beantwoord

Decoder blijft vastlopen

• 6 mei 2015
  • 10 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 1
Goeiemorgen,'
Na veel vastlopers en wat andere ongemakken is mn tv decoder omgeruild. Dit en alle software updates die beloofden dat de problemen zeker verholpen zouden zijn heeft helaas niks geholpen.
Internet modem heeft ook last van hikjes maar die gaan niet gelijk op met de tv problemen.
Het modem zit met bijgeleverde kabel direct op isra, daarna met de stugge utp kabel direct op decoder.

Is er behalve die zoveelste software update, decoder vervanging en resetprocedure ook een andere oplossing?

Met vriendelijke groet,
Rene
icon

Beste antwoord door Rene59 21 mei 2015, 12:56

Nou het onmogelijke is toch mogelijk blijkbaar, vanaf vrijdag j.l. tot nu geen echte problemen ondervonden. Alles gewist en opnieuw ingesteld...
Maar ik snap iets niet. Ik ben tenslotte geen unieke klant met een uniek modem enzo. Waarom moet ik deze update dan via zo'n omweg krijgen? Dr zullen toch veel meer mensen die storing hebben?

Enfin, mijn hartelijke dank voor de extra zorg hier en ik denk dat we het als goed opgelost moeten beschouwen.

Groetjes,
Rene
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Heb je ook de voeding vervangen, mocht die apart zijn zoals bij Amino? Zijn nog al eens notoire boosdoeners.
Reputatie 1
Heb je ook de voeding vervangen, mocht die apart zijn zoals bij Amino? Zijn nog al eens notoire boosdoeners.

Jazeker, heb de voeding plus de kabels weer vervangen door de nieuwe bijgeleverde. problemen blijven. Soms dagenlang goed, soms meerdere keren per dag.

afstand tussen modem en isra is 1 meter, de netwerkkabel ligt vrij en niet langs andere stroomkabels. Het vrij leggen gaf ook geen enkele verbetering.
Reputatie 1
Nou na 5 dagen heb ik het hier wel gezien en de telefoon maar weer gepakt. Had gehoopt op betere oplossingen als de zoveelste niks verhelpende sofware update.

Topic mag dicht.Het forum ook.
Reputatie 8
Badge +16
@Rene59,

Excuses voor de zeer late reactie. Kan ik nog wat voor je betekenen? Zo ja, dan verneem ik graag van je.

Stephen
Reputatie 1
Nou, verholpen is dr nog niks. Oja, weer eens nieuwe software waarmee echt alles goed zou gaan.
Even afwachten want het gaat sinds vrijdagavond even goed. Ehhh op de serie opname ellende en het wissen van opnames wat niet werkt zonder reset. Info knop is beter door mensen met parkinson te gebruiken want je moet hem een aantal keren indrukken voor ie wat doet.
Andere kastjes hebben ze niet, en nog een keer dezelfde zooi gaat em niet worden.

Ben dr wel redelijk klaar mee.
Reputatie 8
Badge +16
@Rene59,

Bedankt voor je reactie. Even kijken of ik het goed begrijp. De decoder loopt niet meer vast. Je ervaart alleen problemen met met serie opnemen? Betreft dit alleen het wissen van serie opnames of het maken van serie opnames. Speelt dit probleem zich ook af bij gewone opnames? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
Inderdaad, het modem heeft sinds vrijdagmiddag met nieuwste software die de helpdesk er van afstand op bleek te kunnen zetten geen vastlopers meer gehad. Dat klinkt vertrouwenwekkend.
Problemen met opnemen zijn dr wel. Als ik langs de kanalen fiets en zo een serie opname plan krijg ik wel vevestiging dat deze dr in staat, maar in de gids is dit niet terug te vinden. Via de gids zijn serie opnames wel goeHoe het opnames verwijderen nu gaat kan ik even niet zeggen.
Vanavond ga ik alle opnameplanningen wissen, dan kassie resetten dmv powerknop en dan weer opnieuw inplannen. Kijken hoe dat gaat.

Mijn vraag is wel Hoe komt het dat ik na zoveel softwareupdates waarbij niks nieuwers meer te vinden was via de helpdesk op afstand wel een update kon krijgen?

Bedankt voor de reacties zover. Maakt me toch een stukje tevredener 🙂
Reputatie 8
Badge +16
@Rene59.

Vanuit de technische afdeling kan er een speciale update worden doorgevoerd naar je TV-ontvanger. Laat je mij weten hoe het vanavond is gegaan? Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Nou het onmogelijke is toch mogelijk blijkbaar, vanaf vrijdag j.l. tot nu geen echte problemen ondervonden. Alles gewist en opnieuw ingesteld...
Maar ik snap iets niet. Ik ben tenslotte geen unieke klant met een uniek modem enzo. Waarom moet ik deze update dan via zo'n omweg krijgen? Dr zullen toch veel meer mensen die storing hebben?

Enfin, mijn hartelijke dank voor de extra zorg hier en ik denk dat we het als goed opgelost moeten beschouwen.

Groetjes,
Rene
Reputatie 8
Badge +16
@Rene59,

Wat fijn om te te vernemen dat het is opgelost. :)
Er zijn meerdere klanten die via deze weg zijn geholpen. Maar bij de een wordt het probleem met de update opgelost en bij de ander op een andere manier.

Stephen