Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger 2019 [7.3.74_1]

• 16 januari 2018
  • 212 reacties
  • 51949 keer bekeken

Toon het eerste bericht

212 reacties

Het zou fijn zijn als er ook een optie komt om een lokaal netwerk device als media station te kunnen koppelen op de arcaydian zodat je foto's kunt bekijken, muziek kan spelen of een film kunt afspelen.

@Enterprise Dat slaat terug op deze reactie. En de overige opmerkingen hierover.
Reputatie 8
Badge +19
Update

Ondanks dat ik in het 'On Demand' menu en op kanaal 201 geen YouTube kan vinden staat bij de casting-opties van mijn TV nu sinds de firmware-update van vannacht wel de Arris TV-ontvanger vermeldt als ik vanaf mijn tablet YouTube wil casten.
Als ik de Arris kies dan cast deze YouTube inderdaad naar de TV.

De vraag is dus, de YouTube app voor 'On Demand' *lijkt* in de nieuwe firmware aanwezig te zijn maar waarom zie ik deze niet in het 'On Demand' menu en op kanaal 201..?

Reputatie 8
Badge +11
Vannacht is de nieuwe firmwareversie 7.3.52_2 op mijn Arris TV-ontvanger geïnstalleerd maar onder 'On Demand' zie ik nog geen YouTube optie in het menu staan.
Ook op kanaal 201 geen YouTube te vinden, kanaal 201 staat nog niet in de zenderlijst (ook niet bij de verborgen zenders).

Dit heb ik meteen voor je nagevraagd. Afgelopen nacht is de update met YouTube alleen voor de Arris VIP2952 uitgerold, komende nacht is de beurt aan de Arcadyan HMB2260. Morgen overdag zal de YouTube app toegankelijk worden gemaakt via de MeerTV optie en kanaal 201.
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt Jasper, helemaal duidelijk..! 👍
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb het hier net even getest op onze testopstelling (Arris VIP2952), via het OnDemand menu kan de YouTube app al wel geopend worden 😉
Reputatie 8
Badge +19
Hier even gechecked en nu staat deze er inderdaad bij in On Demand... 👍
Morgen eens kijken of 201 ook in de zenderlijst staat.
Reputatie 8
Badge +19
Kanaal 201 is zojuist toegevoegd aan de zenderlijst... 😉
Reputatie 8
Badge +11
Top, het kanaal en de MeerTV app zouden nu voor iedereen met de ondersteunde tv-ontvangers toegankelijk moeten zijn 🙂
Tja, is het toeval dat vanaf vanochtend mijn hmb2260 v2 het niet meer doet? Ik lees dat die dus vannacht aan de beurt was voor de update en krijg nu alleen nog maar steeds de zelfde foutmelding F562. Ik heb al 3 keer mijn router gereset en 10 minuten later het kastje weer opgestart, maar geen succes. Begin er moe van te worden... had twee weken terug al plots geen wifi meer op Androids, dat heb ik uiteindelijk weten op te lossen, nu dit weer... beetje stabiel systeem zou prettig zijn.

Opgelost door de software te verwijderen en dan weer aan te zetten, dan wordt alles opnieuw geïnstalleerd en nu doet het het weer.
Reputatie 8
Badge +19
Top, het kanaal en de MeerTV app zouden nu voor iedereen met de ondersteunde tv-ontvangers toegankelijk moeten zijn :)
Je bedoelt de YouTube app..?!😉
Reputatie 8
Badge +11
Hi Jessica, het kan toeval zijn dat het net sinds de update niet werkte, of de update was nog niet helemaal klaar. Door de software opnieuw te verwijderen is het nu gelukkig alsnog opgelost en kan je weer tv kijken.

@Enterprise, haha, wat ik bedoelde is 'de YouTube app in MeerTV'. Doordat we het al over specifiek die app in MeerTV hadden korte ik het een beetje af 😉
Reputatie 8
Badge +19
@Enterprise, haha, wat ik bedoelde is 'de YouTube app in MeerTV'. Doordat we het al over specifiek die app in MeerTV hadden korte ik het een beetje af ;)
Ehhh... de nieuwe YouTube app staat toch in 'On Demand' en niet in 'Méér TV'..? 😉
Daarom reageerde ik hierop...
Reputatie 8
Badge +11
Soms, als dingen wijzigen, blijft je hoofd nog in het oude hangen. Dat was hier duidelijk ook even het geval 😛
Je hebt helemaal gelijk 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Soms, als dingen wijzigen, blijft je hoofd nog in het oude hangen. Dat was hier duidelijk ook even het geval :P
Je hebt helemaal gelijk :)

Dat begrijp ik helemaal, vertel me wat... 😆
Maar om vergissing bij lezers te voorkomen wilde ik het toch even melden, juist omdat er ook al een 'uitgeklede' versie van YouTube in 'Méér TV staat kan dit tot verwarring leiden.
Zojuist even gekeken maar de nieuwe app staat ook bij Meer TV wat mij voor een OTT dienst de meest logische plek lijkt.
Dus deze nieuwe versie is te vinden onder On Demand, MeerTV en kanaal 201 de uitgeklede Youtube videos staat ook in MeerTv, dus daar moet je dan wel alert op zijn.
Reputatie 8
Badge +19
Zojuist even gekeken maar de nieuwe app staat ook bij Meer TV wat mij voor een OTT dienst de meest logische plek lijkt.
Dus deze nieuwe versie is te vinden onder On Demand, MeerTV en kanaal 201 de uitgeklede Youtube videos staat ook in MeerTv, dus daar moet je dan wel alert op zijn.

Er staat al heel lang een 'kale' versie van YouTube app in het 'Méér TV' menu maar dat zal niets te maken hebben met de nieuwe 'volledige' versie die nu in 'On Demand' staat die ook met Chromecast werkt.
Het vreemde is echter dat ik dit nu niet kan checken want ik kan via het menu de 'Méér TV' optie niet meer openen..?!?!
Dit lijkt na de installatie van de nieuwe firmwareversie zo te zijn.
Heb jij een Chromecast en kan je checken of de oude app in Méer TV ook reageert op de Chromecast..?

@Jasper - Telfort
Kan jij eens kijken of Méér TV bij jou op het testsysteem wel te openen is na de firmware-update..?
YouTube is te openen via het On Demand menu of, nog sneller, door naar zender 201 te zappen. Ook vind je YouTube terug als MeerTV app en kun je de TV-ontvangers selecteren door te casten vanaf je mobiel (zie afbeelding hieronder).
Zoals hier staat bij de beschrijving over deze update staat de volledige Youtube ook onder MéérTV die staat bij ons naast Youtube Videos dus inderdaad twee verschillende apps.

Ik heb geen chromecast zonder dat kan ik wel bevestigen dat alleen de volledige Youtube app via een Tablet of Telefoon reageert en na koppeling je eigen lijstjes laat zien. Deze nieuwe youtube app reageert en functioneert exact zoals de youtube app op smart tv's zoals het opstarten van de app clips in een wachtrij zetten of meteen laten afspelen.
Reputatie 8
Badge +19
Oke, bedankt voor het checken en de feedback... 👍

@Jasper - Telfort
Never mind... Méér TV opent weer zoals het hoort.
Reputatie 8
Badge +11
@Enterprise, we hebben elkaar aardig op het verkeerde been gezet 😛 Gelukkig werkt het nu allemaal zoals het hoort!
Reputatie 8
Badge +11

September

Voor deze maand worden er weer een aantal wijzigingen doorgevoerd in de software van de tv-ontvangers. Deze versie (7.3.54_2) komt voor de Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952 en Motorola VIP1963 en VIP1853. Deze update is niet beschikbaar voor Amino ontvangers.

Planning:
- Donderdag 13 sep: uitrol naar 10.000 klanten
- 24-27 sep: uitrol naar alle klanten

MéérTV heet nu Apps op TV

Voor alle tv-ontvangers heet MéérTV nu Apps op TV, hiermee is het duidelijker wat het precies is. De inhoud van de apps verandert door de naamswijziging niet.

Verbeterd zoeken in de gids

Het zoeken in de programmagids is verbeterd, via Menu > Zoeken > In Gids kan je het zoekscherm openen. Op de 2260 en de 2952 zal dit ook vanuit de programmagids toegankelijk worden met de gele knop op de afstandsbediening. Als je hier gaat typen begint het zoeken zodra je 3 tekens hebt ingevoerd, zodra je verder typt worden de resultaten automatisch bijgewerkt.

YouTube is nu ook Nederlands

De nieuwe YouTube app wordt nu aangeboden in de Nederlandse taal. Dit geldt alleen voor de tv-ontvangers 2260 en 2952, omdat deze YouTube app alleen hierop beschikbaar is. We streven ernaar om alle menu’s in het Nederlands te hebben, daarom is het YouTube menu ook vertaald.

Wat verwachten we volgende maand?

Zoeken in Gids: als er geen resultaten zijn, wordt bovenaan soms toch gemeld dat er x resultaten zijn. Er zijn dan geen resultaten, de teller is niet correct. Dit is een bug die waarschijnlijk in oktober wordt opgelost.

Zoeken in Gids: er lijken soms programma's te missen als je alleen zoekt op vandaag (bijv Pauw). Als een programma vandaag begint maar de volgende dag eindigt, komt deze niet terug in de zoekresultaten van vandaag. De tijdelijke oplossing is om te zoeken op “komende week”. Dit is een bug die waarschijnlijk in oktober wordt opgelost.
Reputatie 8
Badge +19
@Jurgen - Telfort
En heeft deze update ook een versienummer..? 😁
Badge +18
@Jurgen - Telfort
En heeft deze update ook een versienummer..? 😁

Zie de startpost

Reputatie 8
Badge +19
Wellicht toch wel handig om dat ook even in deze nieuwe post te vermelden..?

*Just my two cents*
Reputatie 8
Badge +11
Het heeft inderdaad een versienummer ;)
Toevallig had ik er wel over getwijfeld, maar toen ik de voorgaande updates nakeek hadden we het er ook niet bij genoemd. Ik zal het er vanaf nu weer bij zetten!
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt Jasper... 👍

Reageer