De laatste paar dagen erg veel last van TV-storingen

• 2 januari 2016
  • 25 reacties
  • 1031 keer bekeken

Reputatie 1
Na een lange periode waarbij alles netjes werkte en dus geen storingen is het sinds een paar dagen helemaal mis in Neede.
Blokjes in beeld, soms om de paar minuten en geluid dat regelmatig zeer kort wegvalt.
Het treed op bij meerdere zenders en zeker niet alleen bij live uitzendingen.
Hebben het glasvezel kabel modem al een reset gegeven (= stekker eruit en een paar minuutjes wachten en vervolgens weer inschakelen)
Heeft geen enkel effect gehad. Het is niet leuk meer.
Ik heb al gezocht op jullie storingspagina, maar kan geen melding vinden dat er iets mis zou zijn.
Wie kan me helpen?

25 reacties

ik in Amsterdam heb er ook last van sins een paar dagen!!
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem in Utrecht. Dit gedrag heb ik niet eerder gehad. Hoewel dit voor de bovenstaande gebruikers misschien geen nut heeft, geef ik nu even wat details zodat Telfort het probleem kan aanpakken.

Allereerst, om te voorkomen dat een medewerker van Telfort verwijst naar het standaard-protocol: de router is (soft en hard) gereset, er zijn meerdere machines in huis met het probleem, en de lampjes op de router gedragen zich zoals normaal. Ook heb ik al 3 maal iemand aan de lijn gehad voor dit probleem, maar hierbij werd de verbinding om onduidelijke redenen verbroken. Daarom heb ik besloten het forum te gebruiken, en warempel lijkt het dus een probleem waar meerdere mensen last van hebben.

Internet doet het vaak prima, maar soms zit ik in een soort dip waar snelheden erg ver omlaag gaan, of waarbij internet helemaal wegvalt. Als ik in zo'n dip ping naar google.nl krijg ik soms een responsetijd van 10-11 ms, en soms een time-out in dezelfde serie pings!. (sorry, omdat internet nu werkt kan ik dit niet reproduceren, maar de standaard 4 pings van windows cmd geven dus OF een prima ping, OF een timeout) Een traceroute geeft me ook weinig informatie, en vertoond hetzelfde gedrag, maar de time-out (weergegeven met 😉 bevindt zich niet binnenshuis (altijd < 1 ms tot de router).

Kortom, het is een bijzonder probleem. Ik ben het zelf nog niet eerder tegengekomen, maar het lijkt erop dat het signaal ofwel aanwezig, ofwel afwezig is. De hierboven beschreven "dips" zullen dus ook wel perioden zijn waarbij er vooral time-outs zijn, maar toch af en toe een response is. Het probleem bestaat nu 1 a 2 weken.

Telfort, zet a.u.b. een team op dit probleem, want onvoorspelbaar internet is in deze tijd heel vervelend. 🙂
Reputatie 1
Heb vanmorgen ook nog een software update geprobeerd bij de Amino-kastje. Levert ook geen verbetering op.
Volgens mij ligt het probleem bij Telfort op het bordje! Waarschijnlijk hebben ze weer iets veranderd in een goed werkend systeem.
Moet je niet doen jongens!! Vuistregel is: Als het goed werkt moet je er van afblijven.
Heb nu ook een mailtje naar Telfort gestuurd met het verzoek dit probleem aan te pakken.
Reputatie 1
Heb ik hier in Eibergen ook erg veel last van .
bevroren beelden en knalgeluiden uit de spiekers, erg vervelend en het is idd na de laatste update onstaan
Dus Telfort doe er wat aan..
Lijkt me nu wel duidelijk dat dit niet een probleem is wat zich binnenshuis bij klanten afspeelt, maar echt een probleem buitenshuis is. Gisteren ook een dergelijk probleem verteld op dit Forum. Ik dacht dat ik de enige was, maar "gelukkig" ben ik dat niet. Ellenlange telefoongesprekken heb ik al hierover gehad. Stekker eruit, nieuwe software enz enz. Het enige wat ik ook wil is dus storingsvrije internetverbinding, beeld en geluid. Van alle 3 niets aanwezig bij mij thuis.
Reputatie 2
Badge +2
Hhier in maasdriel geen problemen,alles werkt hier zoals het hoort.
Ik heb 3 amino kastjes ,ze werken allemaal normaal.
Het is dus een lokaal probleem.
In purmerend is het ook al een paar dagen erg slecht. Bevroren beelden hakerig en zeer traag internet. De standaard tips al doorlopen maar zit dus blijkbaar bij telfort zelf.
Twee dagen niemand kunnen bereiken is lekker tv kijken in het weekend. Of bestaat er een spoednummer?
Sinds een paar uur hier in Utrecht ook last van haperende en bevroren beelden. Daarbij rode lampjes die knipperen op mijn verbindingskastje, maar deze zijn goed aangesloten en nooit problemen mee gehad. Toch maar gereset enz, maar probleem nog steeds hetzelfde. Vervelend dat Telfort niet telefonisch te bereiken is op zondag.
Reputatie 1
Idd heel vervelend dat je Telfort niet op zondag kunt bereiken voor storingen. Blijkbaar geldt de slogan "Werkt in je voordeel" niet in het weekend.
Badge
Hier in Lochem hetzelfde probleem, sinds laatste dagen van 2015. Zelf in huis geen wijzigingen doorgevoerd, mede gezien bovenstaande meldingen duidelijk een generiek probleem aan zijde van Telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Ik denk dat die storingen te maken hebben met klapperende hoogspanningsleidingen door de ijzel waardoor er hele korte stroomonderbrekingen ontstaan, zie teletekst pag 106
Reputatie 1
klinkt niet erg logisch Jimny : we hebben er al enkele weken last van en toen was er nog geen vorst
Reputatie 1
Ik denk ook niet dat het te maken heeft met de hoogspanningsleidingen, want het probleem begon al voordat deze draden begonnen zijn met "line dancing".
Vanmiddag wel een monteur aan de lijn gehad, n.a.v. de mail, maar die kon niets ontdekken.
Echter .... is het vanavond wel een stuk beter dan gisteravond, toen was het echt niet meer om aan te zien/horen.
Vanavond even verder kijken of het opgelost is. Weet niet wat er gebeurd is maar de monteur adviseerde om evt. terug te gaan naar de fabrieksinstellingen van de Amino-box. Mocht dat niet helpen dan weet contact met ze opnemen. (evt. via email)
Ga daar nog even mee wachten hoe het vanavond afloopt.
Toch wel netjes van Telfort dat ze contact met me hebben opgenomen.
Al blijft het vreemd dat het nu opeens een stuk beter gaat (?!)
Ook hier vandaag nog geen storing gehad in Lochem. zonder reset van wat dan ook. even afwachten.
Bij mij in Utrecht ook alles weer normaal.
Reputatie 8
Badge +2
Wat een vervelende berichten allemaal. Ik kan me indenken dat je niet vrolijk wordt van vlokkerig beeld en haperend geluid. Er is echter geen storing bekend die dit probleem op grotere schaal bevestigt. Ik vermoed dan ook dat de problemen die zich voordoen, individuele problemen zijn. Deze incidenten zijn vaak met wat technische handelingen op te lossen. Zou eenieder die problemen ervaart, deze aan mij kenbaar kunnen maken in een privéberichtje inclusief naw-gegevens en 06-nummer? Na ontvangst ga ik mijn best doen om dit voor jullie uit te zetten of op te lossen.
Reputatie 1
Fijn dat je je hulp aanbied Michael, maar het lijkt erop dat de storingen zijn verholpen (bij mij tenminste)
Het is vrijdagavond begonnen en gedurende het weekend werd het steeds erger. Zondagavond was het echt niet leuk meer en eigenlijk niet meer mogelijk om rustig tv te kunnen kijken. Jammer dat je dan niemand bij Telfort kunt bereiken, want die had waarschijnlijk wel iets kunnen vinden (kan me haast niet voorstellen van niet!) Wij hebben na zondagavond nergens meer aangezeten en toch was het maandagavond weer goed en vanavond ook geen problemen meer. Kijk het deze week nog even aan en mocht het weer optreden zal ik me zeker weer melden. Is trouwens misschien ook mogelijk dat de (glas-)kabelbeheerder de storingen heeft veroorzaakt? Ik neem toch wel aan dat jullie hier onderling contact over onderhouden?
Nogmaals bedank voor het aanbieden van hulp.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Albert. Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het probleem is verholpen. Het is nog niet duidelijk hoe dit is ontstaan. Het is in ieder geval niet onmogelijk dat de problemen door een externe factor is veroorzaakt. Dit is niet aan ons medegedeeld. Houd het in de gaten alsjeblieft. Mocht ik alsnog iets kunnen beteken voor je dan verneem ik dit graag! Mijn excuses voor het ervaren ongemak.
Badge
Op advies van webcare medewerker heb ik 5 min. de spanning van modem gehaald en software-upgrade op de Amino doorgevoerd. Afgelopen twee avonden geen problemen meer ondervonden gelukkig.
Reputatie 8
Badge +2
Heel goed om te vernemen, Tim! Dat het nu verholpen is is fijn, maar ben benieuwd naar het resultaat op langere termijn. Wil je mij zodoende op de hoogte houden van de situatie? Erg nieuwsgierig!
Al 4 dagen geen problemen meer gehad.
Reputatie 8
Badge +2
Heel goed stegie69, fijn om te vernemen! Houd me op de van de vorderingen alsjeblieft! 🆒
Badge
Beste, in postcode gebied 3315JG doet zich dit probleem sinds een paar weken ook voor. Pauzeren van beeld op alle zenders en opnames die worden afgespeeld en op elk moment van de dag, op beide ontvangers.

De Experia box is gereset evenals beide ontvangers echter zonder resultaat.

De internet verbinding lijkt goed, met een snelheidstest haal ik de abonnementssnelheid en verder hebben we geen last met bellen of internetten.

Dit gezegd hebbende, het lijkt geen individueel probleem.

Wat gaan jullie hier aan doen?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Heavy-NL. Niet fijn natuurlijk, de bij jou niet lekker werkende iTV-dienst. Het is zaak dat de oorzaak voor dit euvel boven water komt. Ook ik kan namelijk aanvankelijk geen goede reden vinden waarom het bij jou niet goed werkt. Kun je zodoende aangeven wat jouw 06-nummer is in een privébericht? Na ontvangst zal ik dit uitzetten bij de klantenservice om dit nader te laten onderzoeken.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Heavy-NL! Bedankt voor jou privébericht. Ik zal dit probleem uitzetten binnen de organisatie. Het wordt opgepakt door de klantenservice en doorgaans wordt je binnen enkele werkdagen gebeld om dit te bespreken. Laat je het mij weten wat eruit komt? Erg benieuwd naar de afloop.

Reageer