Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger [8.0.102_2]

• 16 januari 2018
  • 350 reacties
  • 68742 keer bekeken

Toon het eerste bericht

350 reacties

Reputatie 8
Badge +11

De 4K On Demand regel zal je inderdaad niet zien verschijnen @JanD, dat klopt, zoals Galdor al vermoedt. Onder 'Mijn pakketten’ zie je alleen de zenderpakketten die bij jouw abonnement actief zijn. Dat lijstje kan bij iedereen verschillen dus :slight_smile:

Ik hoop ook dat de update deze keer in een keer goed gaat @marigo2! De vorige reset met de nieuwe opstelling geeft mij ook een goed gevoel. We wachten het in spanning af :slight_smile:

Reputatie 1

Enig idee wanneer de update gaat plaatsvinden?

Ik heb net even gecheckt, maar zit nog op 7.7.89_3

Vannacht de update gehad op onze Arris VIP 2952 v2, nu heb ik helemaal geen tv meer. Ik zie onderin alleen een blauwe balk en bij het aanzetten van de tv verschijnt er een melding: geen actieve zenders in lijst. Ga naar instellingen. Echter welke knop ik ook in druk, er verandert niks aan het scherm. Ik heb de software op de ontvanger verwijdert waardoor automatisch de download begint en dan heb ik weer tv. De update waar hij om vraagt negeer ik, maar zodra ik de tv uitzet wordt de update gepusht en heb ik wederom geen tv. Heb al flink wat topics doorgespit maar zie nergens een oplossing. Wat nu?

Badge

Hier was het vanochtend ook weer feest. Eerst haperden de menu's en on demand, ontvanger van de stroom af en na opstarten 561 (zou fout ip zijn, terwijl ik geen nieuwe dhcp-server in het netwerk geactiveerd had, maar wel een oude PI aangezet dit weekdn, goed, die maar uit gezet). Nog 2x software download uitgezeten met een jankende kleuter die bubble guppies wilde kijken, daarna ook nog modem uit (de andere thuiswerker moest maar pauze nemen) en na de 3 of 4de software download wel de laatste 10-15% doorgestart.

Maarrrr. na al dat gedoe nog steeds  7.7.89_3. Straks nog maar een keer complete herstart met software wissen proberen omdat echte update te forceren

Reputatie 8
Badge +11

Enig idee wanneer de update gaat plaatsvinden?

Ik heb net even gecheckt, maar zit nog op 7.7.89_3

De update gaat in de komende maanden uitgerold worden, een concretere planning daarvoor is er helaas niet. Tussen elke fase wordt er een test gedaan met de volgende ontvangers die omgezet gaan worden, als daarbij iets gevonden wordt wat aangepast moet worden kan alles iets uitlopen. Op dit moment zijn de Telfort ontvangers nog niet aan de beurt, op enkele uitzonderingen na.

Vannacht de update gehad op onze Arris VIP 2952 v2, nu heb ik helemaal geen tv meer. Ik zie onderin alleen een blauwe balk en bij het aanzetten van de tv verschijnt er een melding: geen actieve zenders in lijst. Ga naar instellingen. Echter welke knop ik ook in druk, er verandert niks aan het scherm. Ik heb de software op de ontvanger verwijdert waardoor automatisch de download begint en dan heb ik weer tv. De update waar hij om vraagt negeer ik, maar zodra ik de tv uitzet wordt de update gepusht en heb ik wederom geen tv. Heb al flink wat topics doorgespit maar zie nergens een oplossing. Wat nu?

Ik vraag me vooral af of dat wel de update is waar we het in dit topic over hebben. Als je er voor kiest om de software te verwijderen wordt namelijk automatisch de nieuwste beschikbare versie geïnstalleerd, als dat de nieuwste is, krijg je die. Als deze update beschikbaar is zal die 's nachts geïnstalleerd worden, zonder dat je er om gevraagd wordt.

Ik ben daardoor vooral benieuwd wat voor update je precies krijgt, wat voor melding krijg je?

Hier was het vanochtend ook weer feest. Eerst haperden de menu's en on demand, ontvanger van de stroom af en na opstarten 561 (zou fout ip zijn, terwijl ik geen nieuwe dhcp-server in het netwerk geactiveerd had, maar wel een oude PI aangezet dit weekdn, goed, die maar uit gezet). Nog 2x software download uitgezeten met een jankende kleuter die bubble guppies wilde kijken, daarna ook nog modem uit (de andere thuiswerker moest maar pauze nemen) en na de 3 of 4de software download wel de laatste 10-15% doorgestart.

Maarrrr. na al dat gedoe nog steeds  7.7.89_3. Straks nog maar een keer complete herstart met software wissen proberen omdat echte update te forceren

Die update is zoals gezegd nog niet beschikbaar voor de meeste tv-ontvangers die Telfort heeft, dat komt in de komende maanden. Als de update nog niet beschikbaar is voor jou, zal het verwijderen van de software dat ook niet forceren. De update komt vanzelf, als jouw abonnement aan de beurt is.

Wat je vanmorgen had staat daar dus los van, maar is natuurlijk wel vervelend. Dit lijkt meer een lokaal iets geweest te zijn, wat je zelf al hebt opgelost door de stappen te nemen die je beschrijft :slight_smile:

Reputatie 3
Badge +2

Hier vannacht de update ontvangen voor de 2260 ontvanger.

Complimenten Telfort/KPN   het zier er allemaal prima uit .Het update proces ging vlekkeloos. .

Je zult zelf nog wat instellingen moeten aanpassen maar de menustructuur is zo overzichtelijk dat dat geen problemen zou moeten geven.

Heb vanmorgen even de diverse menu’s doorgelopen , vooral het overzicht van de instellingen is veel duidelijker geworden, vaak stel je daar het e.e.a. in om er vervolgens nooit meer naar om te kijken.

Dat was bij het oude menu ook mogelijk maar niet allemaal zo duidelijk.

Het zoeken is ook makkelijker geworden , kijk wel bij het zoeken of er linksonder wel in de juiste periode wordt gezocht.

Verdere ervaringen volgen nog.

Reputatie 1

Ik heb een paar opmerkingen over het “vernieuwde TV-menu”.

Ziet er mooi uit met al de plaatjes en beelden. Zelf heb ik daar niet zoveel mee, maar ik snap de keuze wel.

• De blauwe (5 minuten) vooruit spoelen in opnames vind ik wel handig.
  • Zoeken in de EPG (TV en Radio) vind ik ook wel handig.
  • Dat als je door de TV EPG wilt bladeren, geen radio kunt luisteren vind ik niet prettig.
  • De extra Ja/Nee knop na het stoppen van een TV opname vind ik niet handig.

Misschien kunnen de ontwikkelaars wat met deze input.

@bri_nieuw

Het stukje geen actieve zenderlijst doet mij denken aan de lijst die je via DVB krijgt op een TV zelf bij een kabelprovider, dat heeft niks met de TV ontvanger van Telfort te maken. Ik vermoed dat de goede ingangs bron niet is gekozen op dat moment, dat de TV op de antenne/kabel als bron staat niet op de juiste HDMI ingang. Ik vermoed dat het hier om een update van de TV zelf gaat niet van de TV ontvanger.

Reputatie 8
Badge +11
  • Dat als je door de TV EPG wilt bladeren, geen radio kunt luisteren vind ik niet prettig.
  • De extra Ja/Nee knop na het stoppen van een TV opname vind ik niet handig.

Misschien kunnen de ontwikkelaars wat met deze input.

Beide punten heb ik ook op het KPN forum langs zien komen, waar ze ook als input werden gegeven. De ontwikkelaars hebben de punten en ze kunnen kijken of er mogelijkheden voor zijn.

mij is opgevallen dat bij beeldscherminstelling kan kiezend bij 1 decoder voor HD, maar er staat SD en als ik dit wil wijzigen in HD dus instelling bewaren en opslaan het steeds weer terug gaat naar SD.

Heb ik dus nu na de update geen HD kwaliteit meer?

Ook zie je het bij de info van de op de tv afgespeelde programma’s allemaal SD staan naast leeftijd en genre !!

dit is na de nieuwe update gekomen

Weet je zeker dat je voor de update wel HD keek, brand er een rood HD ledje op je TV ontvanger bij NPO1 op kanaal 1. Heb je meer dan 1 ontvanger dan kan de geleverde snelhheid meespelen, een andere optie is de ontvanger staat aan de provider kant verkeerd aangemeld.

Reputatie 1

Met de oude versie, kon je door middel van de gele knop die irritante blauw info balk onderin het scherm snel weg krijgen. Nu werkt dat niet meer. Ik heb gezien dat je in het menu aan kan geven hoeveel seconden de balk moet blijven staan, maar soms heb ik een paar seconden nodig om het te lezen, en vaak wil ik gewoon graag de ondertitels kunnen lezen zonder een paar seconden te moeten wachten tot die balk weg gaat.

Kan dit aangepast worden dat bij een paar keer op de gele knop klikken die balk verdwijnt, zoals in de oude versie? 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @veenstra66, net als Galdor vraag ik me af of de uitzendingen voor die tijd wel in HD werden weergegeven. De update zou daar namelijk geen verschil in mogen brengen. Als het voor die tijd wel in HD was, kan je het beste even een eigen topic aanmaken, zodat we daar voor jouw specifieke situatie met je mee kunnen kijken. 

Met de gele knop kan je de informatiebalk niet verbergen inderdaad @MadVinnie, daarmee krijg je meer informatie over het programma wat op dat moment op de zender is. Als je de TV knop (met het huisje) gebruikt op de afstandsbediening kan je die balk zelf wegklikken, dan verdwijnt die en zie je alleen de uitzending.

Reputatie 1

@Jasper - Telfort , Dank! Inderdaad, de 'tv' knop (met huisje) werkt om hem weg te krijgen. In de oude versie kon het (ook) door meerdere keren op de gele knop te drukken, maar dit werkt prima. Zal even een paar dagen nodig hebben om het 'in mijn systeem' te krijgen 😉. 

Reputatie 8
Badge +11

Het zal even een kwestie van wennen zijn inderdaad @MadVinnie, uit gewoonte druk je vast nog een keer op de gele knop. Ik verwacht dat het sneller went dan we nu denken, dat gaat vaak zo :wink:

Reputatie 1

@Jasper - Telfort 
“Op dit moment zijn de Telfort ontvangers nog niet aan de beurt, op enkele uitzonderingen na."

Dus ik heb gewoon pech dat ik anderhalve week terug al de update kreeg? 

Ik vind het namelijk een afschuwelijke update. Naast dat ik het menu te druk vind (maar dat is subjectief geef ik toe), zijn de letters nu slecht leesbaar voor mij (ik heb een 32” tv).
Ik ben een zapper, dat doe ik graag via het menu. Nu kom ik steeds terecht in overzicht programmering van de zender terwijl ik overzicht zenders wil hebben. Daarnaast is bij het zappen de dubbele bevestiging voor selecteren zender ("wilt u vanaf het begin kijken?” NEE) bovenmatig irritant. 

Maar het meest frustrerende is de vertraging/lag wanneer ik naar het menu ga. Ik heb vandaag een nieuw model modem gekregen vanwege deze klacht, gelijk maar de software opnieuw weer geïnstalleerd en de vertraging lijkt iets minder. Maar helaas nog steeds aanwezig. 

Ik hoop dat er iets van persoonlijke aanpassingen nog te doen zijn, maar vanwege eerder genoemde vertraging heb ik nog niet het menu verder bekeken. 

Reputatie 1
Badge +1

Hallo Jasper, ik heb sinds kort de Experia v10a omdat mijn v8 wat kuren kreeg, kort erna heb ik de tv update zonder mail vooraf ontvangen,

Sinds de TV update heb ik een trager TV menu bij het overschakelen tussen live kijken en de zender lijst, en andere onderdelen van het nieuwe TV menu, Als ik een tijdje zo het menu actief gebruik gebeurt het regelmatig dat de AB nergens meer op reageert, behalve op het uitzetten van de i-tv tuner rechtsboven op de AB. Erna werkt de AB weer zolang ik niet teveel gebruik maak van het tv menu.

Voor de update had ik nooit dit probleem, ik merk op dat er wel wat web content (grote blokken tekst met achtergronden van programma’s films en allerlei combinaties in het nieuwe TV menu, je ziet dit verschijnsel ook bij o.a. hifi audio mediaplayers firmware waar ontwerpers menu’s uitbreiden met meer webcontent achtergrond plaatjes (MPD) de meer tags of gelinkte inhoud er verwerkt worden de trager het wordt met meer bugs.(de firmware die dit moet behappend zit lokaal op de i-tv box meestal niet groter dan 500mb flashgeheugen met maar 1000 mb ram geheugen.

Groet, Krunthip

Reputatie 1

Wat @krunthip zegt dus. 

Overigens lijk ik nu ik iets minder vertraging heb in het menu niet meer steeds in het overzicht programmering van de zender terecht te komen. Door de vertraging drukte ik waarschijnlijk dubbel op de knop 😅

Reputatie 8
Badge +11

De snelheid van de menu's heb ik meer meldingen over gezien idd, zowel op het KPN forum als bij collega's die de update zelf ook hebben. Daardoor is dat al bij de ontwikkelaars bekend, voor de volledigheid stuur ik jullie ervaringen ook door. Elke melding die we doorgeven geeft aan dat het probleem er is en dat kan de ontwikkelaars helpen om het te vinden :thumbsup:

Reputatie 3
Badge

Bij de oude firmware versie heb ik er al een redelijke tijd last van, ik heb de nieuwe firmware versie nog niet, hoop juist dat die verbetering gaat geven. En dan heb ik hem al paar keer hard gereset, ik heb overigens een Aris VIP2952 V2.

Reputatie 8
Badge +11

Bij de oude firmware versie heb ik er al een redelijke tijd last van, ik heb de nieuwe firmware versie nog niet, hoop juist dat die verbetering gaat geven. En dan heb ik hem al paar keer hard gereset, ik heb overigens een Aris VIP2952 V2.

Je hoeft de ontvanger daarvoor niet te resetten @MandersOnline. De update wordt in groepen beschikbaar gemaakt, op basis van het abonnementsnummer waarmee de ontvangers zijn aangemeld. Zodra jouw abonnementsnummer is omgezet, zal de update automatisch 's nachts worden geïnstalleerd. Daarvoor hoef je zelf niets te doen, behalve wachten :slight_smile:  Wanneer iedereen precies omgezet wordt is niet te zeggen, het totale proces voor alle modellen ontvangers gaat over enkele maanden.

Reputatie 3
Badge

Ik heb begrepen dat dat niet gaat werken, maar ik heb de reset gedaan i.v.m. de traagheid of het totaal niet te lijken reageren op een afstandsbediening.

Ik heb begrepen dat dat niet gaat werken, maar ik heb de reset gedaan i.v.m. de traagheid of het totaal niet te lijken reageren op een afstandsbediening.

@MandersOnline  Is de batterij niet leeg of aan het leegraken?

Reputatie 3
Badge

@Galdor68 Nee, is een eerder dit jaar ontvangen vervangende afstandsbediening en mijn alles in 1 afstandsbediening heeft zelfde euvel. Zelf een keer afstandsbediening geleend bij mijn moeder vandaan,maar het is niet continu. En om uit te sluiten dat ik er misschien niet goed voor sta, ik doe dat soms op een meter of minder voor de TV ontvanger zelf.

Dan is het maar de vraag of een update dit oplost. De IR in de tv ontvanger is dan de eerste verdachte in mijn ogen een doekje over het front van het kastje halen mischien?

Reageer