Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger december 2018 [7.3.61_1]

Toon het eerste bericht

182 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Juni

Planning

De uitrol van de nieuwe software (NMC 7.1.46_5) vindt plaats op:
Nacht van 3 naar 4 juni: alle Motorola 1853 en 1963 TV-ontvangers.
Nacht van 4 naar 5 juni: alle Arris 2952 TV-ontvangers.
Nacht van 6 naar 7 juni: alle Arcadyan 2260 TV-ontvangers.

Let op: De update geldt niet voor Amino ontvangers.

Nieuw

Menu’s, een snellere gebruikerservaring in de menu-onderdelen: ‘On demand’, ‘Opnames’, 'Mijn berichten', 'Zoeken' en ‘Instellingen’. Het video en audio signaal wordt bij gebruik van deze menu onderdelen tijdelijk stop gezet. Op het moment wanneer je terugkeert naar tv-kijken, komt de stream uiteraard weer terug. Met deze aanpassingen werken de genoemde menu’s stukken sneller. De kleine weergave van live TV is hiervoor vervangen. Zie onderstaande afbeeldingen.
Let op: deze nieuwe lay-out is alleen voor de type tv-ontvangers 1853, en de 1963.

Fig. 1 - Menu -> On Demand

Fig. 2 - Menu -> Instellingen

Er wordt het een en ander gewijzigd in On Demand. De categorie "Gratis voor jou" wordt hernoemd naar "Voor jou" en uitgebreid met alle programma's van Telfort Presenteert. Om deze reden verdwijnt Telfort Presenteert uit het hoofdmenu.
Reputatie 1
Jammer!:( Ik heb nog steeds geen update(s) ontvangen:(
Reputatie 3
Kattenfan schreef:

Jammer!:( Ik heb nog steeds geen update(s) ontvangen:(

Uhm, je bedoelt zeker de ontvanger?
Badge +13
De update van juli komt iets later in verband met het WK. De halve finale en finale zonder update-onderbreking kijken: doe er je voordeel mee 😉

Juli

Planning:
- Donderdag 5 juli: uitrol naar eerste klanten
- 16-26 juli: uitrol naar alle klanten.
Let op: De update geldt niet voor Amino ontvangers.

Uitgelicht menu uitgebreid

Het Uitgelicht menu gaat wat persoonlijker worden. Op basis van je actieve zenderpakketten worden aanraders gegeven. Je ziet wat nu en straks op TV is en ook On Demand content, zoals films, worden hier weergegeven.

Terugkijken verbeterd

In het terugkijken-menu kun je bij het zoeken nu makkelijk filteren op vandaag, gisteren en eergisteren. Ook is een foutje opgelost, je ziet geen programma's meer van zenders die verborgen zijn.

Begin Gemist

Bij het gebruik van Begin Gemist zie je bij de overgang naar het volgende programma een zwart scherm met een laadicoontje. Dat kon duidelijker. Dit scherm is nu vervangen door een duidelijke uitleg.
Amino gebruikers krijgen geen enkele update meer? Is de amino in te ruilen voor een gangbaar model?
Reputatie 8
Badge +19
Jevamo schreef:

Amino gebruikers krijgen geen enkele update meer? Is de amino in te ruilen voor een gangbaar model?

Daar lijkt het op ja... en voor de Amino is geen ander gangbaar model te krijgen, deze werkt alleen nog op de oude glasvezelpropositie.
Als je dit wilt ga je waarschijnlijk van het oude naar het nieuwe glasvezel.
Hier kan je het verschil lezen.

https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935/index1.html

En dan ga je een nieuw abonnement aan.
Reputatie 8
Misschien niet helemaal in het juiste topic, maar waar vind ik bij Telfort het laatste zenderoverzicht m.b.t. de uitrol van HD zenders op 1 en verder, en waar zijn de SD zenders dan gesitueerd?

Inmiddels heb ik ik namelijk ook een wisseling van HD-kanalen, maar omdat ik eerder nogal wat aparte zenderlijsten had samengesteld, kloppen die nu niet meer. Wil het op de juiste wijze vanuit een overzicht weer aanpassen, maar moet dan wel een up-to-date zenderlijst kunnen inzien.

Van wat ik tegenkom bij Telfort voldoet niet meer aan de nieuwe HD lijst:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/zenderoverzicht-interactieve-tv-1.htm

EDIT:
Vond bij KPN wel een aangepaste lijst. Ik ga er maar vanuit dat die hetzelfde is als voor Telfort.
Zie link naar PDF bestand met nieuwe HD indeling.
https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm
Ik zie nog wel verschillen in het zenderoverzicht van Telfort en KPN.
Comedy Central Extra, zie ik niet terug bij KPN.

Wat ik wel nu zie, is dat op mijn TV kastje nu een rood lampje brandt met HD.
Voorheen was dit niet.
Alles is dus aangepast in HD, ook oude series waar ik nu alleen maar een klein beeld van zie.
Dit is ook niet meer goed aan te passen in de instellingen van mijn TV.
Reputatie 3
Badge +2
@mandy Dat rode lesje heb ik altijd al gehad bij HD zenders op mijn Arcadyan, wat overigens niet wil zeggen dat ik je ongelijk geef hoor.
Dat kan wel kloppen Mr. Freeze,

Ik had de Arcadyan eigenlijk nooit standaard op HD staan.
Vandaar dat het waarschijnlijk nu pas opvalt.
Nu is alles HD.

Wel irritant met oude TV series...….
Dat zou bij mijn weten niks uit mogen maken dat hangt van je beeld instelling af 16:9 of de oude standaard 4:3 HD staat los van breed beeld zover ik weet. En oude series zullen en niet allemaal breedbeeld zijn en al helemaal geen HD. Of vooral bij films op bioscoop formaat zie je een boven en onderbalk of je ziet op een breedbeeld scherm zijbalken bij 4/3 programna's. Dat is helaas zo, dat valt met auto zoom of volledig beeld etc wel op te lossen maar komt het beeld ook niet altijd ten goede
Dat van die zijbalken klopt helemaal en de TV bijstellen komt het inderdaad helemaal niet ten goede.
Reputatie 8
Badge +9

Augustus

In augustus gaat een veelgevraagde wens in vervulling, we komen met een volwaardige YouTube app! Met deze app kun je inloggen op je eigen account en casten vanaf mobiele apparaten. In deze update worden de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 voorzien van de YouTube app. De andere ontvangers krijgen alleen beveiligingsupdates. Let op: de Motorola 1963 en 1853 krijgen YouTube helaas niet. De Amino ontvangers krijgen deze update niet.

Planning:
- Donderdag 16 aug: uitrol naar 10.000 klanten
- 27-30 aug: uitrol naar alle klanten.

YouTube openen

YouTube is te openen via het On Demand menu of, nog sneller, door naar zender 201 te zappen. Ook vind je YouTube terug als MeerTV app en kun je de TV-ontvangers selecteren door te casten vanaf je mobiel (zie afbeelding hieronder).

Hoe werkt YouTube?
Als je al een SmartTV hebt met YouTube zal onze YouTube app geen verrassing zijn. Met het menu aan de linkerkant bedien je alles; bekijk je abonnementen, aanbevolen video's of zoek naar video's. Onderin het menu kun je inloggen met jouw Youtube account om je eigen abonnementen en favorieten te zien.

Veelgestelde vragen:
Via een ander gekoppeld apparaat (smartphone bijvoorbeeld) lijk ik het volume van Youtube te kunnen regelen, ik zie zelfs een volume-indicator op mijn tv-scherm. Maar dit werkt niet.
Het volume van Youtube kan niet via een gekoppeld apparaatworden geregeld. Volume regelen gaat als gebruikelijk (met volume knoppen op de witte afstandsbediening).

Ik kan geen video’s kopen via de Youtube app op mijn tv-ontvanger.
Dit kan inderdaad niet. Via een ander device (Android smartphone bijvoorbeeld) kan je wel een Youtube-video kopen. Vervolgens kun je deze betaalde video wel afspelen via de tv-ontvanger.

Overige wijzigingen:
  • MeerTV voorwaarden hoeven niet meer na elke herstart te worden geaccepteerd, maar alleen als teruggegaan wordt naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 3
Het zou fijn zijn als er ook een optie komt om een lokaal netwerk device als media station te kunnen koppelen op de arcaydian zodat je foto's kunt bekijken, muziek kan spelen of een film kunt afspelen.
Reputatie 8
Badge +19
mw74 schreef:

Het zou fijn zijn als er ook een optie komt om een lokaal netwerk device als media station te kunnen koppelen op de arcaydian zodat je foto's kunt bekijken, muziek kan spelen of een film kunt afspelen.

Die optie zou dan in de vorm van een extra ethernetpoort op de TV-ontvanger moeten zijn want die heb je dan wel nodig lijkt me...
Reputatie 3
Enterprise schreef:

Die optie zou dan in de vorm van een extra ethernetpoort op de TV-ontvanger moeten zijn want die heb je dan wel nodig lijkt me...

Het kastje heeft toch al een utp poort die op het netwerk zit? dan kan hij toch het thuisnetwerk op?
Reputatie 8
Badge +19
Die ethernetpoort is voor de ontvangst van het TV-signaal via een dedicated VLAN voor iTV.
Ik denk niet dat je daar (softwarematig) nog andere (lokale) netwerkfuncties aan kan koppelen.
Het lijkt me een stuk eenvoudiger om een lokaal netwerkdevice zoals een media station/externe drive gewoon op de gebruikelijk manier op een LAN-poort van de Experiabox of eigen modem/router aan te sluiten.

Maar dat is mijn mening, hoe zie jij dit 'technisch gezien' voor je..?
Reputatie 3
Enterprise schreef:

Maar dat is mijn mening, hoe zie jij dit 'technisch gezien' voor je..?

dan misschien een hdd op de usb poort, of een usb netwerk adapter of wifistick die verbonden kan worden met een ander netwerk..?
Reputatie 8
Badge +19
Mogelijk...
Helaas wordt de USB-poort op de TV-ontvanger (nog) niet ondersteund d.m.v. software.

Maar we gaan off-topic want dit topic betreft de firmware van de TV-ontvanger... 😉
Reputatie 8
Badge +9
Het is gedeeltelijk off-topic, maar ook gedeeltelijk on-topic 😉 Het toevoegen van een extra UTP-poort is softwarematig niet te realiseren en ik verwacht persoonlijk ook niet dat dit in een toekomstige tv-ontvanger zal gaan gebeuren. De USB-poort heeft momenteel geen functie, misschien dat dat in een volgende versie alsnog geactiveerd wordt. Dat zullen we hier dan delen via een nieuwe melding.
Reputatie 8
mw74 schreef:

Enterprise schreef:

Het kastje heeft toch al een utp poort die op het netwerk zit? dan kan hij toch het thuisnetwerk op?

Op zichzelf zou het softwarematig juist betrekkelijk eenvoudig moeten zijn, de bestaande "enkele" netwerkpoort waarmee de TV-ontvanger reeds in het netwerk zit, tevens voor aansturing van eigen content te kunnen inzetten.

Enerzijds is er "afgeschermd" een VLAN actief voor TV, maar met "routed mode" is er anderzijds NU ook reeds een connectie binnen het bestaande "zichtbare" LAN netwerk actief. Dat wordt reeds gebruikt voor bepaalde functies van "Meer TV".

Met aanpassing zou dat net zo goed gebruikt kunnen worden voor aanlevering van eigen content die je vanuit je eigen netwerk zou kunnen aanleveren.
Reputatie 8
Badge +19
Vannacht is de nieuwe firmwareversie 7.3.52_2 op mijn Arris TV-ontvanger geïnstalleerd maar onder 'On Demand' zie ik nog geen YouTube optie in het menu staan.
Ook op kanaal 201 geen YouTube te vinden, kanaal 201 staat nog niet in de zenderlijst (ook niet bij de verborgen zenders).
Via Meertv is Youtube wel zichtbaar dat was er bij het voor het eerst aanzetten al maar een beperktere versie dan waar het hier dus omgaat.

Om over het andere onderwerp iets te zeggen, als de Experia's DLNA ondersteunen, zou ik dus aan het in bakken van die functionaliteit denken.

Aan de andere kant is die functie alleen nodig als je geen smart tv hebt, of geen extra draad en switch bij je smart tv wil plaatsen.
Ik verwelkom Netflix en youtube via de Arris met open armen. Via de Amino kon dit niet dus ik moest wel twee utp kabels naar de tv trekken.

Elke recente tv heeft wel een usb aansluiting dus op deze wijze foto's muziek en video's afspelen kan al.

Ik vind net via systeem informatie dat ik Software versie 7.3.52_2 heb.

Dat die usb aansluiting geen functie heeft betwijfel ik, zo zal de software geflasht worden bij de fabrikant, echter voor ons gebruikers zal deze geen functie hebben.
Reputatie 8
Badge +19
Galdor68 schreef:

Via Meertv is Youtube wel zichtbaar dat was er bij het voor het eerst aanzetten al maar een beperktere versie dan waar het hier dus omgaat.

Deze alinea snap ik, deze 'uitgeklede' versie van YouTube is inderdaad al veel langer beschikbaar in het 'Meer TV' menu.
Het gaat nu echter om een complete en castbare versie onder 'On Demand'

Om over het andere onderwerp iets te zeggen, als de Experia's DLNA ondersteunen, zou ik dus aan het in bakken van die functionaliteit denken.

Aan de andere kant is die functie alleen nodig als je geen smart tv hebt, of geen extra draad en switch bij je smart tv wil plaatsen.
Ik verwelkom Netflix en youtube via de Arris met open armen. Via de Amino kon dit niet dus ik moest wel twee utp kabels naar de tv trekken.

Elke recente tv heeft wel een usb aansluiting dus op deze wijze foto's muziek en video's afspelen kan al.

Ik vind net via systeem informatie dat ik Software versie 7.3.52_2 heb.

Dat die usb aansluiting geen functie heeft betwijfel ik, zo zal de software geflasht worden bij de fabrikant, echter voor ons gebruikers zal deze geen functie hebben.

Wat de rest van je reactie betreft begrijp ik niet wat dit met de nieuwe firmware te maken heeft v.w.b. de wijzigingen betreffende YouTube die Jasper beschrijft.
Daar staat niets in over DNLA, daar gaat deze update helemaal niet over.

https://forum.telfort.nl/tv-338/de-volgende-update-voor-je-tv-ontvanger-augustus-2018-7-3-52-2-73706/index4.html#post639794

Reageer