Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger 2019 [7.3.74_1]

• 16 januari 2018
  • 212 reacties
  • 52009 keer bekeken

Toon het eerste bericht

212 reacties

Reputatie 8
Hier met een HMB2260 V2
UI-versie: 3.60.02
Softwareversie: 7.3.61_1
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb net een antwoord gekregen van de ontwikkelaars, de testopstelling bleek nog op een andere testversie te draaien dan de firmware die was uitgebracht. Die heeft nu ook geforceerd de update naar 61 gekregen en nu hebben we allemaal hetzelfde weer :)
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb net een antwoord gekregen van de ontwikkelaars, de testopstelling bleek nog op een andere testversie te draaien dan de firmware die was uitgebracht. Die heeft nu ook geforceerd de update naar 61 gekregen en nu hebben we allemaal hetzelfde weer :)

Bedankt voor de feedback Jasper 👍
Reputatie 8
Badge +19
Is de ontwikkeling, en de daarbij horende maandelijkse update van de TV-ontvanger op een laag pitje gezet nu bekend is geworden dat de merknaam Telfort gaat verdwijnen..?
De laatste update is van december 2018.
Reputatie 8
Als er een update gepland staat, zal dat met met een wat ruimere tussenpauze naar ik vermoed dan wel onder KPN vlag gaan?
Ook op het KPN forum is het antwoord of er in Februari een update komt onbekend. Of er nu van het maandelijks updaten is afgestapt is onbekend.

Het is uiteraard koffiedik kijken of met de volgende update het Telfort logo verdwijnt in onze ontvangers maar zeker niet onmogelijk.
Reputatie 8
Badge +11
We doen de update's nog steeds synchroon met KPN, ik had afgelopen maand ook wel een update verwacht. Ook Joran van het KPN forum (we schrijven de update altijd samen, met een paar kleine aanpassingen die voor KPN/Telfort van toepassing zijn) heeft nog geen bericht gekregen over een update. Zodra we een bericht krijgen zullen we dat hier en op het KPN forum weer delen :)
Wanneer ons logo zal verdwijnen is afwachten, op termijn zal dat ongetwijfeld gebeuren maar vooralsnog is het afwachten.
Reputatie 8
Badge +11
Inmiddels hebben we wel een bericht gekregen over een kleine tussentijdse update. Deze maand zal er een kleine update komen met voornamelijk structurele wijzigingen achter de schermen voor YouTube en Netflix, wegvallende ondertiteling, niet startende en bufferende video's.
Qua uiterlijk en functies veranderd er weinig, alleen de nieuwe Sport optie in het menu krijgt een winkelwagen icoontje om aan te geven dat je daar wedstrijden kunt bestellen.
De Amino ontvangers krijgen deze update niet, het versienummer van de firmware wordt bijgewerkt naar 7.3.67_1.

Een volgende update met nieuwe toevoegingen aan de firmware is nog niet aangekondigd, maar er wordt nog aan gewerkt.
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt Jasper... 👍
Die nieuwe optie Sport in het menuoverzicht was me ook al opgevallen... 😉
Reputatie 8
Badge +11
Klopt, die was heel stiekem al toegevoegd ;)
En gefeliciteerd met de 18.000!
Reputatie 8
Badge +19
Klopt, die was heel stiekem al toegevoegd ;)
En gefeliciteerd met de 18.000!

Bedankt..! 😉👍
Reputatie 8
Badge +11
Er wordt komende week weer een kleine update doorgevoerd, deze heeft op korte termijn geen gevolgen voor jullie maar zorgt er (middels een nieuw certificaat) op langere termijn voor dat het beeld blijft werken. Het enige wat jullie hiervan zullen merken is dat het versienummer wordt bijgewerkt naar 7.3.68_1 🙂
Reputatie 3
Er wordt komende week weer een kleine update doorgevoerd, deze heeft op korte termijn geen gevolgen voor jullie maar zorgt er (middels een nieuw certificaat) op langere termijn voor dat het beeld blijft werken. Het enige wat jullie hiervan zullen merken is dat het versienummer wordt bijgewerkt naar 7.3.68_1 :)
Zit er ook een fix in om het stroomverbruik te verlagen als hij -uit- staat?
Dat staat op de lijst met wensen. Deze update zal niet veel meer dan dat certificaat bevatten.
Reputatie 8
Badge +11
Deze update heeft inderdaad alleen het certificaat, meer niet. Als het in een volgende update zit delen we dat hier in dit topic.
Niet meer van belang.
Reputatie 8
Badge +11
Hi all, er komt weer een update aan. Het is net als in maart een kleine update met verbeteringen aan de beveiliging. Jullie zullen daar in het gebruik niets van merken, wel zal het serienummer weer een sprongetje maken, deze wordt 7.3.72_1.
In de week van 17 juni zal deze verspreid worden naar de tv-ontvanger, komende nacht zal deze bij de testgroep worden uitgebracht.
De amino ontvangers vallen niet onder deze update, de Motorola 1853, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 wel.
Waarvoor is een update van de beveiliging van de ontvanger nodig?
Reputatie 8
Badge +19
Omdat alles wat aan het internet hangt kwetsbaar is...
Het wordt zelfs al geadviseerd om je Smart-TV geregeld te scannen op malware etc.
Dit zal een DRM/ HDCP in gewoon Nederlands kopieer beveiliging update zijn.
Anders weet je ontvanger niet dat je de aangeleverde content mag kijken.

Dat is nieuw voor mij hoe scan je een tv op malware? Een app van de tv leverancier?
Reputatie 3
Komt daar een monteur voor langs dan?
Reputatie 8
Badge +19

Dat is nieuw voor mij hoe scan je een tv op malware? Een app van de tv leverancier?

Die software zit in het servicemenu van de TV...

https://tweakers.net/nieuws/154076/samsung-adviseert-qled-tvs-om-de-paar-weken-op-malware-te-scannen.html

Het zal voor meer (en vooral!) Smart-TV's gelden die Android-TV als launcher gebruiken.
Dan valt Samsung af die gebruikt geen Android, Sony en Philips wel.
Reputatie 8
Badge +19
Dan valt Samsung af die gebruikt geen Android, Sony en Philips wel.
Klopt... maar uiteindelijk zullen alle besturingssystemen kwetsbaar blijken.

https://www.consumentenbond.nl/tv/welke-smart-tv-besturingssystemen-zijn-er
Reputatie 8
Badge +11
Wat er precies in de beveiligingsupdate zit is niet vrijgegeven, maar ik kan me voorstellen dat de dingen die Galdor en Enterprise noemen er beide in worden meegenomen 🙂

Reageer