beantwoord

Defecte modem

  • 31 mei 2019
  • 34 reacties
  • 484 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Ik heb een defecte modem en ik zou graag een nieuwe willen ontvangen.
Ik ben vorige week bij een KPN winkel geweest in Rotterdam en deze heeft mij geadviseerd om contact op te nemen met 0800 0402. Dit heb ik vervolgens gedaan waarna ik te horen kreeg dat ik mijn nieuwe modem vrijdag 31/5 zou ontvangen. Ik heb geen bevestigingsmail of iets dergelijks gehad. Op vrijdag 31/5 heb ik nogmaals gebeld en kreeg ik te horen dat er niets onderweg is en dat ik niet eens in het systeem sta. Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen en dat ik onheus ben bejegend. Ik zit nu een week met een defecte modem terwijl er netjes elke maand de abonnementskosten van mijn rekening wordt afgeschreven. Als ik vervolgens om een naam vraag omdat ik een klacht wil indienen krijg ik alleen een voornaam, die hoogstwaarschijnlijk niet klopt, en wordt er geweigerd om mij een achternaam te geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik als trouwe Telfort klant het vertrouwen kwijt ben geraakt en dat ik hard op zoek ben naar een andere provider. In de tussentijd hoop ik dat u mij zo snel mogelijk een nieuwe modem kunt op sturen.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 juni 2019, 12:18

Helemaal duidelijk. Volgens de Samsung monteur gaat de samenwerking dus niet zo lekker. Daarbij start het modem regelmatig opnieuw op. Ik zie nu een paar resets terug, maar toch blijft het probleem bestaan. 😞 Een nieuw modem is dan ook onderweg. Ik hoor graag hoe deze zijn werk doet.
Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Super, veel kijkplezier gewenst.

Mocht er nog weer een keer iets zijn, dan zien we je graag weer verschijnen.
@Bart - Telfort
Het is gelukt
@Bart - Telfort
ik heb nooit gebruik gemaakt van mijntelfort thuis. Ik weet ook niet wat mijn inloggegevens zijn ?
Reputatie 8
Badge +11
Deze kun je achterhalen in Mijn Telfort. Alles hierover lees je op deze pagina.
@Bart - Telfort
ik heb de tv ontvanger ontvangen alleen heb ik geen abonnementsnummer en pincode ontvangen. Kan ik deze alsnog opgestuurd krijgen om de tv ontvanger te activeren ?
Reputatie 8
Badge +11
Irritant zeg. Ik zal je dan een nieuwe ontvanger sturen. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Ik hoor graag of deze het probleem oplost.
@Bart - Telfort
is het mogelijk dat ik een nieuwe tv ontvanger ontvang? Het probleem blijft bestaan.
Reputatie 8
Badge +11
Ik lees een paars scherm en grijze strepen? Dat komt mij niet bekend voor. Heb je daar een screenshot van misschien? Een blauw scherm bij het opstarten zou nog kunnen waarop een percentage zichtbaar is. Maar wat jij stuurt komt mij niet bekend voor. Mocht het met de ontvanger te maken hebben, dan zal ik je een nieuwe sturen, zie het screenshot graag tegemoet.
Reputatie 8
Badge +8
Heb je toevallig nog aan aansluitpunt voor kabel tv? Ziggo bijvoorbeeld, dat is een soort stopcontact met 1 of 2 gaten, bij 2 gaten is 1 tv en de ander radio.
Vaak blijft er signaal staan op die contacten en kun je eens kijken of je via dat signaal fatsoenlijk tv kunt kijken nadat je de tv hebt ingesteld voor kabel tv natuurlijk. Als je daar goed beeld hebt weet je dat de tv goed is.
Succes.
@JanD dat is ook al meerdere malen gedaan
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @zouhair , je zou de tv eens terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen en kijken hoe deze dan reageert.
Succes.
Het is voor mij belangerijk om te weten of het nu door de tv ontvanger komt of door de tv. De tv monteur geeft aan dat het door de tv ontvanger komt. Als ik een nieuwe tv ontvanger ontvang en het probleem blijft bestaan dan breng ik de tv terug.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @zouhair , dan zou ik Telfort even bellen kan nog tot 21u00 en even met ze overleggen,
zeg er dan bij wat de monteur heeft gezegd en wat je nu zelf allemaal met behulp van het forum getest hebt.
Op een moderator wachten kan lang duren nu het weekend is.
Succes.
@JanD ondanks het wisselen van de HDMI kabel / andere poort blijft het probleem bestaan
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @zouhair , probeer het dan eens met de kabels zoals in mijn vorige reactie.
@JanD Ik was er al achter gekomen voordat u de tekst schreef
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @zouhair ,
Zo snel kun je niet testen of was je al begonnen voordat ik de uitleg schreef?
Probeer de HDMI-kabel eens om te draaien of in een andere HDMI-poort van de TV of een andere HDMI-kabel.
@JanD
ik heb de test gedaan en er is niks uitgekomen
Reputatie 8
Badge +8
Hallo@zouhair ,
ik ga uit van een Arris decoder met een witte afstandsbediening:
  1. Klik op de toets menu van de afstandsbediening
  2. klik op instellingen
  3. klik op systeeminstelling
  4. klik op tv ontvanger test
  5. klik op start de volledige tv ontvanger test
  6. volg de tekst op de tv
  7. dingen die je niet aangesloten hebt op de decoder kun je overslaan zoals bijvoorbeeld scart
Succes
@JanD
* testprocedure *
Hallo Jan,

kan je vertellen hoe ik de complete test periode moet doorlopen ?
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @zouhair ,
heb je bij de het instellingenmenu van de ontvanger de complete testprocedure doorlopen en kwam daar iets bijzonders uit?
Dat gaat een moderator ook aan je vragen voordat hij/zij een nieuwe decoder opstuurt.
Telfort moet eerst zeker weten dat deze kapot is.
Beste Bart,

ik heb de modem ontvangen en geïnstalleerd waarvoor dank. Internet lijkt nu niet steeds weg te vallen. Wat opvalt is dat bij het opstarten van de tv modem het scherm paars kleurt of soms grijze strepen bevat. De tv monteur adviseert een nieuwe tv ontvanger: hij is van mening dat dit komt door de tv ontvanger en niet door de tv. Is het mogelijk dat ik een nieuwe tv ontvanger opgestuurd krijg ?
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad. Morgen 12 juni tussen 11.00 - 13.30 uur wordt deze bezorgt zoals het er nu uit ziet. Excuses dat het wat langer duurt, mede dankzij Pinksteren helaas.

Reageer