Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger 2019 [7.3.74_1]

• 16 januari 2018
  • 212 reacties
  • 52028 keer bekeken

Toon het eerste bericht

212 reacties

Reputatie 1
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar zijn er ook plannen om te regelen dat je met je NPO start account kan inloggen? Nu moet ik voor alles ouder dan een week als nog naar de Chromecast toe.
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan hier ook stelling 🙂 Op dit moment zit er nog geen NPO start app in MéérTV / Apps op TV, het kan zijn dat die in de toekomst nog komt maar er zijn nog geen concrete plannen voor.
Ah ik zie nu dat Jasper ook Apps op Tv schrijft deze tekst verandering viel me net ineens op dat stond er gister nog niet.
Ik vind het wel eningzins dubbelop dat Netflix zowel bij On demand staat als bij Apps op tv.
Reputatie 8
Badge +11
Netflix is op 3 verschillende manieren te benaderen inderdaad, naast die opties kan het ook via kanaal 200 ;)
De updates worden 's nachts beschikbaar gemaakt, als de ontvanger dan aanstaat (of in stand-by) kan je de wijzigingen de volgende dag zien.
Bij mij onthoud de TouTube app de instellingen niet, de locatie springt steeds terug op Verenigde Staten. De taal blijft wel gewoon Nederlands.
Reputatie 8
Badge +19
Bij mij onthoud de TouTube app de instellingen niet, de locatie springt steeds terug op Verenigde Staten. De taal blijft wel gewoon Nederlands.
Inloggen met je Google account helpt wel denk ik...
Reputatie 1
Badge +1
Klopt het dat na de update als je door wilt spoelen tot aan de reclame, hij dan terugspringt naar het begin van de (in mijn geval) film?

Cases:
Tijdens het kijken van de film begon de reclame, deze wilde ik doorspoelen. Ik kreeg toen de melding dat dit niet mogelijk was en ik gaf OK. Vervolgens begon de film bijna weer bij het begin. Ik weer doorgespoeld tot dat ik de melding kreeg (reclame gestart) dat ik niet kon/mocht doorspoelen oid. Dus ik gaf OK vervolgens begon de film bijna weer bij het begin.
Toen maar weer doorgespoeld tot het punt voordat ik de melding kreeg en toen verder gekeken. Dit ervaarde ik eerder nog niet.
Reputatie 8
Badge +11

Oktober

Nieuwe maand, nieuwe update! Deze update staat in het teken van het Pluspakket en houdt het versienummer 7.3.54_2. De update is niet van toepassing voor de Amino ontvangers.

Planning:
- Donderdag 4 oktober: Uitrol naar 10.000 klanten
- 15-18 oktober: Uitrol naar alle klanten

Nieuwe omgeving voor films

Als je het Pluspakket hebt kun je gratis een hoop films kijken. Met deze nieuwe omgeving wordt het een stuk makkelijker om een leuke film te vinden. De nieuwe layout werkt, net als "Uitgelicht", als een caroussel. Die ken je misschien al van Netflix. Hierdoor zijn er meer resultaten in één schermpje te zien en navigeer je makkelijk naar de film die jij wil kijken. Alle films staan overzichtelijk in de betreffende categorie.

Alleen de Arcadyan 2260 en Arris 2952 ontvangers worden voorzien van deze nieuwe omgeving.

Je kunt de films vinden via het On Demand menu, vervolgens Pluspakket. We reserveren alvast zender 202 zodat je hier in de toekomst nog sneller kunt komen

Verbetering in zoeken in de Gids
In september hebben we het zoeken in de gids aangepast. Deze maand zetten we nog wat puntjes op de i.
  • De selectie gaat standaard naar “Komende week” in plaats van “Vandaag”.
  • Bugfix: aantal zoekresultaten dat gepresenteerd werd klopte niet altijd, dit is nu opgelost..
  • Bugfix: Programma’s die eindigden vlak na middernacht (bijv Pauw) kwamen niet voor in zoekresultaten bij filter “Vandaag”. Dit is opgelost.

Vraag & Antwoord
Waarom ziet de omgeving van PlusPakket Series er anders uit dan PlusPakket Films?
PlusPakket Series wordt later voorzien van eenzelfde uiterlijk. We streven er naar dat dit jaar af te ronden.

Waarom krijg ik dubbele plaatjes te zien?
Dit zijn de SD en HD versies van de films, net zoals in het huidige menu. We werken aan een update om alleen de juiste kwaliteit van de film te laten zien, gebaseerd op de kwaliteitsinstelling van de TV-ontvanger.

Als ik een trailer bekijk en terugga, kom ik niet terug waar ik gebleven was
Dit wordt in een latere versie verbeterd.
Reputatie 8
Badge +19
Top Jasper, er wordt hard gewerkt zie ik..! 💪🏼
Reputatie 8
Badge +11
Een kleine update over de update van deze maand: deze zal vanaf komende maandag worden uitgerold, de tv-ontvanger hoeft hiervoor niet opnieuw op te starten en zal de nieuwe functies zelf binnenhalen.
Doordat de ontvanger niet opnieuw opgestart hoeft te worden blijft het versienummer gelijk aan vorige maand.
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt voor deze update Jasper... 😉
Die volgende update lijkt me heel aantrekkelijk dus weergave van HD of SD op basis van instellingen niet op basis van verbindings snelheid?
Reputatie 8
Badge +11
Zo las ik het inderdaad ook. Hoe dat er in de praktijk uit zal komen te zien is nog even afwachten tot de update waarbij dat zit. Ik weet niet of dat meteen volgende maand al is, maar er wordt aan gewerkt 🙂
Reputatie 3
Sinds de update branden er ledjes met oa HD op de voorkant. zijn deze ook uit te zetten. Het zou fijn als alle buttons/leds op uit gezet kunnen.
Reputatie 1
Isvideoland nu ook bereikbaar met mijn eigen account?
Reputatie 8
Badge +9

November

Het is al bijna november, de hoogste tijd voor de volgende update. Met deze maand: Een hoop verbeteringen voor het Pluspakket On Demand :)

Uitrol:

• Donderdag 1 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 12-15 november: uitrol naar alle klanten.

Alleen relevante afbeeldingen

De beschikbare films worden nu getoond op basis van de instellingen van de TV-ontvanger. Staat deze op "HD" kwaliteit, zie je alleen HD films. Voor SD hetzelfde. De snelheid van het menu is ook verbeterd.

Zender 202

Snelkeuzezender 202 wordt actief om snel bij het Pluspakket On Demand uit te komen. Deze zender werkt alleen als je geabonneerd bent op het Pluspakket.

Verbeteringen in Uitgelicht

De snelheid van het Uitgelicht menu liet ook wat te wensen over. Deze maand wordt de performance verbeterd en zijn er wat kleine wijzigingen aangebracht in de layout.

Overige wijzigingen/bugfixes
  • De kanalenlijst voor Menu > Terugkijken was niet meer actueel. Dit is gecorrigeerd
  • Een oplossing voor foutcode 561. Als deze foutmelding toch nog voorkomt, laat het direct weten
  • Duidelijker uitleg om pincode te achterhalen in schermpjes die hiernaar vragen.

Vraag&Antwoord
Waarom ziet de omgeving van PlusPakket Series er anders uit dan PlusPakket Films?
PlusPakket Series wordt later voorzien van eenzelfde uiterlijk. We streven er naar dat dit jaar af te ronden.

Als ik een trailer bekijk en terugga, kom ik niet terug waar ik gebleven was
Dit wordt in een latere versie verbeterd.
Reputatie 8
Badge +17
Laat maar komen deze update die veelbelovend is
Ziet er goed uit alleen is 202 neem ik aan een OTT kanaal geen zender.

Terzijde de tv ontvangers geven blijkbaar zowel Netflix en Youtube niet in de beste kwaliteit door ik kan in het geval van youtube niet hoger dan 1080 via de TV ontvanger (Arris) waarbij ik via de tv zelf wel voor uhd/4k kan kiezen. Ditzelfde geld waarschijnlijk voor Netflix met het duurste abonnement zal je wel op 4 schermen kunnen kijken maar via de tv ontvanger geen uhd/4k signaal kunnen zien. Dit baseer ik op het feit dat bij aanmelding via een uhd/4k tv zelf meteen de vraag kwam om het abonnement te verhogen.

Kan iemand dit bevestigen of weerleggen?
Dus geeft de ontvanger Netflix wel in UHD door ik ga ervanuit dat de hardware dit niet aan kan.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Galdor, het is inderdaad een OTT kanaal (net als Netflix en YouTube), maar we noemen het een zender omdat het op die manier voor de meeste mensen herkenbaar is 😉 Puur technisch gezien is het een kanaal en geen zender.
Het klopt ook inderdaad dat je YouTube niet hoger dan 1080 kunt kijken, hetzelfde zal ook gelden voor Netflix. De hardware in de ontvangers die wij leveren heeft geen 4K ondersteuning, je vermoeden klopt 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Naar aanleiding van de eerste 10.000 klanten die de update van november hebben gekregen, is besloten om de uitrol voor de rest wat meer te verspreiden:
In de nacht van maandag 12 november op dinsdag 13 november worden 500.000 ontvangers voorzien van de nieuwe firmware.
Tot 14 november gaat gekeken worden wat de gevolgen van die groep zijn en als dat naar wens gaat worden de rest in 2 nachten bijgewerkt, namelijk de nacht van woensdag 14 november op donderdag 15 november en de nacht van maandag 19 november op dinsdag 20 november.

Mocht er nog iets veranderen aan deze planning, dan horen jullie het van me!
Reputatie 1
Excuses. Niet goedgelezen.
De meerwaarde van het 202 kanaal ontgaat me want via de rode knop kom je in het zelfde menu scherm als via Menu-on demand.
Wat wel fijn is niet elke film dubbel in het lijstje staat een welkome aanvulling.

Wel een kleine opmerking het zijn zulke kleine aanpassingen het komt op mij over als we stellen alle wensen bewust uit zodat er elke maand een update is.
Reputatie 8
Badge +7
Eén van mijn twee decoders heeft de update van november gehad.
Kan ik een update forceren voor de andere decoder?
Ik heb het zelf op kunnen lossen, decoder voor 30 seconden uit met de hoofdschakelaar, weer aan en de update wordt nu geïinstalleerd.
Reputatie 8
Badge +11
Het zijn de laatste tijd inderdaad kleine aanvullingen Galdor, ze worden getest voordat ze uitgerold kunnen worden en met de (vrijwel) maandelijkse updatecyclus volgen ze elkaar snel op. Er blijven nog meer dan voldoende wensen over, daarvoor hoeft het niet bij kleine aanpassingen te blijven ;-)

De laatste ontvangers zouden inmiddels de update gehad moeten hebben Jan, mogelijk moest jouw tweede ontvanger even een duwtje krijgen door het opnieuw opstarten. Werkt de update nu soepel op beide?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Jasper - Telfort ,
De laatste ontvangers zouden inmiddels de update gehad moeten hebben Jan, mogelijk moest jouw tweede ontvanger even een duwtje krijgen door het opnieuw opstarten. Werkt de update nu soepel op beide?

Beide ontvangers hebben nu de laatste software.
De één automatisch en de ander geforceerd zoals ik beschreef in mijn eerdere vraag/reactie.
Beide ontvangers werken goed.

Reageer