beantwoord

de witte ab heeft de navigatiering verkeerd om.

• 17 oktober 2018
  • 24 reacties
  • 327 keer bekeken

Ik heb een nieuw TV pakket gekregen van Telfort en die bevatten 3 nieuwe witte afstandsbedieningen en daarvan zit de navigatiering op de kop.
Dus klik ik op 12 uur van de ring gaan de zenders naar beneden terwijl ze naar boven moeten gaan.
Dit wil ik niet, kan ik dat veranderen?
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 17 oktober 2018, 22:29

Of het een fout is weet ik niet, ik denk eerder "as designed".
Er zijn onderhand heel wat mensen overgestapt van oud naar nieuw glas, maar jij ben blijkbaar de 1e die het opvalt.
Of de 1e die het stoort.
Bekijk reactie

24 reacties

Dat is apart!
Knopje p+ en p- werkt wel correct?
ja die werken idd wel goed.
Hebben alle 3 de remotes hetzelfde euvel?
En op alle 3 de tv ontvangers?
helaas wel ja op alle 3, ik snap eigenlijk niet dat ik de 1e hier ben die ermee komt eigenlijk...
Blijkbaar ben je een uniek geval! 😊
Probeer eens een reset op 1 ontvanger. Kijken of dat helpt.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Dus klik ik op 12 uur van de ring gaan de zenders naar beneden terwijl ze naar boven moeten gaan.

Is dit in de gids?
Als er gewoon een zender speelt en ik wil zappen dan doe ik dat met de navigatiering en kijk welk programma er dan loopt op andere zenders. Normaal hoort dat dan van Ned1 naar Ned2 te gaan als ik op 12 uur klik op de navigatiering.
Maar dat doet het dus niet en gaat de andere kant op.
In de gids werkt het wel normaal of in het menu.
Dus tv staat op Ned 3. Je klikt op 12 uur (= omhoog) dan gaat de ontvanger naar Ned 2. Klopt dat?
Aanvulling:
Hier werkt dat wel zo. En ik vind dat ook logisch.
As je de zenderlijst ziet met Ned 1 bovenaan dan is het toch logisch dat als je op 6 uur drukt je naar beneden in de lijst gaat. Dus Ned 1, Ned 2, Ned 3 etc, etc.
dat klopt dan gaat de ontvanger naar Ned2.
Het is juist niet logisch, de vorige set deed dat ook niet en ging wel gewoon up op 12 uur en down op 6 uur, zowel de amino 130 als de 540. Daarnaast is dat bij alle afstandsbedieningen van TV en stereo zo dat klik op 12 uur is up, nooit down.
Maar kennelijk hebben alle afstandsbedieningen van Telfort dus het zelfde ontwerp foutje?
Of het een fout is weet ik niet, ik denk eerder "as designed".
Er zijn onderhand heel wat mensen overgestapt van oud naar nieuw glas, maar jij ben blijkbaar de 1e die het opvalt.
Of de 1e die het stoort.
Nouja, ik stoor me idd er aan en vraag dan ook of er een andere afstandsbediening is al dan wel of niet in combinatie met een andere ontvanger die wel werkt zoals het hoort.

Btw...een handtekening neem je waar📄
Een andere afstandsbediening, kom je al gauw bij de Logitech Harmony serie.
Telfort levert maar 1 type ontvanger.
Ik wil vanavond eens kijken bij mij buurman, die heeft dezelfde AB van de KPN. Eens zien of die dezelfde afwijking heeft....
Weet bijna zeker van wel. Laat je het weten? Ik
gebruik zelf trouwens altijd het knopje "gids"
Reputatie 8
Badge +18
Mijn afstandsbediening doet exact hetzelfde het is wat onlogisch , ik gebruik de ring nooit voor het zappen omdat daar de p+ / p- toets bestemd is
Reputatie 3
Dat er met de ring gezapt kan worden is maar een extra denk ik... Want zou je zoals jij wilt @buikboor dit goed willen hebben dan krijg je het probleem in de menu's. Naar boven wordt dan beneden en vice versa.

En daar is die ring natuurlijk het meest voor bedoeld. Bediening als navigatie ring en niet in hoofdzaak zenders up en down.
Mijn afstandsbediening doet exact hetzelfde het is wat onlogisch , ik gebruik de ring nooit voor het zappen omdat daar de p+ / p- toets bestemd is

Buikboor gebruikt de navigatiering om door de gids te zappen die, als je naar een zender kijkt, onder in beeld verschijnt.
Reputatie 8
Badge +11
Het is maar hoe je up en down interpreteert. Up in de lijst (lager kanaalnummer) of Up in telling (hoger nummer).
Als je in de gids zit werkt het logisch. Ik kan me voorstellen dat het buiten de gids als onlogisch overkomt, hoewel het daar dus exact hetzelfde werkt. Het zou me eerder storen als die ring daar opeens een omgekeerde functie zou hebben.
Nou allemaal, ik wil maar gezegt hebben dat deze AB de enige is die dat heeft. De vorigen hadden dat niet zoals eerder gezegt.
Voor de rest lijk het me simpel als 12 up in de gids is moet 12 ook up in de gidsbalk zijn, dat is het gewoon niet dus moet een ontwerp fout zijn.
En dan is 5 euro wel heel duur voor zo'n inferieur apparaat.😁
@ Jimmy, zappen met P+ en P- is heel traag, vin ik nix an...
Reputatie 8
Badge +11
Ieder z'n mening. Ik vind zappen een kansloze bezigheid. Daar is een gids voor.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen buikboor, leuk om te lezen dat je naar een nieuw TV pakket gegaan bent 🙂 Ik kan me voorstellen dat sommige functies even wennen zijn. Ik zie ook dat je al wat tips gekregen hebt, de P+ en P- zijn inderdaad ontworpen om te zappen, of je zou de gids kunnen gebruiken zoals GJC tipt. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.
Mwah even wennen....alles went behalve een vent zeggen ze wel es :)
KPN heeft dezelfde ontwerp fout stelde ik vast van het weekend, maarja ik zal wel oefenenen en leren omgaan met dit inferieure AB.
Ik hoop alleen dat niet binnen al te lange tijd een vernieuwing van de ontvangers op komst is.
Ik zou daar als licht autist toch enigzins van in de war raken dan....😑
Buikboor ik snap jou helemaal en mij was het ook al wel opgevallen. Precies wat jij zegt: Wanner je de p+ gebruikt en dus naar boven klikt ga je van 2 naar 3 (=omhoog). En wanneer je de ring gebruikt en je navigeert omhoog dan ga je van 2 naar 1. Dit vind ik ook onlogisch. Althans in het tv kijk scherm.
Als je in de gids zit vind ik het wel weer logisch omdat daar de zenders van, boven naar beneden gezien, oplopen. Dus navigeren met de ring naar beneden is van 2 naar 3 en andersom.
Ik deel jou mening 🙂

Reageer