Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger 2019 [7.3.74_1]

• 16 januari 2018
  • 212 reacties
  • 50035 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
In dit topic lees je alles over de volgende update voor je TV ontvanger. Hieronder zie je linkjes naar de reacties met de betreffende update. De meest recente update zie je als antwoord gemarkeerd.

Overzicht updates van 2019
Update juli 7.3.74_1
Tussentijdse beveiligingsupdate juni 7.3.72_1
Kleine tussentijdse update, maart 7.3.67_1

Overzicht updates van 2018
Update januari 7.1.38_1 (uitgesteld)
Update maart 7.1.41_1
Update mei 7.145_2
Update juni 7.1.46_5
Update juli 7.1.49_2
Update augustus 7.3.52_2
Update september 7.3.54_2
Update oktober 7.3.54_2
Update november 7.3.56_2
Update december 7.3.61_1
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 11 juli 2019, 10:01

Er komt deze maand weer een update aan, deze keer zijn er meer beveiligingsupdates en een verbetering voor terugkijken. Sommige mensen merkten bij het terugkijken van programma's dat deze niet doorgespoeld konden worden. Nadat deze update is uitgebracht zal dit beter gaan.

Afgelopen nacht is deze update naar de testgroep uitgebracht, er wordt nu gekeken of het goed werkt. Als dat zo is zal de update tussen 23 en 25 juli voor iedereen beschikbaar worden.
Je kunt de nieuwe firmware herkennen aan versienummer 7.3.74_1.
Bekijk reactie

212 reacties

Reputatie 8
Dat gaat je flink geld kosten als je weer opzegt 😆 😆
Hard op gedacht niet. Dit is ook niet echt nodig je kan je de trainingen via een laptop of mobiel volgen.
Reputatie 8
Badge +11

Augustus

In augustus gaat een veelgevraagde wens in vervulling, we komen met een volwaardige YouTube app! Met deze app kun je inloggen op je eigen account en casten vanaf mobiele apparaten. In deze update worden de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 voorzien van de YouTube app. De andere ontvangers krijgen alleen beveiligingsupdates. Let op: de Motorola 1963 en 1853 krijgen YouTube helaas niet. De Amino ontvangers krijgen deze update niet.

Planning:
- Donderdag 16 aug: uitrol naar 10.000 klanten
- 27-30 aug: uitrol naar alle klanten.

YouTube openen

YouTube is te openen via het On Demand menu of, nog sneller, door naar zender 201 te zappen. Ook vind je YouTube terug als MeerTV app en kun je de TV-ontvangers selecteren door te casten vanaf je mobiel (zie afbeelding hieronder).

Hoe werkt YouTube?
Als je al een SmartTV hebt met YouTube zal onze YouTube app geen verrassing zijn. Met het menu aan de linkerkant bedien je alles; bekijk je abonnementen, aanbevolen video's of zoek naar video's. Onderin het menu kun je inloggen met jouw Youtube account om je eigen abonnementen en favorieten te zien.

Veelgestelde vragen:
Via een ander gekoppeld apparaat (smartphone bijvoorbeeld) lijk ik het volume van Youtube te kunnen regelen, ik zie zelfs een volume-indicator op mijn tv-scherm. Maar dit werkt niet.
Het volume van Youtube kan niet via een gekoppeld apparaatworden geregeld. Volume regelen gaat als gebruikelijk (met volume knoppen op de witte afstandsbediening).

Ik kan geen video’s kopen via de Youtube app op mijn tv-ontvanger.
Dit kan inderdaad niet. Via een ander device (Android smartphone bijvoorbeeld) kan je wel een Youtube-video kopen. Vervolgens kun je deze betaalde video wel afspelen via de tv-ontvanger.

Overige wijzigingen:
  • MeerTV voorwaarden hoeven niet meer na elke herstart te worden geaccepteerd, maar alleen als teruggegaan wordt naar fabrieksinstellingen.
Reputatie 8
Badge +11
Inmiddels hebben we wel een bericht gekregen over een kleine tussentijdse update. Deze maand zal er een kleine update komen met voornamelijk structurele wijzigingen achter de schermen voor YouTube en Netflix, wegvallende ondertiteling, niet startende en bufferende video's.
Qua uiterlijk en functies veranderd er weinig, alleen de nieuwe Sport optie in het menu krijgt een winkelwagen icoontje om aan te geven dat je daar wedstrijden kunt bestellen.
De Amino ontvangers krijgen deze update niet, het versienummer van de firmware wordt bijgewerkt naar 7.3.67_1.

Een volgende update met nieuwe toevoegingen aan de firmware is nog niet aangekondigd, maar er wordt nog aan gewerkt.
Reputatie 8
Badge +11
Hi all, er komt weer een update aan. Het is net als in maart een kleine update met verbeteringen aan de beveiliging. Jullie zullen daar in het gebruik niets van merken, wel zal het serienummer weer een sprongetje maken, deze wordt 7.3.72_1.
In de week van 17 juni zal deze verspreid worden naar de tv-ontvanger, komende nacht zal deze bij de testgroep worden uitgebracht.
De amino ontvangers vallen niet onder deze update, de Motorola 1853, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 wel.
Reputatie 8
Badge +19
Mogelijk...
Helaas wordt de USB-poort op de TV-ontvanger (nog) niet ondersteund d.m.v. software.

Maar we gaan off-topic want dit topic betreft de firmware van de TV-ontvanger... 😉
Zojuist even gekeken maar de nieuwe app staat ook bij Meer TV wat mij voor een OTT dienst de meest logische plek lijkt.
Dus deze nieuwe versie is te vinden onder On Demand, MeerTV en kanaal 201 de uitgeklede Youtube videos staat ook in MeerTv, dus daar moet je dan wel alert op zijn.
Reputatie 8
De 3 zenders heb ik hier al toegevoegd / verschoven naar "persoonlijk" samengestelde selecties.
Reputatie 8
Badge +11
Vannacht is de nieuwe firmwareversie 7.3.52_2 op mijn Arris TV-ontvanger geïnstalleerd maar onder 'On Demand' zie ik nog geen YouTube optie in het menu staan.
Ook op kanaal 201 geen YouTube te vinden, kanaal 201 staat nog niet in de zenderlijst (ook niet bij de verborgen zenders).

Dit heb ik meteen voor je nagevraagd. Afgelopen nacht is de update met YouTube alleen voor de Arris VIP2952 uitgerold, komende nacht is de beurt aan de Arcadyan HMB2260. Morgen overdag zal de YouTube app toegankelijk worden gemaakt via de MeerTV optie en kanaal 201.
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt voor deze update Jasper... 😉
Reputatie 8
Badge +11
Maar wat is je probleem nou eigenlijk? Je wordt heus niet overgeslagen als je ontvanger er voor in aanmerking komt.
Ik weet niet eens meer wanneer ik de update gehad heb. Ik wist dat hij zou komen. Prima, dan zie ik het wel als hij er is.
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt Jasper... 👍
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt Jasper, helemaal duidelijk..! 👍
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb het hier net even getest op onze testopstelling (Arris VIP2952), via het OnDemand menu kan de YouTube app al wel geopend worden 😉
Reputatie 8
Badge +19
Hier even gechecked en nu staat deze er inderdaad bij in On Demand... 👍
Morgen eens kijken of 201 ook in de zenderlijst staat.
YouTube is te openen via het On Demand menu of, nog sneller, door naar zender 201 te zappen. Ook vind je YouTube terug als MeerTV app en kun je de TV-ontvangers selecteren door te casten vanaf je mobiel (zie afbeelding hieronder).
Zoals hier staat bij de beschrijving over deze update staat de volledige Youtube ook onder MéérTV die staat bij ons naast Youtube Videos dus inderdaad twee verschillende apps.

Ik heb geen chromecast zonder dat kan ik wel bevestigen dat alleen de volledige Youtube app via een Tablet of Telefoon reageert en na koppeling je eigen lijstjes laat zien. Deze nieuwe youtube app reageert en functioneert exact zoals de youtube app op smart tv's zoals het opstarten van de app clips in een wachtrij zetten of meteen laten afspelen.
Reputatie 8
Badge +19
Oke, bedankt voor het checken en de feedback... 👍

@Jasper - Telfort
Never mind... Méér TV opent weer zoals het hoort.
Reputatie 8
Badge +19
Is de uitrol voor de update al gestart??
Ben

Zoals je kan lezen in deze laatste update is de uitrol op 12 maart gestart.

https://forum.telfort.nl/tv-338/updates-voor-tv-ontvangers-7-1-41-1-73706/index1.html#post612053
Reputatie 8
Misschien niet helemaal in het juiste topic, maar waar vind ik bij Telfort het laatste zenderoverzicht m.b.t. de uitrol van HD zenders op 1 en verder, en waar zijn de SD zenders dan gesitueerd?

Inmiddels heb ik ik namelijk ook een wisseling van HD-kanalen, maar omdat ik eerder nogal wat aparte zenderlijsten had samengesteld, kloppen die nu niet meer. Wil het op de juiste wijze vanuit een overzicht weer aanpassen, maar moet dan wel een up-to-date zenderlijst kunnen inzien.

Van wat ik tegenkom bij Telfort voldoet niet meer aan de nieuwe HD lijst:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/zenderoverzicht-interactieve-tv-1.htm

EDIT:
Vond bij KPN wel een aangepaste lijst. Ik ga er maar vanuit dat die hetzelfde is als voor Telfort.
Zie link naar PDF bestand met nieuwe HD indeling.
https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm
Reputatie 8
Badge +11
Er komt deze maand weer een update aan, deze keer zijn er meer beveiligingsupdates en een verbetering voor terugkijken. Sommige mensen merkten bij het terugkijken van programma's dat deze niet doorgespoeld konden worden. Nadat deze update is uitgebracht zal dit beter gaan.

Afgelopen nacht is deze update naar de testgroep uitgebracht, er wordt nu gekeken of het goed werkt. Als dat zo is zal de update tussen 23 en 25 juli voor iedereen beschikbaar worden.
Je kunt de nieuwe firmware herkennen aan versienummer 7.3.74_1.
Dat kan wel kloppen Mr. Freeze,

Ik had de Arcadyan eigenlijk nooit standaard op HD staan.
Vandaar dat het waarschijnlijk nu pas opvalt.
Nu is alles HD.

Wel irritant met oude TV series...….
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Jasper - Telfort ,
De laatste ontvangers zouden inmiddels de update gehad moeten hebben Jan, mogelijk moest jouw tweede ontvanger even een duwtje krijgen door het opnieuw opstarten. Werkt de update nu soepel op beide?
Beide ontvangers hebben nu de laatste software.
De één automatisch en de ander geforceerd zoals ik beschreef in mijn eerdere vraag/reactie.
Beide ontvangers werken goed.
Reputatie 8
Badge +19
Kanaal 201 is zojuist toegevoegd aan de zenderlijst... 😉
Reputatie 8
Badge +9

December

Het is alweer zover: Deze decembermaand breiden we het nieuwe Pluspakket menu verder uit en maken we er één omgeving van voor alle films én series van het Pluspakket. Kijk heel veel films en series met het Pluspakket

Uitrol:

• Donderdag 29 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 10-13 december: uitrol naar alle klanten.

Series in het Pluspakket On Demand

Alle series van het Pluspakket vind je vanaf nu in de nieuwe Pluspakket omgeving. De series staan onder de bijbehorende categorieën, een overzicht van alle series vind je ook onder het tabje Series.

Uitgebreide serieinformatie

Door een serie te selecteren verschijnen alle afleveringen per seizoen in een popup. Elke aflevering bevat een korte omschrijving.

Overige wijzigingen/bugfixes

• Na het stoppen van een video vanuit de nieuwe Pluspakket omgeving kom je niet meer uit in het oude menu.
  • Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten. Dat ziet er zo uit.
  • Bij bepaalde foutcodes wordt het mogelijk direct de software opnieuw te installeren. Dit voorkomt de moeilijkere procedure om de ontvanger opnieuw op te starten en via de standbyknop de software te verwijderen. Een voorbeeld bij foutcode 562.
Reputatie 8
Badge +9

November

Het is al bijna november, de hoogste tijd voor de volgende update. Met deze maand: Een hoop verbeteringen voor het Pluspakket On Demand :)

Uitrol:

• Donderdag 1 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 12-15 november: uitrol naar alle klanten.

Alleen relevante afbeeldingen

De beschikbare films worden nu getoond op basis van de instellingen van de TV-ontvanger. Staat deze op "HD" kwaliteit, zie je alleen HD films. Voor SD hetzelfde. De snelheid van het menu is ook verbeterd.

Zender 202

Snelkeuzezender 202 wordt actief om snel bij het Pluspakket On Demand uit te komen. Deze zender werkt alleen als je geabonneerd bent op het Pluspakket.

Verbeteringen in Uitgelicht

De snelheid van het Uitgelicht menu liet ook wat te wensen over. Deze maand wordt de performance verbeterd en zijn er wat kleine wijzigingen aangebracht in de layout.

Overige wijzigingen/bugfixes
  • De kanalenlijst voor Menu > Terugkijken was niet meer actueel. Dit is gecorrigeerd
  • Een oplossing voor foutcode 561. Als deze foutmelding toch nog voorkomt, laat het direct weten
  • Duidelijker uitleg om pincode te achterhalen in schermpjes die hiernaar vragen.

Vraag&Antwoord
Waarom ziet de omgeving van PlusPakket Series er anders uit dan PlusPakket Films?
PlusPakket Series wordt later voorzien van eenzelfde uiterlijk. We streven er naar dat dit jaar af te ronden.

Als ik een trailer bekijk en terugga, kom ik niet terug waar ik gebleven was
Dit wordt in een latere versie verbeterd.

Reageer