aangekaart en kom er zo snel mogelijk op terug.

Reputatie 8
Badge +11

@Dingo Ik wil even laten weten dat ik je vraag niet vergeten ben. Ik kom er op terug zo gauw ik nieuws voor je heb.

Reputatie 1

Oké, dank voor de update.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Dingo, geen probleem. Ik heb meer informatie van de specialisten gekregen. Er zat helaas een fout in de informatie die ze me de eerste keer hebben gegeven, waardoor je terecht opmerkte dat je ook Van der Valk en Shetland niet terug kon kijken. Excuses hiervoor!

Het blijkt dat we op geen van de Detectives rechten hebben gekregen om ze terug te kunnen kijken. Hierdoor is het niet mogelijk, en is opnemen het enige alternatief. 

Reputatie 1

Dank je wel voor de info maar hier schiet ik niets mee op. Wordt moe en geïrriteerd van deze ontwijkende van reageren. Heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Die was en is nog steeds:

In de gids op tv staat, middels een groene pijl aangegeven, dat de programma's terug te kijken zijn. (Het zijn er inmiddels meer dan de twee die ik vermeld had). Echter, dat blijkt niet waar te zijn. Dus u misleid uw klanten hiermee. Voor mij heeft dat ten gevolge dat ik op basis van de door u verstrekte info heel wat kijkplezier gemist heb.

Dus nogmaals waarom verstrekt u misleidende info en wat gaat u doen om dat in de toekomst te voorkomen en wat gaat u voorstellen om mij te compenseren voor de gemiste programma's en de lijdensweg die ik inmiddels heb afgelegd en nog afleg om de juiste informatie boven tafel te krijgen.

Reputatie 8
Badge +11

@Dingo Het terugkijken van programma's is inderdaad niet altijd mogelijk. Wij krijgen de programma's aangeleverd van de leveranciers, en zijn daarbij afhankelijk van de rechten die daarop gegeven worden. Als de leverancier geen toestemming geeft om de programma's terug te kijken, is het dus niet mogelijk en zie je dat groene pijltje niet bij het programma staan in de gids. De programma's waarbij je in de gids het groene pijltje ziet staan, dat zijn de programma's die je terug kunt kijken. Op de foto die je eerder plaatste staat het pijltje niet bij Shetland, dus die kan je niet terugkijken.

Als je iets anders bedoelt, of bedoelt dat er programma's zijn waar het pijltje wel bij staat maar terugkijken niet lukt, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Het is lastig om een vraag te beantwoorden als je hem niet leest of vergeten bent. Graag refereer ik aan mijn eerste entry.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Dingo, deze nieuwe foto's maken het een stuk duidelijker, doordat er in het eerste (en enige) voorbeeld dat je eerder in het topic deelde geen groen pijltje stond. 

Het ziet er uit alsof tijdens het programma het terugkijken wel aangeduid wordt, maar niet meer zo gauw het programma afgelopen is. Het lijkt erop dat deze voorbeelden van juni en begin juli zijn, kan je me precies vertellen van wanneer deze foto's zijn? En als dat klopt, heb je in dat geval ook meer recente voorbeelden? Gebeurt dit nog steeds met de detectives en/of films die nu uitgezonden worden?

Reputatie 1

Beste Alexandra

Snap dat je je best doet maar wij gaan hier samen niet meer uitkomen. Graag communiceer ik met iemand die meer van weten weet.

 

Reputatie 1

Ik ben nu al 22 dagen met jou hierover in gesprek. Telfort zou zich diep moeten schamen over dergelijke dienstverlening aan hun klanten. Deze kwestie wordt binnen 5 werkdagen naar mijn tevredenheid afgehandeld of ik ga andere stappen ondernemen. Ben er nu helemaal klaar mee!!!

Ik denk dat er een verwarring ontstaat tussen “Begin gemist”en wat @Dingo bedoeld, “Uitzending gemist”

Zo te zien aan de foto's kun je wel opnieuw beginnen als het programma nog loopt, maar niet de 7 dagen terug kijken als het programma is afgelopen.

 

P.S. succes met de te ondernemen stappen, dreigen is zo zinloos.:thinking:

Reputatie 1

Te beoordelen naar je reactie kun je wel bij Telfort gaan werken.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Dingo, Alexandra heeft nu vakantie dus ik neem het even van haar over. Om mee te kunnen denken heb ik de antwoorden op haar vragen nog wel nodig. Zou je die nog kunnen beantwoorden?

Reputatie 1

Beste Jasper

Data staan op de foto's. Het gebeurd nog steeds, ik zou zeggen kijk zelf even op de tv.

Er zijn nog 4 werkdagen over.

Te beoordelen naar je reactie kun je wel bij Telfort gaan werken.


Dat was een reactie naar Telfort toe, zodat ze uit de war raken.:yum:

Reageer