Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger [7.7.89_3]

• 16 januari 2018
  • 269 reacties
  • 62920 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

In dit topic lees je alles over de volgende update voor je TV ontvanger. Hieronder zie je linkjes naar de reacties waarin je over de update leest. De meest recente update zie je als antwoord gemarkeerd.

Updates 2020

Oudere updates:

Updates 2019

Updates  2018

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 februari 2020, 13:41

Februari 2020, er komt weer een nieuwe update aan voor onze tv-ontvangers:

Welke ontvangers krijgen de update

De Motorola 1853, de Arcadyan HMB 2260 en de Arris 2952 gaan naar versienummer 7.7.89_3

Wanneer komt de update

• Nacht van maandag 24 op dinsdag 25 februari:
    • alle Motorola 1853 ontvangers
  • Nacht van woensdag 26 op donderdag 27 februari:
    • alle Arcadyan HMB 2260 en een deel van de Arris 2952
  • Nacht van maandag 2 op dinsdag 3 maart:
    • de rest van de Arris 2952

Wat verandert er

Voor de 1853/2952/2260 niet heel veel. In ieder geval niet wat je als gebruiker ziet. Bij de 2952 en de 2260 staat in het infoblok in de gids, als je Prime selecteert, Douglas. Dit was een interne naam die we gebruikten. Na de update staat hier ook netjes PRIME.
Let op: dit wordt pas zichtbaar als de uitrol helemaal is afgerond, dus per 3 maart. 

Bridge mode

Vorig jaar hebben we op de ontvangers bridge mode ondersteuning uitgezet. Mensen die nog gebruik maakten hiervan hebben meerdere keren bericht gekregen, waaronder ook via een bericht op de tv. Als je nog op bridge mode zit kan geen gebruik meer maken van het menu. In deze release van de firmware wordt die melding op de tv ook actief bij XS4ALL klanten. In de release die hierna gepland staat zal je met bridge mode helemaal geen tv meer kunnen kijken.

Bekijk reactie

269 reacties

Reputatie 8

Hallo @BartvdGriendt (en anderen die een eigen router gebruiken met “bridged IPTV”).

Inmiddels heb ik het een en ander verder uitgeprobeerd / uitgezocht en heb er maar een apart onderwerp van gemaakt, omdat ik vermoed dat het veel meer discussie oproept dan dat Telfort zelf in de gaten heeft. En minder thuishoort in dit “algemene” onderwerp van firmware  aankondigingen. Onderwerp is te vinden < HIER >

Het beantwoord meteen een aantal vragen die je hebt.

Reputatie 8
Badge +11

Gelukkig werkte het deze keer vrij snel weer na een herstart @marigo2! Dat het updaten bij jou lastig blijft gaan is wel typisch, laten we dat bij de volgende update nog even in de gaten houden. 

Bij jou ging het ook niet helemaal goed dus @JanD, al gaf de ontvanger wel de optie om de update te installeren. Laten we het bij jou ook even in de gaten houden. Als het bij de volgende update weer zo gaat kunnen we daar ook verder naar kijken.

Reputatie 8
Badge +11

Februari 2020, er komt weer een nieuwe update aan voor onze tv-ontvangers:

Welke ontvangers krijgen de update

De Motorola 1853, de Arcadyan HMB 2260 en de Arris 2952 gaan naar versienummer 7.7.89_3

Wanneer komt de update

• Nacht van maandag 24 op dinsdag 25 februari:
    • alle Motorola 1853 ontvangers
  • Nacht van woensdag 26 op donderdag 27 februari:
    • alle Arcadyan HMB 2260 en een deel van de Arris 2952
  • Nacht van maandag 2 op dinsdag 3 maart:
    • de rest van de Arris 2952

Wat verandert er

Voor de 1853/2952/2260 niet heel veel. In ieder geval niet wat je als gebruiker ziet. Bij de 2952 en de 2260 staat in het infoblok in de gids, als je Prime selecteert, Douglas. Dit was een interne naam die we gebruikten. Na de update staat hier ook netjes PRIME.
Let op: dit wordt pas zichtbaar als de uitrol helemaal is afgerond, dus per 3 maart. 

Bridge mode

Vorig jaar hebben we op de ontvangers bridge mode ondersteuning uitgezet. Mensen die nog gebruik maakten hiervan hebben meerdere keren bericht gekregen, waaronder ook via een bericht op de tv. Als je nog op bridge mode zit kan geen gebruik meer maken van het menu. In deze release van de firmware wordt die melding op de tv ook actief bij XS4ALL klanten. In de release die hierna gepland staat zal je met bridge mode helemaal geen tv meer kunnen kijken.

Reputatie 8
Dat gaat je flink geld kosten als je weer opzegt 😆 😆
Hard op gedacht niet. Dit is ook niet echt nodig je kan je de trainingen via een laptop of mobiel volgen.
Reputatie 8
Badge +11

Augustus

In augustus gaat een veelgevraagde wens in vervulling, we komen met een volwaardige YouTube app! Met deze app kun je inloggen op je eigen account en casten vanaf mobiele apparaten. In deze update worden de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 voorzien van de YouTube app. De andere ontvangers krijgen alleen beveiligingsupdates. Let op: de Motorola 1963 en 1853 krijgen YouTube helaas niet. De Amino ontvangers krijgen deze update niet.

Planning:
- Donderdag 16 aug: uitrol naar 10.000 klanten
- 27-30 aug: uitrol naar alle klanten.

YouTube openen

YouTube is te openen via het On Demand menu of, nog sneller, door naar zender 201 te zappen. Ook vind je YouTube terug als MeerTV app en kun je de TV-ontvangers selecteren door te casten vanaf je mobiel (zie afbeelding hieronder).

Hoe werkt YouTube?
Als je al een SmartTV hebt met YouTube zal onze YouTube app geen verrassing zijn. Met het menu aan de linkerkant bedien je alles; bekijk je abonnementen, aanbevolen video's of zoek naar video's. Onderin het menu kun je inloggen met jouw Youtube account om je eigen abonnementen en favorieten te zien.

Veelgestelde vragen:
Via een ander gekoppeld apparaat (smartphone bijvoorbeeld) lijk ik het volume van Youtube te kunnen regelen, ik zie zelfs een volume-indicator op mijn tv-scherm. Maar dit werkt niet.
Het volume van Youtube kan niet via een gekoppeld apparaatworden geregeld. Volume regelen gaat als gebruikelijk (met volume knoppen op de witte afstandsbediening).

Ik kan geen video’s kopen via de Youtube app op mijn tv-ontvanger.
Dit kan inderdaad niet. Via een ander device (Android smartphone bijvoorbeeld) kan je wel een Youtube-video kopen. Vervolgens kun je deze betaalde video wel afspelen via de tv-ontvanger.

Overige wijzigingen:
  • MeerTV voorwaarden hoeven niet meer na elke herstart te worden geaccepteerd, maar alleen als teruggegaan wordt naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 8

Twee aparte TV-ontvangers, die in het netwerk even worden omgewisseld in de aansluitingen.

Bijvoorbeeld een TV-ontvanger die in de woonkamer is aangesloten, en eentje in de slaapkamer.
Die twee apparaten even loskoppelen, en van plaat wisselen. De TV-ontvanger van de slaapkamer naar de woonkamer verplaatsen, en andersom, die van de woonkamer naar de slaapkamer.

Reputatie 8
Badge +11
Inmiddels hebben we wel een bericht gekregen over een kleine tussentijdse update. Deze maand zal er een kleine update komen met voornamelijk structurele wijzigingen achter de schermen voor YouTube en Netflix, wegvallende ondertiteling, niet startende en bufferende video's.
Qua uiterlijk en functies veranderd er weinig, alleen de nieuwe Sport optie in het menu krijgt een winkelwagen icoontje om aan te geven dat je daar wedstrijden kunt bestellen.
De Amino ontvangers krijgen deze update niet, het versienummer van de firmware wordt bijgewerkt naar 7.3.67_1.

Een volgende update met nieuwe toevoegingen aan de firmware is nog niet aangekondigd, maar er wordt nog aan gewerkt.
Reputatie 8
Badge +11
Hi all, er komt weer een update aan. Het is net als in maart een kleine update met verbeteringen aan de beveiliging. Jullie zullen daar in het gebruik niets van merken, wel zal het serienummer weer een sprongetje maken, deze wordt 7.3.72_1.
In de week van 17 juni zal deze verspreid worden naar de tv-ontvanger, komende nacht zal deze bij de testgroep worden uitgebracht.
De amino ontvangers vallen niet onder deze update, de Motorola 1853, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 wel.
Reputatie 8
Badge +10
Mogelijk...
Helaas wordt de USB-poort op de TV-ontvanger (nog) niet ondersteund d.m.v. software.

Maar we gaan off-topic want dit topic betreft de firmware van de TV-ontvanger... 😉
Zojuist even gekeken maar de nieuwe app staat ook bij Meer TV wat mij voor een OTT dienst de meest logische plek lijkt.
Dus deze nieuwe versie is te vinden onder On Demand, MeerTV en kanaal 201 de uitgeklede Youtube videos staat ook in MeerTv, dus daar moet je dan wel alert op zijn.
Reputatie 8
De 3 zenders heb ik hier al toegevoegd / verschoven naar "persoonlijk" samengestelde selecties.
Reputatie 8
Badge +11
Vannacht is de nieuwe firmwareversie 7.3.52_2 op mijn Arris TV-ontvanger geïnstalleerd maar onder 'On Demand' zie ik nog geen YouTube optie in het menu staan.
Ook op kanaal 201 geen YouTube te vinden, kanaal 201 staat nog niet in de zenderlijst (ook niet bij de verborgen zenders).

Dit heb ik meteen voor je nagevraagd. Afgelopen nacht is de update met YouTube alleen voor de Arris VIP2952 uitgerold, komende nacht is de beurt aan de Arcadyan HMB2260. Morgen overdag zal de YouTube app toegankelijk worden gemaakt via de MeerTV optie en kanaal 201.
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor deze update Jasper... 😉
Reputatie 8
Badge +11
Maar wat is je probleem nou eigenlijk? Je wordt heus niet overgeslagen als je ontvanger er voor in aanmerking komt.
Ik weet niet eens meer wanneer ik de update gehad heb. Ik wist dat hij zou komen. Prima, dan zie ik het wel als hij er is.
Reputatie 1

Vandaag de update gehad. Nu waren beide ontvangers blijven hangen. Een op 20%, maar dat was de vorige keer ook het geval. Van de andere ben ik vergeten op te schrijven wat de fout code was, maar na een herstart werkte het weer.

De (20%) STB heb ik via het bridge Vlan4 nog kunnen updaten, dus dat werkt idd nog (gelukkig).  :relaxed:

Hier nu ook de laatste versie geen 203 geen prime bij apps op TV. Ik verwacht 11 apps bij TV&Video geen 10.

Ik zie nog wel Videoland bij On Demand zie dit topic

Bij Jan en Babylonia kwam de app wat later alsnog in de rij te staan, daardoor dacht dat het achter de schermen mogelijk nog geactiveerd moest worden. Maar als het er bij hen nu wel is en bij jou nog niet, is dat het niet. Voor Jan was er een herstart voor nodig, had je die al gedaan @Galdor68?

Nog niet ik kijk prime op de TV zelf geen noodzaak meer bevestiging dat het niet meteen compleet is.

Reputatie 8
Badge +10
Bedankt Jasper... 👍
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt Jasper, helemaal duidelijk..! 👍
Reputatie 8
Badge +8

Bij bij ook een foutcode op de decoder toen ik vanochtend opstond, iets van F85…..

Met het advies de modem opnieuw op te starten, dat heb ik dus niet gedaan, maar wel geklikt op update installeren en toen ging het wèl goed.

Reputatie 8
Badge +11
Ik heb het hier net even getest op onze testopstelling (Arris VIP2952), via het OnDemand menu kan de YouTube app al wel geopend worden 😉
Reputatie 8
Badge +10
Hier even gechecked en nu staat deze er inderdaad bij in On Demand... 👍
Morgen eens kijken of 201 ook in de zenderlijst staat.
YouTube is te openen via het On Demand menu of, nog sneller, door naar zender 201 te zappen. Ook vind je YouTube terug als MeerTV app en kun je de TV-ontvangers selecteren door te casten vanaf je mobiel (zie afbeelding hieronder).
Zoals hier staat bij de beschrijving over deze update staat de volledige Youtube ook onder MéérTV die staat bij ons naast Youtube Videos dus inderdaad twee verschillende apps.

Ik heb geen chromecast zonder dat kan ik wel bevestigen dat alleen de volledige Youtube app via een Tablet of Telefoon reageert en na koppeling je eigen lijstjes laat zien. Deze nieuwe youtube app reageert en functioneert exact zoals de youtube app op smart tv's zoals het opstarten van de app clips in een wachtrij zetten of meteen laten afspelen.
Reputatie 8
Badge +10
Oke, bedankt voor het checken en de feedback... 👍

@Jasper - Telfort
Never mind... Méér TV opent weer zoals het hoort.
Reputatie 8
Badge +8
Bij mij is de update geslaagd.☺

Reageer