Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger [8.0.102_2]

• 16 januari 2018
  • 526 reacties
  • 74517 keer bekeken

Toon het eerste bericht

526 reacties

Reputatie 1

Update is waardeloos. Het is nu traag, omslachtig en bij live pauzeren is gids bekijken niet meer mogelijk.

Was eindelijk tevreden na upgrade van de decoder zelf en dan deze update waardoor alles weer trager is geworden en functionaliteit achteruit gaat. Ik neem aan dat dit gedaan is om gebruikers te dwingen een 4K abonnement te laten afsluiten? (met dan weer een nieuwe decoder) En dat dan als "update" door te drukken? Deze nieuwe versie is in geen enkel opzicht een verbetering. Waarbij die 4K decoder door de marketing afdeling als "groen" wordt verkocht , wat natuurlijk sowieso niet op gaat als de oude decoders de vuilverbrander in gaan. De update in ieder geval graag ongedaan maken!

Reputatie 8
Badge +11

De update kan niet ongedaan gemaakt worden @smackwacker, behalve wat jij op de tv ziet is er ook achter de schermen een wijziging naar een ander platform. Dat is de reden dat het gedaan is, dat platform geeft meer mogelijkheden voor de toekomst. Het heeft niets met 4K te maken, Telfort heeft geen 4K pakket (of ontvanger), KPN wel maar wij zijn nog geen KPN. Omdat het achterliggende platform is veranderd kan de vorige versie ook niet teruggezet worden 

Dat er onderdelen nu trager zijn dan voorheen is al bekend bij de ontwikkelaars, zowel hier als op het KPN forum is het meerdere keren doorgegeven. Zij zijn daar al naar aan het kijken.

Reputatie 2

Beste @Jasper - Telfort,

Mijn zwarte Arris kastje heeft nog steeds versie 7.7.89_3. Kan ik zelf iets doen om op de laatste versie te komen?

Reputatie 8
Badge +11

Nee, daar kunnen we zelf helaas niets voor doen @Timmy_01. Je krijgt de update, het is alleen even afwachten wanneer precies. Voor de Arris VIP2952 en de Arcadyan HMB2260 is de planning om uiterlijk september alle ontvangers bijgewerkt te hebben, voor de Motorola VIP1853 is dat een maand later. Het is een lang proces, maar iedereen met deze 3 ontvangers wordt bijgewerkt naar de nieuwste versie.

Reputatie 2

Dank voor je reactie @Jasper - Telfort .

Na de update van Augustus is het geluid erg zacht, ik heb het geluid vol uit staan  op de ontvanger en op de tv boven de 20 en het is enig sinds te volgen, ik heb dit op meerdere tv’s ook. Ik heb de ontvanger als een keer gereset, de kabels vervangen op verschillende merken tv’s geprobeerd maar ik blijf dit probleem houden. heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Reputatie 2

Nou het was even lezen na al die reacties van iedereen NA de laatste update.

Intussen ben ik weer thuis na vakantie, en ik kan alleen maar alle klachten beamen…..:rage:

Wat een achteruitgang is dat zeg, idd dubbele handelingen uitvoeren vanuit de gids, geluid idd zachter dan voorheen, valt ook niet in te stellen, onoverzichtelijke menu's, bepaalde functies verder weg gestopt, traag openen van de tv gids.

Diegene die deze update heeft goedgekeurd heeft zijn goedsnik kapot:nerd:

Ik zal voor de gein gaan filmen hoelang iets duurt en hoe krom bepaalde functie in elkaar zitten, en dan hier posten, wie weet snappen ze dan bij de afdeling ontwikkeling wat ze hebben gemaakt

Reputatie 2

Na de update van Augustus is het geluid erg zacht, ik heb het geluid vol uit staan  op de ontvanger en op de tv boven de 20 en het is enig sinds te volgen, ik heb dit op meerdere tv’s ook. Ik heb de ontvanger als een keer gereset, de kabels vervangen op verschillende merken tv’s geprobeerd maar ik blijf dit probleem houden. heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Waarschijnlijk heb ik wat gevonden wat het geluid iets harder kan maken

Als je het geluid via de HDMi kabel gebruikt, dus standaard de boxen van je tv, dan zou je dit kunnen proberen:

Menu → Instellingen → Geluid → HDMi → Geluidsprioriteit → Stereo → Bewaar en sluit!!

Ik had het idee dat het geluid dan wat harder is, wel stom dat er bij de instellingen van Dolby, wel de optie is om het geluid zachter te zetten (0db / -4db / -8db) maar niet even +4db en +8 db

Hallo @DexterXL , als je alléén maar van de standaard luidsprekers van de tv gebruik maakt of 2 externe luidsprekers is de STEREO-instelling de enig juiste.

Alleen als je luidspreker-opstelling hebt zoals 3.1, 4.1, 5.1 enz. kies je voor Dolby is mijn gedachte.

Reputatie 2

@JanD 

Dat leek mij ook de meest logische instelling, maar standaard staat deze na de update op Dolby, vandaar dat ik het even aangaf :wink:

Reputatie 1

Dat er onderdelen nu trager zijn dan voorheen is al bekend bij de ontwikkelaars, zowel hier als op het KPN forum is het meerdere keren doorgegeven. Zij zijn daar al naar aan het kijken.

Waarschijnlijk allemaal al bekend bij de testers (even aangenomen dat die er zijn). Ik, en blijkbaar veel meer gebruikers, begrijp niet hoe een versie met zoveel gebreken live gezet kan worden. Dan na te gaan dat ik actief moeite heb moeten doen een apart forum account aan te maken om dit hier op een telfort forum aan te kunnen geven (iets dat de meeste abonnees niet doen of kunnen). Ontwikkelen is tegenwoordig incrementele updates met uitbreidingen en verbeteringen. Dit is terug naar de oude ptt mentaliteit met ouderwetse waterval methodiek. Log, lomp en iedere release opnieuw dezelfde problemen. Echt GEWELDIG! 

Reputatie 8
Badge +11

Er zijn zeker testers, het is eerst getest onder een groep collega's waar al heel veel feedback uitgekomen is en daarna is er ook een pilot gedaan op het KPN forum met gebruikers die zich daarvoor aangemeld hadden. Daar is veel feedback die hier genoemd is ook al teruggekomen en daardoor is dat bekend bij de ontwikkelaars. Het oplossen daarvan is natuurlijk geen magische vingerknip, dat moet gemaakt en weer getest worden voordat het uitgebracht kan worden. Dat het bij de ontwikkelaars bekend is betekent dat zij er mee bezig zijn. 

Bedankt allemaal voor jullie reactie’s, ik heb deze stappen gedaan maar merk geen verschil. Ik denk toch dat er iets niet helemaal lekker zit in de software!

Vandaag de tv-software-update ontvangen en geïnstalleerd, werkt allemaal prima.

Ik mis 1 ding wat er in de oude software wèl in zat en dat is het ‘testmenu’ voor de decoder.

Of zie ik iets over het hoofd?

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt allemaal voor jullie reactie’s, ik heb deze stappen gedaan maar merk geen verschil. Ik denk toch dat er iets niet helemaal lekker zit in de software!

Dat het sindsdien is is wel erg typisch inderdaad, maar als het iets in de software is zou je er ook meer meldingen over verwachten. Ik heb er (nog) geen andere berichten over gezien. Het zou kunnen dat het een combinatie is tussen een type ontvanger en een type tv toestel, dat dat niet helemaal lekker gaat. Je hebt meerdere ontvangers en meerdere tv's, en je hebt de ontvangers omgeruild begrijp ik. Zijn het verschillende merken/types tv? En wat voor ontvangers heb je van ons?

Vandaag de tv-software-update ontvangen en geïnstalleerd, werkt allemaal prima.

Ik mis 1 ding wat er in de oude software wèl in zat en dat is het ‘testmenu’ voor de decoder.

Of zie ik iets over het hoofd?

Beetje bij beetje krijgt iedereen de nieuwe versie, het is mooi om dat te zien gebeuren :slight_smile:

Het testmenu was niet genoemd in de uitleg die we kregen over de update, dus ik ben even op zoek gegaan. Het blijkt dat die er in een eerdere testversie is uitgehaald omdat het dusdanig weinig werd gebruikt, en daardoor is die ook niet in de definitieve versie gekomen.

Hallo @Jasper - Telfort , ik vond het testmenu erg handig, maar het zij zo.

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 2
Badge +3

De update kan niet ongedaan gemaakt worden @smackwacker, behalve wat jij op de tv ziet is er ook achter de schermen een wijziging naar een ander platform. Dat is de reden dat het gedaan is, dat platform geeft meer mogelijkheden voor de toekomst. 

Nu is het onderliggende iptv-platform van KPN van Accenture, dat zal niet vervangen zijn toch? Wat is daar dan aan veranderd?

De update kan niet ongedaan gemaakt worden @smackwacker, behalve wat jij op de tv ziet is er ook achter de schermen een wijziging naar een ander platform. Dat is de reden dat het gedaan is, dat platform geeft meer mogelijkheden voor de toekomst. 

Nu is het onderliggende iptv-platform van KPN van Accenture, dat zal niet vervangen zijn toch? Wat is daar dan aan veranderd?

Hallo @Reacher , heb je daar als klant wat aan om te weten onder welk platform de software draait?

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Reacher , heb je daar als klant wat aan om te weten onder welk platform de software draait?

Wat ik daar aan heb lijkt me niet relevant. Dat ik het vraag zou genoeg moeten zijn. Bijzonder dat een forumheld zich met zoiets bemoeit...;)

Hallo @Reacher , je stelt een vraag op een openbaar forum, dus kun je reacties verwachten van mede forumleden. Als je alléén van Telfort een reactie verwacht kun je beter even bellen, Twitteren of Facebooken.:thinking:

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Reacher , je stelt een vraag op een openbaar forum, dus kun je reacties verwachten van mede forumleden. Als je alléén van Telfort een reactie verwacht kun je beter even bellen, Twitteren of Facebooken.:thinking:

No offence intended, ik kom soms wat laag over! Niets tegen reacties, als ze iets toevoegen :relaxed:
Ik reageer op een reply van @Jasper - Telfort en wacht rustig af. (Het is misschien zelfs beter om er gewoon een aparte vraag van te maken?)

Reputatie 2

@Jasper - Telfort 

Wat @RLamers aangeeft betreffende het geluid, was bij ons ook direct opgevallen NA de update op beide toestellen, zijn 2 verschillende tv's, dus de enige conclusie die ik kan trekken is dat het softwarematig naar beneden is gesteld, voor op de slaapkamer is het eigenlijks wel ideaal, kan beter gedoseerd worden. In de woonkamer moeten we de tv nu 2x op harder drukken om een gelijk niveau te krijgen als hiervoor.

Als aanvulling op de klachtenlijst:

Als ik bv film kijk op RTL7 en er komt reclame, dan zap ik naar bv NPO2, daarna snel terug om te zien of de film is begonnen, nee...weer NPO2, dit doe ik met de terug/? knop, nu heb ik hem er meerdere keren op betrapt dat je dan kunt drukken op de knop wat je wilt, maar dan blijft hij op 1 kanaal.

Het enige wat dan helpt is handmatig via het “fijne” tv-gids systeem het andere kanaal op te zoeken en te activeren, daarna kan je weer snel tussen 2 kanalen zappen

Weer een puntje voor de ict-afdeling

Reputatie 8
Badge +11

In alle eerlijkheid, ik heb geen idee :slight_smile:  Ik wist ook niet dat het van Accenture is/was. Er is gezegd dat het platform is veranderd, of dat een update is van het huidige of een overstap naar een andere leverancier weet ik niet. Het belangrijkste is natuurlijk ook dat het werkt.

@Jasper - Telfort

Wat @RLamers aangeeft betreffende het geluid, was bij ons ook direct opgevallen NA de update op beide toestellen, zijn 2 verschillende tv's, dus de enige conclusie die ik kan trekken is dat het softwarematig naar beneden is gesteld, voor op de slaapkamer is het eigenlijks wel ideaal, kan beter gedoseerd worden. In de woonkamer moeten we de tv nu 2x op harder drukken om een gelijk niveau te krijgen als hiervoor.

Hmm, dan zou het misschien samen kunnen hangen, zou je dan dezelfde vragen kunnen beantwoorden die ik voor RLamers had gesteld? Welk merk/type tv is het en welk type tv-ontvanger gebruik je? Doordat er nog steeds relatief weinig meldingen over zijn lijkt het niet een algemeen probleem te zijn, het zou kunnen dat het bijvoorbeeld samen met een bepaald type tv speelt

Als aanvulling op de klachtenlijst:

Als ik bv film kijk op RTL7 en er komt reclame, dan zap ik naar bv NPO2, daarna snel terug om te zien of de film is begonnen, nee...weer NPO2, dit doe ik met de terug/? knop, nu heb ik hem er meerdere keren op betrapt dat je dan kunt drukken op de knop wat je wilt, maar dan blijft hij op 1 kanaal.

Het enige wat dan helpt is handmatig via het “fijne” tv-gids systeem het andere kanaal op te zoeken en te activeren, daarna kan je weer snel tussen 2 kanalen zappen

Weer een puntje voor de ict-afdeling

Ik geef het door, het kan zijn dat de functie van die knop in die situatie is veranderd, maar dat kunnen zij ons dan vertellen.

@Reacher 

Mischien wel iets om in een ander off topic deel nader te verklaren. Ik vind geen links die accenture aan een TVplatform koppelt. Ik vindt enkel een iers consulancy bedrijf met die naam. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe je aan die wijsheid komt.

In het verleden was er blijkbaar wel samenwerking artikel 2012

Jammer ook dat het HD-lampje niet meer brandt, maar het is niet anders.

Telfort/KPN mag meteen wel nieuwe handleidingen schrijven en deze downloadbaar maken voor bestaande gebruikers zodat we met de documentatie ook weer up-to-date zijn.

Reageer