Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger december 2018 [7.3.61_1]


Reputatie 7
Badge +13
In dit topic lees je alles over de volgende update voor je TV ontvanger. Hieronder zie je linkjes naar de reacties met de betreffende update. De meest recente update zie je als antwoord gemarkeerd.

Overzicht updates van 2019

Overzicht updates van 2018
Update januari 7.1.38_1 (uitgesteld)
Update maart 7.1.41_1
Update mei 7.145_2
Update juni 7.1.46_5
Update juli 7.1.49_2
Update augustus 7.3.52_2
Update september 7.3.54_2
Update oktober 7.3.54_2
Update november 7.3.56_2
Update december 7.3.61_1
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 29 november 2018, 09:38

December

Het is alweer zover: Deze decembermaand breiden we het nieuwe Pluspakket menu verder uit en maken we er één omgeving van voor alle films én series van het Pluspakket. Kijk heel veel films en series met het Pluspakket

Uitrol:

  • Donderdag 29 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 10-13 december: uitrol naar alle klanten.

Series in het Pluspakket On Demand



Alle series van het Pluspakket vind je vanaf nu in de nieuwe Pluspakket omgeving. De series staan onder de bijbehorende categorieën, een overzicht van alle series vind je ook onder het tabje Series.

Uitgebreide serieinformatie



Door een serie te selecteren verschijnen alle afleveringen per seizoen in een popup. Elke aflevering bevat een korte omschrijving.

Overige wijzigingen/bugfixes

  • Na het stoppen van een video vanuit de nieuwe Pluspakket omgeving kom je niet meer uit in het oude menu.
  • Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten. Dat ziet er zo uit.
  • Bij bepaalde foutcodes wordt het mogelijk direct de software opnieuw te installeren. Dit voorkomt de moeilijkere procedure om de ontvanger opnieuw op te starten en via de standbyknop de software te verwijderen. Een voorbeeld bij foutcode 562.

Bekijk reactie

182 reacties

Reputatie 8
Badge +9
We doen de update's nog steeds synchroon met KPN, ik had afgelopen maand ook wel een update verwacht. Ook Joran van het KPN forum (we schrijven de update altijd samen, met een paar kleine aanpassingen die voor KPN/Telfort van toepassing zijn) heeft nog geen bericht gekregen over een update. Zodra we een bericht krijgen zullen we dat hier en op het KPN forum weer delen 🙂
Wanneer ons logo zal verdwijnen is afwachten, op termijn zal dat ongetwijfeld gebeuren maar vooralsnog is het afwachten.
Ook op het KPN forum is het antwoord of er in Februari een update komt onbekend. Of er nu van het maandelijks updaten is afgestapt is onbekend.

Het is uiteraard koffiedik kijken of met de volgende update het Telfort logo verdwijnt in onze ontvangers maar zeker niet onmogelijk.
Reputatie 8
Als er een update gepland staat, zal dat met met een wat ruimere tussenpauze naar ik vermoed dan wel onder KPN vlag gaan?
Reputatie 8
Badge +19
Is de ontwikkeling, en de daarbij horende maandelijkse update van de TV-ontvanger op een laag pitje gezet nu bekend is geworden dat de merknaam Telfort gaat verdwijnen..?
De laatste update is van december 2018.
Reputatie 8
Badge +19
Jasper - Telfort schreef:

Ik heb net een antwoord gekregen van de ontwikkelaars, de testopstelling bleek nog op een andere testversie te draaien dan de firmware die was uitgebracht. Die heeft nu ook geforceerd de update naar 61 gekregen en nu hebben we allemaal hetzelfde weer 🙂


Bedankt voor de feedback Jasper 👍
Reputatie 8
Badge +9
Ik heb net een antwoord gekregen van de ontwikkelaars, de testopstelling bleek nog op een andere testversie te draaien dan de firmware die was uitgebracht. Die heeft nu ook geforceerd de update naar 61 gekregen en nu hebben we allemaal hetzelfde weer 🙂
Reputatie 8
Hier met een HMB2260 V2
UI-versie: 3.60.02
Softwareversie: 7.3.61_1
Reputatie 2
Badge
Inmiddels zijn we al ruim op de helft van de tweede week van januari. Hier een HMB2260 V2 en ook daar is de versienummering met 61 in plaats van 60. Ik neem aan dat er nog geen antwoord is, maar is het een optie om bij de test opstelling eens de software opnieuw in te laden dat er ook daar een verandering is in de nummering na opnieuw laden van de software?
Reputatie 8
Badge +9
Dat jullie allemaal een ander versienummer hebben dan wij hier op de afdeling is heel vreemd. Ik heb daar zo geen verklaring voor, daarom heb ik de ontwikkelaar een bericht gestuurd met de vraag hoe dit kan. Hij heeft momenteel kerstvakantie, dus als ik in de tweede week van januari een antwoord heb zal ik er op terugkomen!
Ook hier op de vip2952 software versie 7.3.61_1
Reputatie 8
Badge +19
Simone Hol schreef:

Mijn kastje geeft niet automatisch de update weer. Ik moet zelf in de instellingen zoeken.


Dat moet iedereen, het komt niet vanzelf in beeld.

Hebben wij soms een verouderd kastje? Kan die vervangen worden?
Groet Simone


Welke heb je dan volgens onderstaande link..?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-van-je-tv-ontvanger.htm
Mijn kastje geeft niet automatisch de update weer. Ik moet zelf in de instellingen zoeken. Hebben wij soms een verouderd kastje? Kan die vervangen worden?
Groet Simone
Reputatie 5
Badge +1
Enterprise schreef:

Vreemd, ik heb hier toch echt een Arris 2952 staan... 😉



Hallo @Jasper - Telfort ,
Ik heb precies hetzelfde als @Enterprise
Als die gegevens je vooruit helpen.
Reputatie 8
Badge +19
Vreemd, ik heb hier toch echt een Arris 2952 staan... 😉

Reputatie 8
Badge +9
Het versienummer zou inderdaad niet gewijzigd moeten zijn, ik heb het hier op onze testopstellingen ook bekeken. Op onze 2952 en KPN 4K ontvanger staat de 7.3.60_1 firmware. We hebben hier geen 2260 staan, waardoor ik het daarop niet heb kunnen nakijken.
Reputatie 8
Badge +19
Jasper - Telfort schreef:

Afgelopen nacht zijn alle ontvangers van het type 2260 bijgewerkt met de december update. Daarbij is de oplossing voor de YouTube problemen ook meegenomen. Voor de 2952 zal dit de komende nachten nog uitgebracht worden. Zie dit topic voor alle informatie over het YouTube probleem.


In tegenstelling wat in de laatste update van 19 december in het genoemde topic over YouTube staat is het versienummer van de software blijkbaar wél verhoogd, en wel naar 7.3.61_1.
Reputatie 8
Badge +9
Afgelopen nacht zijn alle ontvangers van het type 2260 bijgewerkt met de december update. Daarbij is de oplossing voor de YouTube problemen ook meegenomen. Voor de 2952 zal dit de komende nachten nog uitgebracht worden. Zie dit topic voor alle informatie over het YouTube probleem.
Reputatie 8
Badge +9
Fijn dat de update bij jou alsnog is gelukt mandy, en ook dat de HD zenders het weer doen. Voor de rest is het nog even afwachten wanneer de ontvangers een update krijgen. Zodra er meer over bekend is deel ik dit hier met jullie.
Ik weet niet hoe of wat maar onze TV ontvanger heeft een uurtje of wat geleden een update gehad.
Er stond een melding in het TV scherm en ging direct updaten.
Na de update leek eerst de HD het niet te doen, nu lijkt het erop van wel.
Reputatie 3
Badge +1
Wat meer info over het uistellen van update voor de 2260 op het KPN forum
hier is de update ook nog niet aangekomen, ook niet na een reset van de ontvanger.
Reputatie 8
Badge +9
Alle 2952 ontvangers zijn inmiddels van de nieuwe software voorzien, als jullie een 2260 hebben kan het zijn dat de nieuwste software daar nog niet op werkt. Er is een kleine groep waarbij de update nog niet is uitgevoerd en daar wordt aan gewerkt. Wanneer dat precies alsnog zal gebeuren is nog niet duidelijk maar men wil dit voor kerst afronden.
Ben_59 schreef:

Nou het is hier vrijdag 14 december maar ik geen update ontvangen!, problemen of zoiets?.


Zelfde hier. Ook na opnieuw starten niet.
Reputatie 1
Nou het is hier vrijdag 14 december maar ik geen update ontvangen!, problemen of zoiets?.
Hard op gedacht niet. Dit is ook niet echt nodig je kan je de trainingen via een laptop of mobiel volgen.

Reageer