Defecte adapter TV-verbindingsset

• 19 december 2016
  • 1 reactie
  • 383 keer bekeken

Van mijn verbindingsset is een van de drie adapters, degene die aangesloten is op de modem, na een aantal maanden zonder aanleiding defect geraakt. Alle drie lampjes knipperden rood en de adapter was niet meer te resetten en/of te verbinden met de andere adapters. Ik heb de klantenservice gesproken die mij een nieuwe adapter gaan sturen. De medewerker gaf aan dat bij een dubbel stopcontact, ik beter geen stekker van een stekkerdoos in de adapter kan stoppen, maar in het stopcontact ernaast. Op de website van Telfort staat echter:
- Je kunt wel een stekkerdoos aansluiten op de adapter (maar dus niet andersom).
- Als je de adapter aansluit op een dubbel stopcontact, gebruik het andere contact dan niet.

Kun je nu beter een stekkerdoos aansluiten op de adapter of toch in het stopcontact ernaast? en kan het verkeerd aansluiten van een stekker een defect aan de verbindingset veroorzaken?

1 reactie

Reputatie 8
Badge +17
Als de adapter in een dubbel stopcontact zit moet de andere vrijblijven en kun je het stopcontact die op de adapter zelf zit gebruiken voor aansluitingen

Reageer