Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger [7.7.89_3]

  • 16 januari 2018
  • 269 reacties
  • 62839 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

In dit topic lees je alles over de volgende update voor je TV ontvanger. Hieronder zie je linkjes naar de reacties waarin je over de update leest. De meest recente update zie je als antwoord gemarkeerd.
 

Updates 2020

 

Oudere updates:

Updates 2019

 

Updates  2018

 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 februari 2020, 13:41

Februari 2020, er komt weer een nieuwe update aan voor onze tv-ontvangers:

 

Welke ontvangers krijgen de update

De Motorola 1853, de Arcadyan HMB 2260 en de Arris 2952 gaan naar versienummer 7.7.89_3

 

Wanneer komt de update

  • Nacht van maandag 24 op dinsdag 25 februari:
    • alle Motorola 1853 ontvangers
  • Nacht van woensdag 26 op donderdag 27 februari:
    • alle Arcadyan HMB 2260 en een deel van de Arris 2952
  • Nacht van maandag 2 op dinsdag 3 maart:
    • de rest van de Arris 2952

 

Wat verandert er

Voor de 1853/2952/2260 niet heel veel. In ieder geval niet wat je als gebruiker ziet. Bij de 2952 en de 2260 staat in het infoblok in de gids, als je Prime selecteert, Douglas. Dit was een interne naam die we gebruikten. Na de update staat hier ook netjes PRIME.
Let op: dit wordt pas zichtbaar als de uitrol helemaal is afgerond, dus per 3 maart. 

 

Bridge mode

Vorig jaar hebben we op de ontvangers bridge mode ondersteuning uitgezet. Mensen die nog gebruik maakten hiervan hebben meerdere keren bericht gekregen, waaronder ook via een bericht op de tv. Als je nog op bridge mode zit kan geen gebruik meer maken van het menu. In deze release van de firmware wordt die melding op de tv ook actief bij XS4ALL klanten. In de release die hierna gepland staat zal je met bridge mode helemaal geen tv meer kunnen kijken.

Bekijk reactie

269 reacties

Reputatie 2

Hier ook 1 van de 2 ontvangers die aangaf dat de update mislukt was, ook de optie om het opnieuw te proberen, dat dus gedaan, en toen lukte het wel.

Al merk ik wel op dat op beide ontvangers, het zappen bij instellingen trager is geworden, zit een fractie vertraging in….puntje voor de volgende update om de boel stabieler te krijgen 

Reputatie 8
Badge +11

Gelukkig werkte het deze keer vrij snel weer na een herstart @marigo2! Dat het updaten bij jou lastig blijft gaan is wel typisch, laten we dat bij de volgende update nog even in de gaten houden. 

Bij jou ging het ook niet helemaal goed dus @JanD, al gaf de ontvanger wel de optie om de update te installeren. Laten we het bij jou ook even in de gaten houden. Als het bij de volgende update weer zo gaat kunnen we daar ook verder naar kijken.

Reputatie 8
Badge +8

Bij bij ook een foutcode op de decoder toen ik vanochtend opstond, iets van F85…..

Met het advies de modem opnieuw op te starten, dat heb ik dus niet gedaan, maar wel geklikt op update installeren en toen ging het wèl goed.

 

Reputatie 1

Vandaag de update gehad. Nu waren beide ontvangers blijven hangen. Een op 20%, maar dat was de vorige keer ook het geval. Van de andere ben ik vergeten op te schrijven wat de fout code was, maar na een herstart werkte het weer.

De (20%) STB heb ik via het bridge Vlan4 nog kunnen updaten, dus dat werkt idd nog (gelukkig).  :relaxed:

Reputatie 8

Of dat updaten in bridgemode nog wel gaat vraag ik me toch sterk af?

Eerder iemand hier op het forum bij een onderwerp die bridgemode gebruikte met IPTV,
was zijn TV-ontvanger al erg lang niet meer geüpdatet. Die zat op een vrij verouderde versie.
Dus een automatische update lijkt in die situatie dan in ieder geval niet meer te gebeuren.
(Zie eerdere reactie daarover).

Reputatie 8
Badge +11

Het updaten zal nog wel via bridge modus gaan, daar heeft de wijziging geen gevolgen voor.

Reputatie 1

Is het straks nog wel mogelijk om in bridge modus de tv ontvanger te updaten?

Reputatie 8
Badge +11

Februari 2020, er komt weer een nieuwe update aan voor onze tv-ontvangers:

 

Welke ontvangers krijgen de update

De Motorola 1853, de Arcadyan HMB 2260 en de Arris 2952 gaan naar versienummer 7.7.89_3

 

Wanneer komt de update

  • Nacht van maandag 24 op dinsdag 25 februari:
    • alle Motorola 1853 ontvangers
  • Nacht van woensdag 26 op donderdag 27 februari:
    • alle Arcadyan HMB 2260 en een deel van de Arris 2952
  • Nacht van maandag 2 op dinsdag 3 maart:
    • de rest van de Arris 2952

 

Wat verandert er

Voor de 1853/2952/2260 niet heel veel. In ieder geval niet wat je als gebruiker ziet. Bij de 2952 en de 2260 staat in het infoblok in de gids, als je Prime selecteert, Douglas. Dit was een interne naam die we gebruikten. Na de update staat hier ook netjes PRIME.
Let op: dit wordt pas zichtbaar als de uitrol helemaal is afgerond, dus per 3 maart. 

 

Bridge mode

Vorig jaar hebben we op de ontvangers bridge mode ondersteuning uitgezet. Mensen die nog gebruik maakten hiervan hebben meerdere keren bericht gekregen, waaronder ook via een bericht op de tv. Als je nog op bridge mode zit kan geen gebruik meer maken van het menu. In deze release van de firmware wordt die melding op de tv ook actief bij XS4ALL klanten. In de release die hierna gepland staat zal je met bridge mode helemaal geen tv meer kunnen kijken.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @StephanP, dat is inderdaad zoals Babylonia zegt. Als je op 1 van de 2 ontvangers een probleem hebt kan je door het omruilen kijken of het aan de ontvanger ligt (als het mee gaat met de ontvanger) of aan de bekabeling (met de andere ontvanger op dezelfde plek). 

Als je geen probleem hebt, of maar 1 ontvanger, hoef je het niet te doen :slight_smile:

Reputatie 8

Twee aparte TV-ontvangers, die in het netwerk even worden omgewisseld in de aansluitingen.

Bijvoorbeeld een TV-ontvanger die in de woonkamer is aangesloten, en eentje in de slaapkamer.
Die twee apparaten even loskoppelen, en van plaat wisselen. De TV-ontvanger van de slaapkamer naar de woonkamer verplaatsen, en andersom, die van de woonkamer naar de slaapkamer.

Reputatie 1

Ik draai mijn twee STB's (Arris) even om vandaag. De afgelopen keren blijft er telkens een hangen op 20% tijdens de update. Ik ben benieuwd, wanneer ik ze omdraai, of ik dezelfde symptomen kan waarnemen. (fingers crossed) :) 

Als ik vragen mag, want ik kon er niets over vinden op het forum: Wat is de “STB omdraaien”?
Heeft de stand van de STB iets te maken met het al dan niet oppikken van updates?

 

 

Hier nu ook de laatste versie geen 203 geen prime bij apps op TV. Ik verwacht 11 apps bij TV&Video geen 10.

Ik zie nog wel Videoland bij On Demand zie dit topic

Bij Jan en Babylonia kwam de app wat later alsnog in de rij te staan, daardoor dacht dat het achter de schermen mogelijk nog geactiveerd moest worden. Maar als het er bij hen nu wel is en bij jou nog niet, is dat het niet. Voor Jan was er een herstart voor nodig, had je die al gedaan @Galdor68?

Nog niet ik kijk prime op de TV zelf geen noodzaak meer bevestiging dat het niet meteen compleet is.

Reputatie 1

In het schema had ik SW1 en SW2 benoemd, die komen idd 2x voor met dezelfde naam en dezelfde kleur. Ik heb het wat overzichtelijker gemaakt zodat het sneller begrepen kan worden.

 

Reputatie 8
Badge +11

Het schema is voor mij ook wat verwarrend @marigo2, net als Babylonia dacht ik dat SW1 en 2 verschillende apparaten waren, maar dat is niet het geval dus. Als het verder werkt, zou ik zeggen "If it ain't broke, don't fix it” :slight_smile:  Los van het updaten van de firmware op de STB's dan, als je hebt gevonden waar dat speelt ben ik ook benieuwd wat het was, mogelijk kunnen anderen met een soortgelijke setup daarmee ook op weg geholpen worden.

 

Hier nu ook de laatste versie geen 203 geen prime bij apps op TV. Ik verwacht 11 apps bij TV&Video geen 10.

Ik zie nog wel Videoland bij On Demand zie dit topic

Bij Jan en Babylonia kwam de app wat later alsnog in de rij te staan, daardoor dacht dat het achter de schermen mogelijk nog geactiveerd moest worden. Maar als het er bij hen nu wel is en bij jou nog niet, is dat het niet. Voor Jan was er een herstart voor nodig, had je die al gedaan @Galdor68?

Hier nu ook de laatste versie geen 203 geen prime bij apps op TV. Ik verwacht 11 apps bij TV&Video geen 10.

Ik zie nog wel Videoland bij On Demand zie dit topic

Reputatie 8

Het werkt allemaal prima. :)

SW1 en SW2 zijn dezelfde switches in de tekening.

Dat is niet duidelijk uit het schema te halen dat het om dezelfde switches gaat.
Vandaar erg verwarrend.

Reputatie 1

@marigo2

Een zeer complex schema, waar ik de geldigheid met de beschrijvingen die je daarin geeft al reeds betwijfel of het zal gaan werken. Slordigheid in die beschrijving met het sowieso opmerken dat het niet compleet is (en daarmee niet klopt), vermoed ik dat het met de werkelijk praktische uitvoering niet anders gesteld zal zijn. Ofwel simpel gezegd, ik vermoed dat het juist niet zal gaan werken.

Een TV-ontvanger maakt in een “routed mode” setup zowel gebruik van VLAN 34 als VLAN 4
Met de huidige KPN/Telfort implementatie heb je beide VLAN's nodig voor een TV-ontvanger.
Het skippen van de een of de andere VLAN werkt een TV-ontvanger praktisch gezien niet meer.

In de bovenste “lijn” na de eerste switch 1 is VLAN 4 al niet meer opgenomen in het schema.
Om een eind verder boven het oranje wolkje ineens weer boven tafel te komen? Zo werkt dat niet.

Het werkt allemaal prima. :)

De STB’s hebben zowel connectie met het IPTV netwerk (VLAN4) als het Internet (VLAN34). SW1 en SW2 zijn dezelfde switches in de tekening. SW1 heeft zowel een verbinding met SW2 en SW4 waar de noodzakelijke VLANS overheen worden gestuurd. VLAN4 hoeft bv niet naar SW2 gestuurd te worden en daarom heb ik het zo getekend. VLAN4 termineert alleen op mijn opnsense firewall waar deze nodig is.

Vlan technisch gaat het allemaal goed zolang er maar geen update komt. :)

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Babylonia , uiteraard bedoelde ik ook 203, aangepast in mijn reactie.

Typefout, want in dezelfde reactie staat eerder wel 203.

Reputatie 8

...ook geen prime video…
...en nu wel zichtbaar op 202 en in on demand

Inmiddels sinds “vandaag” (gisteren namelijk nog niet), is Prime Video hier nu ook beschikbaar.
Maar wel onder het al eerder door Telfort genoemde kanaal 203, en niet 202 zoals je benoemt.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Jasper - Telfort  ik zie het als @Babylonia  ook geen kanaal 203 en bij on demand ook geen prime video, maar wel een software update ontvangen.

P.S.

Na bovenstaande geplaatst te hebben, de decoder nog eens opgestart en nu wel zichtbaar op 203 en in on demand

 

Reputatie 8

@marigo2

Een zeer complex schema, waar ik de geldigheid met de beschrijvingen die je daarin geeft al reeds betwijfel of het zal gaan werken. Slordigheid in die beschrijving met het sowieso opmerken dat het niet compleet is (en daarmee niet klopt), vermoed ik dat het met de werkelijk praktische uitvoering niet anders gesteld zal zijn. Ofwel simpel gezegd, ik vermoed dat het juist niet zal gaan werken.

Een TV-ontvanger maakt in een “routed mode” setup zowel gebruik van VLAN 34 als VLAN 4
Met de huidige KPN/Telfort implementatie heb je beide VLAN's nodig voor een TV-ontvanger.
Het skippen van de een of de andere VLAN werkt een TV-ontvanger praktisch gezien niet meer.

In de bovenste “lijn” na de eerste switch 1 is VLAN 4 al niet meer opgenomen in het schema.
Om een eind verder boven het oranje wolkje ineens weer boven tafel te komen? Zo werkt dat niet.

Reputatie 1

Het omdraaien van de STB's heeft niet geholpen. Afgelopen nacht de update gehad, maar een STB bleef weer op 20% hangen. Die weer in bridgemode gezet en de update vanaf het IPTV netwerk kunnen downloaden. Ik moet toch op zoek in mijn eigen netwerk om het te fixen.

De STB zitten beide in een VLAN alleen niet op dezelfde switch. Ik denk dat ik het hierin moet gaan zoeken. Een switch is een TL-SG1016DE welke wel IGMP ondersteund, maar niet werkt wanneer het wordt geactiveerd. Dan bevriest het beeld meteen.

Als ik er achter kom, zal ik het hier posten.

 

Reputatie 8
Badge +11

Hmm, dat is inderdaad wel gen Babylonia, de app zou er met die versie wel op moeten staan. De reset die je noemt zou ook mijn eerste gedachte zijn om het uit te sluiten, maar dat gaan we niet doen dus :slight_smile: Gelukkig kan je ze via de Shield kijken en scheelt dat ik jouw geval weer.

Om te testen of het met de update zelf te maken heeft heb ik de testopstelling hier ook gecontroleerd, maar die is helaas nog niet voorzien van de nieuwste versie. Na de software te hebben verwijderd bleef die nog bij de oude firmware. Ik zal het even in de gaten houden, als ik er meer meldingen over zie en/of het hier zelf ervaar heb ik voorbeelden om naar de ontwikkelaars te sturen.

Reputatie 8

Het is weer tijd voor een nieuwe update.
Zoals jullie hebben meegekregen gaan we Amazon Prime introduceren, dat is wat deze update gaat brengen. De nieuwe software heeft versienummer 7.3.84_2 en komt beschikbaar voor de Arris (2952), de Arcadyan (2260) en de Motorola's. Na deze update kun je van de Prime app gebruik maken op de Arris en de Arcadyan.

Prime is te benaderen via het Menu (On Demand - Prime Video), via kanaal 203, of via Apps op TV. Meer informatie over hoe je Prime dan gebruikt is te vinden in het Amazon Prime topic.

Vannacht toen ik TV keek, kreeg ik een melding dat er een update zou worden gepusht.
Met de mogelijkheid om de firmware upgrade uit te stellen (omdat ik TV aan het kijken was).
Heb dat toen uitgesteld.

Vandaag tot twee keer toe handmatig firmware opnieuw laten pushen en fabrieksherstel,
volgens aanwijzingen op < DEZE > Telfort pagina.

Mijn firmware is echt versie 7.3.84_2

Maar Prime Video van Amazon staat niet bij de apps, evenmin onder de kanalen.
Speciaal in het menu gekeken bij de lijst om kanalen te verbergen omdat ikzelf een lijst van kanalen heb verborgen. Of die misschien toevallig was uitgeschakeld (hoewel dat dan vreemd zou zijn, want kanaal 203 was eerder niet beschikbaar om handmatig te verbergen).

Maar zoals te zien, komt kanaal 203 hier helemaal niet voor in mijn TV-ontvanger.
Na kanaal 201 komt bij mij kanaal 262 (die is aangekruist om te verbergen).

Niet dat ik nu verlegen zit om dat Prime Video, maar het is maar om aan te geven dat de firmware kennelijk niet altijd correct wordt geüpdatet. In de lijst van apps, zijn er bij mij 37 geïnstalleerd,
en niet 38 zoals in het plaatje van @Jasper - Telfort 

 

Mocht het zo zijn dat om het wel tevoorschijn te halen, bij Telfort de koppeling met de TV-ontvanger met het account zou moeten worden hersteld / gereset. Dat liever NIET te doen !!

Zoals gesteld, ik zit niet verlegen om dat Prime Video, en met een herstel / reset als koppeling met de TV-ontvanger wordt mogelijk ook mijn complete lijst persoonlijk ingestelde kanalen lijsten verwijderd (wat bij Telfort is opgeslagen). Dat vind ik het allemaal niet waard.
Ik behoud liever de nu ingestelde kanalen lijsten.

Bovendien heb ik hier enkele weken terug een NVIDIA Shield TV Pro (2019) aangeschaft, en kan al dit soort kanalen (en bijv. ook Netflix en Disney+) via die media-box binnenhalen.
Zelfs tot 4K kwaliteit. (Heb alleen nog geen 4K TV, dat is de volgende stap).

Reputatie 2
Badge
  • automatisch hervatten van serie via KPN Plus pakket (zender 202), nu moet je na iedere aflevering eerst weer de serie aanklikken, dan het seizoen, dan de aflevering en dan nogmaals bevestigen om de volgende aflevering te kijken (binge watching). Enige tijd terug is deze functie al wel aan de iOS app toegevoegd wat erg fijn is, maar ik hoop dat de decoder het ook snel krijgt.

Die zien we vaker langskomen inderdaad, die is bekend bij de ontwikkelaars. Het kan in een toekomstige versie van de firmware mogelijk worden gemaakt, maar wanneer precies is nog speculeren. Als het komt delen we dat natuurlijk met jullie.

Ook als er andere apps mogelijk worden (NPOstart, Disney+, Videoland en andere opties) delen we dat. Op dit moment is daar nog geen informatie over. De tijd zal het ons leren :slight_smile:

Dank voor je reactie Jasper. Hopelijk komt de functionaliteit van binge watchen er in de nabije toekomst (hopelijk 2020) aan. Qua NPO Start Plus zou ook erg fijn zijn. 

Reageer