Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger [8.0.102_2]

  • 16 januari 2018
  • 599 reacties
  • 77347 keer bekeken


Toon het eerste bericht

599 reacties

Hallo @Jasper - Telfort , gisteren, 19 september 2020, 23u19, kanaal 6 SBS6, weer een spontane herstart zonder aanvullende foutmeldingen.

Mijn vrouw raakt geïrriteerd omdat het meestal voor komt bij haar favoriete programma's.

Gelukkig zijn er alternatieven om naar te kijken die ik kan activeren, maar mijn vrouw kan/weet dat niet als ze alleen zou zijn.

Ze zei gisteren 'we hadden net zo goed bij de kabelboer kunnen blijven, daar was ook altijd wat'.:persevere:

Hallo @Jasper - Telfort , andere fout ontdekt.

Ik plan een uitzending in voor tijd X en de decoder moet dan meteen overschakelen.

Ondertussen kijk ik een programma terug dat eerder op de dag uitgezonden is.

Op tijd X schakelt de decoder niet automatisch over maar vraagt of de video (die nu dus afgespeeld wordt) gestopt moet worden?

Ik nooit meer aan die geplande uitzending gedacht en dacht eerder aan weer een storing door die cryptische omschrijving waarin het systeem dus bedoelt dat ik eerst de video moet stoppen en dat er dan blijkbaar automatisch overgeschakeld wordt naar de geplande uitzending.

 

Reputatie 8
Badge +11

Op het moment dat je die herinnering kreeg, schakelde het na het stoppen van de video nog wel over naar de ingeplande uitzending? Of dat niet? Ik heb eerder meldingen van de niet goed werkende herinnering gezien, maar deze is toch iets anders. Bij de eerdere meldingen waren ze niet onthouden na een herstart van de ontvanger. 

Ik heb ook een reactie van de ontwikkelaars over de foutcode STB-ufa-03, die wordt veroorzaakt doordat de achterliggende server een foutmelding had en geen contact kreeg met de ontvanger. In de meeste gevallen is dat een korte foutmelding, waar de meesten mensen nooit last van hebben gelukkig. Omdat jullie ontvanger vaak blijft vastlopen en jullie die zeldzame foutcode kregen heb ik ook gevraagd of daar een verband tussen zit, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Wel stelde een van de ontwikkelaars voor om de logging van die ontvanger bij te houden. Ik stuur je daarvoor even een privébericht

Hallo @Jasper,

Op het moment dat je die herinnering kreeg, schakelde het na het stoppen van de video nog wel over naar de ingeplande uitzending? Of dat niet?

Er werd niet automatisch overgeschakeld.

Ik heb de video handmatig gestopt en handmatig overgeschakeld naar de gewenste zender.

Zie privé-bericht inzake de logging.

 

 

Wie verzint dit? Een update zou een verbetering moeten zijn, en toevoegen aan de wensen dan de klant. Ik geloof er niks van dat iemand gevraagd heeft om dat picture in picture weg te halen.

“Als ik de gids open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture in picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer beschikbaar met het nieuwe menu.”

 

Daarnaast is het ook bizar dat als je op een programma staat die nu bezig is je 2x! op ok moet drukken om het programma te kijken. Ik zou graag zien dat deze aanpassingen z.s.m. worden teruggedraaid. 

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ErwinVu, beide punten heb ik meer gezien inderdaad. Ik heb ze daarom ook al eerder aan de ontwikkelaars doorgegeven zodat zij de mogelijkheden hiervoor kunnen bekijken. Elke update voor de ontvanger delen we in dit topic. Eerder is er naar aanleiding van feedback al het een en ander aangepast, zoals je in deze reactie kunt zien. Ik weet niet wanneer we de volgende update kunnen verwachten en wat daarin precies wordt aangepast, maar als die er is delen we het hier in het topic.

Reputatie 1

Ik moest hier even mijn problemen melden met de tv ontvanger sinds de nieuwe software. 

Bij ons heeft hij dus ook spontane reboots. De software reageert ook heel traag. Als je wilt doorspoelen moet je heel vaak op de knop drukken om eens bij 16 of 32x te komen.

Gids wilt vaak niet laden als je iets terug hebt gekeken en gestopt hebt.

 

We hebben een keer de hele software opnieuw laten downloaden zonder resultaat.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @janwillem_v, de eerste punten die je noemt zijn bekend bij de ontwikkelaars, daar wordt al naar gekeken. 

Wat je noemt over de gids snap ik volgens mij niet helemaal. Bedoel je daarbij dat je een live tv uitzending hebt gekeken, een opname, of iets anders en laadt de gids daarna niet meer? Op welke manier laadt de gids dan niet meer, reageert de ontvanger niet als je de gids knop indrukt, komt de gids niet goed in beeld of iets anders?

Reputatie 1

Hoi @janwillem_v, de eerste punten die je noemt zijn bekend bij de ontwikkelaars, daar wordt al naar gekeken. 

Wat je noemt over de gids snap ik volgens mij niet helemaal. Bedoel je daarbij dat je een live tv uitzending hebt gekeken, een opname, of iets anders en laadt de gids daarna niet meer? Op welke manier laadt de gids dan niet meer, reageert de ontvanger niet als je de gids knop indrukt, komt de gids niet goed in beeld of iets anders?

Hoi Jasper,

Ja, het gebeurd niet altijd, maar heb het eerder nooit gehad. Ik kijk dan iets terug via de gids. Ga met de 'terug' knop terug naar de gids en die laat dan geen programma's meer zien maar een lege lijst. Kan dan ook niet terug naar gewoon tv beeld. Enige dat helpt is de ontvanger met afstand uit en aan zetten en dan komt ie weer 'los'. Ik gebruik overigens altijd de verticale view van de gids. Wat ook in de gids mist in de nieuwe versie is dat je op de gele knop kan drukken om te zoeken naar een programma. Nu wist is dat toevallig nog, maar nieuwe mensen kennen deze functie nog niet en zien dus niet dat dit ook kan.

 

Groeten!

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel gek inderdaad @janwillem_v, en dat het niet altijd voorkomt maakt het ook lastiger om de vinger op de zere plek te leggen. Zou je voor me kunnen kijken of je het merkt bij het terugkijken van specifieke zenders, en of je het ook merkt als je de horizontale gids gebruikt? Met die extra informatie kan ik het doorspelen aan de ontwikkelaars zodat zij er gerichter naar kunnen zoeken.

Reputatie 1

Dat is wel gek inderdaad @janwillem_v, en dat het niet altijd voorkomt maakt het ook lastiger om de vinger op de zere plek te leggen. Zou je voor me kunnen kijken of je het merkt bij het terugkijken van specifieke zenders, en of je het ook merkt als je de horizontale gids gebruikt? Met die extra informatie kan ik het doorspelen aan de ontwikkelaars zodat zij er gerichter naar kunnen zoeken.

Gaan we proberen! 

Er is trouwens nog iets sinds de nieuwe versie. Normaal als je een programma te lang op pauze laat staan, dan gaat hij op een gegeven moment vanzelf verder en ging hij verder vanaf het moment waar je hem op pauze zetten. Nu gaat hij verder waar het programma daadwerkelijk realtime is. Da's ook niet erg handig.

Reputatie 3
Badge +2

vanmorgen een update ontvangen : UI versie: 4.106.204

afgelopen nacht ontvangen
Dat geeft dan dit scherm
Herstarten van de ontvanger is nu via dit menu mogelijk.

 
In TV gids direct naar live tv omschakelen instelbaar
Bij toeval ontdekt , (verlopen) serie opnames zijn nu zichtbaar , kan je die eventueel verwijderen

Zelf zie ik graag in dat nieuwe tv menu nog de mogelijkheid om de “herinnering” vast in te stellen dus bijv. altijd aan , met  een tijdsduur , nu komt dat schermpje telkens als pop up.te voorschijn

En na een herstart of kleine update ( zoals deze update) staat die instelling uit  en werken de eerder ingestelde “herinneringen”niet meer.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel gek inderdaad @janwillem_v, en dat het niet altijd voorkomt maakt het ook lastiger om de vinger op de zere plek te leggen. Zou je voor me kunnen kijken of je het merkt bij het terugkijken van specifieke zenders, en of je het ook merkt als je de horizontale gids gebruikt? Met die extra informatie kan ik het doorspelen aan de ontwikkelaars zodat zij er gerichter naar kunnen zoeken.

Gaan we proberen! 

Er is trouwens nog iets sinds de nieuwe versie. Normaal als je een programma te lang op pauze laat staan, dan gaat hij op een gegeven moment vanzelf verder en ging hij verder vanaf het moment waar je hem op pauze zetten. Nu gaat hij verder waar het programma daadwerkelijk realtime is. Da's ook niet erg handig.

Ik wacht je bevindingen af :slight_smile:  

Dat pauzeren van een live programma is ook nieuw voor me, je hebt dingen gevonden die ik nog niet eerder had gezien. Blijft dat ook nadat je de ontvanger een reset geeft?

 

vanmorgen een update ontvangen : UI versie: 4.106.204

Die update kreeg je vanmorgen opeens? Versie 8.0.102_2 is vorige maand beschikbaar geworden, ik had verwacht dat die al eerder was geïnstalleerd. Die is uitgebracht na verschillende feedback die we hebben gekregen. Er zullen er nog meer komen, we blijven alle feedback doorsturen.

Reputatie 8
Badge +11

Toevoeging op mezelf :slight_smile:  

Er is sinds deze week inderdaad een kleine UI update beschikbaar, waarbij het versienummer verder niet is bijgewerkt, met een paar wijzigingen. Ik heb geen volledig overzicht van de wijzigingen maar de 'OK’-knop kan nu inderdaad meteen naar de uitzending gaan i.p.v. nog een tussenscherm.

Los van de huidige problemen waarbij ik toch vermoed dat de verouderde hardware mede de boosdoener is. Moet ik wel zeggen dat het hebben van dezelfde interface op de huidige TV ontvangers de boel makkelijker maakt. 

De Oranje club heeft dat niet dat maakt zaken uitleggen aan een ander lastig. Zoals toen bij Telfort nog klanten waren met de Animo die een afwijkende interface had.

Reputatie 3
Badge +2

@Jasper - Telfort  Software versie 8.0.102.2 had ik vorige maand al binnen.

Het ging mij om de UI versie: die ging van 4.102.215 naar sinds vandaag naar  4.106.204

Ik zie software …...204 nu ook op mijn decoder staan.

 

Ik zie software …...204 nu ook op mijn decoder staan.

 

Je bedoelt UI de User Interface. 

Reputatie 1

Dat is wel gek inderdaad @janwillem_v, en dat het niet altijd voorkomt maakt het ook lastiger om de vinger op de zere plek te leggen. Zou je voor me kunnen kijken of je het merkt bij het terugkijken van specifieke zenders, en of je het ook merkt als je de horizontale gids gebruikt? Met die extra informatie kan ik het doorspelen aan de ontwikkelaars zodat zij er gerichter naar kunnen zoeken.

Gaan we proberen! 

Er is trouwens nog iets sinds de nieuwe versie. Normaal als je een programma te lang op pauze laat staan, dan gaat hij op een gegeven moment vanzelf verder en ging hij verder vanaf het moment waar je hem op pauze zetten. Nu gaat hij verder waar het programma daadwerkelijk realtime is. Da's ook niet erg handig.

Ik wacht je bevindingen af :slight_smile:  

Dat pauzeren van een live programma is ook nieuw voor me, je hebt dingen gevonden die ik nog niet eerder had gezien. Blijft dat ook nadat je de ontvanger een reset geeft?

 

vanmorgen een update ontvangen : UI versie: 4.106.204

Die update kreeg je vanmorgen opeens? Versie 8.0.102_2 is vorige maand beschikbaar geworden, ik had verwacht dat die al eerder was geïnstalleerd. Die is uitgebracht na verschillende feedback die we hebben gekregen. Er zullen er nog meer komen, we blijven alle feedback doorsturen.

Hi Jasper, 

Van dat gereset  wordt je ook echt niet vrolijk... helemaal als je Netflix deelt en de inloggegevens weer is veranderd zijn 😅. Heb het pas nog moeten doen omdat mn beeld zwart bleef bij Netflix. Al je andere instellingen zijn dan weer foetsie... geen wereld drama hoor, maar wel irritant.

 

Reputatie 3
Badge +2

zo net ontdekt bij  UI versie: 4.106.204

 

een programmavoortgangsindicator ( 3x woordwaarde )

of gewoon een voortgang balkje  .

Onderaan de lijst staat 2x  “Rise of the planet …..” , op de volgend bladzijde nog 1x .

over het hoe en waarom kom ik later op terug

Reputatie 3
Badge +1

De ene is HD en SD denk ik.

Reputatie 1

Bij deze ook hier geplaatst…..

Sinds de software update, heb ik diverse problemen. 

De ontvanger reset onregelmatig

De terug functie vorig kanaal, werkt ook regelmatig niet. 

Ingestelde herinnering schakelt vaak niet zelf over.

En hij is traag.. 

Ik heb de ontvanger gereset, terug fabrieksinstellingen, en de software opnieuw geladen. Veel meer kan ik niet doen, iemand een oplossing? 

Reputatie 8
Badge +11

Hi Jasper, 

Van dat gereset  wordt je ook echt niet vrolijk... helemaal als je Netflix deelt en de inloggegevens weer is veranderd zijn 😅. Heb het pas nog moeten doen omdat mn beeld zwart bleef bij Netflix. Al je andere instellingen zijn dan weer foetsie... geen wereld drama hoor, maar wel irritant.

Dat kan ik me voorstellen hoor! Soms zijn die wachtwoorden ook erg lang en onhandig om te onthouden. Het kan dan wel irritant zijn, maar hopelijk geeft het een verbetering voor de andere dingen, waardoor het het wel waard is :fingers_crossed:

 

zo net ontdekt bij  UI versie: 4.106.204

 

of gewoon een voortgang balkje  .

Onderaan de lijst staat 2x  “Rise of the planet …..” , op de volgend bladzijde nog 1x .

over het hoe en waarom kom ik later op terug

Dat is een voortgangsbalkje inderdaad, die geeft aan hoe ver je die opname al hebt gekeken :slight_smile:  Waarom ‘Planet of the Apes' er meerdere keren bij staat durf ik zo ook niet te zeggen, er zijn verschillende varianten van die film maar er is er maar 1 die ‘Rise of the…’ heet bij mijn weten. De 2 op deze pagina zijn ook op hetzelfde moment uitgezonden, was de 3e ook op hetzelfde moment?

 

Bij deze ook hier geplaatst…..

Sinds de software update, heb ik diverse problemen. 

De ontvanger reset onregelmatig

De terug functie vorig kanaal, werkt ook regelmatig niet. 

Ingestelde herinnering schakelt vaak niet zelf over.

En hij is traag.. 

Ik heb de ontvanger gereset, terug fabrieksinstellingen, en de software opnieuw geladen. Veel meer kan ik niet doen, iemand een oplossing? 

Deze punten zien we vaker langskomen inderdaad, zowel hier als op het KPN forum. Ik heb ze allemaal doorgegeven aan de ontwikkelaars, zij kijken naar oplossingen. Als het opnieuw installeren van de software geen verbetering geeft zijn we afhankelijk van een volgende update. Ik weet niet wanneer die komt, maar ik hoop dat het snel gebeurt.

Reputatie 3
Badge +1

Beste Jasper of Bart,

Ik heb weer een herstart gehad met Netflix, het tijdstip: 12:18 / 26-09-2020.

Hallo @Jasper - Telfort , ik heb de USB aangesloten zoals gevraagd en doorgegeven aan @Bart - Telfort .

 

Reageer