Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger 2019 [7.3.83_5]

• 16 januari 2018
  • 238 reacties
  • 56949 keer bekeken

Toon het eerste bericht

238 reacties

Na de laatste beveiligings-update van de decoder-software deze week merkte ik af en toe dat het geluid wat haperde en regelmatig dat het geluid niet synchroon liep met de mondbewegingen.
Ik heb de decoder met een LAN-kabel aangesloten op een set PWL's die ik nog van Ziggo heb en op de PWL tevens de WiFi aan. Gaf tot vóór de update nooit problemen, nà de update wèl.
Ook de smart-tv was van slag, reageerde niet goed meer en gaf regelmatig WiFi-verbindingsstoringen.
WiFi op de PWL uitgeschakeld en géén problemen meer, zowel op de decoder als op de tv.☺
Maar voordat ik daar achter was heeft dat heel wat resets en herinstallaties van diverse devices tot gevolg gehad.
Ik wil deze ervaring met het forum delen voor het geval er andere forumleden ook rare reacties meemaken na de update.
Reputatie 8
Badge +9
Hier geen van de genoemde problemen ervaren sinds de update.
Daarbij moet gezegd worden dat de TV-ontvanger bekabeld is aangesloten op de modem (dus geen draadloze verbindingsset) en de wifi van de smart TV zelf hier niet gebruikt wordt omdat hiervoor een ook op de modem bekabeld aangesloten Android TV-box wordt gebruikt.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is een gek probleem inderdaad @JanD, gelukkig had je de oplossing zelf gevonden. Dat het even duurde snap ik het, het is ook niet iets waar ik in eerste instantie aan zou denken als mogelijke oorzaak hiervoor. Als andere mensen ook die combinatie gebruiken en tegen hetzelfde aanlopen zullen zij daar ook naar kunnen kijken 👍
Reputatie 8
Badge +11
Er komt deze maand weer een update aan, deze keer zijn er meer beveiligingsupdates en een verbetering voor terugkijken. Sommige mensen merkten bij het terugkijken van programma's dat deze niet doorgespoeld konden worden. Nadat deze update is uitgebracht zal dit beter gaan.

Afgelopen nacht is deze update naar de testgroep uitgebracht, er wordt nu gekeken of het goed werkt. Als dat zo is zal de update tussen 23 en 25 juli voor iedereen beschikbaar worden.
Je kunt de nieuwe firmware herkennen aan versienummer 7.3.74_1.
Update is goed geïnstalleerd (handmatig) en tevens 3 nieuwe zenders erbij.☺
Reputatie 8
Badge +11
Dat is goed om te lezen Jan. De extra zenders zijn sinds vandaag toegevoegd inderdaad, toevallig nadat je de update had uitgevoerd 🙂 
Reputatie 8
De 3 zenders heb ik hier al toegevoegd / verschoven naar "persoonlijk" samengestelde selecties.
Wie het ziet mag het zeggen.

Reputatie 8
Dat gaat je flink geld kosten als je weer opzegt 😆 😆
Dat gaat je flink geld kosten als je weer opzegt 😆 😆
Nu je het zegt niet eens wat mij opviel.

De tekst bij het uitgebreide pakket nu de eerste 2 maanden €5,00 het pakket kost €5,00 p/m 🤔🤔
Is het dan € 2,50 per maand gedurende 2 maanden?
Dit staat in Mijn Telfort 2 maanden gratis. Terzijde ooit was dat Plus pakket 2 maanden gratis.

Reputatie 8
Badge +11
Het klinkt als een aantrekkelijke actie zoals je het op de tv-ontvanger ziet inderdaad! 😁 Zonder gekheid, het lijkt erop dat het woordje 'korting' net buiten het beschikbare tekstvakje valt waardoor het er zo staat. Het Uitgebreide pakket is bij jouw abonnement niet gratis, mensen die het nu activeren krijgen het 2 maanden gratis.
Het Uitgebreide pakket is bij jouw abonnement niet gratis, mensen die het nu activeren krijgen het 2 maanden gratis.
Mijn mening daarover zal bekend zijn dat is helaas niet anders.

Het klinkt als een aantrekkelijke actie zoals je het op de tv-ontvanger ziet inderdaad! 😁 Zonder gekheid, het lijkt erop dat het woordje 'korting' net buiten het beschikbare tekstvakje valt waardoor het er zo staat.
Dat lijkt inderdaad zo de uitleg klinkt plausibel.
Kan Telfort deze rubriek even updaten.
Er komt een software-update aan voor diverse tv-decoders, zo lees ik op het KPN-forum, die update geldt ook voor Telfort-decoders.
Reputatie 8
Badge +11
Zoals Jan al op het KPN forum zag komt er inderdaad weer een update aan voor de tv-ontvangers; het nieuwe versienummer wordt 7.3.79_1.

Wat wijzigt er in deze versie:
  • Arris VIP 2952 en HMB2260: Betaalde YouTube items konden niet worden afgespeeld op de tv-ontvanger. Dit is opgelost in deze versie. Het is niet mogelijk de aanschaf via de tv-ontvanger zelf te doen, dat gaat via een mobiel apparaat of PC.
  • De Live Sport kanalen krijgen een nieuwe achtergrondposter (kanalen 260 - 283)
  • Beveiligingsupdates
Deze update is niet voor de Amino ontvangers, waar er ook steeds minder van in gebruik zijn.
Hoewel het nog om een kleine update gaat, beginnen hiermee hopelijk weer de periodieke updates. De details van elke update zullen plaatsen we weer in het topic.

Uitrol:
Maandag op dinsdag 24 september: Alle Motorola VIP 1853 en een klein deel van de Arris VIP 2952 ontvangers
Dinsdag op woensdag 25 september: De rest van de Arris VIP 2952 ontvangers
Woensdag op donderdag 26 september: Alle HMB2260 ontvangers
Bij mij is de update geslaagd.☺
Reputatie 8
Badge +11

Er komt deze week weer een nieuwe update aan. In deze update worden een aantal kleine verbeteringen doorgevoerd achter de schermen, welke geen invloed hebben voor jullie als gebruiker. Met deze update zal het versienummer gewijzigd worden naar 7.3.83_5.

Afgelopen nacht zijn alle Motorola VIP1853's al van deze update voorzien, net als een eerste groep Arris VIP2952's. Komende nacht wordt de tweede groep van de Arris ontvangers bijgewerkt.

Volgende week (de nacht van 25 op 26 november) zullen de Arcadyan HMB2260's van deze update worden voorzien. 

Alleen jammer dat de via KPN aangeboden nieuwe type afstandsbediending, waarvoor deze update bestemd is, niet voor Telfort-klanten gaat werken. De huidige update zorgt er volgens KPN voor dat alle nieuwe extra functies op de nieuwe afstandsbediening, die volgens KPN sinds enkele maanden bij servicevervanging uitgeleverd wordt, actief worden.

Dus zover reikt de samensmelting KPN/Telfort nog niet.

Reputatie 8
Badge +11

Wij hebben die afstandsbediening niet inderdaad, daarom heb ik die informatie bewust niet in het bericht over de update gezet. Zoals je weet zijn we nog bezig met de samengang en is er bericht geweest dat de daadwerkelijke samensmelting van de Thuis abonnementen halverwege 2020 zal gebeuren. We zitten op dit moment nog in 2019, laten we niet op de zaken vooruit lopen :slight_smile:

KPN heeft deze afstandsbediening pas sinds vorige maand begrijp ik van Erik, dus dat is nog heel recent.

Hallo @Jasper - Telfort ,

Ik lees nu ook op het KPN-forum, dat het nieuwe type AB gewoonweg niet wordt uitgeleverd door Telfort, het zij zo.

Mocht dat in de naaste toekomst wel gaan gebeuren dan is in ieder geval de Telfort-decoder er al op voorbereid.:relaxed:

De tv-decoder update is bij mij goed doorgekomen.

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal goed Jan :slight_smile:

Als het goed is heeft iedereen met de Arris nu de update binnen. Voor iedereen met de Arcadyan volgt de update volgende week.

Vanaf half 2020 zullen we neem ik aan bij service kortom een kapotte afstandsbediening hier wel voor in aanmerking komen neem ik aan. Ik zie nog steeds 7.3.79_1 op de Arris.

Reputatie 8
Badge +11

Rond dat moment zullen de huidige afstandsbedieningen er niet meer zijn, dan komen deze afstandsbedieningen uitgeleverd worden.

Dat jouw Arris de nieuwste firmware nog niet heeft is wel gek @Galdor68. Als je die ontvanger naar de fabrieksinstellingen terugzet zal die de nieuwste versie ook ophalen :slight_smile:

Dat terugzetten ga ik niet doen voor deze voor mij verder blijkbaar nutteloze update, komt deze niet vanzelf dan is het jammer.

Reputatie 8
Badge +11

Voor jou heeft de update verder vrij weinig gevolgen inderdaad als je deze niet hebt. Deze update zal je dan op een later moment mogelijk alsnog krijgen, of bij een volgende update (geen idee wanneer die zal komen) ga je meteen verder naar de nieuwste :slight_smile:

Reageer