Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger 2019 [7.3.74_1]

• 16 januari 2018
  • 212 reacties
  • 49921 keer bekeken

Toon het eerste bericht

212 reacties

Reputatie 1
Is er al bekend wanneer we Fit at Home kunnen gebruiken bij Telfort?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Marcel, Fit at Home is in deze update niet meegenomen. Vanuit de tijdslijnen kan ik niet achterhalen wanneer deze app wel beschikbaar komt bij MeerTV. Het zal even afwachten zijn op de komende updates. Als wij er meer van weten, dan geven wij het door.
Sinds de update krijgen wij de melding f562 en hebben wij geen internet en tv meer. Ik heb al 6keer alles opnieuw opgestart uit pure wanhoop. Het heeft helaas niet mogen baten. Iemand tips? Behalve geld terug vragen of overstappen.
Welke ledjes branden op je modem?

Waar je mee kan beginnen is:
Modem resetten: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
En daarna tv onvanger resetten: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Onlylianne, de TV update is bij jou nog niet uitgevoerd. Je maakt nog gebruik van versie 7.1.35_1. Aangezien ook je internet weg valt, lijkt me dat er iets aan de hand is met je verbinding. Tot die conclusie is mijn collega op 3 maart na een chat met jou ook gekomen. Er moet herstel in de wijkcentrale uitgevoerd worden. Daar is een monteur voor aangevraagd.
Reputatie 1
Is de uitrol voor de update al gestart??
Ben
Reputatie 8
Badge +19
Ben

Zoals je kan lezen in deze laatste update is de uitrol op 12 maart gestart.

https://forum.telfort.nl/tv-338/updates-voor-tv-ontvangers-7-1-41-1-73706/index1.html#post612053
Reputatie 3
Badge +2
Als je een Horizon box van Ziggo kent, dan besef je wel wat een luxe een KPN/Telfort ontvanger is 😃
Reputatie 8
Badge +19
Ben

Update is hier afgelopen nacht binnengerold... :8
Reputatie 2
Beste Wieger,

Ik heb geprobeerd om de update versneld binnen te krijgen door de ontvanger te resetten (terug naar fabrieksinstelling en software verwijderen). Maar na de reset zit ik nog steeds op de oude software.

Is er nog een trucje om de software versneld binnen te krijgen, of moet ik maar gewoon rustig afwachten? Ik hoor het wel.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Timmy, dit proces kan je niet versnellen. Het uitrollen van de software naar alle TV ontvangers is nogal een belasting voor het netwerk. Dat rollen we gefaseerd uit, om daarmee de impact zo klein mogelijk te houden. Geduld is hier het devies. 😳
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie, Wieger!

Ik wacht het verder rustig af.
Reputatie 5
Badge +4
Als je een Horizon box van Ziggo kent, dan besef je wel wat een luxe een KPN/Telfort ontvanger is :D
Dit is 1 ding wat zeker waar is, die horizon box van Ziggo is zo traag, de gids was echt een grote irritatie bij mij. Het grappige is dat als hier mensen op bezoek komen die Ziggo hebben en zien hoe snel ik door de gids van KPN/Telfort heen ga ze met verbazing staan te kijken. Bij de horizon box van Ziggo druk je 1x naar links/rechts/boven/benden dat moet je even wachten, nog even wachten, even wachten nog, en ja we zijn een stapje verder. En dat vervolgens nog een paar keer doen om bij je programma te komen.

Overigens zeg ik dit niet om Ziggo af te branden want kwa aanbod van downloadsnelheid zijn ze wel weer beter dan Telfort (KPN levert wel meer). Maar neemt niet weg dat Telfort zoveel fijner werkt, de tv ontvanger zoveel sneller is, dat als er iets kapot is je vaak de volgende dag al een nieuwe in huis hebt (mijn ervaring) in plaats van 2 a 3 weken bij Ziggo, en zo zijn er nog wel meer dingen.

Hoe dan ook, ik dwaal af en raak erg offtopic, mijn excuses, maar de tv ontvanger van KPN/Telfort is inderdaad gewoon erg goed!
Sinds deze update werkt de TV-ontvanger niet meer wanneer ik hem met een Sitecom homeplug heb verbonden, dit werkte daarvoor nog prima. Wanneer de TV-set rechtstreeks in de muur zit werkt het nara behoren.

Ik krijg foutcode 562 (verkeerd IP-adres), alleen weet ik zeker dat m'n TV-ontvanger als enige dit IP-adres krijgt, heb het eenmaal zo ingesteld in het modem. Software al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit probleem gaat niet weg.

Internet via de homeplug werkt gewoon met een snelheid van 40 Mbit.

Ik heb al een medewerker gesproken en die zegt geen support te kunnen leveren op een Sitecom, alleen op de verbindingsset die Telfort aanbiedt a 55 euro. Dus het komt er op neer dat ik door een software update nu op kosten word gejaagd :(

Hebben meer mensen last van dit probleem?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Bram, in sommige gevallen komt het wel eens voor dat de homeplug het IP-adres kapen van de TV ontvanger. Mogelijk kan je met het resetten van de Sitecom homeplugs. Wel zie ik over de lijn data naar je TV ontvanger lopen. Hoe heb je je modem ingesteld? Normaal gesproken hoef je namelijk geen aparte lease voor je TV ontvanger in te stellen.
Reputatie 1
moet ik mijn Motorola kastje nachts aan laten voor het verkrijgen van de update, ik heb hem in ieder geval nu nog niet zie tenminste geen Netflix op ondemand en heb geen kanaal 200
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Bertwols, de update wordt automatisch gepusht naar de ontvanger. Jij hebt nu nog 7.1.35_1, komende week wordt het automatisch geüpdatet naar de nieuwere versie. Wat betreft Netflix; daar heb je andere ontvangers voor nodig. Zie daarvoor ook dit topic.
Reputatie 8
Badge +19
moet ik mijn Motorola kastje nachts aan laten voor het verkrijgen van de update, ik heb hem in ieder geval nu nog niet zie tenminste geen Netflix op ondemand en heb geen kanaal 200
Stand-by is voldoende, maar zet deze niet zonder stroom door de schakelaar achterop om te zetten.
De update wordt 's nachts vanzelf uitgevoerd.
Zet je de TV-ontvanger wel geheel stroomloos dan zal de update direct worden aangeboden na het inschakelen van de stroom 's morgens.
Je krijgt dan de keuze om de update direct uit te laten voeren, of op een later moment.

Maar zoals Wieger hierboven al aangeeft werkt Netflix op de Motorola niet, hiervoor heb je de Arcadyan of de Arris ontvanger nodig.
Reputatie 2
Badge
Zouden jullie kunnen zorgen dat de achtergrond of 'poster' zoals jullie het noemen ook geschikt is voor jongere kijkers. Recentelijk kreeg ik namelijk van 'Altered Carbon' en 'Stranger Things' te zien om vervolgens naar het Kids profiel te gaan. Dergelijke posters (hoe goede series ook) zijn wat mij betreft minder geschikt om te tonen voordat een profiel wordt gekozen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi hkdegroot, kan je deze iets verder voor me toelichten alsjeblieft? Zie je de poster in de Netflix app of in een van onze menu's terug? Vanuit de Netflix app hebben wij namelijk weinig invloed. Dat is promotie vanuit Netflix zelf, wij geven dat 1-op-1 door.
Reputatie 2
Badge
Beste Wieger,

Je zit dit in de APP van Netflix op zendernummer 200, voordat je op de rode knop drukt om Netflix te starten.
Dit zijn niet de meest fijne afbeeldingen inderdaad ook bij mijn kind hoor ik dan dat hij het niet zo leuk vind om die enge man/monster te zien bijvoorbeeld. Net als die man in het sardineblikje.
Maar hiervoor dienen we dus te klagen bij Netflix zelf als ik het goed begrijp.
Reputatie 7
Badge +13
Die afbeeldingen worden inderdaad door Netflix aangeboden, voordat je dat app start. Die geven wij 1-op-1 door. Hiermee proberen zij populaire series te promoten.
Reputatie 1
Zo nog 1 dag te gaan voor de nieuwe update. Tot nu toe niks ontvangen in de afgelopen weken!. Terwijl de uitgestelde update in een paar dagen verstuurd zou worden. Ben benieuwd of dat hij op tijd is hier.
Reputatie 1
Op 1 maart wordt deze update uitgerold naar een willekeurig geselecteerd deel van de klanten als test. Verloopt alles goed, dan wordt van tussen 12 en 29 maart de uitrol naar alle klanten verstuurd. Kan mij iemand vertellen waarom ik die update nog niet heb mogen ontvangen? tussen 12 en 29 maart zal niet meer lukken omdat de update altijd in de nacht verzonden wordt, en dan zou het al 29 maart zijn!!. Vreemde zaak en ook teleurstellend omdat er weer dingen geschreven worden die dus waarschijnlijk niet voor alle klanten gelden!. Dus met andere woorden aan zulke berichten valt dus geen enkel waarde te hechten.
Het wordt krap, maar het is toch de 28e vandaag?

Reageer