Sticky beantwoord

De volgende update voor je TV-ontvanger 2019 [7.3.67_1]

Toon het eerste bericht

186 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Idd, maar Ben gaat er van uit dat de nacht om 00:00u begint. Dan is het dus de 29e. Je kunt ook redeneren de nacht van de 28e op de 29e begint op het moment dat je naar bed gaat. Dan is het dus nog prima haalbaar 🙂
Reputatie 1
Als ik de komende nacht om 00:01 naar bed zou gaan is het de 29e en ik heb nog nooit een update of overdag of in de avonduren gehad!. En tussen twee datums is niet op de verloopdatum, daar is niks moeilijks aan. Dan moet Telfort zeggen in de weeknummers dan is het ook aanzienlijk duidelijker.Maar nogmaals dat is een kwestie van communiceren, en daar schort het nog wel eens aan.
Reputatie 8
Badge +11
Maar wat is je probleem nou eigenlijk? Je wordt heus niet overgeslagen als je ontvanger er voor in aanmerking komt.
Ik weet niet eens meer wanneer ik de update gehad heb. Ik wist dat hij zou komen. Prima, dan zie ik het wel als hij er is.
Reputatie 3
Wordt wel spannend nu, ik heb nog steeds geen updates gehad voor de ontvangers 🙂
Reputatie 1
Ben_59 heeft wel gelijk, hier ook nog steeds niks dus ze zullen wel gaan overwerken vannacht en met een beetje geluk ook nog meteen HDop1 want dat wil ook maar niet vlotten!
Reputatie 8
Badge +11
Het gaat ook niet om wel of niet gelijk. Natuurlijk wil iedereen graag de laatste update. Daar is helemaal geen discussie over.
Ook HDop1 is bij mij uitgerold. Viel wat mij betreft ook onder "ik wacht het wel af". Wat de reden ook is (Telfort zal er vast wel één of meer hebben) ik denk niet dat het sneller gaat door er op te wijzen dat het nog niet gedaan is.
Voor zover ik weet heeft de uitrol een tijdje stil gelegen door problemen en is alles gewoon wat opgeschoven. Daarbij ben ik het eens met jullie dat communicatie hierover gewenst is. Uiteindelijk is vannacht overwerken toch echt op de 29e en dus voorbij de periode dat het uitgerold had zullen worden.
hkdegroot schreef:

Zouden jullie kunnen zorgen dat de achtergrond of 'poster' zoals jullie het noemen ook geschikt is voor jongere kijkers. Recentelijk kreeg ik namelijk van 'Altered Carbon' en 'Stranger Things' te zien om vervolgens naar het Kids profiel te gaan. Dergelijke posters (hoe goede series ook) zijn wat mij betreft minder geschikt om te tonen voordat een profiel wordt gekozen.

Begrijp ik het nu goed dat je via de app van die tv ontvangers eerst een achtergrond ziet, nog voor het profiel keuze scherm? Nu weet ik niet exact hoe dit dan aangeboden wordt aan Telfort, op mijn Samsung tv dus de app van de tv zelf krijg ik eerst het profielkeuze menu daarna pas een trailer of plaatje van een serie of film. Dus ik vermoed dat dit toch in die app zit tenzij er geen gebruikers profielen zijn aangemaakt.
Reputatie 8
Badge +17
Sinds deze nieuwe update is de ontvanger 3x uit zichzelf aan het updaten geslagen, daarna handmatig de softare vernieuwd en teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Vandaag masr eens afwachten hoe het verder gaat @Wieger DB
Reputatie 3
ik heb nog steeds geen updates gehad voor de ontvangers
Reputatie 7
Badge +13
Hoi mw74, de updates hebben bij jou al wel plaatsgevonden. Op allebei je ontvangers staat de laatste firmware nu.

@jimny, ik ben erg benieuwd. Wil je me op de hoogte houden?
Reputatie 3
Wieger - Telfort schreef:

Hoi mw74, de updates hebben bij jou al wel plaatsgevonden. Op allebei je ontvangers staat de laatste firmware nu.

@jimny, ik ben erg benieuwd. Wil je me op de hoogte houden?

Hm.. ik heb geen update melding gezien ,maar zie idd dat de firmware op 71411 staat..
bijzonder :)

dank !
Reputatie 3
Hier ook om 20.38 spontane reboot van mijn tv ontvanger!
Reputatie 7
Badge +13
Wat kreeg je precies te zien bij de reboot? Enkel dat de ontvanger zich opnieuw opstartte of zag je dat de firmware toch opnieuw ingeladen werd?
Reputatie 3
Wieger - Telfort schreef:

Wat kreeg je precies te zien bij de reboot? Enkel dat de ontvanger zich opnieuw opstartte of zag je dat de firmware toch opnieuw ingeladen werd?

Ik heb niet gezien dat er een firmware was ingeladen. Ik zag opstarten/ip adres halen, configuratie en toen was er weer tv. Voor zover ik kan zien is er ook geen stroomuitval geweest..

Ik houd het in de gaten.
Reputatie 3
Ik heb trouwens hier : https://forum.telfort.nl/tv-338/arcadyan-2260-tv-ontvanger-7-1-41-1-reboot-spontaan-na-update-75207 een nieuw draadje gemaakt over het spontaan rebooten.
Reputatie 8
Badge +16

Mei

Planning

Update 13 april 2018: Bij de Pilotgroep zijn verschillende problemen met de nieuwe update naar voren gekomen. Door de grote problemen die bij het testen naar voren zijn gekomen wordt deze update teruggedraaid en niet verder uitgerold. Wanneer een nieuwe update beschikbaar is, informeren wij jullie hier weer over. Excuses voor het ongemak.

Update 1 mei 2018: De nieuwe firmwareupdate is beschikbaar en heeft dezelfde functionalitiet als de teruggedraaide update van april. Hieruit is er een functie gehaald die bij de pilotgroep voor problemen heeft gezorgd.

De firmware update wordt op de volgende data uitgerold:

Zondag op maandag 7 mei en maandag op dinsdag 8 mei naar de Arris 2952 TV-ontvangers.
Zondag op maandag 14 mei naar de Arcadyan 2260 TV-ontvangers.
Maandag op dinsdag 15 mei naar de Motorola 1853 en 1963 TV-ontvangers.

De update geldt niet voor Amino ontvangers.

Nieuw

Het zoeken in Terugkijken is vernieuwd met een nieuwe layout. Hierdoor wordt het gemakkelijker programma's te zoeken.

Er wordt het een en ander gewijzigd in On Demand. De categorie "Gratis voor jou" wordt hernoemd naar "Voor jou" en uitgebreid met alle programma's van Telfort Presenteert. Om deze reden verdwijnt Telfort Presenteert uit het hoofdmenu.

Verbeteringen

Als er iets misgaat krijg je soms een popup met een foutmelding. Als de tips in de popup het probleem niet oplossen kun je meer informatie vinden op foutcode.tv. Met deze update worden op meer plaatsen verwijzingen ingezet naar foutcode.tv zodat je in de meeste gevallen het probleem zelf kunt oplossen.

Opgelost

• Een bug waarbij het aanmelden van een nieuwe TV-ontvanger in sommige gevallen niet lukte, is opgelost. De TV-ontvanger bleef door deze storing steeds opnieuw opstarten.
  • Er stonden enkele programma's bij Terugkijken die niet daadwerkelijk terug te kijken waren. Die programma's staan er niet meer tussen.
Hier ook I'm heb spontane reboot van mijn tweede TV onvantger en ik heb since April 7th foutcode 842 op mijn tweede TV onvantger voor twee dagen, gisteren het was goed en vandaag heb ik weer foutcode 842 op mijn tweede TV onvantger. Kunt u mij helpen?
Dank u wel
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Sonja, wat vervelend dat je TV ontvanger herstart en nu een foutcode geeft. In veel gevallen lost het volgen van onderstaande stappen dit probleem op:

1. Schakel de ontvanger uit via de aan/uit schakelaar op de achterkant
2. Haal de netwerkkabel uit de STB.
3. Zet de ontvanger aan.
4. Er zal nu een foutcode in beeld komen omdat er geen verbinding met het modem is (Dit kan verschillen tussen F842, 303, en F11)
5. Druk éénmaal kort op de standby toets boven op de ontvanger
6. Er komt nu een menu in beeld. Door meerdere malen kort op de standby toets op de STB te drukken kan er door het menu gebladerd worden.
7. Doe de ethernetkabel weer in het kastje.
8. Scroll naar ‘’software verwijderen’’ en houd de standby knop op de TV ontvanger 3 tot 5 seconden ingedrukt.

Daarna zal je ontvanger zich herstarten. Wil je me laten weten of dit gewerkt heeft?
Reputatie 8
Badge +19
De nieuwe versie v7.1.45_2 is hier inmiddels binnen op de Arris ontvanger.
Het probleem met de eerder geplande en teruggetrokken update lijkt me te hebben gelegen in de functie 'On Demand' aangezien deze in de nieuwe versie nog steeds de oude lay-out heeft.

De geplande lay-out.

De huidige (oude) lay-out in v7.1.45_2

Reputatie 3
Badge +2
Ik ben blij dat Telfort altijd bezig is met het verbeteren van de ontvangers die wij gebruiken, maar het aller-belangrijkste voor mij is toch wel de snelheid van de interface. Nu gaat het nog als de brandweer, echt heel fijn, maar als hij grafisch te veel wordt opgeleukt ben ik bang dat er straks toch haperingen komen. Mijn vriendin heeft een Horizon box, echt een gruwel om daar een zender of een programma te zoeken. Ik denk altijd dat de batterijen leeg zijn van de ab.

Dus Telfort, aub bij elke verandering de snelheid van de inteface aub in de gaten houden 🙂
Reputatie 2
Badge
Mr. Freeze schreef:

Ik ben blij dat Telfort altijd bezig is met het verbeteren van de ontvangers die wij gebruiken, maar het aller-belangrijkste voor mij is toch wel de snelheid van de interface. Nu gaat het nog als de brandweer, echt heel fijn, maar als hij grafisch te veel wordt opgeleukt ben ik bang dat er straks toch haperingen komen. Mijn vriendin heeft een Horizon box, echt een gruwel om daar een zender of een programma te zoeken. Ik denk altijd dat de batterijen leeg zijn van de ab.

Dus Telfort, aub bij elke verandering de snelheid van de inteface aub in de gaten houden :-)

Volledig mee eens dat snelheid must is en daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid van de GUI ook een must. Misschien ook goed om een bepaalde groep gebruikers een layout/firmware te testen voordat deze naar alle klanten/decoders wordt doorgezet.
Reputatie 8
Badge +19
hkdegroot schreef:

[...]
Misschien ook goed om een bepaalde groep gebruikers een layout/firmware te testen voordat deze naar alle klanten/decoders wordt doorgezet.

Dat wordt ook gedaan, door een pilotgroep (onder 'Planning')... :8

Dat staat in het starttopic en daarnaast in meerdere reacties van de Telfort medewerkers vermeldt.

https://forum.telfort.nl/tv-338/de-volgende-update-voor-je-tv-ontvanger-mei-2018-v7-1-45-2-73706/index1.html
Mijn Motorola 1853 blijft hangen op 20% van het downloaden. Heb al de stroom eraf gehaald enzo maar geen verbetering.
Reputatie 2
Badge
Enterprise schreef:

hkdegroot schreef:

[...]
Misschien ook goed om een bepaalde groep gebruikers een layout/firmware te testen voordat deze naar alle klanten/decoders wordt doorgezet.

Dat wordt ook gedaan, door een pilotgroep (onder 'Planning')... :8

Dat staat in het starttopic en daarnaast in meerdere reacties van de Telfort medewerkers vermeldt.

https://forum.telfort.nl/tv-338/de-volgende-update-voor-je-tv-ontvanger-mei-2018-v7-1-45-2-73706/index1.html

Ah sorry my bad. Bedankt voor het doorgeven! Ik deed dit voorheen ook bij UPC/Ziggo toen ik die als provider had.
Reputatie 8
Mir-jam schreef:

Mijn Motorola 1853 blijft hangen op 20% van het downloaden. Heb al de stroom eraf gehaald enzo maar geen verbetering.

In dit topic kan je een vervangende ontvanger bestellen. Kan je meteen Netflixxen.
https://forum.telfort.nl/tv-338/hulp-bij-geen-netflix-via-meer-tv-60175

Reageer