beantwoord

Defecte modem

• 31 mei 2019
  • 34 reacties
  • 472 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Ik heb een defecte modem en ik zou graag een nieuwe willen ontvangen.
Ik ben vorige week bij een KPN winkel geweest in Rotterdam en deze heeft mij geadviseerd om contact op te nemen met 0800 0402. Dit heb ik vervolgens gedaan waarna ik te horen kreeg dat ik mijn nieuwe modem vrijdag 31/5 zou ontvangen. Ik heb geen bevestigingsmail of iets dergelijks gehad. Op vrijdag 31/5 heb ik nogmaals gebeld en kreeg ik te horen dat er niets onderweg is en dat ik niet eens in het systeem sta. Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen en dat ik onheus ben bejegend. Ik zit nu een week met een defecte modem terwijl er netjes elke maand de abonnementskosten van mijn rekening wordt afgeschreven. Als ik vervolgens om een naam vraag omdat ik een klacht wil indienen krijg ik alleen een voornaam, die hoogstwaarschijnlijk niet klopt, en wordt er geweigerd om mij een achternaam te geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik als trouwe Telfort klant het vertrouwen kwijt ben geraakt en dat ik hard op zoek ben naar een andere provider. In de tussentijd hoop ik dat u mij zo snel mogelijk een nieuwe modem kunt op sturen.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 juni 2019, 12:18

Helemaal duidelijk. Volgens de Samsung monteur gaat de samenwerking dus niet zo lekker. Daarbij start het modem regelmatig opnieuw op. Ik zie nu een paar resets terug, maar toch blijft het probleem bestaan. 😞 Een nieuw modem is dan ook onderweg. Ik hoor graag hoe deze zijn werk doet.
Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @zouhair
Ze hebben je ook een verkeerd telefoonnummer gegeven, dat van KPN, terwijl je klant van Telfort bent.
Maar goed, ze behoren je fatsoenlijk te helpen in de KPN winkel, daar de Telfort winkels dicht zijn.
Wacht s.v.p. reactie

van een moderator af of bel 0900 9596, het klantenservice bij met van Telfort voor een snellere respons.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @zouhair, wat ontzettend balen dat jouw modem steeds opnieuw opstart. Dat kan ik mij goed voorstellen. Nu ben je daarvoor al bij de KPN winkel geweest, alleen ze hebben jouw verwezen naar de telefonische klantenservice. Dit was echter de verkeerde, excuses.

Nu speelt dit probleem al een tijdje en wil je graag een nieuw modem. Ik kan je deze niet zomaar sturen. Ik zie namelijk dat je hier ook per mail contact over hebt gehad. Mijn collega heeft een harde reset aangeraden. Deze zie ik echter nog niet terug. Ik ben dan ook heel benieuwd of dit verbetering geeft. Zo niet, dan hoor ik dat graag van je zodat ik vervolgstappen kan bepalen, waarschijnlijk een nieuw modem.
Beste Bart,

Er is meerdere malen een monteur van Samsung geweest en deze heeft aangegeven dat het probleem bij mijn modem ligt. Verder heb ik sinds het begin van mijn contract deze modem en deze is zeker aan vervanging toe.
Doe nu eerst die harde reset eens die Bart aandraagt, als het dan nog niet werkt kan die er wat mee, nu duurt het alleen maar langer voordat Bart in het systeem ziet dat er het nodige is gedaan en dat het nog steeds niet werkt.
de harde reset heb ik gedaan. Maar het probleem blijft bestaan. volgens de tv monteur heb ik een nieuwe tv ontvanger en modem nodig. Ik hoop ze zo snel mogelijk te ontvangen zodat mijn probleem nu eindelijk opgelost is.
Wanneer heb je die harde reset gedaan, Telfort kan dat namelijk zien in hun systemen, en Bart zag hem nog niet terug.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal duidelijk. Volgens de Samsung monteur gaat de samenwerking dus niet zo lekker. Daarbij start het modem regelmatig opnieuw op. Ik zie nu een paar resets terug, maar toch blijft het probleem bestaan. 😞 Een nieuw modem is dan ook onderweg. Ik hoor graag hoe deze zijn werk doet.
Beste Bart,

ik heb tot op heden nog niks ontvangen
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @zouhair , je zou het snelste Telfort even kunnen bellen voor een update:

Contact met de klantenservice

Bel met 0900 9596 en spreek je vraag in
(Hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten)
Tip! Heb je een technische vraag over Internet, TV of Bellen? Zorg dan dat je op locatie bent als je belt.
[h4]Openingstijden[/h4]
Ma t/m vr: 9.00 tot 21.00 uur
Zaterdag: 10.00 tot 17.00 uur
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad. Morgen 12 juni tussen 11.00 - 13.30 uur wordt deze bezorgt zoals het er nu uit ziet. Excuses dat het wat langer duurt, mede dankzij Pinksteren helaas.
Beste Bart,

ik heb de modem ontvangen en geïnstalleerd waarvoor dank. Internet lijkt nu niet steeds weg te vallen. Wat opvalt is dat bij het opstarten van de tv modem het scherm paars kleurt of soms grijze strepen bevat. De tv monteur adviseert een nieuwe tv ontvanger: hij is van mening dat dit komt door de tv ontvanger en niet door de tv. Is het mogelijk dat ik een nieuwe tv ontvanger opgestuurd krijg ?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @zouhair ,
heb je bij de het instellingenmenu van de ontvanger de complete testprocedure doorlopen en kwam daar iets bijzonders uit?
Dat gaat een moderator ook aan je vragen voordat hij/zij een nieuwe decoder opstuurt.
Telfort moet eerst zeker weten dat deze kapot is.
Hallo Jan,

kan je vertellen hoe ik de complete test periode moet doorlopen ?
* testprocedure *
@JanD
Reputatie 8
Badge +7
Hallo@zouhair ,
ik ga uit van een Arris decoder met een witte afstandsbediening:
  1. Klik op de toets menu van de afstandsbediening
  2. klik op instellingen
  3. klik op systeeminstelling
  4. klik op tv ontvanger test
  5. klik op start de volledige tv ontvanger test
  6. volg de tekst op de tv
  7. dingen die je niet aangesloten hebt op de decoder kun je overslaan zoals bijvoorbeeld scart
Succes
@JanD
ik heb de test gedaan en er is niks uitgekomen
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @zouhair ,
Zo snel kun je niet testen of was je al begonnen voordat ik de uitleg schreef?
Probeer de HDMI-kabel eens om te draaien of in een andere HDMI-poort van de TV of een andere HDMI-kabel.
@JanD Ik was er al achter gekomen voordat u de tekst schreef
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @zouhair , probeer het dan eens met de kabels zoals in mijn vorige reactie.
@JanD ondanks het wisselen van de HDMI kabel / andere poort blijft het probleem bestaan
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @zouhair , dan zou ik Telfort even bellen kan nog tot 21u00 en even met ze overleggen,
zeg er dan bij wat de monteur heeft gezegd en wat je nu zelf allemaal met behulp van het forum getest hebt.
Op een moderator wachten kan lang duren nu het weekend is.
Succes.
Het is voor mij belangerijk om te weten of het nu door de tv ontvanger komt of door de tv. De tv monteur geeft aan dat het door de tv ontvanger komt. Als ik een nieuwe tv ontvanger ontvang en het probleem blijft bestaan dan breng ik de tv terug.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @zouhair , je zou de tv eens terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen en kijken hoe deze dan reageert.
Succes.
@JanD dat is ook al meerdere malen gedaan

Reageer