Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger [8.0.102_2]

• 16 januari 2018
  • 526 reacties
  • 74517 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

In dit topic lees je alles over de volgende update voor je TV ontvanger. Hieronder zie je linkjes naar de reacties waarin je over de update leest. De meest recente update zie je als antwoord gemarkeerd.

Updates 2020

Oudere updates:

Updates 2019

Updates 2018

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 15 juni 2020, 14:13

Het is weer tijd voor een nieuwe update voor de tv-ontvangers. Deze keer is het een grotere update, met meer wijzigingen. In dit bericht vertel ik jullie er alles over.

Welke ontvangers krijgen de update

De Motorola VIP 1853, de Arcadyan HMB 2260 en de Arris VIP 2952 gaan naar versienummer 8.0.95_2. Het kan zijn dat het versienummer een beetje verschilt, er blijft aan de software gewerkt worden en er kunnen nog kleine updates achter de schermen worden gedaan.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP 1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar, maar we kunnen jouw ontvanger vervangen voor een nieuwer model.

-

Update 4-8-2020:

Er is een kleine update voor deze update uitgebracht, daarin is feedback verwerkt. Het versienummer wijzigt daarmee naar 8.0.102_2. Zie deze reactie voor meer details.

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. KPN is op dit moment bezig om alle aansluitingen met alleen Arris VIP 5202 ontvangers om te zetten. Zodra dat klaar is zullen abonnementen met een 2952 en/of 2260 ontvanger ook bijgewerkt worden, dat is de fase waarin jullie de update kunnen zien verschijnen. Deze groep is het grootste, waardoor de uitvoering daarvan ook het langste duurt. Als die fase ook is afgerond zullen de 1853’s worden bijgewerkt.

Voordat elke fase start wordt er eerst een testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

Dit wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt.

Wat verandert er

Het eerste wat je zal opmerken is dat het uiterlijk van de menu’s is veranderd:

Het nieuwe menu (de optie ‘Uitgelicht’ is niet beschikbaar op de 1853)

De nieuwe informatiebalk. Met de gekleurde knoppen kan je de opties kiezen. Bij Terugkijken en opnames staan daar andere opties.

Voor een aantal onderdelen zal ik hieronder de wijzigingen toelichten.

Gids & Terugkijken

In het nieuwe menu is Terugkijken geen aparte optie meer. Dit zit nu volledig geïntegreerd in de Gids. Je kunt daar met de pijltoetsen of de Fast Forward (<<) en Rewind (>>) knoppen terug of vooruit in de tijd navigeren. Programma’s in het verleden met een groen pijl icoon kun je terugkijken.

Ben je gewend aan het uiterlijk van het oude Terugkijken menu dan kun je een vergelijkbare weergave activeren door nogmaals op de Gids-knop te drukken. Je krijgt dan de lijstweergave zoals hieronder te zien is. Deze keuze wordt onthouden. Wil je weer terug naar de horizontale weergave, druk wederom op Gids.

Zodra je in de Gids een programma selecteert met de OK knop krijg je een detailpagina. Hier zie je aanvullende informatie over het programma en je opties.

Voor lopende programma’s is de standaardoptie ‘Nu kijken’. Verder kun je kiezen voor ‘Kijk vanaf het begin’. Als een programma opgenomen kan worden, krijg je ook die optie.

Voor een programma dat in de toekomst begint is de standaardoptie ‘Ga naar deze zender’. Verder kun je kiezen voor ‘Zet herinnering aan’. Als een programma opgenomen kan worden krijg je die optie ook.

Voor een programma in het verleden is Terugkijken de standaardoptie, mits het programma teruggekeken kan worden. Als dat niet zo is, krijg je dat te zien.

Opnames

De opnamelijst heeft ook een aangepast uiterlijk gekregen. Onderin het scherm is de lijst met opnames. Bovenin het scherm krijg je informatie van de geselecteerde opname. Er is in de lijst met opnames niet meer direct te zien van welke zender een programma is opgenomen. Dit is wel te zien in het informatiestuk.

Voorheen kon je opnames alleen sorteren op datum (op- of aflopend). Nu kun je ze ook alfabetisch sorteren op titel.

Bij je geplande opnames zijn van je serieopnames alleen diegene te zien waarvan op dat moment afleveringen in de gids staan.

Verder is het zo dat een serieopname nu actief blijft. Dat wil zeggen dat als er onverhoopt een aflevering wordt gemist, of je verwijdert er zelf een (of meerdere), dan zal de eerstvolgende herhaling van die aflevering worden opgenomen.

Gecombineerd met het feit dat een ingeplande serieopname dus alleen zichtbaar is als er een nog op te nemen aflevering in de gids staat, betekent dit dat je een serieopname alleen kunt annuleren voor de laatste aflevering is opgenomen. Of door individuele afleveringen te verwijderen en hem dan te verwijderen als er herhalingen worden opgenomen.

Wel is het net als voorheen zo dat als je een serieopname annuleert, de afleveringen die je daarvan nog in je lijst hebt staan niet meer bij elkaar gegroepeerd worden.

On Demand

In het nieuwe menu is On Demand opgesplitst in twee items: Films en Series. Deze categorieën bevatten alle programma’s waar jij vanuit je abonnement toegang tot hebt, plus de te huren programma’s en directe links naar de Netflix, YouTube en Prime Video apps.

De optie ‘Mijn pakketten’ bevat alle zenderpakketten die in je abonnement zitten. De films hier zijn gratis te bekijken. 

Onder ‘Meer films’ vind je zenderpakketten met films die niet in je abonnement zitten. Je kunt deze wel bekijken om te zien of er iets van je gading bij zit. Zo ja, dan kun je daar ook gelijk met de blauwe knop abonneren op dat pakket. 

Met de optie Films huren krijg je alle betaalde films te zien, onderverdeeld in verschillende tabbladen. Je kunt hier met de pijltoetsen navigeren. Bovenin beeld krijg je dan info te zien over de geselecteerde film. Ook hier kun je met ‘Verander weergave’ een lijstoverzicht krijgen in plaats van de carrousel. Kies je hiervoor, dan zal het ook lijstweergave blijven (bij zowel Films als Series) tot je dit zelf weer aanpast.

Met de OK knop kun je een film kiezen. Je krijgt dan een pop-up waarin je het huren van de film kunt bevestigen met het invoeren van je betaalcode, of je kunt annuleren. Een gehuurde film vind je terug onder Uitgelicht.  

Helemaal onderaan Meer Films staat erotiek. Hier staan alle erotiek films, zowel degene die onder je bestaande zenderpakketten vallen, als degene die je los kunt huren.

De menuschermen om series te selecteren ziet er net zo uit, als je een serie opent krijg je een overzicht van de seizoenen die de serie heeft. Je kunt daar zelf kiezen welke aflevering je kijkt:

Zoeken

Zoeken heeft uitgebreidere mogelijkheden gekregen. Je vindt het nu helemaal bovenin het menu, in plaats van onderaan. Als je zoeken voor de eerste keer opent is het hoofdscherm leeg. Als je eenmaal dingen gezocht hebt krijg je bij het opnieuw openen van het zoekscherm je recente zoektermen te zien. Je kunt dan makkelijk opnieuw hierop zoeken.

Als je begint met zoeken krijg je al eerste resultaten te zien zodra je drie karakters hebt ingevuld. De resultaten worden dan als miniaturen in een carrousel getoond* onderverdeeld in een aantal tabbladen (Gids, Terugkijken, Films, Series). Met de Fast Forward (<<) en Rewind (>>) knoppen kun je snel schakelen tussen deze categorieën.

Vind je dit miniaturenoverzicht niet fijn, dan kun je bovenin het scherm met Verander weergave schakelen naar een lijst.

Net als voorheen kun je met de pijltoetsen heen en weer over de pagina en dingen selecteren met de OK knop. Wat nieuw is, is dat er filters zijn toegevoegd. Deze staan links onder het toetsenbord. Waar je precies op kunt filteren varieert per tabblad.

Voor de Gids en Terugkijken resultaten kun je hiermee specificeren van welke tijdsperioden je resultaten wilt zien. Bij Films en Series kun je (nog) niet verder filteren. Wel zijn daar erotiek resultaten standaard verborgen. Als je deze wel wilt zien, kun je dit onderaan het scherm aanvinken.

* De carrouselweergave is niet beschikbaar op de 1853, deze heeft alleen de lijstweergave

Instellingen

Het instellingenmenu is inhoudelijk niet veel veranderd. Maar wel is het qua weergave aangepast aan de nieuwe look:

Net als in het oude menu staan hier de mogelijkheden om kinderslot in te stellen. Nieuw is een extra setting ‘Erotiek verbergen op dit apparaat’. Als deze instelling op ‘Ja’ wordt gezet, dan worden erotische kanalen en films automatisch verborgen op deze tv-ontvanger, los van de overige kinderslotinstellingen van het account. Dit geeft de mogelijkheid makkelijker erotiek te verbergen, terwijl wel, bijvoorbeeld, Goede Tijden Slechte Tijden kan worden gekeken.

Ook in dit KPN topic wordt meer uitgelegd over deze update.

Waar kan ik ‘Terugkijken’ vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. Via de menu optie Gids & Terugkijken, kan je het gewenste programma opzoeken in de gids en kiezen voor terugkijken. De verticale weergave van de gids kan je oproepen door met de afstandsbediening twee keer op Gids te drukken.

Waar kan ik ‘On Demand’ vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Als ik de gids open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture in picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer beschikbaar met het nieuwe menu.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij openen van overzichten in het iTV menu.

Klopt het dat ik de films alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar, dit geldt ook voor series en de zoekresultaten.

Waar kan ik mijn betaalcode wijzigen?
Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode.
Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kan je de pincode wijzigen. De nieuwe code zal zowel als pin- als betaalcode gebruikt kunnen worden. Bij het wijzigen via de menuschermen zal de oude betaalcode worden gevraagd.

Waar kan ik mijn pincode wijzigen?
De pincode kan je wijzigen in het menu Instellingen/pincode. Ook kan je dit in MijnTelfort doen.

Bekijk reactie

526 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste @Bart - Telfort 

Hierbij weer een nieuwe melding van herstart. Ontvanger  geheel stroomloos geweest vannacht.

Stond nog heb 5 minuten aan met Netflix en poef.

Tijdstip: 27/09/2020 8.01 uur

Hallo @Jasper - Telfort , ik heb de USB aangesloten zoals gevraagd en doorgegeven aan @Bart - Telfort .

Reputatie 3
Badge

Beste Jasper of Bart,

Ik heb weer een herstart gehad met Netflix, het tijdstip: 12:18 / 26-09-2020.

Reputatie 8
Badge +11

Hi Jasper, 

Van dat gereset  wordt je ook echt niet vrolijk... helemaal als je Netflix deelt en de inloggegevens weer is veranderd zijn 😅. Heb het pas nog moeten doen omdat mn beeld zwart bleef bij Netflix. Al je andere instellingen zijn dan weer foetsie... geen wereld drama hoor, maar wel irritant.

Dat kan ik me voorstellen hoor! Soms zijn die wachtwoorden ook erg lang en onhandig om te onthouden. Het kan dan wel irritant zijn, maar hopelijk geeft het een verbetering voor de andere dingen, waardoor het het wel waard is :fingers_crossed:

zo net ontdekt bij  UI versie: 4.106.204

of gewoon een voortgang balkje  .

Onderaan de lijst staat 2x  “Rise of the planet …..” , op de volgend bladzijde nog 1x .

over het hoe en waarom kom ik later op terug

Dat is een voortgangsbalkje inderdaad, die geeft aan hoe ver je die opname al hebt gekeken :slight_smile:  Waarom ‘Planet of the Apes' er meerdere keren bij staat durf ik zo ook niet te zeggen, er zijn verschillende varianten van die film maar er is er maar 1 die ‘Rise of the…’ heet bij mijn weten. De 2 op deze pagina zijn ook op hetzelfde moment uitgezonden, was de 3e ook op hetzelfde moment?

Bij deze ook hier geplaatst…..

Sinds de software update, heb ik diverse problemen. 

De ontvanger reset onregelmatig

De terug functie vorig kanaal, werkt ook regelmatig niet. 

Ingestelde herinnering schakelt vaak niet zelf over.

En hij is traag.. 

Ik heb de ontvanger gereset, terug fabrieksinstellingen, en de software opnieuw geladen. Veel meer kan ik niet doen, iemand een oplossing? 

Deze punten zien we vaker langskomen inderdaad, zowel hier als op het KPN forum. Ik heb ze allemaal doorgegeven aan de ontwikkelaars, zij kijken naar oplossingen. Als het opnieuw installeren van de software geen verbetering geeft zijn we afhankelijk van een volgende update. Ik weet niet wanneer die komt, maar ik hoop dat het snel gebeurt.

Bij deze ook hier geplaatst…..

Sinds de software update, heb ik diverse problemen. 

De ontvanger reset onregelmatig

De terug functie vorig kanaal, werkt ook regelmatig niet. 

Ingestelde herinnering schakelt vaak niet zelf over.

En hij is traag.. 

Ik heb de ontvanger gereset, terug fabrieksinstellingen, en de software opnieuw geladen. Veel meer kan ik niet doen, iemand een oplossing? 

Reputatie 3
Badge

De ene is HD en SD denk ik.

Reputatie 3
Badge +2

zo net ontdekt bij  UI versie: 4.106.204

een programmavoortgangsindicator ( 3x woordwaarde )

of gewoon een voortgang balkje  .

Onderaan de lijst staat 2x  “Rise of the planet …..” , op de volgend bladzijde nog 1x .

over het hoe en waarom kom ik later op terug

Reputatie 1

Dat is wel gek inderdaad @janwillem_v, en dat het niet altijd voorkomt maakt het ook lastiger om de vinger op de zere plek te leggen. Zou je voor me kunnen kijken of je het merkt bij het terugkijken van specifieke zenders, en of je het ook merkt als je de horizontale gids gebruikt? Met die extra informatie kan ik het doorspelen aan de ontwikkelaars zodat zij er gerichter naar kunnen zoeken.

Gaan we proberen! 

Er is trouwens nog iets sinds de nieuwe versie. Normaal als je een programma te lang op pauze laat staan, dan gaat hij op een gegeven moment vanzelf verder en ging hij verder vanaf het moment waar je hem op pauze zetten. Nu gaat hij verder waar het programma daadwerkelijk realtime is. Da's ook niet erg handig.

Ik wacht je bevindingen af :slight_smile:  

Dat pauzeren van een live programma is ook nieuw voor me, je hebt dingen gevonden die ik nog niet eerder had gezien. Blijft dat ook nadat je de ontvanger een reset geeft?

vanmorgen een update ontvangen : UI versie: 4.106.204

Die update kreeg je vanmorgen opeens? Versie 8.0.102_2 is vorige maand beschikbaar geworden, ik had verwacht dat die al eerder was geïnstalleerd. Die is uitgebracht na verschillende feedback die we hebben gekregen. Er zullen er nog meer komen, we blijven alle feedback doorsturen.

Hi Jasper, 

Van dat gereset  wordt je ook echt niet vrolijk... helemaal als je Netflix deelt en de inloggegevens weer is veranderd zijn 😅. Heb het pas nog moeten doen omdat mn beeld zwart bleef bij Netflix. Al je andere instellingen zijn dan weer foetsie... geen wereld drama hoor, maar wel irritant.

Ik zie software …...204 nu ook op mijn decoder staan.

Je bedoelt UI de User Interface. 

Ik zie software …...204 nu ook op mijn decoder staan.

Reputatie 3
Badge +2

@Jasper - Telfort  Software versie 8.0.102.2 had ik vorige maand al binnen.

Het ging mij om de UI versie: die ging van 4.102.215 naar sinds vandaag naar  4.106.204

Los van de huidige problemen waarbij ik toch vermoed dat de verouderde hardware mede de boosdoener is. Moet ik wel zeggen dat het hebben van dezelfde interface op de huidige TV ontvangers de boel makkelijker maakt. 

De Oranje club heeft dat niet dat maakt zaken uitleggen aan een ander lastig. Zoals toen bij Telfort nog klanten waren met de Animo die een afwijkende interface had.

Reputatie 8
Badge +11

Toevoeging op mezelf :slight_smile:  

Er is sinds deze week inderdaad een kleine UI update beschikbaar, waarbij het versienummer verder niet is bijgewerkt, met een paar wijzigingen. Ik heb geen volledig overzicht van de wijzigingen maar de 'OK’-knop kan nu inderdaad meteen naar de uitzending gaan i.p.v. nog een tussenscherm.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel gek inderdaad @janwillem_v, en dat het niet altijd voorkomt maakt het ook lastiger om de vinger op de zere plek te leggen. Zou je voor me kunnen kijken of je het merkt bij het terugkijken van specifieke zenders, en of je het ook merkt als je de horizontale gids gebruikt? Met die extra informatie kan ik het doorspelen aan de ontwikkelaars zodat zij er gerichter naar kunnen zoeken.

Gaan we proberen! 

Er is trouwens nog iets sinds de nieuwe versie. Normaal als je een programma te lang op pauze laat staan, dan gaat hij op een gegeven moment vanzelf verder en ging hij verder vanaf het moment waar je hem op pauze zetten. Nu gaat hij verder waar het programma daadwerkelijk realtime is. Da's ook niet erg handig.

Ik wacht je bevindingen af :slight_smile:  

Dat pauzeren van een live programma is ook nieuw voor me, je hebt dingen gevonden die ik nog niet eerder had gezien. Blijft dat ook nadat je de ontvanger een reset geeft?

Die update kreeg je vanmorgen opeens? Versie 8.0.102_2 is vorige maand beschikbaar geworden, ik had verwacht dat die al eerder was geïnstalleerd. Die is uitgebracht na verschillende feedback die we hebben gekregen. Er zullen er nog meer komen, we blijven alle feedback doorsturen.

Reputatie 3
Badge +2

afgelopen nacht ontvangen
Dat geeft dan dit scherm
Herstarten van de ontvanger is nu via dit menu mogelijk.

In TV gids direct naar live tv omschakelen instelbaar
Bij toeval ontdekt , (verlopen) serie opnames zijn nu zichtbaar , kan je die eventueel verwijderen

Zelf zie ik graag in dat nieuwe tv menu nog de mogelijkheid om de “herinnering” vast in te stellen dus bijv. altijd aan , met  een tijdsduur , nu komt dat schermpje telkens als pop up.te voorschijn

En na een herstart of kleine update ( zoals deze update) staat die instelling uit  en werken de eerder ingestelde “herinneringen”niet meer.

Reputatie 1

Gaan we proberen! 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel gek inderdaad @janwillem_v, en dat het niet altijd voorkomt maakt het ook lastiger om de vinger op de zere plek te leggen. Zou je voor me kunnen kijken of je het merkt bij het terugkijken van specifieke zenders, en of je het ook merkt als je de horizontale gids gebruikt? Met die extra informatie kan ik het doorspelen aan de ontwikkelaars zodat zij er gerichter naar kunnen zoeken.

Reputatie 1

Hoi @janwillem_v, de eerste punten die je noemt zijn bekend bij de ontwikkelaars, daar wordt al naar gekeken. 

Wat je noemt over de gids snap ik volgens mij niet helemaal. Bedoel je daarbij dat je een live tv uitzending hebt gekeken, een opname, of iets anders en laadt de gids daarna niet meer? Op welke manier laadt de gids dan niet meer, reageert de ontvanger niet als je de gids knop indrukt, komt de gids niet goed in beeld of iets anders?

Hoi Jasper,

Ja, het gebeurd niet altijd, maar heb het eerder nooit gehad. Ik kijk dan iets terug via de gids. Ga met de 'terug' knop terug naar de gids en die laat dan geen programma's meer zien maar een lege lijst. Kan dan ook niet terug naar gewoon tv beeld. Enige dat helpt is de ontvanger met afstand uit en aan zetten en dan komt ie weer 'los'. Ik gebruik overigens altijd de verticale view van de gids. Wat ook in de gids mist in de nieuwe versie is dat je op de gele knop kan drukken om te zoeken naar een programma. Nu wist is dat toevallig nog, maar nieuwe mensen kennen deze functie nog niet en zien dus niet dat dit ook kan.

Groeten!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @janwillem_v, de eerste punten die je noemt zijn bekend bij de ontwikkelaars, daar wordt al naar gekeken. 

Wat je noemt over de gids snap ik volgens mij niet helemaal. Bedoel je daarbij dat je een live tv uitzending hebt gekeken, een opname, of iets anders en laadt de gids daarna niet meer? Op welke manier laadt de gids dan niet meer, reageert de ontvanger niet als je de gids knop indrukt, komt de gids niet goed in beeld of iets anders?

Reputatie 1

Ik moest hier even mijn problemen melden met de tv ontvanger sinds de nieuwe software. 

Bij ons heeft hij dus ook spontane reboots. De software reageert ook heel traag. Als je wilt doorspoelen moet je heel vaak op de knop drukken om eens bij 16 of 32x te komen.

Gids wilt vaak niet laden als je iets terug hebt gekeken en gestopt hebt.

We hebben een keer de hele software opnieuw laten downloaden zonder resultaat.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ErwinVu, beide punten heb ik meer gezien inderdaad. Ik heb ze daarom ook al eerder aan de ontwikkelaars doorgegeven zodat zij de mogelijkheden hiervoor kunnen bekijken. Elke update voor de ontvanger delen we in dit topic. Eerder is er naar aanleiding van feedback al het een en ander aangepast, zoals je in deze reactie kunt zien. Ik weet niet wanneer we de volgende update kunnen verwachten en wat daarin precies wordt aangepast, maar als die er is delen we het hier in het topic.

Wie verzint dit? Een update zou een verbetering moeten zijn, en toevoegen aan de wensen dan de klant. Ik geloof er niks van dat iemand gevraagd heeft om dat picture in picture weg te halen.

“Als ik de gids open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture in picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer beschikbaar met het nieuwe menu.”

Daarnaast is het ook bizar dat als je op een programma staat die nu bezig is je 2x! op ok moet drukken om het programma te kijken. Ik zou graag zien dat deze aanpassingen z.s.m. worden teruggedraaid. 

Hallo @Jasper,

Op het moment dat je die herinnering kreeg, schakelde het na het stoppen van de video nog wel over naar de ingeplande uitzending? Of dat niet?

Er werd niet automatisch overgeschakeld.

Ik heb de video handmatig gestopt en handmatig overgeschakeld naar de gewenste zender.

Zie privé-bericht inzake de logging.

Reputatie 8
Badge +11

Op het moment dat je die herinnering kreeg, schakelde het na het stoppen van de video nog wel over naar de ingeplande uitzending? Of dat niet? Ik heb eerder meldingen van de niet goed werkende herinnering gezien, maar deze is toch iets anders. Bij de eerdere meldingen waren ze niet onthouden na een herstart van de ontvanger. 

Ik heb ook een reactie van de ontwikkelaars over de foutcode STB-ufa-03, die wordt veroorzaakt doordat de achterliggende server een foutmelding had en geen contact kreeg met de ontvanger. In de meeste gevallen is dat een korte foutmelding, waar de meesten mensen nooit last van hebben gelukkig. Omdat jullie ontvanger vaak blijft vastlopen en jullie die zeldzame foutcode kregen heb ik ook gevraagd of daar een verband tussen zit, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Wel stelde een van de ontwikkelaars voor om de logging van die ontvanger bij te houden. Ik stuur je daarvoor even een privébericht

Hallo @Jasper - Telfort , andere fout ontdekt.

Ik plan een uitzending in voor tijd X en de decoder moet dan meteen overschakelen.

Ondertussen kijk ik een programma terug dat eerder op de dag uitgezonden is.

Op tijd X schakelt de decoder niet automatisch over maar vraagt of de video (die nu dus afgespeeld wordt) gestopt moet worden?

Ik nooit meer aan die geplande uitzending gedacht en dacht eerder aan weer een storing door die cryptische omschrijving waarin het systeem dus bedoelt dat ik eerst de video moet stoppen en dat er dan blijkbaar automatisch overgeschakeld wordt naar de geplande uitzending.

Reageer