Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger december 2018 [7.3.61_1]

Toon het eerste bericht

182 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Helemaal goed, waarom de tweede ontvanger de update niet uit zichzelf kreeg weet ik niet maar door het forceren is het gelukkig alsnog gelukt 🙂
Reputatie 6
Badge +8

December

Het is alweer zover: Deze decembermaand breiden we het nieuwe Pluspakket menu verder uit en maken we er één omgeving van voor alle films én series van het Pluspakket. Kijk heel veel films en series met het Pluspakket

Uitrol:

• Donderdag 29 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 10-13 december: uitrol naar alle klanten.

Series in het Pluspakket On Demand

Alle series van het Pluspakket vind je vanaf nu in de nieuwe Pluspakket omgeving. De series staan onder de bijbehorende categorieën, een overzicht van alle series vind je ook onder het tabje Series.

Uitgebreide serieinformatie

Door een serie te selecteren verschijnen alle afleveringen per seizoen in een popup. Elke aflevering bevat een korte omschrijving.

Overige wijzigingen/bugfixes

• Na het stoppen van een video vanuit de nieuwe Pluspakket omgeving kom je niet meer uit in het oude menu.
  • Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten. Dat ziet er zo uit.
  • Bij bepaalde foutcodes wordt het mogelijk direct de software opnieuw te installeren. Dit voorkomt de moeilijkere procedure om de ontvanger opnieuw op te starten en via de standbyknop de software te verwijderen. Een voorbeeld bij foutcode 562.
Reputatie 3
Badge
In de december 2018 update wordt o.a. dit veranderd:

"Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten."

Dit vind ik geen verbetering, want nu zet ik de tv ontvanger aan en ga even wat anders doen totdat hij volledig is opgestart. De kans is groot dat ik dan deze mededeling mis en de update in volle gang is. Voordat je dan tv kan kijken ben je vlug een kwartiertje verder.
@Ed W. Daarom zou het beter zijn de ontvanger niet geheel uit te zetten.

Als het nog niet is meegenomen graag het Youtube issue meenemen voor de Januari update nu is de nieuwe Youtube app niet bruikbaar.
https://forum.telfort.nl/tv-338/youtube-werkt-niet-79314

Het zou voor diverse gebruikers fijn zijn als deze structuur voor de series ook via de site beschikbaar komt.
Nu is er alleen in de app een tabblad series te vinden. Hier zal ongetwijfeld een ander team aan werken maar wou het toch noemen.
De HD content update van novemder bevalt goed.
Reputatie 3
Badge
Galdor68 schreef:

Daarom zou het beter zijn de ontvanger niet geheel uit te zetten.

@Galdor68 : Dat is misschien wel beter voor de ontvanger, maar niet voor mij. Televisie en ontvanger en nog wat andere zaken staan bij mij op 1 centrale schakelaar, zodat alles tegelijkertijd aan of uit staat.
Bovendien weet ik nog steeds niet wat het stroomverbruik in standby van de ontvanger is, maar ik heb een vermoeden dat dit aardig Wat(t) is. En al zou het verbruik verwaarloosbaar laag zijn, dan gaat alles toch uit met de gedachte dat alles wat aan het elektriciteitsnet hangt spontaan in brand kan raken. Veiligheid voor alles!
Reputatie 8
Badge +9
Ik kan me voorstellen dat je in zo'n situatie wat anders gaat doen terwijl de ontvanger opstart. De functie heeft deze timer bewust gekregen zodat mensen de nieuwste software altijd zullen hebben 🙂

Galdor68 schreef:

Als het nog niet is meegenomen graag het Youtube issue meenemen voor de Januari update nu is de nieuwe Youtube app niet bruikbaar.
https://forum.telfort.nl/tv-338/youtube-werkt-niet-79314

Ik zag het topic ook inderdaad, ik heb de link naar dat topic doorgestuurd naar de ontwikkelaars zodat zij kunnen kijken wat de oorzaak precies is van dit probleem. Hopelijk lukt het om het mee te nemen in de update van januari, maar dat zal ook afhankelijk zijn van de bevindingen.
Reputatie 1
Wanneer komt Fit at Home bij de apps te staan? Dit zou namelijk een jaar geleden al gebeuren maar ik kan niks vinden.
Hard op gedacht niet. Dit is ook niet echt nodig je kan je de trainingen via een laptop of mobiel volgen.
Reputatie 1
Nou het is hier vrijdag 14 december maar ik geen update ontvangen!, problemen of zoiets?.
Ben_59 schreef:

Nou het is hier vrijdag 14 december maar ik geen update ontvangen!, problemen of zoiets?.

Zelfde hier. Ook na opnieuw starten niet.
Reputatie 8
Badge +9
Alle 2952 ontvangers zijn inmiddels van de nieuwe software voorzien, als jullie een 2260 hebben kan het zijn dat de nieuwste software daar nog niet op werkt. Er is een kleine groep waarbij de update nog niet is uitgevoerd en daar wordt aan gewerkt. Wanneer dat precies alsnog zal gebeuren is nog niet duidelijk maar men wil dit voor kerst afronden.
hier is de update ook nog niet aangekomen, ook niet na een reset van de ontvanger.
Reputatie 3
Badge +1
Wat meer info over het uistellen van update voor de 2260 op het KPN forum
Ik weet niet hoe of wat maar onze TV ontvanger heeft een uurtje of wat geleden een update gehad.
Er stond een melding in het TV scherm en ging direct updaten.
Na de update leek eerst de HD het niet te doen, nu lijkt het erop van wel.
Reputatie 8
Badge +9
Fijn dat de update bij jou alsnog is gelukt mandy, en ook dat de HD zenders het weer doen. Voor de rest is het nog even afwachten wanneer de ontvangers een update krijgen. Zodra er meer over bekend is deel ik dit hier met jullie.
Reputatie 8
Badge +9
Afgelopen nacht zijn alle ontvangers van het type 2260 bijgewerkt met de december update. Daarbij is de oplossing voor de YouTube problemen ook meegenomen. Voor de 2952 zal dit de komende nachten nog uitgebracht worden. Zie dit topic voor alle informatie over het YouTube probleem.
Reputatie 8
Badge +19
Jasper - Telfort schreef:

Afgelopen nacht zijn alle ontvangers van het type 2260 bijgewerkt met de december update. Daarbij is de oplossing voor de YouTube problemen ook meegenomen. Voor de 2952 zal dit de komende nachten nog uitgebracht worden. Zie dit topic voor alle informatie over het YouTube probleem.

In tegenstelling wat in de laatste update van 19 december in het genoemde topic over YouTube staat is het versienummer van de software blijkbaar wél verhoogd, en wel naar 7.3.61_1.
Reputatie 8
Badge +9
Het versienummer zou inderdaad niet gewijzigd moeten zijn, ik heb het hier op onze testopstellingen ook bekeken. Op onze 2952 en KPN 4K ontvanger staat de 7.3.60_1 firmware. We hebben hier geen 2260 staan, waardoor ik het daarop niet heb kunnen nakijken.
Reputatie 8
Badge +19
Vreemd, ik heb hier toch echt een Arris 2952 staan... 😉

Reputatie 5
Badge +1
Enterprise schreef:

Vreemd, ik heb hier toch echt een Arris 2952 staan... 😉

Hallo @Jasper - Telfort ,
Ik heb precies hetzelfde als @Enterprise
Als die gegevens je vooruit helpen.
Mijn kastje geeft niet automatisch de update weer. Ik moet zelf in de instellingen zoeken. Hebben wij soms een verouderd kastje? Kan die vervangen worden?
Groet Simone
Reputatie 8
Badge +19
Simone Hol schreef:

Mijn kastje geeft niet automatisch de update weer. Ik moet zelf in de instellingen zoeken.

Dat moet iedereen, het komt niet vanzelf in beeld.

Hebben wij soms een verouderd kastje? Kan die vervangen worden?
Groet Simone

Welke heb je dan volgens onderstaande link..?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-van-je-tv-ontvanger.htm
Ook hier op de vip2952 software versie 7.3.61_1
Reputatie 8
Badge +9
Dat jullie allemaal een ander versienummer hebben dan wij hier op de afdeling is heel vreemd. Ik heb daar zo geen verklaring voor, daarom heb ik de ontwikkelaar een bericht gestuurd met de vraag hoe dit kan. Hij heeft momenteel kerstvakantie, dus als ik in de tweede week van januari een antwoord heb zal ik er op terugkomen!
Reputatie 2
Badge
Inmiddels zijn we al ruim op de helft van de tweede week van januari. Hier een HMB2260 V2 en ook daar is de versienummering met 61 in plaats van 60. Ik neem aan dat er nog geen antwoord is, maar is het een optie om bij de test opstelling eens de software opnieuw in te laden dat er ook daar een verandering is in de nummering na opnieuw laden van de software?

Reageer